7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Mračno na obzoru

Za nulového mediálního zájmu prošel návrh Evropské komise přestat do roku 2035 s výrobou automobilů se spalovacím motorem. Je to reakce podobná postoji oněch známých tří opiček, jedna si zakrývá oči, druhá pusu a třetí uši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 16.7.2021 15:25

Ano, je to nepravděpodobné. Velice. ;-)

Jen by mě zajímalo, když vezmeme voliče Zemana (Z), voliče Drahoše (D), a příznivce I. Csákové (C) v souvislosti s Covidem, jak bude vypadat množinový (Vennův) diagram pro tyto tři množiny. Protože množiny Z a D jsou z principu disjunktní (neexistuje volič Z a D současně), tak je zajímavé kolik osob je současně voličem/kou Drahoše a příznivcem/kyní anticovid Csákové. Domnívám se, že naprosté minimum, možná nikdo. Odtud, logicky, valná většina přiznivců anticovid Csákové bude patřit k voličům Zemana. A přitom se tihle dva tolik, tolik nemají rádi.

A to jsou ty paradoxy, jak praví klasik.

Pokud jde o Babiše a sázky, to je otázka. Může vyhrát a nemusí a jasné to není (na kurz jsem teď nekoukal). Když si vsadíš a vyhraješ, budeš mít aspoň útěchu. Když prohraješ, tak třeba i radost (záleží ovšem kolik vsadíš). Minulý měsíc jsem si vsadil na Nadala v historickém zápase, v podstatě jednomu z mála o GOAT, který měli v SF RG. Šlo o pro mě - pokud jde teda o sázení, nejsem hazardní hráč - zcela výjimečnou částku - talíř a z výsledku jsem měl radost, páč jsem to Nolemu, nevím proč zrovna jemu hodně přál, aby vyhrál, šlo o zápis do historie. Neměl jsem útěchu, ale radost i když byl talíř v prdeli.

Každý špás něco stojí.

J. Anděl 16.7.2021 15:35

Myslel jsem Babiše, kdyby hypoteticky kandidoval za dva roky na prezidenta. Nemyslím tyto blížící se podzimní volby.

Kam bys z hlediska voličů zařadil lidi, kteří třeba chodí na představení pana Duška?

Každopádně paní Csáková nekandiduje na prezidentku, ale jde do Volného bloku, což je uskupení, kterému nerozumím a nevím, proč všichni nejsou u SPD. Snad že tam Okamura vládne příliš despoticky a nestrpí vedle sebe nikoho výraznějšího? Nevím.

I. Semrád 16.7.2021 16:19

Pan Volný byl poslancem SPD, ale patrně se nepohodli s panem Okamurou, bodejť, dva kohouti... Něco o tom je na wiki, heslo LV.

On se pan Himmler taky neměl rád s panem Röhmem. A pan Göring s panem Goebbelsem taky ne, stejně tak pan Stalin-Džugašvili s panem Trockým-Bronsteinem ač by se teoreticky rádi mít měli.

Pan Dušek je svérázný, ale nemusím vědět všechno. Ale to, jak se dělí příznivci anticovid paní Csákové a mezi voliče pana Zemana a pana Drahoše by mě opravdu zajímalo (o ní byla řeč, ne o panu Duškovi), i když to tuším.

Pokud jde o pana Babiše, zkus to, uvidíš. Teda uvidíme všichni, nemyslím, že pan Babiš vůbec bude kandidovat, a pokud ano, řekl bych že nevyhraje, ale krk bych za to opravdu nedal.

J. Anděl 16.7.2021 16:34

Pana Duška jsem neuvedl za účelem nějakého odklánění, ale proto, že u něj jsem si uvědomil, že existuje obecenstvo, které by mohlo mít hypoteticky rádo paní Csákovou a možná i volilo Drahoše. Což je téma, které jsi nadhodil.

A Babiše jsem naproti tomu uvedl jen jako kontrast někoho, kdo mi jako vítěz voleb připadá mnohem pravděpodobnější, než Csáková. Když píšu, že "bych si na něj klidně vsadil", nemyslel jsem to tak, že se na něj doopravdy chystám vsadit. Nejsem si stoprocentně jistý, ale mám dojem, že jsem si ještě zatím nevsadil nikdy na nic.

