27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Na Slovensku vyhrál třetí vzadu

Je to jako když se dva perou a ten třetí se směje. Vítězem se stal Igor Matovič, původně vydavatel inzertních novin (vzpomeneme si u nás na Jana Kudláčka, velmi politicky vyhraněného), předák seskupení Obyčejní lidé a Nezávislé osobnosti. Už tahle sázka na obyčejnost a politickou nezávislost charakterizuje jeho hlavní trumf

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 29.2.2020 14:18

souhlas se vším

Pro mne je ovšem nátlak vždy nátlakem - protože jsem pravičák (alespoň názorem) a uvědomuji si, že nátlak je vždy příčinou posilování moci nad lidmi.

Základem svobody a odpovědnosti - a tudíž i smysluplnosti demokratické metody rozhodování - je ochota se s ostatními otevřeně o všem bavit, žádné téma nesmí být tabu. A proto nesmí být tabu jak kritika mocných politiků, tak i kritika mediálních model...

J. Václavíková 29.2.2020 14:23

Principiálně jde o naprosto rozdílnou věc. Stát z principu diskriminovat nesmí.

Nátlakové skupiny občanů byly vždy a budou, jak se s tím tlakem soukromník vyrovná, je jiná věc. Někde je třeba dost nevybíravý tlak na potratové kliniky.

R. Brzák 29.2.2020 14:32

S druhou větou souhlas. Ale dělá to tak vždy - jen s různou mírou, někdy i pozitivně...

druhá věta - to ovšem nepopírá, že někdo kvůli názorům nutí další lidi, aby nepodnikali svobodně - což jste popřela svým příspěvkem zde v 13:16...

R. Brzák 29.2.2020 14:56

ne druhá věta, ale druhý odstavec...

R. Brzák 29.2.2020 14:36

ještě jinak - Vám vadí tlak (plynoucí ze socialismu v hlavách politika a jeho úředníka) ze strany státu. Mně vadí socialismus v hlavách nás všech - ze kterého pak plyne volba mocných nad sebe, s cílem organizovat svět ve prospěch nějakého ohroženého, nebo "ohroženého" zájmu - a ti pak budují socialismus...

S. Lazárek 29.2.2020 13:29

Pane Brzáku, klimaskeptici jsou v dnešní době už tak trochu pro prdel, něco jako ti co věří, že je Země placatá. Jen ať se scházejí a lidé ty jejich blbiny a tomu vašemu příkladu se dá věřit jen sotva (nedávejte mi prosím nějaké odkazy z novin či netu, tohle je prostě kravina), žádný manažer hotelu by tohle nedopustil, šel by na hodinu.

S. Lazárek 29.2.2020 13:30

...uslyší....

R. Brzák 29.2.2020 13:36

takže odkaz nechcete, stačí Vám Vaše přesvědčení...

I kdyby stokrát byli klimaskeptici k smíchu, bránit jim ve shromažďování je reálný problém, který vypovídá o hysterii klimaalarmistů.

S. Lazárek 29.2.2020 13:43

Ano, stačí, neskočím na každou pitomost, prostě tomu nevěřím. Ať si klidně bráněj, nedávno taky nějaký plochozemec za svojí víru dokonce položil i život

_. Roman67 29.2.2020 13:48

Správně, co se nehodí, tomu nevěřte a je to v suchu.

Přirovnávat EIKE k plochozemcům je ovšem, mírně řečeno, hloupé.

S. Lazárek 29.2.2020 13:56

Myslete si co chcete Romane. Nevím jak u vás, ale nám tu dochází voda, nezávisle na konferencích pro, či proti. Snažím se používat vlastní rozum a ne papouškovat očividné pitomosti z netu č z novin.

R. Brzák 29.2.2020 14:03

voda ale nedochází tolik kvůli oteplování (s tím se vždy pojí větší množství srážek), ale s naším špatným způsobem hospodaření s krajinou - kdy moji zem dlouhodobě vysušujeme ať přímo (napřimování toků, meliorace atd), nebo nepřímo - velké lány, průmyslové zemědělství, gigantické plochy betonu a asfaltu, atd...

M. Němcová 29.2.2020 14:07

tentokrát souhlasím, obří markety i na černozemi s obřími parkovišti,skladovací a průmyslové zóny vybetonované... a vzpomínáte, jak začínal jeden německý obchod s polskými dodávkami na L? vykácel všechny stromy v dohledu a tvrdil, že neví, kdo to provedl.Meliortace nezatracuju, ale výstavbu na nejprve vysušených lužních loukách tu rozhodně ano.a teď to dorazí vykácení kůrožroutských lesů.

S. Lazárek 29.2.2020 14:15

To je možné. Že by tedy skutečně způsobeno člověkem? Nevím jak u vás, ale tady bylo koncem ledna 17°C a to je taky trochu divný. Ať si každý myslí co chce, klidně ať si svůj názor ověří třeba v parní raketě, ale z mého pohledu je klimaskepticismus dnes spíše do cirkusů, než do konferenčních sálů. Dnes jsem na netu četl rozhovor s ředitelem ČHMU, nelze než souhlasit.

R. Brzák 29.2.2020 14:29

My. lidé, způsobuje velký vliv na své okolí - a na tom se se mnou shodují klimaskeptici. Mnoho toho vlivu má dopady na životní prostředí - například na vodní cyklus - na tom se shodují klimaskeptici.

NA čem se s Vámi neshodnou, je "divnost" letošního teplého února - není to z hlediska dlouhodobého nic výjimečného. Jen je to divné z hlediska jednoho lidského života.

