23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Na úsporná opatření zapomeňte

Vypadalo to, jako kdyby liberální poslanci socialistům řekli, tak dobře, je to vaše, dělejte si, co chcete. A oni s pomocí lidovců (pod hranicí volitelnosti) a zelených (pod hranicí volitelnosti) popadli lopaty a začali nabírat veřejné peníze a sypat je do voličů v naději, že budou voleni. Jak vidno, funguje to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 14.4.2010 12:23

Re: Propad státních financí a životní úrovně za vlád modráků

To se soudruhům nepodaří, ač se snaží a snažili.

K. Janyška 14.4.2010 12:38

Re: Propad státních financí a životní úrovně za vlád modráků

To vždy uděláte Vy, komouši, když vyhrajete a vládnete nekontrolovaně ! Dzp.

Z. Válek 14.4.2010 15:28

Re: Propad státních financí a životní úrovně za vlád modráků

Já jsem se narodil již za reálného socialismu, takže ve svém životě jsem poznal a bohužel stále ještě poznávám rozkrádání majetku jen v režii ODS.

J. Anděl 14.4.2010 15:17

Re: Propad státních financí a životní úrovně za vlád modráků

Ach jo. Nechtěl byste propagovat komunisty a čssd? S vaším přispěním by je nikdo nevolil.

M. Prokop 14.4.2010 12:22

Re: Propad státních financí a životní úrovně za vlád modráků

Malér bude, pokud se zde zase usídlí rudooranžová vrchnost, bude krást jak zjednaná, jak už předvedli, a ke všemu bude zase nutná ta správná knížka.

To je ta nebezpečná prasárna fy Roko&Falmer n.p.

V. Skalová 14.4.2010 11:28

Re: Smrdí to čím dále, tím více !!! Dzp.

Jo, šídlo leze z pytle. Vypadá to na ruský bordel nebo sabotáž nějakého generála :

Odmontoval někdo naváděcí zařízení?

Komentátorka Rádia Echo Moskvy Julija Latyninová uvedla ve svém komentáři v listu The Moscow Times, že na letišti nemuselo být stejné navádějí zařízení, jaké tam bylo o tři dny dříve, když na něm přistával ruský premiér Vladimir Putin a jeho polský protějšek Donald Tusk. Letěl s ním stejný pilot Arakdiusz Protasiuk. [celá zpráva]

Pro ně bylo kvůli zvýšení bezpečnosti ve Smolensku instalováno speciální navigační zařízení. Je možné, že bylo odstraněno, ještě než Kaczyńského letoun přistával, napsala Latyninová bez ověření této informace a upřesnění typu naváděcího zařízení. Doposud se nikdy neuvádělo, že by na letišti bylo takovéto zařízení instalováno. [celá zpráva]

V. Skalová 14.4.2010 11:29

Re: Smrdí to čím dále, tím více !!! Dzp.

A vedení letiště evidentně lhalo o jazykových problémech, Pilot rusky uměl

R. John 14.4.2010 10:20

Mrkněme se na ten problém s knihovnou trošičku jinak

Podívejme se na tituly, které si nikdy nikdo nevypůjčil, kolik procent to bude ? Tyto tituly by v hlavní budově být nemusely, mohou být někde ve skladu. To samé knihy,které se půjčí jednou za uherský rok.  Po této probírce by najednou bylo místa habaděj.  Ale to není podstata problému, ten je jinde. Technická knihovna se již přestěhovala do nového v Dejvicích, to je jiná káva, než Klementinum. Přeci jen, píše se třetí tisíciletí. Je dost ubohé, využívat starý klášter, i když pěkný,  na moderní knihovnu, to je protimluv. To nikdy nejde dohromady a přestavba s nevalným výsledkem bude stát možná více, než hypermoderní knihovna.  Viděl bych jako smysluplné udělat z Klementina galerii, prostory to jsou jako dělané a postavit knihovnu moderní, jak se na třetí tisíciletí sluší a patří.Jinak bych upozornil, že Klementinum je druhý největší objekt v Praze po Pražském Hradu, tak si jistě dovedete představit, kolik stojí jen vytápění  v tom kameném baráku, kde se neustále "courá" sem a tam. To s hospodárností také nejde moc dohromady a knihám změny teplot a vlhkosti také nesvědčí.  A to již nemluvím o pracovním prostředí knihovníků, hotový středověk. Knihy jsou v Klementinu plné aflatoxinů a semeniště jiných plísní, bodejť by ne,když mají báječné prostředí k žití, na rozdíl od knihovníků a návštěvníků. Jsem přesvědčen, že novou knihovnu potřebujeme jako prase drbání a je jedno od jakého autora, o tom kdo bude tu příští knihovnu navrhovat, či zda se použije ta Kaplického nemíním teď polemizovat. Jen jedno je jisté, co bylo dobré z různých důvodů v roce 1930, není dobré v roce 2010.

