14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Mýto pro kozu

Jedni o voze, druzí o koze, tak by se dal stručně shrnout výsledek řízení antimonopolního úřadu ve věci tendru na dodavatele mýtného. Antimonopolní úřad dospěl k závěru, že při výběrovém řízení byly dodrženy zákony. Jenže to, co budí pochybnosti, je samo zadání soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
martin tam taky 29.1.2006 10:33

Parafine

takže i nemoc ustoupila?
martin tam taky 29.1.2006 10:31

Trocha poezie

Pivovarník Bernard se uvedl na "Aktuálně" jako rozený básník: "Zatím mi to vychází tak, že modré polední nebe je lepší než červánky před setměním".
Klaun Parafin 29.1.2006 10:31

Zdravím všechny duchem přítomné, ti kteří jsou přítomni a nemají ducha, ať si dále zde vypouštějí haladinovského pucha....

Před chvíli jsem se probral z premiérové oslavy - flesch z bojiště (škoda, že už tu nejsou ty "portwynovi") - "Pohádka o srdci na pravém místě" měla úspěch, který naplnil štěstím mé autorské a režijní ego a dokonce náš nesmrtelný kritik - nyní časopis Loutkař, od něhož jsem se v životě nedočkal ocenění, řekl: "Ehm, no čím déle jsem to sledoval, tím více se mi to líbilo. Bruslící čert ale nebyla parodie na mě, že ne?" Ubezpečil jsem ho, že nikoli, jen v babě Jaze, kterou neposlouchalo koště, se objevila jemná společenská kritika... Načež odpověděl, že to bezpečně pochopil, jako narážku na nejezdící Pendolino... Čímž mě definitivně dostal. Musím ale konstatovat, že to nenapadlo ani mě při psaní, Paputa otevřel údivem ústa a dlouho je nezavřel a ostatní jen zavrtěli shovívavě hlavou... Jinak se omlouvám, neměl jsem v pátek ani zbla nálady na politické diskuse. Ale potěšilo mě neobyčejně vzpomínání na kreslené fóry (Kantorek, Renčín...) v úzkem kroužku Tesáka, šakala, Dušana Kleina, později přibyli ještě Pavel Kořenský a nepijící modrý pták. Děkuji vám pánové, že na rozdíl od jiných jste se vyhnuli sebestřednosti a mentálně společenskému sebeléčitelství.
Lapil 29.1.2006 15:17

Existují odborníci,

kteří hledají v písničkách to, co tam není. A jelikož jsou to odborníci, většinou to tam najdou..." (J.Nohavica)
Kajan 29.1.2006 10:29

Lhář Sobotka.

Co však předvádí ten lhář Sobotka, to už přesahuje všechny meze. Například v referendu pro vstup do EU, příznivci ODS hlasovali pro vstup v takovém měřítku, že to bylo více, než příznivci všech parlamentních stran dohromady. A on, ta svině prolhaná, mluvil o tom, že vstup do EU zařídila ČSSD. Navíc žádost o vstup do EU podepsal Václav Klaus. Dzp.
PeS 29.1.2006 10:23

pardon

předchozí mělo být 2 maYda...
PeS 29.1.2006 10:22

2 Rpuť

ad: "rodiče jsou snad dospělí a svéprávní a můžou dítě dovést k zubaři sami, ne?" - jak který. A už jsme zase u tý osobní zodpovědnosti. Holt když je někdo zvyklej na to, že mu starostlivé okolí utírá prdel do 40 (jak s oblibou říká jedna moje studentka o svých vrstevn(í/i)cích), pak o té svéprávnosti lze s úspěchem pochybovat. "Jen žádnou osobní zodpovědnost" - toto se stalo mottem výchovy, a nejen u nás. A pak holt jednoho dne nastane ta krizová situace, že dotyčný/á si holt najednou musí tu prdel utřít sám/a. A náhle je přesně tam!
Ivan Nový 29.1.2006 10:07

Kajane, s tou oranžovou udělali chybu, říkají tím,

neočekávejte to, co od nás očekáváte. Příjdou tím o spoustu hlasů nalevo. Ti lidi je nevolí, kvůli slibu, ale kvůli té barvy, rádi by viděli červenou, jen kdyby se nestyděli. Teď budou volit komunisty.
Kajan 29.1.2006 9:57

Oprava.

