29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Nepodepsali jsme. No a co dál?

Jenom Británie a Česko zůstaly stranou unijního Paktu stability. Reagovaly na to komentáře, skupina lidí kvalifikovaných coby Osobnosti poslala otevřený dopis, jinak to, jak se zdá, nikoho nevzrušuje. Slovenská premiérka Radičová vzkázala, že za to dostaneme po čuni. Co s tím?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Heusinger 4.3.2012 10:39

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Ale nějak jste se v těch minulých dobách zapomněl (povinné čtení).

M. Trhlík 4.3.2012 11:11

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Pane Boleslave,v minulých dobách jste také mohl číst co jste chtěl,bohužel jsme  se k tomu nemohli beztrestně vyjadřovat.Dnes se můžeme sice ke všemu beztrstně vyjadřovat,ale zase je otázka,zda to někdo vnímá.

E. Heusinger 4.3.2012 10:27

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Dejte to za povinné čtení všem! Víte jaký bude výsledek?

S. Lazárek 4.3.2012 9:37

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Nením jak tebe, ale mě zrovna tenhle článek moc neoslovil. Přiznám se, že s některými postřehy mám trošku problém. Pobavila mě věta"ˇšetřit dokážeme sami a nepotřebujeme k tomu ani skupinovou terapii ani bruselskou kuratelu"........to je fakt, nám stačí Sobotka......:-))

P. Vandas 4.3.2012 9:43

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

 Mě se líbí ten závěr. Kdy říká,že: " Zahraniční politika není prostor pro vyřizování účtů, uspokojování ješitnosti a již vůbec ne, pro ideologické hrátky. Politické strany  se mohou přít o co chtějí, ale měly by pochopit, že v otázkách zahraniční politiky, je jim jejich domácí konkurent bližší , než zahraniční strana  stejného politického vyznání. Všichni politici chtějí moc, ale ta je k mání pouze v páru s odpovědností za osud deseti milionů lidí....."

J. Boleslav 4.3.2012 9:51

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Ano, ten závěr je moc pěkný. Obávám se ale, že moc politiků Kavárnu MF Dnes nečte. A i když ano, tak se podle toho asi jen tak hned řídit nezačne. Mně se zase líbí ta teze, že primárním cílem  politiky by mělo být zařídit bezpečnost a blahobyt obyvatel národního státu.

S. Lazárek 4.3.2012 10:05

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Pane Boleslave, jak mi někdo začne zařizovat můj "blahobyt", bývám ve střehu. To už tu bylo. Na svůj blahobyt stát neptřebuji. Pokud se slovo blahobyt zúžilo pouze na otázku při kolika ponězích na účtu nastává, pak bych poprosil stát, aby mě přestal škubat na dˇaních víc, než je nutné (zatím tomu nic nenasvěčuje, ba naopak)  a pokud je slovem blahobyt myšleno i něco jiného, než jen prachy, tak na tohle stát nepotřebuji vůbec. Stát  chápu jen jako svůj servis k tomu, aby moje cesta k mému blahobytu byla co nejjednodušší (nemám ten pocit, že by zrovna tohle uměl) a ne jako ten, kdo mi ho bude tvořit. To pro boha ani omylem!

Vychází mě z toho to, že čím míň se mi bude stát (nebo něco jiného) snažit vytvořit můj "blahobyt", tím raději budu.

Se zajištěním obrany je to ovšem jinak, tam stát potřebuji a proto si platím armádu. A protože jsem v Čechám, mám za své prachy letadla co nelétají, plavací pandury, co neplavou, padáky, které se používají jako ubrusy a tak......:-)

P. Vandas 4.3.2012 10:12

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

 To bylo trefné, s těmi výzbrojními součástkami. :-):-)

J. Boleslav 4.3.2012 10:31

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

V otázce velikosti státu s Vámi samozřejmě souhlasím. Čím menší stát, tím lépe. Povidejte to ale různým levičákům, ti mají svou existenci a ideologii na přerozdělování státem založenu.

S. Lazárek 4.3.2012 9:55

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Je určitě bez debaty, že takový model nucené integrace za usilovného radostného mávání vlajky EU nad hlavami europolitiků je pitomý a bohužel stojí na hliněných nohou naprosto dokonalé evropské byrokracie, ale stále nemám pocit, že chod našeho státu je nějak zásadně jiný, než chod toho eurodinosaura. Korupce, politkaření, ruka ruku myje, vláda kulatého razítka, kam se podívám......opravdu nevím, na co si pořád hrajeme. Jsme na tom, co se byrokracie a stavu politiky (ů) stejní, ne-li horší než oni a pořád marně přemýšlím, co bychom jim tak asi mohli nabídnout, co oni nemají, co je to ta echt  "česká cesta" evrospké integrace, krom toho, že občas něco nepodepíšu nebo dělám, že to nikdy nepodepíšu a pak to nakonec stejně podepíšu...... Možná tak ještě karlovarskou losovačku nebo finanční operaci ala "tunel", to tam zatím nemají a to by mohl být náš "know how" směrem k nim.....

