9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

Nedráždit hada bosou nohou

To je docela rozumná zásada a uplatňuje se při vycházkách do přírody stejně dobře jako v politice. Dokumentovat se to dá tentokrát na politice slovenské. Vražda Jána Kuciaka a Martiny Kušnírové dala záminku prezidentovi Kiskovi, aby zatroubil ke státnímu převratu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kolář 22.3.2018 18:16

Re: progrese

To již nelze. Bylo rozpuštěno 7.března 1849 .. Navíc chybí Palacký a Rieger..

P.S. Kdo jsou to ti "my" ?

P. Vandas 22.3.2018 18:20

Re: progrese

Pokud vím, tak při volbě jsme stáli na opačných stranách barikády, takže to "vy" není třeba vysvětlovat. My naopak kandidáta už máme. Hanniga. A vy máte hned několik vycvičených kandidátů , takže síly jsou vyrovnané. :-):-):-)

M. Kolář 22.3.2018 18:29

Re: progrese

Jo, jako my - nevoliči Zemana, takto jste to myslel.. S tím Hannigem to beru jako ironii do vlastních řad.. To oceňuji ..

Já nemám příliš vyhraněný názor kdo má či musí být prezidentem.. Jde mně o způsob jak funguje demokratická republika a kam případně směřuje. Doufám že náš politický národ, existuje-li vůbec, někdy emocionálně i funkčně prezidentskou volbu zvládne, když už má tu odpovědnost a právo. Zatím se tak nestalo ..

P. Vandas 22.3.2018 18:40

Re: progrese

Ano, tak jsem to myslel. Ten zápas o Prezidenta zdaleka nebyl o osobách, jak se to prvoplánově jeví, ale o zrychlení, či zbrždění naší integrace do EU. No a já volil brzdu. Že se Zeman jeví komicky mne nepřekvapuje, i když abych se přiznal, je to horší než jsem čekal. Je to jen epizoda a teprve v další volbě se snad vyloží karty na stůl a ne, zástupná témata, jako posledně.

M. Kolář 22.3.2018 18:59

Re: progrese

Rozdílné názory na integraci jsou legitimní a přirozené, viz klasický příklad USA. Platná US konstituce dodnes nese silné stopy kompromisu mezi federalisty a konfederalisty. Pokud si nepřejete účast naší republiky na další integraci, tak je třeba zvažovat jiné postoje a volby než ty, které zjevně a velmi vážně poškozují ve výsledku ČR jako demokratický právní stát,stát se specifickou a tragickou novodobou historií.

Pokud jde o EU, nastala zajímavá situace, kdy s jejím vývojem i momentálním stavem jsou značně nespokojeni jak zastánci "Evropy národních států" na straně jedné, tak i federalisté na straně druhé, včetně mé maličkosti ..

P. Vandas 22.3.2018 19:05

Re: progrese

Na tomto hodnocení není nic, co bych rozporoval. Oba postoje jsou legitimní. :-):-):-)

M. Kolář 22.3.2018 19:16

Re: progrese

Zřejmě ano. Pokud by eventuální koncept "Evropy národních států"v sobě zahrnoval kvality a garance směrem k právnímu státu, demokracii a suverenitě demokracií ve vztahu k nedemokraciím/autokraciím a samozřejmě k míru v Evopě, mohl bych jej akceptovat, byť bych pro něj pravděpodobně nehlasoval. Avšak, současný politický pohyb na obou stranách bývalé železné opony, dle mého zatímního úsudku, právě potenciálně ohrožuje výše zmíněné důrazy, a proto se proti tomuto pohybu stavím kategoricky odmítavě ..

P. Vandas 22.3.2018 19:36

Re: progrese

Zatím žádný z kritizovaných států, Polsko,Maďarsko, ČR a Slovensko nijak nevybočuje z demokratických pořádků a zjevně o to ani neusiluje, jakkoli je jim to podsouváno. Jsou to jen reakce na překotné integrační snahy EU, se kterými se občané nedokáží a nechtějí vyrovnat. Ty ideologické zásahy např. do rodinného práva, do školství ve smyslu jakýchsi gender zítřků nechápu ani já, natož jejich smysl, pokud není zlý v samé podstatě. V oblasti ekonomiky se v posledních letech začaly zvětšovat rozdíly v příjmech, mezi jádrem a periferií a to vede mnohé k vystřízlivění, neb právem očekávali sbližování, které se nekoná a konat nebude. Tím třetím problémem je funkce Eura, které vedlo k zaostávání jihu a to vede ke skepsi, zda připojení se k Euru nebude mít stejný dopad na státy dosud neintegrované. Bude. To už ví i ti, co tvrdí opak. A proto by bylo rozumné, před další prezidentskou volbou tyto otázky nastolit a hledat k nim odpovědi s cílem zjistit, co je, či není v našem národním zájmu. :-):-):-)

K. Janyška 22.3.2018 19:06

Re: progrese

INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ, PROSTŘEDNICTVÍM EU ?

