4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Návštěva hospody není povinná

Jsou to už bezmála dva měsíce, co vstoupil v platnost zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, známý spíš pod názvem „protikuřácký zákon“ - ostatně tak ho vnímá i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kulheim 20.8.2017 9:04

Re: JE UŽASNÉ

"..ověřili jak se stává ten svět, nedemokratický, když evidentně při hájení zdraví-.."

Je zdraví majetek jednotlivce nebo majetkem veřejným? Moje zdraví není majetkem prezidenta, ministra zdravotnictví, ale majetek můj. Jak o svoje zdraví kdo pečuje, je joho starost. Zdraví se nedá koupit a nemoc se nedá prodat.

V socialismu se stává zdraví majetkem veřejným. Stár resp státní úředníci chtějí nařizova, tresta, přikazovat a pod. Stát by se měl starat o ty, kteří se nedokážou svoje problémy řešit sami.

S. Lazárek 20.8.2017 9:12

Re: JE UŽASNÉ

Až si jeho zachování budete platit jen ze svého, měl byste pravdu.

P. Hlosta 20.8.2017 9:18

Re: JE UŽASNÉ

No to máte pravdu. Solidarita s jinými přináší omezení a nejen jiným. Hlavně tomu, kdo chce být solidární. Kolik jen lidiček má zkažený zdraví a nejen kouřením, ale i jídlem, špatnou životosprávou, tvrdou prací když chtěl zbohatnout, nebo existenčně se udržet atd. Nechcete zakázat všecko škodlivé? To by mohlo pak dopadnout nejen na vás, ale plošně na všechny, no a přestalo by se žít, protože život je nejnebezpečnější úplně!

S. Lazárek 20.8.2017 9:19

Re: JE UŽASNÉ

No, to mám.

P. Vandas 20.8.2017 9:22

Re: JE UŽASNÉ

Stasi, ale pokud vím, tak i dnes si platíme léčbu ze svého, nebo snad ne? :-):-):-)

P. Boublíková 20.8.2017 9:24

Re: JE UŽASNÉ

Platí nám to Marťani.

S. Lazárek 20.8.2017 9:24

Re: JE UŽASNÉ

Opravdu jen ze svého si dnes platíš zubaře. Když si nečistíš zuby a jsi prase, měn to pak nestojí nic.....:-)

P. Vandas 20.8.2017 9:26

Re: JE UŽASNÉ

Aha. :-):-):-)

J. Kulheim 20.8.2017 10:45

Re: JE UŽASNÉ

V současnosti platíme daň každý jinou sumu a máme stejný nárok jako ti kteří neplatí nic. Kdyby platilo to co píšete o čištění zubů tak by zubaři neměli třetí zuby. Oni je mají stejně zkažené jako ostatní. Dobytek si zuby nečistí a má je zdravé. Čím to asi bude?

Co je komu potom. Jak se pojistím, tak budu platit.

S. Lazárek 20.8.2017 11:34

Re: JE UŽASNÉ

O ničem jiném ostatně nepíšu, pane Kulheime. Kravám do huby nekoukám, takže nevím, jestli mají, či nemají zdravé zuby, alwe proč má člověk parodontózu, to vím poměrně dobře a řekne Vám to každý zubař.

Do zdravotnického systému platíte jen to, co Vám určí stát, žádné připojištění tu (bohužel) nikoho nezajímá, takže stejnou péči dostane majetný člověk, jako notorický alkáč bez prostředků.

P. Boublíková 20.8.2017 9:20

Re: JE UŽASNÉ

Jednak i kuřáci si platí zdravotní pojištění, ale i jinak na tento přístup velice pozor: s tímto argumentem můžete zakazovat nejen kouření, ale i alkohol, sladké, tučné, plus nějaké ty stravovací nepřátele jako třeba lepek, který už ale taky vychází z módy, misto něj je cosi dalšího na L, už ty blbosti ani nesleduju.

S. Lazárek 20.8.2017 9:27

Re: JE UŽASNÉ

Napsal jsem, že ve zdravotnictví platí princip solidarity, tečka.

J. Kulheim 20.8.2017 10:47

Re: JE UŽASNÉ

Solidarita je dobrovolná. Nedobrovolná solidarita je krádež.

J. Anděl 20.8.2017 9:52

Re: JE UŽASNÉ

To by se ti nevyplatilo ;-)

J. Kulheim 20.8.2017 10:38

Re: JE UŽASNÉ

Souhlasím. Napsal to pan Hosta.

