23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Mraky nad Škodovkou

Ono se to už tušilo delší dobu. Připomenu dohady o tom, že se Superb přestane dělat v Česku, a taky se šeptalo, že Volkswagenu se úspěch Škody moc nelíbí. On ten úspěch v posledních deseti letech je až neuvěřitelný. Před deseti lety byla octavia auto solidní, ale totálně nezábavné. No a pak v roce 2012 nastoupila její třetí generace a dnes patří octavia k nejelegantnějším vozům střední třídy na evropských a nejen evropských silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Benýšek 4.8.2020 8:51

No, a o tom to je. To je podstata socialismu. Kde nejde o žádné individuální potřeby a zájmy jednotlivých lidí. Ale o veřejně deklarované hodnoty (kdyby aspoň vždycky většinové) celé společnosti. Co na tom, že i z těch koukají jako čertovy rohy individuální zájmy některých (těch včas a správně zasvěcených a vyvolených), to je ́v ceně ́.

P. Kučera 4.8.2020 9:24

Pane D., představte si, že levná veřejná doprava ve větších obcích bude mít zastávky v takových vzdálenostech aby pokrývaly docházkový čas na 10 (15?) minut pěšky. V malých obcích pak může být problém veřejné dopravy doplněn právě carsharingem, resp. soukromým vlastněním samořiditelného vozidla. To co zmiňujete jako zásadní překážku, je lidská prestiž, honění svého ega, pocit vlády nad velkým, těžkým a potenciálně velice nebezpečným předmětem, emoce z rychlé jízdy. Všechny tyto pudy lze kanalizovat jinak než na silnici (třeba v armádě či na fotbale). Ostatně, dnešní mládež už auto jako prestižní předmět opouští (nemožnost konzumace alkoholu, dopravní zácpy atd.), tuto funkci přebírají např. drahé mobily.

B. Lukáš 4.8.2020 8:25

Sdílím Váš názor. R^

J. Fridrich 4.8.2020 7:41

Dnes níže na NP znepokojivý článek od Giulio Meotti -

FRANCIE: Katedrály v plamenech

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/francie-katedraly-v-plamenech.A200731_221020_p_zahranici_wag

Hrobař dříve krásné Francie, arogantní milovník starých dam Macron, radí všem jiným zemím v Evropě, ale i Americe, co mají dělat - a jak vést své země - nyní hlavně Polsku a Maďarsku.. Také evropské země velmi rád kárá za malé nadšení v jeho protizákonném nátlaku na otevření hranic nelegálním muslimským okupantům, mladým mužům přicházejícím do Evropy ji rozložit, rozvrátit, opanovat a zlikvidovat naši tvořivou Euro-Atlantickou křesťanskou civilizaci nahradit Islámem, který se nyní navrací k svému barbarství a výbojnosti...

A jeho země - skvělá Francie mu HOŘÍ a rozpadá se mu pod jeho nepochopitelným vedením ke zkáze a rozkladu..

I. Pávek 4.8.2020 8:10

Super R^

K. Blahůrek 4.8.2020 8:10

A proto ho většina Francouzů zvolila - aby pohřbil jejich milovanou Francii.

To má logiku.

Starou bábu má podle mě jednu, takže není žádný "milovník starých dam". Jo, ve Francii občas na ulici hoří, zejména, když se cukaj komunisti - nefachčenka ve žlutejch vestách. Ale tak to tam bylo vždycky.

Novinářský poplašený a poplašný hovado Meotti ( aby prodal )zapomněl dodat, že v Německu se "vztyčujou pomníky Lenina".

K. Blahůrek 4.8.2020 8:11

A proto ho většina Francouzů zvolila - aby pohřbil jejich milovanou Francii.

To má logiku.

Starou bábu má podle mě jednu, takže není žádný "milovník starých dam". Jo, ve Francii občas na ulici hoří, zejména, když se cukaj komunisti - nefachčenka ve žlutejch vestách. Ale tak to tam bylo vždycky.

Novinářský poplašený a poplašný hovado Meotti ( aby prodal )zapomněl dodat, že v Německu se "vztyčujou pomníky Lenina".

F. Sojka 4.8.2020 8:23

Zato Skopčák fachčí na Čoklovi celé dny bez zastávky. Některé zvlášť šťavnaté příspjevky i dabluje, aby náhodou jejich jed se jen tak nevypařil.

I. Pávek 4.8.2020 8:26

Ccheche ;-D R^

V. Hájková 4.8.2020 8:30

Svatá prostoto- Vy jste ale užvaněný - senilní komunistický magor ;-D

F. Sojka 4.8.2020 9:26

Užvaněný je Skopčák, pipinko.

Nebylo by od věci naučit se správně používat pojmy a ověřovat si vlastní tvrzení.

I když, ověřovat si "vlastní" je v tomto případě sázka do loterie.

Pipi ná.....;-D

J. Fridrich 4.8.2020 8:58

Amazing, no comments

I. Fajt 4.8.2020 7:38

Ke Škodě se již nevyjadřuji, Tento automobilový směr jsem opustil v roce 1997. A Toyota je prostě jinej level...