Mě osobně tisíckrát víc zajímá práce ouřady u nás na stavebním odobru, než nějaký europitomec, který rozhoduje o správném zahnutí banánů v naší Bille. Ten má na mě stejný vliv, jako blesky na Jupiteru.

P. Vandas 4.3.2012 10:08

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

V tomto pohledu se shodneme zcela jistě. Nejdříve zamést, před vlastním prahem. Přestat krást, odstranit balast ze zákonů, kterými jsme vydáváni na milost a nemilost zvůli byrokratů, vyděračů a "právníků", je jeden z mnoha cílů, které si můžeme dát za domácí úkol. Nelze se vymlouvat, jen na EU. Avšak, jak se hájit před deformací ekonomiky způsobenou EU dotacemi opravdu nevím.

J. Boleslav 4.3.2012 10:25

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

A víte, jaký plat má ten europitomec jak píšete ve srovnání s tím úředníkem na stavebním úřadě v Česku? V lepším případě cca řádově vyšší. Měl jsem v životě tu čest s oběma sortami úředníků (zdejšími i bruselskými) a v Bruselu bych rozhodně zaměstnán být nechtěl (záměrně raději nemluvím o práci jako takové). Problém tamních úředníků (i politiků) je totiž v tom, že každý členský stát má svou běžnou a pro lidi potřebnou agendu zajištěnu a na ty bruselské europitomce už tudíž logicky nic smysluplného nezbývá. Tak se převážně zabývají vymýšlením hňupovin ala velikosti klecí pro slepice, aby vůbec mohli svou existenci nějak obhájit. Neboli vymýšlejí nesmysly, které nejen že lidem nepomáhají, ale spíš jim život komplikují a iritují je. Zkuste se chvíli zamyslet nad tím, jaká pozitiva nám EU přináší? Obrana - 0. Zahraniční věci - 0. Zdraví - 0. Atd. Typické je podívat se třeba na často zoufalý stav našich silnic, s nimiž paralelně vedou nové cyklostezky made in Brusel. Nebo 50 miliard do školství, které je naprosto pochopitelně není schopno smysluplně utratit a je za to z Bruselu těžce buzerováno.

Ale hlavně, proč je třeba nesmyslně honit peníze do Bruselu (snadno) a následně je odtud těžce dolovat, na čemž se kvůli komplikovanosti tohoto procesu musejí podílet hejna příživníků v Bruselu i tady? Atd. atd.

P. Vandas 4.3.2012 10:34

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Pane Boleslave, ač jsem k Bruselskému blahu skeptický musím se ohradit, proti Vašemu snadnému skóre Obrana -O, zahraniční věci -O, či zdraví-O. Zkuste srovnat, nesmyslné a gigantické náklady , které jsme platili za obranu v rámci Varšavského pakltu a nazříte, že to není srovnatelné s dneškem. V oblasti zahraničních věcí je to naprosto jiné, dnes jsem plnoprávný občan EU, jako Francouz či Němec a to je něco, po čem jsem v životě ani neuměl snít. A zdraví? Nevím, ale určitě to není horší než dříve. I ostatní témata jsou na diskusi.

J. Boleslav 4.3.2012 10:35

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Mně šlo o to, co z daných agend pro nás zajišťují v Bruselu. A tam na nulách trvám.

P. Vandas 4.3.2012 10:38

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Minimálně u té druhé nuly by to bez Bruselu nešlo. Ostatní je opravdu na naší schopnosti, či neschopnosti?

V. Mlich 4.3.2012 11:18

zásluhy Brusele

Ano, i přes všechny snahy Brusele se nám zatím daří některé věci držet jakž-takž na úrovni. U obrany kvůli NATO, u zdraví už se první výsledky snahy bruselských byrokratů začínají projevovat, na té "rovnoprávnosti" už se pracuje dávno, v lisabonské smlouvě už je zrušeno právo veta, teď se připravuje fiskální pakt, podle kterého nám budou diktovat rozpočet. Zajímavé, že v létě jsem o dovolené projížděl přes Švýcarsko a vůbec jsem neměl pocit, že jedu mimo Evropy, i ty banány měli dost rovné, snad jen, že je tam nějak méně větrníků..

S. Lazárek 4.3.2012 10:40

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Vím jaký má plat a štve mě to stejně, jako Vás. A co mám jako dělat? Mám jim to tam jít podpálit? Kašlu na ně, na šuliny nenažraný.....

Mě primárně život komplikují život ti čeští ouřadi, ty bruselští nikoliv, na nic je nepotřebuji a můj život ovlivnili prakticky jen dvakrát. Nemůžu si koupit normální žárovku a rtuťový teploměr. Nic jiného si momentálně nevybavuji.

Obrana - 0 nesouhlasím, zahraniční politika - 0 nevím a zdraví - 0 nesouhlasím zásadně.