Klimaskeptici dokonce potvrzují skleníkový efekt, i nějaký vliv CO2 na něm, i fakt, že my, lidé, uvolňujeme velké množství CO2. Ale neshodují se s Vámi na tom, nakolik tento efekt, CO2 a lidský vliv ovlivňuje klimatické změny. Když řekne klimaskeptitk - GW neexistuje - neříká tím, že se nemění teploty, ani že my lidé na tom nemáme nějaký vliv. Jen popírá teorii o rozhodujícím vlivu člověka na údajném děsivém globálním oteplování, které nám hrozí málem vyhynutím...je prostě skeptik, zatímco klimaalarmista je hysterik...

S. Lazárek 29.2.2020 14:37

Klimaalarmista či klimaskeptik jsou dvě strany mince stejné choroby.Pokud je takový výkyv divný z hlediska jednoho lidského života, co tedy z hlediska jednotlivých epoch existence Země. O planetu samozřejmě nejde, ta si po dezinfekci obtížného hmyzu, který dočasně obydlel její povrch, bude dál v klidu plout vesmírem.

R. Brzák 29.2.2020 14:44

přesně tak - z hlediska geologického se Země zatím po celou dobu existence postupně s výkyvy ochlazuje...tento proces se změní až v okamžiku, kdy se umírající slunce začně příliš zvětšovat - nakonec nás pohltí.

J. Václavíková 29.2.2020 14:19

Větší množství srážek se s oteplováním nepojí vždy a hlavně ne všude. Rozhodně ne v našich šířkách. Přečtete si nějakého alternativce a pak skálopevně věříte blbinám typu placatá země.

R. Brzák 29.2.2020 14:41

já si nečtu jen alternativce, ale například doktora Pokorného, z UK...dnes specialista na antropocén...

R. Brzák 29.2.2020 14:45

ale děkuji Vám za projevenou důvěru - jakožto čtenář Terry Pratcheta samozřejmě pevně věřím v Zeměplochu, to dá rozum...

R. Brzák 29.2.2020 14:48

abych to nezlehčoval - mám základ přírodovědeckého vzdělání, speciálně geologie - takže jsem zjevně přirozeně skeptičtější k možnostem pozemského červa nějak zásadně ovlivnit geofyzikální procesy...

_. Roman67 29.2.2020 14:10

No vida, to už by bylo na nějakou rozumnou debatu. Myslíte tedy, že nás zachrání klimaaktivismus v dnešním podání? Třeba tu vodu konkrétně?

S. Lazárek 29.2.2020 14:20

To jsem nikde nanapsal, "boj" s oteplováním planety je stejná pitomost, jako tvářit se, že se nic neděje a uklidňovat se tím, jaké bylo Grónkso před x tisícem let. Voda prostě z naší krajiny objektivně mizí a jestli za to může jen Babiš a (ne)jeho Agrofert tím ,ajk se chovají ke krajině neno i já, když vyjedu do rakouska na lyže nevím, ale popírat viditelné mi taky přijde trochu hloupé. Něco se udělat musí, musíme to udělat my a rychle, ale ani bojem ani čekáním na evoluci bych se nezaklínal, to je špatně.

_. Roman67 29.2.2020 14:32

A proto klimarealisty odsuzujete jako plochozemníky? To si trošku protiřečíte. Hlas by měly dostat všichni kteří k tomu mají co říct a jejich názory jsou relevantní. Podporovat jen jednu stranu je prostě chyba, která vede k daleko větším průšvihům. Názory máte podobné jako třeba já, ale ta cesta k výsledkům je holt jiná.

S. Lazárek 29.2.2020 14:45

Asi bude problém ve mě, neumím totiž rozlišit nuance mezi klimaskeptikem a klimarelistou, to už je na mě moc složité, ale jinak se mi zdá nepíšu nic jiného ne vy, jen s tím rozdílem, že po žádné cestě k výsledkům nejdu, nejsem odborník.

_. Roman67 29.2.2020 14:52

"Něco se udělat musí, musíme to udělat my a rychle ..."

Jdete po cestě k výsledkům, ne že ne. OK, už Vás nebudu dál trápit. :)

S. Lazárek 29.2.2020 15:00

Myslel jsem my jako lidstvo a jestli můžu poprosit Romane, nehrajte si na něco, co nejste, taky mi to přijde trochu hloupé, minimálně vám to nesluší. Mějte se.

R. Brzák 29.2.2020 13:50

poslední pokus - neslyšel či nečetl jste příklady z fungování velkých firem, plných managerů a finančníků, kteří propouštějí své zaměstnance třeba proto, že pronášejí nekorektní slůvka typu - "muži a ženy jsou skutečně rozdílné"?

Myslím, že se na vše díváte z hlediska racionálního uvažování - ano, zrušit po třináct let pravidelně se opakující konferenci vědců (byť na téma, se kterým většina vědců nějak nesouhlasí) je z heldiska managera hloupost. Jenže ten manager toho hotelu byl pod velkým tlakem z médií, hotel dostával výhružné telefonáty a nakonec jeho spodní část zaplnili agresivní kliamaalarmisté a v davu ohrožovali bezpečnost hotelových hostů... to se pak rozhoduje jinak, než na bázi ekonomiky...

S. Lazárek 29.2.2020 14:02

V jedné takové pracuju pane Brzáku (velká máme je v USA), je nás po světě cca 60tis. Až se to tu bude dít, dám vám vědět a možná i za pravdu. Zatím bohužel nic a ostatní už jsem okomentoval.

R. Brzák 29.2.2020 14:08

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/google-zaloba-diskriminace.A180109_153920_eko-zahranicni_mato