:)

I. Semrád 16.7.2021 17:23

To ano, Csákovou jsem viděl poprvé (a asi dosud naposledy naživo) jako hodně mladou na koncertě Laury a jejích tygrů (tuším na Rokosce 87). A byla dobrá, a je to solidní zpěvačka, to že je jedním z mnoha konspiračních pošuků jsem vlastně zjistil až teď.

Ale od počátku jsem uváděl, že mám na mysli Csákovou a její názor na kovid, resp. vakcinaci, nikoli Csákovou jako zpěvačku, tedy tu skupinu lidí která by řekla: ano, s názorem (známé zpěvačky) Csákové na kovid souhlasím. A tvrdím, že těchto lidí, kteří přitom volili Drahoše je málo, možná vůbec nikdo. Ale najisto to nevím, ovšem. Poměrně pozoruhodné přitom je, že Zeman Csákovou opravdu znectil, slovně ovšem, o Drahošovi mi v tomto směru není nic známo.

...ad Babiš. Jasně, myslel jsi hypotetickou sázku. A z mé strany byl nápad s prezidentstvím Csákové samozřejmě fór, nebo aspoň pokus o něj ;-)

J. Anděl 16.7.2021 17:42

Kontrolní otázka: viděl jsi nějaké debaty pana Duška a hostů o covidu?

Jak jsem psal, mně je sympatický a jeho pořady se mi líbí. Pro mou ženu, zdravotní sestru, která má na třeba očkování zhruba stejný názor jako Standa Lazárek, ho považuje za nebezpečného šílence jako Csákovou.

Tedy ani já nepsal o Csákové zpěvačce, jako jsem nepsal o Duškovi herci. A přesto si myslím, že jeho obecenstvo se nerekrutuje převážně z voličů Zemana.

Jde o to, že covid opět promíchal tábory a co platilo při posledních prezidentských volbách, už neplatí. Postoj ke covidu se totiž nekryje zcela s postojem k islámským migrantům.

I. Semrád 16.7.2021 18:23

Neviděl, zkusím se podívat ale nic neslibuji, je toho hodně a čas omezený.

Ale z voleje: Dušek není Csáková. Myslím si (drze) že Dušek je tvořivější a vyššího intelektu a vzdělanosti než Csáková, přičemž pošuk může být taky. A pilní jsou zřejmě oba.

Pokud má ale Dušek stejný názor na kovid jako Csáková (což zatím nevím a vzhledem k výše uvedenému o tom poněkud pochybuji), pak si myslím, že počet lidí souhlasících V TOMTO s Duškem (konkrétně s Duškem) a volících Drahoše bude malý a počet těchto volících Zemana nebude o moc větší. Tedy vidím tam rozdíl.

Ale asi je to jedno, navíc se Zeman o Duškovi nijak nevyjadřoval, pokud vím, na rozdíl od Csákové.

Ale znám (docela dobře) člověka, co - jak mi řekl - volil Piráty (2017) a za pár měsíců Zemana na prezidenta. A věřím mu to.

J. Anděl 16.7.2021 19:08

Já je nesrovnávám, nemyslím, že Dušek je Csáková a já zase nikdy neviděl Csákovou mluvit o covidu. Ani si nemyslím, že mají úplně stejný názor a rozhodně nemají oba politické ambice (proto se mi líbí Dušek, který nevypadá, že by je měl, on prostě je).

Uvedl jsem je, protože si myslím, že by mohli mít podobné publikum a ti z nich, koho zajímá politika, třeba i podobný vkus na prezidenta.

To není podstatné. Vidím, že tebe na tom nejvíc přitahuje ten kontrast dvou oponentů Zemana a Csákové, kteří by se mohli ocitnout mezi preferovanými kandidáty stejných voličů. Chtěl jsem tě přesvědčit, že i mezi voliči Drahoše se mohou najít lidé, kteří vidí za covidem, ale nepřesvědčil jsem tě, což si zasloužím. Sám takového člověka neznám. Ale prostě si myslím, že existují.

Ale ano, znám osobně takové jedince, o kterých píšeš ty. A moc si jich považuji. Občas přemýšlím, kde dělám chybu, že nevidím věci, jako oni. Ale nenašel jsem na tom vidění zatím nic pozitivního.

V roce 2017 se možná Piráti a Zeman sešli coby rebelové proti mainstreamu. Těmi už Piráti nejsou, jsou teď nový mainstream.