Sleduji Paroubkům projev na včerejší programové konferenci a mám velké štěstí, že jsem, jako obvykle, snídal jen málo. Jinak bych se určitě poblil, jak z těch lží a  demagogie, tak zejména ze stalinského  stylu jeho přednesu. Mám totiž co dělat, abych v sobě udržel ten chléb s medem. Dzp.
Kajan 29.1.2006 9:55

Sleduji Paroubkům projev na včerejší programové konferenci a mám velké štěstí, že jsem, jako obvykle, snídal jen málo. Jinak bych se určitě poblil, jak z těch lží a demagogie, tak zejména ze stalinského stylu jeho přednesu. Mám totiž co dělat, abyc

PeS 29.1.2006 9:48

2 Foundry

pošlu Ti mail... Teda jestli mi to server zas 3x nesežere, jak se teď stalo jeho dobrým zvykem. Tak jestli dostaneš prázdnej mail bez textu, tak se nediv. Poprvé se tak stalo ve čtvrtek večer, během pátka a včerejška ještě asi 4x. Maj to ROZBITÝ!
Ivan Nový 29.1.2006 9:46

Oranžový Duce to zařídí!

A kdo to zaplatí! Braňte se!
PeS 29.1.2006 9:43

2 martin

ad: "ten materiál je mimořádně pevný a dostatečně neprostupný pro plyny." - inu, právě proto. A kdyby chtěl náhodou sabotovat špendlíčkem, pak by možná stálo za úvahu angažovat Barum. Taková pneumatika na traktor vydrží přece jen víc...
Rpuť 29.1.2006 9:29

martine, na očička a čumáček mám vzpomínku nezapomenutelnou,

Navštívila jsem se svou, tehdy cca 18měsíční dcerou jistého známého v jeho kanceláři. Jeho kolega, návštěvy netušící, vřítil se najednou do dveří s výkřikem: "Hele, co jsem ti přines!" a v ruce třímal nafouknutý prezervtiv ve tvaru strašně ušatýho hlodavce.
Vida batolící se robátko, upadl do rozpaků a aby "zachránil" situaci natáhl ruku k ní: "Holčičko, nechceš zajíčka". Holčička zajisté chtěla zajíčka a to tak, že nebyla ochotná ho vydat. S robátkem  třímajícím prezervativ , jsem pak projela Václavské náměstí, Národní třídu a nábřeží. Uháněla jsem co mi nohy stačily, protože, kdykoli robě pojalo podezření, že by mu byl snad zajíček odebrán, jalo se ukrutně vřískat a vábilo pozornost kolemjdoucích.
Úplně zpocená jsem dorazila domů, kde zrovna babička lila do instalatéra kafe, že aby by ho povzbudila k větší pracovní aktivitě. Jelikož neměla brýle, viděla poněkud rozmazaně a nepochopivši hrůzu situace, zeptala se: "Proč tomu dítěti kupuješ za ošklivý hračky?"
Instalatér se nám tenkrát málem udusil.
martin tam taky 29.1.2006 9:30

Re: martine, na očička a čumáček mám vzpomínku nezapomenutelnou,

(-_-)
ibn 29.1.2006 9:27

PetrH

Vy jste s Kohoutem moc rychli. Vyssi zlocinnost rovna se malo policajtu, to neberu.
 
Ono to muze byt i takhle:
"Počet případů znásilnění se podle statistik vedených agenturou The Swedish National Council for Crime Prevention stoupa...celkově je násilná kriminalita ve Švédsku v posledních letech na výrazném vzestupu. Mnoho případů má přitom kořeny v chudých městských čtvrtích, kam v posledním období přišla silná vlna imigrantů z neevropských, zejména muslimských zemí."
 
Ono se o tom z nejakych neznamych korektnich duvodu nemluvi, ale onu "vlnu neevropskych emigrantu" odstartovala balkanska valka. Vetsina tehdejsich "emigrantu" z Balkanu byli prodani lide, vysledek obchodu, nikoliv asylove strategie. A ti za sebou tahnou dalsi (cti obchoduji s dalsimi).
 