Individuální pojištění by přimělo lidi pečovat o svoje zdraví. Smlouva by musela obsahovat na co má plátce za svoje peníze nárok. Snažil by se nekonzumovat neplnohodnotné potraviny s látkami, které jsou zdraví škodlivé a raději by si zeleninu vypěstoval na zahrádce.

To by ztratili socialisté možnost uplácet voliče a to v zájmu zdraví lidí nepřipustí.

V. Hájková 20.8.2017 9:19

Re: JE UŽASNÉ

Hlavně p. KULHEIME - že budeme mít soukromé zdraví - a až nás náhodou přepadne rakovina plic bude to stát na který budeme vzhlížet zda nás svým bídně placeným zdravotnictvím zachrání! Ona taková třeba transplantace plic stojí miliony , které si pruměrný člověk za svuj život nikdy nemuže našetřit!

P. Boublíková 20.8.2017 9:23

Re: JE UŽASNÉ

740.000 až něco přes milion, asi jako lepší auto ;^)

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1131206-cesti-lekari-provedli-uz-dve-ste-transplantaci-plic

P. Boublíková 20.8.2017 9:25

Re: JE UŽASNÉ

A mimochodem rakovina plic mezi indikace transplantace vůbec nepatří.

P. Hlosta 20.8.2017 9:29

Re: JE UŽASNÉ

A jsme u toho, kdo kolik má platit v té solidárnosti. Kuřák kupříkladu každou koupí krabičky cigaret dává státu cca 40Kč a ten stát, potažmo vláda z to na zdravotnictví dají minimum a ne vše. Celé to vláda rozfrcá a pak zakáže hospodským provozovat živnost, když se v jejich majetku bude kouřit a to prý pro zdraví lidu o který vládám přeci jde především, jak tvrdí. ;-))

J. Kulheim 20.8.2017 10:52

Re: JE UŽASNÉ

Moje zdraví je moje a vy se starejte o svoje zdraví. Zdraví není veřejný statek. Nedá se koupit v nemocnici ani v supermarketu. Já vám nebudu mluvit do toho jestli máte jíst uzené klobásy nebo ošetřená a neplnohodnotná rajčata.

P. Hlosta 20.8.2017 9:09

Re: JE UŽASNÉ

Ačkoliv ne celý příspěvek se mi na monitoru od vás objevil, přesto je mi srozumitelné, že se vám i USA hodí, když jde o obhajobu zákazů, co jsou tak příznačné pro současnou Západní společnost a začínají se přes odpor veřejnosti i u nás. Samozřejmě, že zdraví škodí a to nejen kouření. Taky přetížení v práci je vrcholně škodlivé, stejně jako i obžerství, sex s nakaženými partnery, nebo dlouhé řízení auta, jako i příliš mnoho léků na cokoliv. Co z toho považujete za zakázání nevhodné, to by mně fakt zajímalo. Taky by mně zajímalo, co považujete za vhodné povolit(!) občanům.

P. Boublíková 20.8.2017 9:27

Re: JE UŽASNÉ

Měl by se zakázat tenis. Těch tenisových loktů, co se musí operovat ;^)

P. Hlosta 20.8.2017 8:06

Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

Účinnost boje za zdraví lidu je mizerná. Stejně tak dopadá snaha o převýchovu lidu, jako i sociální pomoc všem. Přes veškeré snahy jsou lidi čím dál stejnější. Ano, zakázalo se mnohé a vymahatelnost zákazu se i mnohde povedla. Leč lidi si zůstali stejnější.

Takže nadále platí, že v hospodách se už nekouří, protože je to zakázané, před hospodami se kouřit smí, protože cigarety ještě nezakázali a veřejný prostor předhospodský též zákazem neomezili. Naopak daně z tabáku stát vybírá horentní nadále a nemá v úmyslu tabák zakázat. Stejné platí i o alkoholu, ač tam ještě nebyl dán zákaz jeho konzumace v nálevnách, ikdyž tak škodí zdraví a nepřímo i zdraví nekonzumujících alkohol, protože alkoholem otrávený způsobuje velkou řadu nevydržitelných situací.