P. Čech 14.4.2010 11:05

Re: Mrkněme se na ten problém s knihovnou trošičku jinak

Nemáte pravdu. V dnešní době, době computerů, ztrácejí jakékoliv knihovny ( mám na mysli knihy tištěné na papíru) smysl. Obsah knih lze převést na jiná média. Knihy, tak jak je známe mohou mít význam pouze historický, jako památky na doby minulé. Moderní knihovna, která bude skladovat pouze obsahy knih na elektronických médiích se potom vejde do mnohem menšího prostoru. Nemá žádný smysl stavět nové megalomanské stavby, zvláště dnes, v době, kdy stát dluží přes bilion korun a kdy si díky socialistům projídáme svou budoucnost. Jakékoliv další zadlužování je mírně řečeno trestuhodné, ovšem politici (ODS a TOP 07) o tomto problému pouze kecají a skutek utek. Pokud by to politické strany myslely vážně, nic jim nebrání v přijetí zákona, který by schodkový státní rozpočet zakázal. Pokud by takový zákon existoval de jure, asi bychom se de facto velmi divili, že by mohl být dodržen. Rychle by totiž musela být zrušena různá zbytečná ministerstva, různé agentury, zjišťující veřejné mínění, různé "tafiky" pro vysloužilé politiky, různé státní útvary, bádající nad nesmtelností chrousta a velmi mnoho zcela zbytečných státních úředníků, pouze ztrpčujících lidem život. A o tom to je.

V. Skalová 14.4.2010 11:24

Re: Mrkněme se na ten problém s knihovnou trošičku jinak

Přesně tak, pane Čechu.

R. John 14.4.2010 11:35

Tak se na to podívejme.

Zatím žádný nosič nevydrží jako papír, to je prostě fakt. A ty nosiče, levné a určené veřejnosti již vůbec ne. To za prvé, za druhé, Nár.Knihovna je správcem Generálního katalogu, čili spravuje vše, co se na našem území v knižní podobě vyskytlo, jako dokumentační a  kulturní památku, podle zákona. Podle Vaší teorie , pokud bychom jí aplikovali třeba na jiné kul. památky, stačil by třeba hologram Karlštejna, na co originál, když stojí tolik peněz. Jistě uznáte, že je to blbost. Nechci si hrát na proroka, ale myslím, že knize hned tak neodzvoní. Já jí dávám jako většina lidí přednost před elektronickou čtečkou. A myslím, že tomu bude ještě hodně dlouho. Knížku si koupím nebo vypůjčím, zajedu na ryby, třeba, a čtu si v knížce. A co teprva různé formáty knih, v čtečce máte jen jeden, což jistě takto zobrazené u jistých publikací potlačí účinek.  Obejdu se s knížkou bez baterek, neslzí mě oči, klidně si dám knížku pod hlavu a dám šlofíka,  kniha snese i spartánské zacházení, což se o čtečce říci nedá.Když se kniha polije kafem, stává se to občas, nic moc se neděje, s čtečkou jste namydlený.A co autorská práva, poplatky z nich,kopírování atd. Samý problém.  Těch důvodů je  ještě více, ale na ukázku to snad stačí.

P. Čech 14.4.2010 11:50

Re: Tak se na to podívejme.

V tom máte pravdu, také to tak cítím, ale nikdy nemůžu tvrdit, co bude dejme tomu za 50 let. Před 46 lety nám na vysoké škole zasvěceně tvrdili, že kdo neumí používat logaritmické pravítko, nikdy nebude úspěšným inženýrem. Ukažte mi dnes inženýra čehokoliv, který ví, co to je, natož aby jej uměl používat. Před stavbou předražených knihoven je tak nutno brát v úvahu předpokládaný vývoj, kdy lidé s největší pravděpodobností Vámi popisované výhody knih nebudou pokládat za důležité stejně, jako ta logaritmická pravítka. A o tom to je.