Rici, ze na vine stoupajici kriminality ve  Svedsku je nedostatek policajtu je podle mne jenom cast pravdy.
ibn 29.1.2006 9:45

Re: PetrH- tohle dulezite vam v mem odkazu uteklo

"V části „Pokles kriminality jako důsledek tvrdé policejní strategie?“ uvádí autor pokles kriminality v některých velkoměstech od r. 1992 (např. v New Yorku od r. 1992 do r. 1999 o 66 %). Že to nemusí být výsledek newyorského policejního modelu „nulové tolerance“, tj. tvrdé policejní strategie, dokazuje to, že i v jiných velkoměstech, kde policie naopak pracuje podle modelu Community Policing, tj. v úzké součinnosti s obyvatelstvem a různými institucemi (včetně etnických skupin), kriminalita také poklesla, a sice ještě výrazněji, např. v Bostonu, ačkoliv tam policie nebyla personálně posílena jako v New Yorku. Analogický model policejní práce se osvědčil i v Chicagu."
 
Budte ostrazity pri kazde prezentaci nejake vykladni skrine, at uz je to vykladni skrin socialismu, nebo i kapitalismu, to vam radi Rakosnicek ;-))).
 
Foundryman 29.1.2006 9:19

PeSi,

mimochodem, jak bylo u Vodičky?
Foundryman 29.1.2006 9:16

Martine,

ručně na živém modelu?
martin tam taky 29.1.2006 9:23

Re: Martine,

psal jsem o formě (-_-)
martin tam taky 29.1.2006 9:12

2 PeS

opatrně s celotělovým kompletem, ten materiál je mimořádně pevný a dostatečně neprostupný pro plyny. Nevím, jestli někdo z komentátorů viděl produkční linku na latexové preservativy v chodu. Kontinuální linka s nekonečným pásem namáčí formy (reálného tvaru a velikosti) do latexové hmoty a po zatuhnutí ulpělého povlaku je výrobek srolován kolečky z formy dolů. Já ještě pamatuji ruční rolování jemnými ženskými rukami. Mimořádné velikosti nebo tvary se dělaly vždy ručně a na hotový výrobek se štětečkem domalovávala očička, čumáček a pod. Proto by dnes trh možná zapracoval, ale ceny by byla exklusivní.
PeS 29.1.2006 9:09

2 Rpuť

No v tom můžu navázat na naši včerejší debatu ohledně Franty - jak jsem psal, znám ho od malička. Dřív jsme se spolu docela dost bavili, pak už jsem jenom pozoroval, jak jde stále tvrději jen po kariéře. Asi to jinak nejde, jen mně se to moc nelíbí. No a kolem toho Jordánu mu opravdu lze vyčítat jiné věci, než ten sněhový obří pyj. No a co se zubů týče, v roce 93 jsem opravdu žasnul, kolik lidí v nám dávaném za vzor Japonsku má zkažený a totálně křivý zuby. To ale rozhodně neuvidíte v japonských filmech, protože ti herci pak podstupují dosti náročné chirurgické zásahy, které to korigují. Ale potkat v té době na univerzitě studenta/tku s rovnýma a nezkaženýma zubama byl poměrně vzácný zážitek a znamenalo to, že asi má celkem moudré a zámožné rodiče. Tak jsem si říkal, že v tomhle ohledu jsme na tom mnohem lépe. No - asi to někomu vadilo.
Halladin 29.1.2006 9:22

Re: 2 Rpuť

Jo, to bylo díky přetrvávajícímu socialistickému systému prevence. Ovšem ten byl ekonomicky zlikvidován.....
ibn 29.1.2006 9:28

Re: Re: 2 Rpuť

Tohle nerikej Halladine! ;-)))
Halladin 29.1.2006 9:37

Re: Re: Re: 2 Rpuť

Inu Rputi, pokud dostanu za prohlídku dítěte, přivedeného do ordinace rodiči kolem 300 K4, a za tu stejnou prohlídku dítěte , které přišlo na prohlídku se svou třídou 40 Kč, jak to nazvat, než ekonomickou likvidací dřívějšího preventivního systému ? A ani u nás, stejně jako v tom Japonsku, nejsou všichni rodiče zodpovědní.....aby přišli s dětmi sami , a včas. Končí to návštěvou dítěte s destruovaným chrupem, a oprava je zatraceně drahá.....
Halladin 29.1.2006 9:47

