7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Mračno na obzoru

Za nulového mediálního zájmu prošel návrh Evropské komise přestat do roku 2035 s výrobou automobilů se spalovacím motorem. Je to reakce podobná postoji oněch známých tří opiček, jedna si zakrývá oči, druhá pusu a třetí uši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Lazárek 16.7.2021 8:38

A jaká to fakta nabízíte?:-)

R. Rampas 16.7.2021 8:48

Žádná. Koudelka je neposkytl a sám jsem tam tam nebyl. Nebiji se o "pravdu" Zemanovu, Babišovu, proč bych měl mít za pravdomluvný idol právě Koudelku? To je o emocích a hlouposti. :-)

S. Lazárek 16.7.2021 8:56

Když jsem byl malej kluk, v obchodech se prodávala taková sada která se tuším jmenovala "junij chemik", byly v ní různé roztoky, činidla a tyglíky a mladý zvídavý kluk (či dívka) si po jejím zakoupení mohl doma zkoušet různé chemické reakce a připadat si při tom jako opravdový chemik. Mně chemie nikdy nebavila, takže tuhle věc jsem nikdy neměl, ale když vás tu tak čtu tak mám pocit že se i dnes dá koupit nějaká podobná sestava, jmenuje se asi "junij kriminalist" a zvídavý kluk (či dívka) si při hře s ní představuje, že je opravdový detektiv a díky ní proniká do práce detektivů a opravdových tajných agentů:-)

E. Pawlica 16.7.2021 8:48

:-) R^ :-)

P. Černý 16.7.2021 8:52

Já si ale nic nevybiram. Jsem spolu s vámi postaven před hotovou věc. Téměř ze dne na den se zásadně změnila česká zahraniční politika, Česko ohrozilo svoji důvěryhodnost, vznikly a budou vznikat jen těžko akceptovatelné škody, a presto až do dnešního dne nikdo ohledně obvinění Ruska z provedení diverze na našem území neuvedl nic, co by mělo hlavu nebo aspoň patu.

S. Lazárek 16.7.2021 9:09

Buď svým vlastním tajným službám věříte nebo jim nevěříte, asi nic moz mezi tím. Já jim věřím.

P. Černý 16.7.2021 9:33

Já ani vy nemáme co tajným službám věřit nebo nevěřit. My dva o nich v podstatě nemáme ani vědět. Jinak to nejsou tajné služby, nýbrž něco zcela jiného.

Pokud ale naši politici podnikají nějaké závažné kroky a vznášejí nějaká obvinění vůči jinému státu, ti už pouze s argumentem utajení nevystačí. Do hry totiž !!vstupuje mezinárodní politika a mimo jiné mezinárodní právo. Nepodložená obvinění a pomluvy mívají své důsledky. Nejen ve slušné společnosti, nýbrž i ve vztazích mezi státy.

S. Lazárek 16.7.2021 9:47

Proto taky znáte jen výstup jejich práce ale neznáte postup, tajná služba není povinna veřejnosti podkládat svá obvinění. O co vám tedy jde když jejich způsob práce vlastně obhajujete?

J. Anděl 16.7.2021 8:40

Ta otázka se nabízí, ovšem má i poměrně jednoduchou odpověď. ČR - stát má své instituce, a v těch institucích jsou zaměstnaní různí lidé, plnící různé role. Do těch rolí je jmenují buď přímo voliči, nebo strany, které zvolily voliči, nebo ti, kteří byli zvoleni občany, stranou či parlamentem, nebo ti, které jmenují ti, kteří byli zvoleni.... atd.

Přes všechnu kritiku jsem nezaregistroval, že by někdo zrušil BIS nebo vyhodil Koudelku.

Ale samozřejmě může se to stát, že bude odejit. Může se stát, jakkoliv to není moc pravděpodobné, že se zruší BIS, protože v moderní EU už taková bezpečnostní instituce národního státu nedává žádný smysl a spíš překáží.

No. A pokud pak už ani s Koudelkou nebude nikdo dělat rozhovory, vydávat mu knížky, ba i třeba chodit za ním na návštěvu, pak půjde tvrdit, že co Koudelka tvrdí, nikoho nezajímá.

P. Černý 16.7.2021 8:46

Šéf národní tajné služby, který dává rozhovory a publikuje své memoáry, mi připomíná toho kozla z reklamy. Podle mě je nějakej divnej. Ať si o tom pan Lazarek myslí co chce.

S. Lazárek 16.7.2021 9:16

To budu.

I. Kellner 16.7.2021 8:24

Přeci to nevyhazovali do luftu pronic zanic.

P. Černý 16.7.2021 8:25

Proč je jen jedna z otázek. Jsou i další. Například kdo anebo jak.

L. Beneš 16.7.2021 8:26

Kampaň proti něčemu nebo za něco je odvislá od toho, která finančně podnikatelská skupina může šeptat svá přání do uší politických lídrů. Zbrojaři mají přístup k těm uším stále, nově ho díky covidovému běsnění získaly zástupci medicinsko-farmaceutického komplexu. Až se podaří vyšroubovat ceny jaderných zařízení dostatečně vysoko a pro politiky z toho bude aspoň kapat, třeba se dočkáme podpory dosud zatracovaných jaderných elektráren.