R. John 14.4.2010 12:13

Re: Tak se na to podívejme.

Nojo, padesát let je dlouhá doba, tak že by přinejmenším na tu dobu ta moderní knihovna moha stát, co říkáte ? Abychom nemuseli stát s hanbou nad polozničeným knižním fondem. Vždyť by to zase nebylo tolik financí, snad by si to ty knihy , jako nositel myšlenek, dobrých i špatných,  zaslužili.  Zde se rozfrcalo již tolik financí, že nějakých pět miliard je pakatel a na rozdíl od jiných dražších věcí,  tu ta knihovna zůstane alespoň sto let. K potěše , vzdělání a jako symbol epochy. Co Vy na to ?

P. Čech 14.4.2010 12:38

Re: Tak se na to podívejme.

Symbolů máme mnoho a všechny jsou k ničemu. Stavět megalomanskou stavbu na 50 let fungování je neodpustitelný přepych. Moderní stavby totiž nic nevydrží a za pár let se musí generálkovat. Na rozdíl od staveb starověkých národů (Egypťané, Mayové a jiní). Jejich stavby vydržely několik tisíc let a mnohé jsou dodnes neporušené.

R. John 14.4.2010 12:49

Re: Tak se na to podívejme.

Kulturních tak mnoho není a o spustu se zasloužili cizinci, jen tak mimochodem. Jinak jste mě přesvědčil, lepší ty prachy nacpat kámšům poslanců třeba na golfové hříště nebo nějaký hotel, jako Roko Dvořákovi, dalíks Íčkem také nepřijdou zkrátka, Cyrda si také hrábne,  v tom je také jistá kulturnost a reprezentuje nás také "dobře", hlavně pravdivě.

J. Franke 14.4.2010 11:37

Re: Mrkněme se na ten problém s knihovnou trošičku jinak

Hluboce se mýlíte v tom, že tištěné knihy ztrácejí smysl, úplně stejně tak se mýlili proroci, kteří předpovídali zánik divadla s nástupem televize. Nedovedu si představit, jak si čtu svého oblíbeného Saturnina sedě u PC či mžouraje do tzv. knihy elektronické. Naopak onen hmatový vjem je kromě viděných ilustrací i vazby či obálky právě tím nezastupitelným, co knihu dělá knihou. Jak by asi Nero Wolfe poznal, kde přestal číst, když ohýbal růžky stránek při přerušení četby? Krom toho je nalezení správného svazku v dobře uspořádané knihovně je mnohem rychlejší než zapnutí PC, čekání na naběhnutí operačního systému a následné hledání oné správné elektronické "knihy".

O úsporách v rozpočtu nemá valného smyslu diskutovat, jelikož si nechci kazit předobědovou náladu. Krásný den...

V. Běhal 14.4.2010 17:00

Do odborných knihoven nikdo nechodí

Knihovny nemají sloužit jako skladiště knih, které se mají uchovávat pro budoucnost. Na to stačí sklad někde na okraji Prahy nebo ještě dál. Dřív se chodilo do knihoven pro recentní informace, které vycházely v různých odborných časopisech. Ty už knihovny neobjednávají, protože většinu informací se dá stáhnout z internetu během minuty. Vyhledat informaci i v dobře organizované knihovně trvá několik desítek minut. Mluvím z vlastní zkušenosti jako starý vědecký pracovník, který shromažďoval informace pro svůj doktorát. Pro informace pro poslení publikace jsem nešel do knihovny ani jednou a mám ji 70 m od laboratoře. Moji synové si čtou i beletrii z počítače nebo z mobilu. Technika jde velice rychle v tomto oboru a než by se knihovna dostavěla kdo ví co bude.

V. Novák 14.4.2010 10:18

No to je sodomagomora!

Maminy dostanou stejnou mateřskou jako loni - no to je šílený! To je přímá cesta do Maďarska, Řecka, Argentiny - a snad dokonce do Siery Leone...

A představte si to - i při ošetřování dítěte dostane ta nezdárnice, která si nechala udělat dátě (ba dokonce i nezdárník!) ošetřovné i za první tři dny!

