29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Mírový plán pro Palestinu

Americký prezident Donald Trump zveřejnil plán na řešení problému, který trvá sto let – ano, trvá od chvíle, kdy se Židé vraceli z diaspory na své prastaré historické území, tehdy pod mandátní správou Británie poté, co se po prohrané válce rozpadla Osmanská říše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Němec 29.1.2020 7:15

Tak téhle pohádce chybí šťastnej konec, pane Salajka. Máte štěstí, že jdu kolem, já ho dodám.

Ušatej uhejbáček Kurz se rozešel s přítelkyní, Vašáryová se rozvedla, vzali se a pak radostně píchali až do smrti.R^

I. Mertl 29.1.2020 7:13

Ano, beze zbytku. Základem toho prokletí je už začátek.

J. Peták 29.1.2020 7:04

A Vy o nějakých víte? Nemám na mysli jednotlivce, ale řádově tisíce.

J. Dvořák 29.1.2020 7:04

Oni za to "nemůžou". Okolní islámské státy (vlastně všechny v oblasti) je coby imigranty nechtějí. Pouze podporují jejich pobyt zde a hlavně boj (formou terorismu) proti Izraeli. Podpora je ideová a finanční (i zbrojní). Žádná dohoda, tedy vznik státu Palestina a ani spolupráce s potencionálními občany tohoto státu není možná. Ale nedivím se prezidentu Trumpovi, že se angažuje. Pomůže tím Izraeli (uznáním sídel na území pod "správou" protivníka) a hlavně odkryje praktiky vedení a skutečné cíle "Palestinců".

K. Salajka 29.1.2020 7:03

Jednotlivci jsou fajn jako všude, ale politická reprezentace na nás hledí spatra a prostě nás dojí jako kolonii přes instituce EU, kterým dominuje. Působí tu některé nadace, jejichž úkolem je celkem otevřeně ovlivňovat veřejné mínění ve prospěch Německa. Doporučuji navštívit Muzeum v Mladé Boleslavi, kde je mj. Betlém Davida Černého s komentáři k české historii . Nepoznal byste ji. Někteří lidé, zde na psu vypráví pohádky o českých kňouralech, kteří zcela zbytečně odporovali germanizaci, která vlastně nebyla. Naši předci asi 300 let pod Habsburky zažívali podle nich hode a čeština na úřadech nejspíš hlaholila. O aktuálním vzhlížení Čechů k Rakousku mluvila např. i Magda Vašáryová /dělala tam velvyslance,než jsme se rozpadli/. Všimněte si jak i Sebastian Kurz nakonec vždycky uhne, aby nebyl vnímán jako podporovatel V4.

To je fakt drsná upřímnost, když sankce proti Rusům prosadí země, která právě dokončuje další fázi plynovodu Nordstream. Tomu říkám jednoznačná zahraniční politika. Za Evropu vedenou šéfovou, které se na ministerstvu obrany ztratily dva telefony a na rozdíl od Slováků vyšetřovatelé neumí zrekonstruovat rozhovory, z těchto telefonů vedené!!!

Položme otázku jako Hubert Gordon Schauer. Bylo správně rozhodnutí, když jsme, vy z Frank a já, zřejmě z avarských Arpádovců, začali mluvit v kolébce Česky a nenašli si lepší národnost ?

J. Fridrich 29.1.2020 7:01

Ano, je to tak. Oni nenávidí jinověrce a úspěšné - a Židé mají obojí...

" Dej židovi poušť a za pár let má zahrádku, dej arabovi zahrádku a za pár let má poušť." - Je to známé a hojně používané, ale nejlépe to pár slovy vystihuje " kdo je kdo "...

R. Vacek 29.1.2020 7:00

Snad to souvisí s tím, že těch pár kmetů nadává na mocnářství, dědové nadávají na Němce a střední věk na Rusy. Z dějin je snad zřejmé, proč to tak je.

A najdou se samozřejmě i tací, kteří tuto dějinnou nenávist překonali.

