7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Není to legrace

Ministr spravedlnosti Pelikán rozmarně žertoval na téma návrhu zákona o trestnosti nenávistných ideologií, ale jeho hnutí ANO je připraveno pustit Okamurův návrh do schvalovacího řízení v parlamentě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 1.3.2018 19:24

Re: Zajímavé zprávy ze Slovenska

Ten zločin spáchala policie?

("Nikdo jiný,však než než policie o skutečném zločinu nemůže nic vědět.")

No, možné to asi je. Ale že jsi si tím tak jist?

Jinak Pavle gratuluji k dalšímu "přesdvacátému" vnoučkovi. Klobouk dolů! Bez legrace! :-)

(Vypadá to, že Vandasové zaplaví nejen Příbramsko - viz třeba hospoda u Vandasů v Oborách, ale i další kraje :-). Nu což, chyba nás ostatních, že se tak nečiníme ;-) :-) ).

T. Kočí 1.3.2018 18:17

ANO a SPD

si můžou z jedné prd... pít a z druhé přilejvat.

M. Varadinková 1.3.2018 18:07

Kdy naposledy?

Kdy naposledy bylo v některé křesťanské zemi praktikováno násilí po vzoru Starého zákona? Kdy byl spáchán nějaký teroristický čin ve "ve jménu Krista"? Kdy nějaký křesťan při bezuzdném vraždění jiných vykřikoval "Sláva Hospodinu" nebo "ve jménu Ježíše Krista" (či nějakou jinou obdobu výkřiku Alláh Akbar)?

H. Omar 1.3.2018 18:11

Re: Kdy naposledy?

Znáte Severní Irsko?

P. Vandas 1.3.2018 18:15

Re: Kdy naposledy?

Ani tam nebyly zločiny páchány ve jménu křesťanské víry. To, že se jedni identifikovali, jako katoličtí Irové a druzí, jako protestantští Britové neznamená, že to byl spor a válka náboženská. Nebylo totiž cílem protivníka obrátit na víru, že. :-):-):-)

R. Brzák 1.3.2018 18:15

Re: Kdy naposledy?

přesně tak...

J. Václavíková 1.3.2018 18:16

Re: Kdy naposledy?

Ale hovno! (C)Tesařík

R. Brzák 1.3.2018 18:18

Re: Kdy naposledy?

Skvěle vyvracíte páně Vandasovi argumenty...

J. Václavíková 1.3.2018 18:21

Re: Kdy naposledy?

A vy máte pocit, že IS obracel na svou víru, anebo spíš likvidoval? Je to úplně stejné. Konfese jako záminka k vraždění.

R. Brzák 1.3.2018 18:24

Re: Kdy naposledy?

IS sice vraždí, ale má podporu pro své vraždění ve své věrouce, jejích základech. Křesťan sice vraždil, ale v přímém rozporu jak se starozákonním desaterem, tak s odkazem Ježíše.

J. Václavíková 1.3.2018 18:29

Re: Kdy naposledy?

Nemá. Všechny autority islámu je považují za heretiky a oni sami znají islám jen z rychlíku. Dokonce jim odmítají říkat Islámský stát, protože je to dle nich urážka islámu. Ten totiž vraždění zakazuje.

R. Brzák 1.3.2018 18:33

Re: Kdy naposledy?

Stejně tak, jako přikazuje zabíjet nevěřící. Verše protichůdné jsou v islámu realitou (korán v Mekce a Medíně). Protichůdnost je muslim povinen konzultovat s hadísi a súrou, aby zjistil, jak se v podobné situaci zachoval Mohamed. Mohamed je vzorem KAŽDÉHO muslima. A to je jádro problému s Islámem. Protože Mohamed, poté co získal stoupence (a moc), podlehl korumpujícímu vlivu moci - a stal se z něj vrah.

J. Václavíková 1.3.2018 18:36

Re: Kdy naposledy?

Zabíjet smí jen ve válce.

Najděte si nějaký hodnověrnější zdroj, než ten, co jste z něj načerpal tento zjednodušený pohled.

R. Brzák 1.3.2018 18:45

Re: Kdy naposledy?

Svět války a svět míru - to Vám nic neříká? Džihád (jakožto šestý pilíř islámu), povinnost každého muslima (jak ve smyslu k sobě - překonávat sebe, aby byl v souladu s vůlí Alláha a vzorem proroka..., tak ve smyslu navenek - starat se o to, aby islám ovládl svět - a nastal svět míru...).

J. Václavíková 1.3.2018 18:49

Re: Kdy naposledy?

Džihád je boj proti zlu. Přičemž duchovní autority islámu zdůrazňují, že mnohem důležitější je boj proti zlu v sobě, než navenek.

Končím, hledejte informace sám.

R. Brzák 1.3.2018 19:00

Re: Kdy naposledy?

Hledám kontinuelně a tuto argumentaci jsem již několikrát slyšel. Duchovní autority jsou všechny? Důležitější jistě je - ale navenek je také důležitý - a muslim je ho povinnen zrovna tak.

