17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Několik (významných) drobností

Je dobře připomenout, že čísla epidemie nadále klesají, naopak v sousedním Německu se čísla zhoršila a obě křivky se protnuly. Zdá se, že to není důkaz, že by naše vláda byla skvělá a že Němci to dělají špatně. Spíš je pravda, že si virus dělá, co chce, jak už bylo mockrát konstatováno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sorge 30.4.2021 6:19

... Gavrilo Princip ...

V. Církva 30.4.2021 6:26

Ano, pardon. Nakonec znal jsem paní co s jeho sestrou chodila do třídy tak bych to měl vědět :-)

V. Církva 30.4.2021 6:21

A hlavně. Proč se nikdo z novinářů a demonstrantů neptá proč vyhošťujeme až teď? Nenašel jsem žádnou informaci že by se právě tento rok našlo něco nověho v kauze Vrbětice.

Profesionální BIS by podezření na ruské agenty zjistila dřív když sověti žádali o vstup do areálu. Kdyby nebylo dost důkazů o tom že ti dva jsou agenti tak už byly měsíc po Salisbery, kdyby ne tak do roka.

Profesionání a odvážná BIS a vláda by nečekala až USA a Polsko vyhostí diplomaty. Rozumná vláda by si nejdřív pozvala Rusy ať toto vysvětlí, tím by se o tom začalo psát v novinách. Pak by uvědomila spojence a vyhostila diplomaty. Chtělo by to víc odvahy, ale Rusové by se nemohli snadno mlžit že jednáme pod vlivem USA.

No a těch 5% samozřejmě zůstává, že to mohla být složitější hra rozvědek. I když k Rusům to sedí.

P. Jirkovský 30.4.2021 6:24

Prospero je postava ze Shakespearovy hry, voni ajnštajne.

V. Církva 30.4.2021 6:29

A jak se jmenovala paní co se sestrou Principa chodila do třídy víš taky křiváku?!

P. Jirkovský 30.4.2021 6:47

To mě vyslýcháte, pitomej šmejde?

J. Novák 30.4.2021 6:52

Jsem pomalu důchodového věku a rusáka jsem celý život nesnášel. To co se ale děje nyní mě vede k závěru, že jeden je za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. To platí jak o diktátorsko totalitním Putinově Rusku, tak o liberálfašistickém západu. My jsme pouze loutkou v nenávistném souboji skutečných světových mocností a globalistického kapitálu s parlamentem plným ponížených lokajů a loutek, kteří automaticky zvedají ruce pro různé bruselské nemysly a škodlivosti, a to bez jakékoliv snahy o alespoň minimální korekci jejich znění v zájmu občanů této země. Stala se z nás opět kolonie jako za bolševika s parlamentem plným nepoužitelných stachanovců, hrdinů socialistické práce, jeřábnic, dojiček krav a jim podobných.

J. Strakoš 30.4.2021 5:50

Tak dneska se Astonovi povedla super mentální gymnastika - Už vlastně nejde o to, co se stalo, ale to, že prezident netáhl stejně s vládou a nepřipojil se k všeobecnému uctívání víry národa, že podezření je velmi silné (věřte, ale my vám nic neukážeme, protože je to zatím vyšetřováno)

Co se marnosti vyšetřování týče se povedla asi nechtěně jistá paralela s 11 zářím. Právě v důsedku toho činu tak-nějak USA napadly Irák s tím, že tam podle rozvědky najdou zbraně hromadného ničení. Opět se na to podívejte s odstupem času zda ty kroky považujete za správné ze svího pohledu.

J. Hrdlička 30.4.2021 5:01

Loyalita vůči vládě, kde to jsme? Zpátky v totalitě? Občan může být postižen za to, že nerespektuje zákony, nikoliv za to, že má jiný názor než vláda. I za válečného stavu může být v demokratických zemích vláda kritizována.

Lidi, co teď budou Kocábovu stanovisku bláhově tleskat, protože nemají rádi Zemana (klidně z dobrých důvodů), si očividně nejsou schopni uvědomit, že se tenhle princip může velice rychle obrátit proti nim samotným.

T. Kohout 30.4.2021 4:37

Pan Neff je také produkt dnešní doby. Na jednu stranu obdivuhudně racionálná, např. co se "manželství" týče, event i korony. Na druhou stranu maniakálně ideologicky zavirovaný, co se týče Zemana, potřeby dostat se k faktům a ne slepě věřit, co kdejaký špion, pomocník špiona nebo špionský plátek řekne.

Z. Koutecký 30.4.2021 3:24

Promiňte, Astone, Vy jste loajální k téhle vládě a povinně s ní vždy souhlasíte? Nikoliv, vždy budete jistě tvrdě hájit právo mít svůj názor, souhlasit nebo nesouhlasit. Proč by neměl mít stejné právo i prezident? On v téhle kauze totiž nemá vůbec žádné pravomoce. Policie je v kompetenci ministra vnitra a diplomaté jsou v pravomoci ministra zahraničí. V širším pojetí to prostě spadá do pravomocí vlády. Prezident může akorát vyjádřit svůj názor, ale ministři a vláda na něj nemusí brát vůbec žádný ohled a naopak.