H. Lukešová 16.7.2021 13:51

Anketní otázka. Jsou Rusové a Ukrajinci jeden jednotný národ? Ano nebo ne? Putin tvrdí, že ano... že není rozdílu mezi Rusem a Ukrajincem.

J. Fridrich 16.7.2021 13:58

Vy se ještě zabýváte tím, co řekne ten kágébák Putin..?

H. Lukešová 16.7.2021 14:00

Tak kágébák Putin je holt příliš mocný a má velký vliv, může se nám to nelíbit, ale to je všechno, co můžeme dělat, a jeho činy je nutné sledovat, zejména v Sýrii, jedná se konec konců i o bezpečnost a stabilitu Izraele.

M. 6S6. 16.7.2021 14:09

To tu nevyřešíme, leda že by se tu nacházeli Rusové a Ukrajinci vydávající se za Čechy.

V. Zadák 16.7.2021 14:14

Někteří Ukrajinci neumějí ukrajinsky.

V. Zadák 16.7.2021 14:15

Spíše mnoho, nikoliv někteří.

S. Lazárek 16.7.2021 14:21

Náš premiér taky neumí česky.

V. Zadák 16.7.2021 14:24

Ukrajinský prezident Volodymyr, v rodném listu Vladimír ;neumí ukrajinsky.

S. Lazárek 16.7.2021 14:26

Tak co tu pak řešíme?

V. Zadák 16.7.2021 14:28

Vy řešíte Babiše.

S. Lazárek 16.7.2021 14:30

Vy řešíte Ukrajince.

P. Boublíková 16.7.2021 14:26

A považuje se za Čecha nebo za Slováka? (Národnost, ne státní příslušnost.)

J. Anděl 16.7.2021 14:17

Já nevím, co přesně znamená pojem národ. Zvážit ani změřit to nejde. Tipuju, že pohled Vladimíra Putina je plně validní.

Tipuju taky, že pohled kteréhokoliv Ukrajince, který se necítí být Rusem, je taky plně validní.

I. Semrád 16.7.2021 14:26

Národ je společenství krve.

J. Anděl 16.7.2021 14:59

No jo no, jasně, máš pravdu.

Asi.

Nepochopil jsem to.

:-)

J. Ptáček 16.7.2021 14:20

No jo, aby zanedlouho nebylo vydáno prohlášení, že Němci a Češi jsou také jeden národ :-/

V. Zadák 16.7.2021 14:26

Moc nechybělo. Ani Heydrich ani Hitler neměli dostatek času.

P. Spáčil 16.7.2021 14:24

Jsou to stejní Asiati.

I. Pávek 16.7.2021 14:38

Ukrajina je historicky ruské území a mluví se tam rusky. Dál je to na dlouhou debatu. To, co se tam stalo je vizitkou tvz. západu a odvahu k tomu dodal ožrala Jelcin stejně jako u nás ožrala havel, který si myslel že západ nám bude házet pečené holuby do otevřené huby. Putin Rusko znovu pozvedl, u nás se to už nepodaří.

J. Matuška 16.7.2021 13:50

... Ale dál a dál se po nás, televizních poplatnících, chce, abychom si tuhle masírku měsíc co měsíc platili povinným výpalným, pardon, televizním poplatkem, který ovšem už dávno není nic jiného než podivná daň z domácnosti. Daň neefektivní, iracionální a asociální. Efektivita jejího výběru je totiž problematická, systém je zastaralý a v poměru ke svému platu paradoxně nejvíce platí ti nejchudší.

A tak některé politické síly, kupříkladu volební formace Trikolora Svobodní Soukromníci, jdou do voleb s návrhem na zrušení těchto povinných poplatků. Variantou je financování přímo ze státního rozpočtu, anebo dobrovolnost poplatků. Prostě normální svoboda rozhodnutí. Komu se tahle jednostranná masírka líbí, ať si ji platí. Každému jeho nebe! Pokud jsou pravdivé průzkumy veřejného mínění, kterými se vedení ČT ohání, totiž jak velké procento diváků je s vysíláním ČT spokojeno a že by dokonce rádi platili víc, žádné vyschnutí finančních zdrojů přece nehrozí. Ostatně i BBC, velký vzor, se vydává touto cestou. https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/petr-stepanek-nestesti-jmenem-ceska-televize/

F. Doušek 16.7.2021 13:55

Já bych jako první krok zrušil Radu ČT.

Stačí RRTV. Proč dvě "rady"?

M. Ilsner 16.7.2021 14:27

protože koryta!