Re: Re: Re: Re: 2 Rpuť

Pardon, špatný adresát posledního komentáře.
maYda 29.1.2006 9:57

Re: Re: Re: Re: 2 Rpuť

Halladine,
rodiče jsou snad dospělí a svéprávní a můžou dítě dovést k zubaři sami, ne? A je to hrazené, nikdy jsem nic neplatila. Ani za vytržení mléčných zubů, na které se už draly stálé a to u cizí zubařky, na chalupě. protože dítě mělo před táborem a vedoucí se báli, aby to tam nějak nezačalo zlobit víc a nemuseli shánět zubaře po lesích.
Jediné, co jsem platila, byla rovnátka.
TAkže aspoň ta základní péče je dostupná i pro naprosto nezámožné rodiče. Jediné, co se zlikvidovalo, je to,  že je to na rodičích.
ZAs mají děcka ve škole výchovně preventivní programy, jak se starat o zuby.  To nás prostě odtáhly k zubaři, nikdo se s námi o ničem nebavil, jen domovnice ze střediska nás vždycky přišla seřvat, že děláme v čekárně kravál.
A navzdory tomu mám zuby v háji, ty zuby, které nemám vyspravované, nejsou ty, co mi v puse vyrostly.
Se socialismem byla ta potíž, že nenechával odpovědnost na těch, kteří by ji mít měli. Komu by ještě mělo záležet na zdravých zubech dítěte, než rodičům? Škole ? Ale ta je tu od toho, aby vzdělávala děti a ne suplovala rodičovskou zodpovědnost.
Halladin 29.1.2006 10:15

Re: Re: Re: Re: Re: 2 Rpuť

Jo, Maydo, v zásadě máte pravdu. Jenže- vždy je tu jenže- má to i nevýhody. Ty děti za tu nezodpovědnost rodičů nemohou - ale odskáčou si ji. A výdaje ze systému jsou pak několikanásobně větší. Jedna plombička stála 137 Kč. Jedna mrtvá stolička stojí skoro tisícovku... A kdyby to dítě přišlo jen s jednou.... Jinak - Pekárkův strategický cíl je vyhodit zubařinu z pojistného systému úplně. Až na mládež do 18 let.
maYda 29.1.2006 10:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2 Rpuť

Problém je v tom, že jakmile začneme připouštět, že když někomu umožníme nebýt odpovědný, protože toho, řekněme, není tak úplně schopen, tak se na to nabalí spousta jiných, kteří by se odpovědně chovali, kdyby jim nic jiného nezbývalo. No, ono kdyby ty 300 Kč hradila pojišťovna, když přivede dítě rodič, ale těch 40 by si muselo dítě přinést do školy, protože pokud se nechá prevence na škole, tak ať si to ten rodič zaplatí, tak by to taky vypadalo jinak.
Já myslím, že ta  socialistická prevence uhynula na to, že někteří rodiče něchtěli chodit ke školním zubařů, měli třeba svého rodinného a pro školu to tak začalo být mnohem složitější. Evidovat, které dítě chodí, které ne, co s těmi dětmi, které vodí k zubaři rodiče, když je půl třídy s učitelkou u zubaře...
Syn chodí už třetí rok do školy ( spíš do škol, vystřídal tři za tu dobu), kde nemají školní prohlídky, u dcerky je zrušili letos.
Navíc když jdu já s dítětem k zubaři, tak mu hned paní doktorka zoubek spraví.
Když jde na prohlídku se třídou, donese mi lísteček a já se musím znovu objednat a dítě tam dovést.  TAkže je to složitější i pro tu zubařku i pro mně.
A jedna "zubařská"
Mně spravuje zuby kamarád z dětství, už naše mámy byly a jsou kamarádky.
Velmi často se mi stávalo, když jsem se mu cukala na křesle ( a to já umím velmi dobře), že mně chlácholil tím, že ví, že to je nepříjemné, že mu to nedávno dělali taky. Jednou jsme tak s bráchou, kterému taky spravuje zuby ( no spíš nespravuje, jen vždycky po mně vzkazuje, ať brácha přijde nebo ať začne šetřit na umělý chrup), jestli má fakt tak mizerné zuby nebo je to psychologický trik.
Jeho máma pracovala jako zubní instrumentářka a táta jako vedoucí lékař ve stomatologickém výzkumáku, už děda byl zubař.
TAk mi to jednou nedalo a té jeho matky jsem se zeptala. ZAsmála se a řekla, že měl vždycky mizerné zuby.
Halladin 29.1.2006 10:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2 Rpuť

Ale jo, maYdo, nějaká represe za zanedbání prevence by byla na místě. Na Slovensku něco zavedli - pokud jeden rok vynecháte preventivní prohlídku, nedostanete v dalším roce zaplaceny plomby, a musíte je platit hotově. Uvidíme, jak se to osvědčí.