I. Mertl 29.1.2020 7:00

Milý Astone, proč do pravděpodobně jinak než časem a trpělivostí neřešitelného problému izraelsko-palestinského zatahujete vlastní šovinistickou nechuť k Němcům? Němci tu spolu s Čechy sedm staletí budovali společný stát, přinesli sem zemědělské i řemeslné technologie, zakládali města i mísili se s Čechy. Kdo z nás, Čechů jako poleno, si může být jist, že v sobě nemá ani kapku německé krve? Že se od jim nevděčného státu odklonili k Říši byla, politicky vzato, chyba, ale lidsky pochopitelná: cizí mne UŽ moc nechtějí, vlastní ano. Jakoby se další a slabší menšina první republiky, Slováci, nezachovala stejně, aniž měla nějaké "vlastní". Těm to tolerováno bylo, protože se to bolševizující se politice hodilo, na Němce se aplikovalo Stalinovo stěhování nepohodlných národů. Je zbytečné mudrovat o důvodech, proč Česko sestoupilo v soutěži států z devátého místa před válkou na dnešní třicítku, když je to jasné: zavinil to národem přijatý bolševismus, jehož prvním krokem bylo vyhnání Němců a s tím v průběhu několika málo let vyvolaným poklesem ekonomické síly státu o skoro padesát procent. Tak si za tou nenávistí k Němcům stůjme, prosím, zaplatili jsme za ní.

M. Němec 29.1.2020 6:57

To maj ouplnou pravdu , Kotas.

Kdybych se např.jmenoval Icik Karpeles ,bydlel v Hebronu a byl pěknej rapl, tak založim politickou stranu, jejíž jediným programem by bylo nahnat palestinskou žebrotu do moře.

JAK VY S NÁMI, TAK MY S VÁMI , bylo by heslo strany.

Procent jako lučního kvítí.

P. Kučera 29.1.2020 6:53

Pane Hanko, já to asi chápu: Palestinci by se konečně museli starat sami o sebe. A do toho se jim prostě nechce, budou si hrát na chudáčky snad věčně. (Představte si, že by odsunutí (vyhnaní) Němci žili dodnes v Bavorsku v uprchlických táborech. Palestinci to praktikují a praktikovat budou.)

M. Němec 29.1.2020 6:51

Já vám řeknu, co chtěj :

nechodit do rachoty, shromažďovat se za účelem házení šutrů, zápalnejch lahví a pálení vlajek, množit se jak králíci a žít z dávek a darů, co jim tam posílaj zejména Evropani.

V. Mokrý 29.1.2020 6:51

" Když přeteče hrnec "/dojde trpělivost, dovedu být pěkný rapl. Ale tomu se zřejmě nevyhne nikdo, někteří však " startují na první šlápnutí ".

J. Fridrich 29.1.2020 6:48

Souhlas - je to tak....

J. Fridrich 29.1.2020 6:45

" Trump navrhl vznik samostatného palestinského státu. Předseda palestinské samosprávy Mahmúd Abbás ale označil plán za konspiraci s tím, že práva Palestinců nejsou na prodej. „Skvělá dohoda více než zdvojnásobí palestinské území a poskytne Palestincům hlavní město ve východním Jeruzalémě,” prohlásil americký prezident."

Tak chtěli Palesinci mít svůj samostatný stát - nebo nechtěli ? Desítky let o to i s pomocí teroristických akcí proti civilním občanům Izraele USILUJÍ a když je jim to nabídnuto, tak ten jejich terorista Mahmúd Abbás to ODMÍTÁ. A ta nabídka je velkorysá - podstatně zvětšené ůzemí jejich Palestiny + 50 miliard dolarů na budování jejich země... To je špatná nabídka ? Asi jim vyhovuje tento stav, kdy je Evropa živí a oni bojují a vraždí nevinné civilisty svých sousedů...

P. Hatina 29.1.2020 6:41

Ale no protože Trump chce "něco za to", totiž právě že mírové soužití v této oblasti. A to je právě to co Palestinci odmítnou. Že by si bez toho vzali i peníze i území, je jasné :))

P. Kučera 29.1.2020 6:41

Problém na staletí.

Já, racionálně i emocionálně židomil, tomu nerozumím. Čím víc se člověk noří do problémů Izraele, tím méně se v nich orientuje. Mnoho, ba většinu věcí sice chápu, ale jen obtížně s nimi spontánně souhlasím.

Faktem je, že hranice Izraele byla po válce vytyčena na multinárodním území nešťastně. Stát v této nudličce plnokrevně fungovat nemůže, a je vlastně docela zázrak, že funguje - a ne nejhůř. Ovšem za cenu permanentního napětí, nenávisti, válek.