No jak říkám - sodomagomora!

V. Skalová 14.4.2010 11:22

Re: No to je sodomagomora!

A co ty chudiny maminky předloni a předpředloni? Těch vám není líto? Nemělo by se jim to doplatit? ??

No jsem zvědavá, co dostanou maminy tak za 5 let - viz Řecko a Maďarsko, kde se taky tak rozdávalo, a teď musí snižovat platy i důchody. Těch vám asi líto není, že...

V. Novák 14.4.2010 12:29

Re: No to je sodomagomora!

Je. Protože jako obvykle na to doplatí ti, kteří problém nezpůsobili.

Ale nemám soucitu na rozdávání - tak si ho radši šetřím pro ty, kde mohu něco změnit.

Ohne sranda - narození dítěte je dnes takový zásek do rodinného rozpočtu, že si leckdo rozmyslí zda a popřípadě kolik. Čím vyšší byl předchozí příjem matky, tím větší zásek do rozpočtu. A "stát", tedy pravicové strany, lká, že nebude kdo by živil důchodce. Načež první, kdo je na řadě pro servání, jsou maminy s dětmi.

Trochu schíza, ne?

M. Prokop 14.4.2010 12:25

Re: No to je sodomagomora!

Jo, to si v Argentině, Řecku, Lotyšsku, Maďarsku říkali také. dokud nepřišel MMF.

Můžete si to zkusit doma. Napůjčujte si víc než viděláte a pak počkejte co to udělá.

V. Novák 14.4.2010 12:40

Re: No to je sodomagomora!

Copak o to - Lotyšsko nám dávali místní modráci za vzor ještě v době, kdy už padalo ke dnu.

Zdaleka nemá ČR napůjčováno víc než vydělá. A problém naší eonomiky není v malé výkonnosti, ale v nedostatečné spotřebě. Vyrábět by mohla do alelujá - ale komu prodat není...

M. Prokop 14.4.2010 16:47

Re: No to je sodomagomora!

To je snad z Marxe, nebo z PolPota?

M. Kodet 14.4.2010 9:55

Pravicoví agitátoři Prokop, Janyška a Vondráček

fakta jsou jasná: po pěti létech vlády Václava Klause přišel krach státních financí a úsporné balíčky. Klaus šel s ostudou od válu (shodili ho vlastní lidé).

Po třech létech vlády Mirka Topolánka přišel krach státních finací, Topolánek šel s mnoha ostudami od válu a shodili ho vlastní lidé.

Jestli jsou voliči tak hloupí, že nepochopí, že tohle není náhoda, ale nezadržitelný a nevyhnutelný výsledek tzv. liberální politiky (české parodie na skutečnou pravicovou politiku), která systematicky přisypává miliardy nejbohatším (jediný efekt: více jachet v Toskánsku) a platí to střední třída a nejchudší, tak jim to bude patřit. Doufám ale, že na vlastní kapse a na vlastní kůži už pochopili, jak zkorumpovaní, bezcharakterní a všestranně odporní jsou modráci.

J. Anděl 14.4.2010 10:11

Re: Pravicoví agitátoři Prokop, Janyška a Vondráček

No, v tom případě se hrdě hlásím k pravicovým agitátorům, ač zmíněným se to asi líbit nebude.

Ovšem tohle je úplná blbost. Vlastně není. Je to vcelku dobrý pokus o kvalitní demagogii. Správná směs faktů, polopravd a naprosto nesouvisejících a o to víc emoce vzbuzujících závěrů.

K. Janyška 14.4.2010 10:14

Re: Pravicoví agitátoři Prokop, Janyška a Vondráček

U Ing,. Tarase Kodeta axistuje vážné  podezření, že to nemá v hlavě v pořádku ! Dzp.

V. Novák 14.4.2010 10:20

Re: Pravicoví agitátoři Prokop, Janyška a Vondráček

Zato Kajan má v hlavě spontánní žád lidské interakce a nic jiného se tam už nevejde...

K. Janyška 14.4.2010 10:29

Re: Pravicoví agitátoři Prokop, Janyška a Vondráček

Nic jiného netřeba ! On je totiž skutečným obsahem lidských myslí, životů a lidského světa ! Dzp.-