Svoje silnice si necháváme devastovat sami a to, že nejsme schopni vyškemrat peníze na nic jiného, než na cyklostezky, bude spíš náš problém a ne jejich. Notabene ono těch peněz vždycky na daný projekt dorazí téměř vždy trošku míň, než je jich posláno. Část jich bývá totiž odkloněna našimi nebojácnými a odvážnými politiky do jejich vlastních kapes, často i těmi největšími a nejodannějšími eurorealisty,, kteří ve volných chvílích mezi odkláněním do poslední kapky své euroskeptické krve bojují za náš blahobyt a národní zájmy.....:-)) 

J. Láníček 4.3.2012 10:01

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

J. Láníček 4.3.2012 10:17

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Lazárku, tak jste hezky uhodil hlavičkou na kladívko. To je vývod jak noha. Sakra, kdo nám to tady už šest roků šetří, když Sobotka tam není ? Z vás už vypadávají moudra jak z Prokopa a Vondráčka !

P. Vandas 4.3.2012 10:25

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Přestaňte se pošklebovat, pane Láníčku, když dluhy nasekaly soc.dem vlády a splácet je nelze, pro onu legendární pomstu posledního dne soc. dem vlády, onu " legislativní smršť", která zákonně zajistila všechno všem a ještě zprasila zákoník práce.

E. Heusinger 4.3.2012 10:50

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

2012 - 2006 =  6

M. Trhlík 4.3.2012 10:57

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Pane Vandasi,nechci to rozvádět,protože máte pravdu.Jenom nepochopím,proč tomu už někdo nezatrhnul tipec.Zákoník práce i zprasený přetrvává,legislativa je neustále kritizována,ale místo nápravy přibývají nové stupidní zákony,které ztrpčují lidem život.Je krásné,že někdo popisuje jak by to mělo vypadat,či nadává lidem do eurohujerů,či obráceně euroskeptiků,když to nevnímají ti,kteří to mohou ovlivnit.To takový Robejšek se může roztrhat,jeho příznivci s ním souhlasí,ale to je vše.Když se konečně některý z ministrů rozhodne pro změnu,dopadne jako Dobeš.Nikdo se za něj nepostaví,studenti vytáhnou do ulic,podebatuje se o oprávněnosti tohoto zákona a už se od toho ustupuje.Navíc se blíží volby,kde je předpoklad,že vše bude jinak už proto,že Kalousek vyhrožuje seniorům co s nimi udělá.Nejsem přesvědčen,že většina seniorů i pravicově zaměřených to všechno překoná.Zatím nic konstruktivního nevzešlo,jen se papouškuje o EU,Řecku,Anglii,podepsat,nepodepsat:To co nám tady prezentují diskutující,je sice velice závažné ale také zábavné,protože to stejně nikdo nevnímá.A polemizovat pořád o tom,kdo co zavinil je také k ničemu,když se z toho nedostaneme ven.Zatím se od roku 1989 podepisuje každá vláda na něčem a jediný pozitivní jev je,že z toho údobí vzešel "moudrý" prezident a spousta lidí se děsí,kdo ho nahradí.

P. Vandas 4.3.2012 11:22

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

 Možná je to proto, že nám chybí politik s vizí. Možná takového politika, ani občané nechtějí. Tou vizí myslím politický program, který by si vzal za cíl, zjednodušit naše zákony na třetinu rozsahu, snížení byrokracie na třetinu a snížení výdajů státu na třetinu. Vězte, že to nemusí nutně znamenat snížení důchodů ani osnížení podpory těm opravdu potřebným.

M. Trhlík 4.3.2012 13:16

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Pane Vandasi,já jsem Kalouskova slova nebral jako  věcný argument,ale předem otravuje lidi,zejména seniory,kteří jsou vlastně odkázáni na stát.Náprava by měla být urychlená,ale nějak se pořád kolem spoření na důchody  jen mlží.

S. Lazárek 4.3.2012 10:28

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Ale jdi, ty drndo.

V. Hajková 4.3.2012 9:18

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Hezkou  neděli přeji   p.  Boleslav.   Patrně  to   na  internetu  nenajdu,  že?   Vy  to  máte  asi   v  tištěných  novinách!   Škoda

J. Boleslav 4.3.2012 9:25

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

hezkou neděli i Vám. Obávám se, že to Mafra na Internet neuvolňuje. Jednu dobu tomu tak bylo, ale pak i toto internetové vydání zpoplatnili. Já si MF kupuju.

P. Novák 4.3.2012 9:27

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na totéž, byla jste mrštnější. Kdybyste přece jenom našla, dejte prosím, odkaz. děkuji

V. Hajková 4.3.2012 9:47

Re: Ve včerejší příloze MF Dnes

Bohužel-  nikde  jsem  to  nenašla-   snad  to  dají  později  do   www.idneskavarna-   kde   to  možná bude  vybráno  do  historie!

V. Hajková 4.3.2012 9:09

Užasný článek- každé slovo v něm mně mluví z duše!

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-nestastna-politika-dcy-/p_zahranici.asp?c=A120301_234011_p_zahranici_wag