4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Může za to Šmarda!

Pro umění vytvářet politické piruety se ujalo slovo kreativita. Mistr v tomto oboru je i Andrej Babiš. Svoji zbabělost vůči prezidentu republiky, který pro svoji zábavu uhýbá ústavu a vrhá zemi do politické chaosu, ospravedlňuje úkrokem stranou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 19.8.2019 9:05

Re: Už zase ta kryci a hloupá pohádka o Šmardovi ?

Něco k věci by nebylo, Neználku?

P. Kmoníček 19.8.2019 9:16

Re: Už zase ta kryci a hloupá pohádka o Šmardovi ?

Čermáku, přál bych si, aby pan Šmarda po dohodě s Hamáčkem navrhli na ministra kultury F.R.Čecha nebo J. Krampola a aby jeden z nich prošel. Obávám se, že ani to by Vás ale netrklo.

K. Janyška 19.8.2019 9:01

Re: Už zase ta kryci a hloupá pohádka o Šmardovi ?

O čem to mluvíte, rudý kverulante ? Dzp.

P. Harabaska 19.8.2019 8:31

Babišův postup není výrazem slabosti vůči

prezidentovi. Babiš jen aplikuje politiku adaptivní reakce na naschvály, které patrně po zaúkolování někým zvenku provádí nýmand stojící v čele té staré strany s tradicí. Jak snadno lze na jeho jméno rýmovat. Nejprve šprajc pod heslem Poche, Petříček je jen o trochu lepší, a nyní šprajc zvaný Šmarda. Člověk musí obdivovat tu zásadovost a vytrvalost, s níž vedení ČSSD hází vidle do "společného" projektu koaliční vlády. Rovněž dráždění ze strany ministryně Maláčové není ničím jiným než snahou podrazit v cizím žoldu Babiše a přitom si "namočit" na vlastní nohy. Obávám se, že Hamáčkovu vytrvalost neocení ani tradiční voliči ČSSD; ti chtěli tuto stranu v jiné podobě, která bude zastávat jejich zájmy, nikoli zájmy managementu v Lidovém domě a nejspíš i ještě někoho jiného.

M. Prokop 19.8.2019 8:46

Re: Babišův postup není výrazem slabosti vůči

Ovšemže to je projev Burešovy slabosti. Směrem k vrchnímu čučkaři i směrem k ČSSD. Která neblbne v něčím žoldu, ale Hamáček prostě lavíruje mezi jejími křídly, aby se sám udržel.

V. Čermák 19.8.2019 8:53

Re: Babišův postup není výrazem slabosti vůči

Bureše neznám. Jinak je to projev Babišovy chytrosti. Jen hloupý premiér se zbytečně rozhádá s prezidentem, jako Sobotka, který pak rychle zmizel. Pokud v jeho stopách zmizí i lavírující ČSSD, pak tím lépe...

E. Pawlica 19.8.2019 8:46

Re: Babišův postup není výrazem slabosti vůči

Ano, pane ministře, ten čtvereček je opravdu kulatý ...

:-D

V. Čermák 19.8.2019 8:54

Re: Babišův postup není výrazem slabosti vůči

Něco k věci by nebylo?

E. Pawlica 19.8.2019 9:18

Re: Babišův postup není výrazem slabosti vůči

Nejsem génius a tak jsem si vypomohl jednoduchou zkratkou. Protože geniální zkratky jsou geniální právě pro svou jednoduchost.

Snad to nebude tak, jako pro tu paní z náměstí v Rokycanech, nad vaše chápání.

:-D

J. Franke 19.8.2019 8:28

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Rostou! Vprdněte se tady na mlácení prázdné slámy a běžte do lesů provětrat své zapálené kebule.

Současně s tím i ušetříte za maso a Zemi ulehčíte od prdů dobytka k produkci masa potřebného.

P. Hlosta 19.8.2019 8:48

Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Teď?! Už je fůra hodin, to je tak akorát na procházku na čerstvém luftu a ne na hřiby. ;-)

E. Pawlica 19.8.2019 8:55

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Má pravdu ten hoch z SRKS - dobrý houbař najde svůj úlovek i ve dvě odpoledne nebo pod sněhovou závějí ...

F. Doušek 19.8.2019 9:20

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Já byl minulý čtvrtek a vyrazil jsem v 10.30.

F. Houžňák 19.8.2019 8:25

No, prohlášení, že nejmenování nevhodného chlapa

do úřadu ministra kultury vede zemi do chaosu a rozvrací vládu, mi přijde jako velmi a velmi přehnané. Ministerstvo kultůry vedení má, kultůra kultůruje, divadla hrají, šašci šaškují, pěvci a pěvky pějí, průvodci na hradech provádějí, spisovatelé spisují, a tak dál. Babiš má co dělat, aby se nad nářkem kultůrní lidové fronty spojených korytářů a neumětelů neumlátil smíchy.

V. Mokrý 19.8.2019 8:27

Re: No, prohlášení, že nejmenování nevhodného chlapa

Tak jest.

J. Hejna 19.8.2019 8:21

Pane Neffe

"který pro svoji zábavu uhýbá ústavu a vrhá zemi do politické chaosu"

To chce, pane Neffe, klid.

Takhle vypadáte, že vlivem vzteku zapomínáte rodný jazyk.

J. Kombercová 19.8.2019 8:26

Re: Pane Neffe

Překlep, no... nemůžete vzteky překousnout?

J. Hejna 19.8.2019 9:05

Re: Pane Neffe

Překlepem může být "uhýbání", chybějící koncovka jen těžko.