Jistě, názor prezidenta se velké části obyvatel tady nelíbil, menší části třeba líbil. Tenhle národ je prostě názorově rozdělený, včetně lidí v nejvyšších patrech. Rusům jsme jen otevřeně sdělili, co už dávno věděli, alea hodí se jim to do krámu jejich politiky. No, a co? Pro Vás a pro mnoho lidí zde je Rusko náš největší nepřítel. Nevím sice přesně proč, čím nám teď tolik ubližuje nebo hrozí, ale zato vím, že během času pojem přítel a nepřítel dost často přechází ve světě politiky jeden v druhý. Příkladů jistě znáte dost sám. Ono totiž pořád platí, že mocnosti nemají přátele, nýbrž jen zájmy. Jeden ten zájem, že totiž máme předat svoji suverenitu nějakému Evropskému státu je všeobecně znám a nepochází od Ruska, ale hlavně od Německa. Mimochodem, všechno podstatné kolem těch Vrbětic je sice většinou tajné, ale z toho co proniklo ven, soudím, že BIS získala už nejpozději v roce 2018 poznatek o přítomnosti těch ruských agentů v ČR v roce 2014. Takže doufám, že na to BIS upozornila příslušné vládní činitele už tehdy, a že tedy policie získala za ty tři roky už dost poznatků, aby případ brzy i důkazně objasnila. Bellingcat tedy těch poznatků vyprodukoval spoustu. Ovšem to jsou jen novináři a nemají takové možnosti a prostředky jako policie.

V. Mokrý 30.4.2021 3:50

R^

K. Salajka 30.4.2021 6:50

Tajné, co proniklo ven, říkáte!? Tak doufám, že v tom trestním stíhání nezůstane prezident osamocený a státní zástupci se pustí hlava nehlava do dalších vynašečů utajovaných skutečností.

P. Weisskopf 30.4.2021 1:45

Já bych o jednom věděl ale vy asi trpíte ztrátou paměti.Tak pro připomenutí.Válka v Iráku a ZHN.Vás asi tajné služby nepřesvědčili ale všechny ty moudré hlavy pomazané včetně naší ano.Proč jste jim to tenkrát nevysvětlil jak to vlastně je.A hle žádné zbraně hromadného ničení tam dodnes nenašli takže je prokázané že všechny ty tajné služby co jim věříte tak světu lhali. A není to první případ a určitě ne poslední.Takže jen vaše víra nestačí.Je nutno dodat důkazy jinak to dopadne stejně jako Irák.Všichni nám budou tleskat jak jsme stateční a ti chytří viz Německo nás dál budou jen oblbovat a sami z toho těžit.

V. Sember 30.4.2021 2:04

Chemický útok v Halabdže se odehrál dne 16. března 1988 v irácké Halabdže. Byl součástí Irácko-íránské války, resp. její operace al-Anfal. Jeho vykonavatelem byla irácká armáda; cílem bylo kurdské obyvatelstvo. Trval 48 hodin.

Útok si vyžádal mezi 3200 až 5000 mrtvými a 7000 až 10 000 zraněnými. Většina obětí byli civilisté. Velká část úmrtí se odehrála bezprostředně po útoku chemickým plynem; některá však následovala až po řadě měsíců či let. Nejvyšší irácký trestní soud tento útok oficiálně označil dne 1. března 2010 za genocidu kurdského obyvatelstva na území Iráku. V současné době je považován za jeden z nejrozsáhlejších příkladů nasazení chemických zbraní proti civilnímu obyvatelstvu. Za genocidu jej označila i organizce Human Rights Watch.

Útok byl vykonán v podvečer dne 16. března 1988. Irácké letouny typu MiG a Mirage zahájily bombardování města za pomocí chemických bomb. Náletů se uskutečnilo celkem 14, v každém bylo zapojeno 7-8 letadel. Použity byly údajně různé chemické plyny, jako např. yperit, sarin, tabun a VX[1]. Dle svědků páchl plyn nejprve po odpadcích, později po sladkých jablkách. Ti, kteří byli plynem zasaženi, umírali různými způsoby.

https://1url.cz/IKej3

J. Vaněček 30.4.2021 2:20

R^

J. Hrdlička 30.4.2021 4:57

Irák, tehdy, v roce 1988 chemické zbraně měl. tehdy ano a nikdo to nerozporuje. Ale teď je řeč o 15 let pozdějším pochodu na Bagdád, že? Pochybuji, že to nevíte, tohle od vás byl jen pokus na ovlivnění naivních, viz reakce výše:-)

K. Salajka 30.4.2021 6:46

To už se blíží počtu obětí 90ti denního bombardování Srbska - které však bylo humanitární akcí.

Užití bomb v roce 1988 je důkazem o užití tohoto typu bomb o 30 let později!?