V. Zadák 16.7.2021 8:26

Kvůli Rosatomu se přece Vrbětice velmi hodily a beze zbytku vytěžily. Co na tom, že je tam plno nesrovnalostí.

L. Beneš 16.7.2021 8:30

Nevím o čem zase pochybujete. Nakonec i ten prezident na to kejvnul.

J. Ptáček 16.7.2021 8:16

Astone, pořád prosazuješ názor, že idea tzv. zeleného šílenství je doménou zeleného třeštění pošetilců jako je Gréta a jí podobní. Jenže pravda je někde jinde. Elektromobilitu rázně prosazuje VW i Škodovka, stejně jako většina ostatních světových výrobců a světe div se, největším výrobcem elektromobilů je Čína. Podobně energetiku z obnovitelných zdrojů buduje náš energetický gigant ČEZ, bez ohledu na názory strany zelených. A že jsou elektromobily drahé? Auta se spalovacími motory byly zpočátku také jen pro smetánku, než Ford zavedl jejich sériovou výrobu a mohli si je kopit i Fordovi dělníci. Když budeme jen lkát nad tím co se ve světě děje, tak jen opět budeme zoufale zaostávat, jako v případě výstavby dálnic či rychlovlaků. Naše nářky nad "bouráním minulého světa" celkem nikoho nezajímají. Dle hesla: Psi štěkají ale karavana táhne dál.

I. Kellner 16.7.2021 8:18

Jasně, Tesly dělá Muska na koleně.

V. Kuhaj 16.7.2021 8:27

No to je právě ten problém, pane Ptáčku. Psi totiž štěkají proto, že karavana z důvodů, které neznáme, začala měnit směr cesty a ubírá se do neznáma, pod taktovkou zelených, lehkomyslných, sebestředných mladíků a slečen. A když se někdo ozve, že takhle si to nepředstavuje a třeba by to mohlo být i nebezpečné, je umlčován prostředky, které jsme ještě nedávno považovali za dveřmi vymetené. Vy víte, kam tahle karavana momentálně táhne?

J. Pokoutný 16.7.2021 8:31

Zapomínáte ovšem, že Ford rozjel výrobu POTÉ, co lidé začali Tin Lizzy kupovat, ne proto, že by uvědomělý stát odpouštěl daň z prodeje nebo dotoval benzín.

V. Mokrý 16.7.2021 8:39

No protože ti bafuňáři z automobilek se chtěli zalíbit Bruseli a neuvědomili si, že si pod sebou podřezávají větev.

Francie a Německo se už trochu ozvaly.

R. Nešpůrek 16.7.2021 8:13

Dnes mně Aston mluví přímo z duše. A ještě bych ho doplnil, že by to byla nejen likvidace automobilového průmyslu, ale i likvidace firem, které jsou na automobilismus navázány. Jenom kolik součástí má motor a převodovka. Vyprojektovat je (školy, studenti), materiál (těžba, recyklace), na něčem se to musí vyrobit (zase školy, studenti), omezení výroby těchto strojů atd.

Bude to velký zásah do fungování společnosti zvané EU. A bohužel, hlavní silou v tomto "dobrodružství" jsou zase Němci...Rv

R. John 16.7.2021 8:22

Máte naprostou pravdu... těch sedlářů, kočárníků a na ně navázané profese šly do háje spolu s koňma a kočíma...to byly krásné časy panečku... voni ludisté věděli moc dobře, co a proč dělají.... vizionáři... se nebojím říci...

R. Tesařík 16.7.2021 8:25

Bobe, srovnáváte přirozený technický vývoj s jurodivým plánováním.

S. Lazárek 16.7.2021 8:32

Richarde, v naší firmě plánujeme i ten technický vývoj, tak jurodiví jsme:-)

R. Tesařík 16.7.2021 8:50

To je špatný srovnání.. ve firmě si můžete plánovat co chcete. Jestli se seknete, je čistě váš problém.

R. Sorge 16.7.2021 8:26

... sedláři, kočárníci a na ně navázané profese se uplatnili v průmyslu ... např. automobilovém ...

L. Beneš 16.7.2021 8:32

Jen někteří.

R. Nešpůrek 16.7.2021 8:45

Velmi pravděpodobně jste v životě nic nevytvořil a možná ani neumíte zatlouct hřebík. Ale jsou i jiní, kteří "lidstvu" něco odevzdali.

Samozřejmě, že vývoj nikdo nezastaví. Ale mělo by se to stát postupně, přirozenou cestou. A ne to takhle lámat násilně "přes koleno".

To můžou takhle dělat jen ti z humanitních a jim podobných oborů, kteří "fabriku" anebo něco podobného viděli jen v televizi ...Rv

V. Zadák 16.7.2021 8:24

Automobily vybavené elektromotory s elektronickou komutací žádnou převodovku nevyžadují. Rovněž tak střídavé motory napájené z invertorů. Elektroauta při brždění nebo jízdě z kopce rekuperují.

Co se týká baterií, tak elektrochemie jistě ještě neřekla poslední slovo. Byly doby kdy si nikdo nedovedl představit jiný akumulátor než olověný.

Elektrizaci automobilů a priori nezavrhuji.