Název, jak z hororu, co ? A přesto popisující realitu. Co se tedy děje ?

Lidský svět, coby celek, se snaží zorganizovat (já vím, že marně, ono to nejde ze známých důvodů, je navždy lidmi nezorganizovatelným spontánním řádem, který řídí je, ne oni jeho) skupina nejbohatších lidí světa, tedy špičkových socialistů. Ano, bohatí mentálně propadnou dojmu, že když umějí zorganizovat tak obří a výnosné firmy a majetky, že by to mohlo jít i z celým lidským světem. A tak pilně zasedají v různých světových podivných institucích a radí se, jak to udělat.

Špičkou a centrem takového celosvětového radění, tedy socialistického řádění, je Bilderberg. Na něm se tajně, naposledy na konci minulého roku na 3 denním jednání, domlouvají. Kdo to nechce vidět - nevidí, stačí však vyhledat všechno na netu a jen ignorant si myslí, že na tajném jednání si porovnávají, kdo má dražší slipy nebo hodinky. Dohodnou se a konají. A samozřejmě, že v první řadě ovlivňují politické dění všude ve světě tak, aby to jejich záměrům vyhovovalo. A jedním z jejich hlavních zájmů je samozřejmě Evropa.

K. Janyška 22.3.2018 19:07

Re: progrese

Mimochodem, Macron pracoval přímo v administrativě Bilderbergu a tak není divu, že náhle z ničeho nic získal takovou podporu Francouzů prakticky neznámý člověk, když mu Bilderberg patřičně pomohl. Totéž platí o předsedovi francouzské vlády, který byl účastníkem Bilderbergu také. Také, o podle všeho vydírané, Merkelové. Každý si pamatuje, když vypukla aféra s tím, že ji sledovala roky tajně polostátní americká agentura, jak rychle změnila názor na jí před tím tolik kritizovaný mulitikulturalismus.

Německo a Francie se dohodly pod tlakem svých mocenských choutek, tažených inspirací socialismem, který má ve Francii své "vědecké" rodné hnízdo a kterým se Němci velmi rychle nakazili už dávno. Dokonce přes linie první světové války se hádaly, řečeno s mistrem Hayekem z jeho slavné Kontrarevoluce vědy, kdo z nich lépe ovládá umění socialismu, tedy kdo umí lépe zorganizovat lidský svět. No a taková ideologická nálož v obou národech se Bilderbergu velmi hodila a hodí. Tlačí je už roky k založení jednoho evropského velkostátu, který by mohli mocní lépe svými penězi ovládat. EU ničím jiným, než takovým zárodkem, neustále se vyvíjejícím v tomto směru, není.

Ale vraťme se k tzv. integraci Evropy, tedy neustále omílanému termínu, jakoby vůbec nešlo o pohlcení malých velkými a likvidaci národních států a dokonce národů na evropském kontinentu. Ano, tzv. integrace Evropy nic jiného neznamená. Kdo si pod takovým termínem představuje něco jiného, měl by to vyložit. Já, coby znalec kompozitivní teorie, to nedokáži. Kdo potom jiný, mi není jasné.

K. Janyška 22.3.2018 19:07

Re: progrese

Momentální model EU podle LS, jak jinak, byla přijata za předsednictví Německa, je skvělým nástrojem pro tak zločinný úkol. Vždyť z ní vycházející euorgány neslouží ničemu jinému, než podřízení všeho v EU Německu, coby nejsilnějšímu jeho členovi. Každý vidí, že za EU v případě skutečně velkých věcí jedná Merkelová, ne ty loutky, které Německu v čele EU slouží. Mimochodem, Německo už těží z EU a eura teď. Má největší přebytek státních financí na světě, přestože růst HDP jen průměrný.

A intergrace, tedy podřízení národních států a národů Evropské unii prostřednictvím tzv. implementace tzv. evropského práva, čti evropského, tedy vlastně novoněmeckého, příkaznického práva, postupuje. Někdy tempem až závratným. Najednou se mluví o Evropanech, o Evropě jako státu, o evropanství a populismu těch, kteří se odmítají takovému vývoji podřídit. A Macron do toho přijde na poradě se svojí rupočernou německou soudružkou s návrhem na urychlení integrace a zapojení do této nelidskosti dalších a dalších oblastí tak, aby evropský stát skutečně vznikl, a to co možná nejrychleji.

Neznikne však. Vznikne jen strašné napětí, které může skončit obřím krveprolitím při zpětném osvobozování národů a národních států z područí tohoto zločinného molochu. Návrhy na evropskou armádu a společnou policii a zdanění nejsou ničím jiným, než dalšími střípky do mozaiky euvýstavby, tedy v budoucnu podřízení Evropy tomu nejsilnějšímu, tedy v posledku právě Německu. To, že si to Francouzi a další neuvědomují, není vůbec důležité. Prostě jim chybí vzdělání stran spontánního řádu lidského světa.