Aktuální útoky Erdogana na kurdské vesnice jsou nezajímavé, že ? Jde o konvenční bojové transportéry dodané firmou Bosch za evropské peníze. To ty mrtvé nebolí.

P. Weisskopf 30.4.2021 6:53

Tak si teda napřed ujasněme pojmy ZHN a chemický útok.Dále uvedené události roku 1988 nejsou důvodem vstupu vojsk spojenců do Iráku.Důvod byl dán.Jsou tam ZHN.Jenomže žádné nebyli nikdy nalezeny a v roce 2005 USA a CIA oficiálně přiznávají že tam žádné nikdy nebyli a šlo pouze o klamání světové veřejnosti. Takže něco jiného je situace roku 1988 kdy byl Husajn u moci a něco jiného je důvod vstupu vojsk do Iráku a důvod porušení hranic a napadení.

Z. Koutecký 30.4.2021 10:09

To máte pravdu, pane Sembere. Jak se však můžete dočíst třeba na Wikipedii, tak v té době stál Západ na straně Iráku. V srpnu 1987 podepsaly USA a Irák pětiletou smlouvu o hospodářské a technické spolupráci a USA poskytly Iráku pomoc za miliardu dolarů. Mnohé západní státy dodávaly Iráku údajně tajně přes jiné země zbraně, včetně vybavení pro výrobu chemických zbraní. No, a o 30 let později jsme v Sýrii zase nechali zmasakrovat ty Kurdy našimi spojenci z NATO, Turky. I když tentokrát asi bez chemických zbraní.

L. Polehla 30.4.2021 3:30

Poslední 2 věty beru. Jinak je dokázáno, že se v Iráku našly chemické zbraně ( staré, omezené množství a některé nefunkční). Podle Wikipedie ne všechny chemické zbraně jsou ZHN. Wikipedie ovšem nemusí být vždycky relevantní zdroj?!

P. Weisskopf 30.4.2021 7:10

V roce 2005 CIA a USA oficiálně přiznali že tam žádné HZN nebyli a že šlo jen o zpravodajskou hru.

J. Pilny 30.4.2021 5:33

Nechci se chlubit, nejsem v oboru patřičně fundovaný, ale v okamžiku, kdy Amíci podruhé vlítli do Iráku mi spadly klapky z očí a pochopil jsem, jaká je ve skutečnosti americká zahraniční válečná politika. Do té doby jsem žil, navzdory socialismu, v přesvědčení, že Západ je náš vzor demokracie a svobody. Od té doby vidím, že se chová stejně jako jakákoliv velmoc , Rusy nevyjímaje.

J. Strakoš 30.4.2021 5:57

Mně to trošku trvalo, taky jsem si kdysi říkal, že útok na Irák je spravedlivá odveta za 11.září, nicméně dneska viděno se USA jen snažily rozšířit své pole působnosti a udeřily preventivně na slabší stát.

Nemyslím si, že by se Rusko chtělo chovat jinak - jen není tak dobré v PR.

V. Církva 30.4.2021 6:43

Tak jasně je dost důvodů bezpečnostním službám nedůvěřovat. Ale případ Vrbice je dost pravděpodobný. Je dost důkazů, že agenti co otrávili Skripala tu byli i důvod proč chtěli škodit.

No a ti agenti přiznali že v Salisbury byli, přiznali to a dryáčnicky vysvětlili, že chtěli vidět katedrálu.

P. Hatina 30.4.2021 1:45

To je opravdu smutné, jak dokáží někteří lidé od pera zapomínat.

Proč by sakra měl být prezident loajální k vládě v jejímž čele stojí spolupracovník STB, navíc notabene vyšetřovaný pro řadu ekonomických podvodů? Odpověď zní, že určitě nemusí, takže z toho ho obviňovat nelze

Nicméně, bližším pohledem do minulosti zjistíme (ta hluboká historie, ono to snad není ani 14 dní), kdy si ještě oba vzájemně kryli záda. Tím víc pro úvahy, kterému z nich teď věřit, nebo pro jistotu ani jednomu z nich. Nakonec, jak teď sdělila jistá další členka této vlády, ty verze vyšetřování prý nejsou ani jedna, ani dvě. ale dokonce více. ;-D

L. Zach 30.4.2021 1:17

"@Europarl_CS schválil znění rezoluce k Rusku: Vrbětice, Ukrajina, Navalnyj.

Europoslanci v textu vyzývají i ke stopce pro Nord Stream 2 nebo projektech s Rosatomem na území EU."

Včera odpoledne.

https://twitter.com/eva_souk/status/1387777970874601480

R. Langer 30.4.2021 5:41

Tak schválně, jak to asi bude s projektem Nord Stream 2? Chcete hádat? Já nemusim, já už ho vidim! ;-D

B. Topinka 30.4.2021 1:13

Proč by měl být prezident loajální k vládě? Každý je volen odděleně a to je jistou zarukou demokracie. Z logiky věci pak plyne, že mohou mit odlišné nazory a ty pak prezentovat veřejnosti

L. Zach 30.4.2021 1:18

Ano, ale "vocamcať, pocamcať".