Naproti tomu, stát nehodlá vydat zákaz prostituce, ani vybírat z ní daně. Stát dělá mrtvého brouka. Je řada šikovných zákazíků, co prostituci jaksi omezují, ovšem dělají ji napínavější a tím přitažlivější. Mládež tak má pro první placený sex velké lákadlo. Kdo neměl ku...., jako by nebyl. A nakaženost pohlavními chorobami stále stoupá. Jaké to zdravíčko, že?! Možná se najdou tací, co jim smrdí pálený tabák(ač může stát velmi hodně, když je speciálně míchaný pro fajnšmekra), ale nesmrdí jim pí.. nezdaněná, předražená, nakažená, protože zákazem státu ne dost omezená, ani převýchovou občana neohrožená. To jsou ty paradoxy Havle!

;-))

V. Hájková 20.8.2017 8:14

Re: Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

Proč jen Havle? Proč ne- především ZEMANE????? :-)))))))))))))))))))))))))))))))))

R. Tesařík 20.8.2017 8:31

Re: Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

Zeman píše divadelní hry ?

V. Hájková 20.8.2017 8:49

Re: Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

Vaše výživné reakce na moje příspěvky jsou vždy užasné :-)))))))))))))))

R. Tesařík 20.8.2017 8:54

Re: Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

Nyní jste dokázala, že máte óbrdlouhé vedení..Tak co s vámi, že.

F. Šimek 20.8.2017 9:00

Re: Boj s kouřením - jeden z paradoxů "Havle" ;-))

........:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))-UF !!!

J. David 20.8.2017 5:08

Zákon o ochraně zdraví před škodlivostí návykových látek

Nikdy nebylo tak špatně, aby nemohlo být hůř. Hlavy pomazané rozhodly, vydaly dienstreglamá, a tak to ma byť. Jenomže každý líc má i svůj rub, či vše se dá nějak "ojebať", neb žádné dienstreglamá neni systémově dokonalé.

Ale k věci. Znám několik vesnic, kde je aktivní spolek žen (chodí si zazpívat v holportu), aktivní je i sdružení vlastníků honebních pozemků (mají vlastní stodolu, jako klubovnu, myslivci) a sbor dobrovolných hasičů (mající hasickou zbrojnici). Když jim putykář "Pinta Brindálek" zavřel hospodu bývalé Jednoty kvůli EET a zákazu kuřby u píva a mariáše (lufťáci s oplégry mu nenahradili štamgasty). Qui modo, qui bono? Vesničtí "aktivisté" (hasiči, myslivci a ženy) dali hlavy dohromady, a zřídili si "Osvěžovnu" v neveřejném, ale spolkovém objektu, obvykle v myslivecké klubovně, či v obecní hasické zbrojnici. Myslivci dodají zvěřinu, ženy uvaří, hasiči dodají pitivo, vše ve smyslu občanské výpomoci v relevanci úhrady nákladů. Funguje to ke spokojenosti všech, bez ohledu na dienstreglamá, mariášníci, hasiči a myslivci klidně při konzumaci tekutin báňají, ženy uvaří, jsou všici na svém, v rámci občanské výpomoci. Funguje to, navzdory nesmyslného dienstreglamá. Nicméně pro lufťáky, tak jako pro imigranty platí "Kdo s dobrým úmyslem přicházíš, buď vítán, budeš nakrmen a napojen, ale musíš přijmout pravidla Osvěžovny". Toť základní premisa vztahu. Máš hlad a chuť na svíčkovou v Osvěžovně, tak žer a nebrsni, když se Ti to tam nezdá, tak tam vůbec nelez, a jdi se nažrat a napojit na čerpací stanici, nebo McDonalds, nebo do všech nekuřáckých hospod. Asi jsem příkrý, ale diskutéři typu Lazárka, to je matroš. Exot, který vlezl do první knajpy, když měl jazyk na vestě, a nevšiml si, že vedle je nekuřácká knajpa. Nebo ano, v kuřácké bylo levnější pívo, tak Lazárek začal protikuřácky brsnit (fabuluji). Pane Lazárku, jste svéprávný? Proč ausgerechnet lezete tam, kde se Vám to nelíbí? Nebo jste klasický "vysírač"? Každopádně se nazvěte dementem, pokud chcete.

V. Kotas 20.8.2017 5:56

Re: Zákon o ochraně zdraví před škodlivostí návykových látek

Ano, tak to má být a bude, navzdory dobros erům politickým počínaje a panelákovým zeleným konče !