A novinář by měl přispívat k jazykové kultuře.

E. Pawlica 19.8.2019 9:21

Re: Pane Neffe

1*

D. Polanský 19.8.2019 8:18

Ještě je tu i další možnost,

vše vyřeší odchod na věčnost někoho z protagonistů. Víte, co by na světě bylo problému, kdyby lidé neumírali? Příroda je nejmocnější. A chudák Staněk, odvolal dva zlatokopy a za to dostal zlatého padáka. Čest jeho památce.

P. Spáčil 19.8.2019 8:21

Re: Ještě je tu i další možnost,

Ta přání aby MZ co nejdříve odešel na věčnost už tady byly. A on se sviňa furt drží. (:-))

V. Mokrý 19.8.2019 8:24

Re: Ještě je tu i další možnost,

Ti, kteří toto někomu přejí, většinou odcházejí dřív, než ti, kterým je to přáno.

P. Harabaska 19.8.2019 8:33

Re: Ještě je tu i další možnost,

MZ? Myslíte ministr zahraničí? Ale ten je na to ještě moc mladej.

P. Hlosta 19.8.2019 8:46

Re: Ještě je tu i další možnost,

MZ myslíte Miloše Zemana? Nemusíte mu přát smrt, když mu bude končit prezidentská funkce už. Moc toho zkazit nejde v té funkci, ač otravný být může. Kdo nám s ním furt mlátí o hlavu, jako že může za zlo ve společnosti? Na ty je potřeba si dát bacha, protože ti chtějí skrýt vlastní chyby, které by mohly být i zločinné vůči občanům. Jako příklad mohou být solární elektrárny a je toho určitě mnohem víc, co je třeba skrýt pozornosti občanů. Je to třeba zakecat v diskuzích na sociálních sítích, aby se třeba tak nějak nezvrátila jejich snaha na stíhání pro ekonomické zločiny. Řvou v jednom kuse jaký to zločinec sedí na Hradě, že porušuje ústavu a špatný je, že by pes od něj kůrku nevzal. O něho jim ale nejde. JDE O NĚ!

E. Pawlica 19.8.2019 8:51

Re: Ještě je tu i další možnost,

O mne nejde a přesto - být pes, Ing. MZ bych neobčůral ani štulpnu nebo hoznu od červených trenclí.

Škoda moči.

:-D

E. Gajdová 19.8.2019 9:58

Re: Ještě je tu i další možnost,

Ano, drží se zuby, nehty. No, nejspíš zubní protézou - a ta, jak známo, mnoho neudrží...

Takže, buďmě trpěliví, Boží mlýny občas zamelou rychleji.

I. Kučerová 19.8.2019 15:18

Re: Ještě je tu i další možnost,

jo, bacha na ně, milá paní Gajdová!

P. Rajman 19.8.2019 8:08

Babiš je loutka, co se uklidila do vlády.

Takže vládne Zeman. Jenže on je už starý pes, co má na to dělat z vlády blbce ale sám už vládnout neumí! Umí ale ovládat, tedy zabránit tomu, aby vládli jiní. Babišovi, který jej potřebuje jako sůl tak kope hrob. Ten to ví, ale dokud není Zeman hotov, utěşuje se nadějí, že to Zeman třeba nestihne.

J. Fialová 19.8.2019 8:06

"Výlet do minulosti" :) Z komentáře Bohumila Doležala echo24

"Pokud premiér navrhne prezidentovi odvolání toho či onoho člena vlády, prezident nemá jinou možnost než ho odvolat. Pokud jde o jmenování, prezident sice může jmenovat jen toho, koho premiér navrhne, neznamená to však, že musí jmenovat každého, koho premiér navrhne. (Prezident je tedy vůči premiérovi v trošku podobné situaci jako Senát vůči prezidentovi při jmenování soudců Ústavního soudu.)

To vůbec neznamená, že prezident ve Šmardově případě jednal vzorně podle ústavy. Přesné je říci, že prezident šikovně využil toho, že v ústavě je jakási díra. Je těžké se zbavit podezření, zda tam náhodou není schválně.

Václav Havel se kdysi dostal do složité situace: měl podle žádosti premiéra Zemana jmenovat za ministry Jana Kavana (zahraničí) a Václava Grulicha (vnitro). Z důvodů, které plně chápu, se mu do toho vůbec nechtělo a do médií v té souvislosti řekl: „Jsem povinen odvolat ministra, kterého si premiér už nepřeje, ale u jmenování nových ministrů to není tak úplně jasné. Pokud bych seděl na Hradě jen kvůli tomu, abych podpisoval, co přede mne položí jiní na stůl, tak bych se ve své funkci zesměšnil.“

Tak či onak, v ústavě je tedy fakticky a způsobem ne zcela transparentním zahrnuto právo prezidenta vetovat premiérovy návrhy nových ministrů a Zeman toho teď využívá.

Prezident Havel tehdy napsal: „Podle mého výkladu ústavy i podle výkladu ústavních právníků mohu jmenování odmítnout. Ale v takovém případě to znamená vážnou roztržku mezi prezidentem a premiérem. Žádný z těchto případů se mi v té době nezdál tak vážný, aby stál za politickou krizi.“"

J. Holíček 19.8.2019 8:25

Re: "Výlet do minulosti" :) Z komentáře Bohumila Doležala echo24

Prezident sice šikovně lavíruje, jenže jeho pohnutky jsou nízké, v tom je problém.

A Babiš se stále víc odkopává. Den za dnem ukazuje, že je v podstatě srab, kterej tepe ty pod sebou a před silnějšími se hrbí.