K. Janyška 22.3.2018 19:07

Re: progrese

Nemá cenu nikoho o takovém vývoji přesvědčovat. Pro sečtělého je však až neuvěřitelně a nápadně shodný s vývojem a koncem SSSR a pěstováním tzv. sovětského člověka, mimochodem, u nás Čechoslováka a v EU teď tzv. Evropana, které tak krutě a přirozeně selhalo. Stalo se to proto, že se to stát muselo. Spontánní řád lidského světa nic jiného nedovolí a už vůbec ne lidskou hloupost a nadutost ve věcech, které náleží jen a jen jemu, coby nezničitelné neosobní spontánní řídící struktuře všeho ve vesmíru, tedy i lidského světa. Je jedinou možností existence lidstva... Dzp.

P. Vandas 22.3.2018 19:11

Re: progrese

Karle.Karle , ty mi nakládáš, tedy. :-):-):-)

P. Vandas 22.3.2018 19:10

Re: progrese

Jiný klacek, který by bylo možno vhodit do kola rozjetého vozu integrace nebyl po ruce, než Zeman. Tím tato země získala "time" pro uklidnění vášní a nové formulování odpovědi na otázku, co je naším národním zájmem. Nic více, nic méně. :-):-):-) Teď bude třeba najít důvěryhodné osobnosti, které zosobní ten , či onen postoj a přesvědčí o tom většinu obyvatel. Já ty osobnosti zatím nevidím, ani na jedné straně. :-):-):-)

M. Kolář 22.3.2018 19:21

Re: progrese

Ale prezident ČR v příštích měsících/letech ovlivní integrační postup ČR minimálně ..

Bojovat proti něčemu destrukcí vlastního státu ?? K čemu nám pak bude ta "suverenita" .... :)

P. Vandas 22.3.2018 19:49

Re: progrese

Ale v tom je ta účelovost té volby Zemana. Jasně, že vím, že v příštích měsících/letech ovlivní integrační postup ČR. Tím , že jej zbrzdí. A proto jsem jej přece volil. To, že minimálně si můžete myslet, ale nemusíte mít pravdu. :-):-):-)

R. Neveselý 22.3.2018 18:14

Re: progrese

To mě zajímá, máte link? Předem díky!

J. Kombercová 22.3.2018 18:21

Re: progrese

Na iDnes, teď jsem četl.

Nezbývá mi, než opět poděkovat těm, co ho volili, zvláště pak těm, u kterých jsem to nepředpokládala.

R. Neveselý 22.3.2018 18:48

Re: progrese

Tam toho je... odkaz přímo na článek by nebyl? :-)

J. Kombercová 22.3.2018 18:55

Re: progrese

Nebyl. Nedávám. Na hlavní stránce, když jsem to četla já, byl to hned první článek. Jste jak malej Jarda.

R. Neveselý 22.3.2018 19:03

Re: progrese

Aha, tak to jo. Omlouvám se převelice, že jsem se odvážil ....:-)

J. Kombercová 22.3.2018 19:10

Re: progrese

:) Dneska jsem na ty odkazy zvlášť háklivá.

P. Vandas 22.3.2018 17:53

Ten Musk mi dělá vrásky. To nedopadne dobře. :-):-):-)

P. Vandas 22.3.2018 17:54

Re: Ten Musk mi dělá vrásky. To nedopadne dobře. :-):-):-)

To je takový Bitcoin amerického technického pokroku. :-):-):-)

P. Vandas 22.3.2018 18:06

Re: Ten Musk mi dělá vrásky. To nedopadne dobře. :-):-):-)

Ta Tesla je už asi v úplné prdeli. Akcionáři značně naštvaní, neb Musk navrhnul, že se vzdá na 10 let svého platu a za těch deset let zvýší hodnotu firmy z 50 na 350 mld. Kdyby znal české fóry, tak by někdo zacitoval známou reklamu na barvu na plot. " Až budeme natírat ten plot příště, tak Vy už tady maminko nebudete." :-):-):-)

J. Vobr 22.3.2018 17:42

BOHUŠ JDE MAKAT !!!

:-)))

P. Vandas 22.3.2018 17:43

Re: BOHUŠ JDE MAKAT !!!

Do Bruselu? :-):-):-)

F. Šimek 22.3.2018 17:45

Re: BOHUŠ JDE MAKAT !!!

to by potřeboval kurwa velikej slovník.....:-)))))

P. Vandas 22.3.2018 17:46

Re: BOHUŠ JDE MAKAT !!!

Ty Bruselské vyrábějí i s popruhy. :-):-):-)

F. Šimek 22.3.2018 17:57

Re: BOHUŠ JDE MAKAT !!!

myslíš, žeby ten ruksak unes ?