Křesťanská Evropa má ve svých genech zakořeněn pojem pokání a odpuštění, které mezi státy funguje hodně kostrbatě, ale každý snad cítí, že jinak věčné kyvadlo vin a odvet je pro všechny zúčastněné žádoucí časem brzdit. A to je právě něco, co islám ani židovství neznají. Nejsou vnitřně ustrojeni vcítit se do pozice druhého a nalézt nějaké dobré řešení. Naopak, z ublíženého se stává nepřítel a je to nekonečný příběh - určit kdo je vlastně kdo. Židé mají tisíciletou ostrou paměť - ale je opravdu o co stát? Není zapotřebí už kvůli holému přežití taky umět zapomínat?

Ale jeden rozdíl mezi Židy a Palestinci je zřejmý. První nikdy nežebrali na nežebrají. Ti druzí z žebroty žijí a už ani neumí jinak.

Od Nového roku narážím denně na dříve nepříliš frekventované slovo, a sice "přeživší". Je to vážný kandidát na slovo roku. O jeho významech až někdy příště. Dnes jen, že mentalita Izraelců je mentalita přeživších. A je to břemeno k neunesení.

Dobrý den.

M. Němec 29.1.2020 6:36

Neffovo vyjádření na adresu Němců je neskutečnej xenofobní hnus.

Běžtedoprdele, pane Neff.

E. Pawlica 29.1.2020 6:36

R^ R^ R^

E. Pawlica 29.1.2020 6:32

Tipuji, že by šlo o vybudování infrastruktury americkými firmami, nikoliv v přímém financování.

M. Čechová 29.1.2020 6:30

Říká údajný Čech jako poleno FRANZ. A co Germáni, kteří osídlují Čechy, Herr Franz.

K. Salajka 29.1.2020 6:27

Proč jsem tohle neslyšel v ČT ?

M. Němec 29.1.2020 6:25

Nehájím německý národ jako celek, ale jako lidi s různým charakterem . Jako všude jinde v Evropě : přes blbce k normálním slušným lidem, těch je většina, až po vyslovené dobráky typu pana Kotase , pana Šimka a pana Vobra.:-)

M. Hanko 29.1.2020 6:23

Nechápu - proč by nemělo mít šanci nabídnout Palestincům vlastní stát s východním Jeruzalémem jako hlavním městem, plus desítky miliard rozvojové pomoci k tomu? A navíc ještě mír?

Nechápu, na základě čeho si myslíte, že tuto nabídku Palestinci musejí určitě odmítnout.

B. Michal 29.1.2020 6:19

They never miss an opportunity to miss an opportunity - Abba Eban, izraelský diplomat v Ženevě 1974 po jednáních o příměří se Sýrií.

Od té doby to palestinští Arabové několikrát potvrdili a pokaždé ta nová příležitost byla horší, než ta minulá, prošvihnutá.

Dohoda pro PA znamená uznání práva Izraele na existenci, to Írán (v zastoupení Hamásem) nedovolí. Abbás je starý a nemocný, 14 let vykonává čtyřletý mandát, takže ani formálně nemůže nic legitimního udělat a volby nemůže připustit, protože by ho Hamás smetl, jako v Gaze.

Tak z toho zase nic nebude, příště bude nabídka zase horší a hlavně, sunnitské státy to přestává bavit, protože se oprávněně cítí ohroženy Íránem. A to je spor starý 1400 let o nástupnictví Mohamedovo, tak je otázka, kdo jim vadí víc: Írán nebo Izrael?

M. Hanko 29.1.2020 6:19

Já myslím, že POKUD tohle Palestinci odmítnou, pak snad už vůbec nikdo nebude moct pochybovat o tom, že jim nejde o žádný jejich stát, o žádné sebeurčení, ale o to, aby NEBYL Izrael.

V. Mokrý 29.1.2020 6:11

Já mohu jen podotknout - jak které.

M. Němec 29.1.2020 5:57

Prohlašuji veřejně, že mám Němce upřímně rád.

Ano, zažili hrůzostrašnou totalitu, a mnozí se do ní aktivně zapojili, jiní "byli zapojeni".

Prohlašovat dnes o Němcích, že jsou to pořád nesympatičtí náckové, je tatáž kapitální békovina , jako prohlašovat dnes o Češích ( a Moravanech a Slezanech ), že jsou to nesympatičtí komouši.

V. Mokrý 29.1.2020 5:39

Tak jest.

J. Pilny 29.1.2020 5:38

Souhlasím, ale problém je v tom, že historicky Židé nikoho nenapadají. Pouze brání vlastní existenci.

J. Pilny 29.1.2020 5:35

Dokud jim někdo nevyžene z hlavy Alláha, žádné peníze nic nezmění.