J. Kombercová 1.3.2018 18:22

Re: Kdy naposledy?

Stavíte muslimy a křesťany do jedné roviny.

Mám křesťanské kořeny, jsou všude kolem mne, i když jsem nevěřící (to znamená, že nevěřím na Boha, ke kterému se modlíte v kostelích), spíš agnostik, ale ta historie se svým vývinem je jiná než islám a islám není slučitelný s evropskou kulturou, kdybyste se stavěla na hlavu. Buď my nebo oni. Tak to je.

J. Václavíková 1.3.2018 18:25

Re: Kdy naposledy?

Nestavím.

R. Tesařík 1.3.2018 18:37

Re: Kdy naposledy?

Zoufalá obtana..

L. Němec 1.3.2018 18:24

GOTT MIT UNS

A tak měli kluci německý za války napsáno na opascích GOTT MIT UNS, a tehdejší papež, svině svinutá, tomu hodně žehnal, sice ne na plnou hubu, ale hlavně že se likvidujou Židi. Ve Vatikánu vládla spokojenost.

R. Brzák 1.3.2018 18:15

Re: Kdy naposledy?

klíčové je po vzoru Starého zákobna...ale máte pravdu, že tam se spor mezi impériem (Británií) a kolonií (Irskem) zástupně projevil v odlišném věrouce.

M. Varadinková 1.3.2018 18:25

Re: Kdy naposledy?

Tam přece nešlo primárně o náboženství, ale o to, že jedni chtěli zůstat součástí Briánie a druzí se chtěli osamostatnit. Že jedni byli převážně protestanti a druzí převážně katolíci, to přece nebylo jádrem sporu.

R. Brzák 1.3.2018 18:29

Re: Kdy naposledy?

nic jiného nepíšu...

M. Martinovská 1.3.2018 17:53

Přísloví

1. kdo nezná svou historii, je donucen ji opakovat

2. Historie se nikdy neopakuje stejně. Poprvé je to tragédie, podruhé fraška.

3. Odmítnutí Židovských uprchlíků ve 30. letech a po II. sv. válce byla tragédie. Starch z muslimů, změna naší politcké scény a např. volba Okamury kvůli hrozbě asi tak 2000 uprchlíků, (když jsou u nás - a v pohodě tu žijí - tisíce jiných muslimů obchodně a jako turisté a jako studenti a vyrůstali tu a podobně) - je fraška.

J. Václavíková 1.3.2018 17:56

Re: Přísloví

Ano. A fraška je, když se tu argumentuje Koránem, viděným z rychlíku, ale při tom málokdo zná Bibli.

J. Václavíková 1.3.2018 17:57

Re: Přísloví

Ještě dodávám, tím neříkám, že já ji znám. Jen jsou tu, jak vidět, i horší.

M. Martinovská 1.3.2018 18:06

Re: Přísloví

Četla jsem teď knihu o třicátých letech. Uprchlíci před nacismem byli nesmírně nepopulární. Židovští ještě víc. Žádný politik se jich netroufl zastat. V pomocném výboru byli ale Šalda, Čapek, Emanuel Rádl.. pomáhala i Milena Jesenská, a spousta dalších lidí, stát tehdy ještě ne. Ale ČSR relativnně přijímala, tedy jen do doby krátce po převratu v Německu (33-35), po anšlusu Rakouska naopak byly uzavřeny hranice a vráceny vlaky Židů, kteří se k nám snažili prchnout. Preventivní opatření proti uprchlíkům se zaváděla vždy po protižidovských opatřeních v sousedních zemích, např. v Rumunsku a pod. Ale přesto bya ČSR relativně útočištěm - oproti Polsku. také po II. sv. válce naší zemá prošly desetitisíce uprchlíků z haliče, Polska, Rumunska. Byla hlavně obava, aby ti nezůstali - tak šli dělat hospodářský zázrak jinam, do USA a paradoxně do Německa.

J. Václavíková 1.3.2018 18:08

Re: Přísloví

Ta uzavřenost nám zůstala. Kdysi jsem zase četla, že příčinou hospodářského růstu Holandska byla právě velká otevřenost.

M. Martinovská 1.3.2018 18:10

Re: Přísloví

a USA... a Německo po válce.. Lidi, kteří zdánlivě představovali problém, byli řešení. I když jich byly miliony v rozbombardované zemi

Všichni potřebovali bydlet, vybudovat si novou existenci, pracovat.

R. Brzák 1.3.2018 18:14

Re: Přísloví

Prázdný prostor po válce či v nové zemi kontra současné přelidněné oblasti Evropy - nutně vede ke zvyšování konkurence a tlaku mezi původním a nově příchozím. Pokud tento nově příchozí navíc je tzv. integrován, nemá motivaci se asimilovat. Asimilace je proces v mysli příchozího pod vlivem tlaku na přizpůsobení se novému prostředí, integrace oproti tomu nechává příchozího jako pasivního příjemce...