D. Mach 4.8.2020 7:28

O Bernhardu Maierovi se psalo při jeho nástupu do Škodovky úplně stejně, tedy že přišel Škodovku pohřbít. Na úspěchu Škodovky ostatně ani on neměl tak velký podíl, jak se mu přisuzuje, protože ten trend ve vývoji se nastavil už před jeho příchodem. Takže jednodušší bude počkat si, jak se nový šéf vybarví. A pokud to bude špatné vedení, tak přece existuje neuvěřitelně široká konkurence jiných vozů.

P. Hofman 4.8.2020 7:27

Škodovky se mi nelíbí, připadají mi strašně nudné. Ale to je jen osobní pocit.

Nicméně za vlastnictví německého VW se z jezdícího šrotu socialistické provenience stalo auto světově naprosto akceptovatelné. Pokud by však mělo kokurovat autům VW, tak by v koncernu bylo něco špatně.

F. De Winter 4.8.2020 7:15

Po pravdě, je mi to v zásadě jedno. Škoda není česká firma. Přešel jsem na Hyundai. Ten je nejen levnější, momentálně má i zdařilý design a myslí, že už je i technicky vyspělejší.

------------

Ale to je jedno. Myslím, že evropský establishment má plán jiný. Oni si budou jezdit v dotovaných elektromobilech a ostatní budou chodit pěšky nebo jezdit na kole a hlavně jim na ty dotace vydělávat. :-P EU :-P

K. Salajka 4.8.2020 7:31

Já myslím, že nám ty auta nechají a budou vydělávat na parkovném za stání na ulici.

I. Fajt 4.8.2020 7:41

Na ulici fakt parkují jen ti co jim po koupi auta již na nic jiného nezbyly peníze....

K. Blahůrek 4.8.2020 7:57

A Fajt má svojí Corollu ve stodole.

Hurá.

F. De Winter 4.8.2020 8:05

Tak to má na rozdíl od vás nejméně stodolu, ;-).

F. De Winter 4.8.2020 7:58

A těch je dost.

R. Franz 4.8.2020 7:12

Aston už je mimo obraz. Stal se ideologem překonávané výroby a nákupu naftových ojetin. Je to stejné jako by v polovině padesátých let nějaký soudruh začal masivně podporovat dovoz parních lokomotiv ze Sovětského svazu, s tím rozdílem, že ty německé naftové ojetiny ještě chvilku podlouží. Pokud se po úpravě zlatými českými ručičkami nestanou jen pojizdnými plynovými komorami.:-/

P. Hofman 4.8.2020 7:07

Naprosto skvělý úvodník!

Hlavně jako demonstrace faktu pro ty, kteří netuší, jak to vypadná když stářím měkne mozek.

R. Franz 4.8.2020 7:14

Úvodník jako diagnoza. To ANO.

V. Hájková 4.8.2020 7:42

Předběhl jste mě;-D! Něco podobného jsem chtěla po dočtení té ubohosti NEFFOVA uvodníku chtěla též napsat!

J. Kombercová 4.8.2020 8:03

Vy jste na tom relativně dobře, vám nemá co měknout.

K. Blahůrek 4.8.2020 8:16

Ano, taky může mozek ztvrdnout, což je případ vykopávky Kombercové.

J. Kombercová 4.8.2020 8:20

Bla bla bla blahůrku.

J. Vala 4.8.2020 7:00

spise by melo byt alarmujici, ze Skoda bode "zarazena" do stejne kategorie, co zbytek republiky, tzn, odklon od hi-tec technologii a vyroba predmetu s nizkym stupnem pridane hodnoty.

Nemci proste pochopili, ze CR je montovna a jako takovou ji hodlaji plne vyuzit.

Jenom je nutne dodat, ze vyse platu v zemi je primo umerna vysi pridane hodnoty vyrabenych produktu

J. Fridrich 4.8.2020 6:51

Podle dnešního Astonova příspěvku - ale bohužel nejen dnešního příspěvku - to vypadá, že Aston-Neff míní udělat ze svého NEVIDITELNÉHO PSA - donedávna výborného - takovou KLEPÁRNU-DRBÁRNU dle vzoru " Jedna paní druhé paní povídala " a na pavlači paní povídala " už jste to slyšela, co psali v Blesku ?" Proč to tak vypadá ? Dnes na téma ŠKODOVKY píše -

" O Maierovi víme, že je to člověk nesmírně schopný a pro škodovku žil. O záměrech Thomase Schäfera víme málo a můžeme jen odhadovat z toho, co se k nám z Německa doneslo: že je ta Škoda drze úspěšná a je nutno jí srazit hřebínek, aby vyráběla šoufl laciná auta pro podřadné východní trhy." - Takže o novém šéfovi Aston přiznal, že " víme málo ", ale přitom Aston ví, že ji přijel " podusit "... Vypadá to na oprášení starého komunistického pokřiku a naříkání z počátku devadesátých let, že to bude jen montovna bez vlastního vývoje, motorárny a pod. Nyní museli po skvělých výsledcích Škody Auto u nás, v Evropě a ve Světě zmlknout i naši prolhaní komunisti... Našli zdatného pokračovatele... Na závěr si Aston zahrál na Nostradama, když napsal - " Odchodu Bernharda Maiera je třeba litovat a určitě končí slavná éra Škody Auto." On to totiž ví - tak. jak ta paní na pavlači...