9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

Mírový plán pro Palestinu

Americký prezident Donald Trump zveřejnil plán na řešení problému, který trvá sto let – ano, trvá od chvíle, kdy se Židé vraceli z diaspory na své prastaré historické území, tehdy pod mandátní správou Británie poté, co se po prohrané válce rozpadla Osmanská říše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 29.1.2020 9:57

EU by měla ustoupit od dirigování každé lidské činnosti, na celém území svých států, nejen ve vztahu k GB. Pak by třeba i referendum v GB dopadlo jinak.

Vypočítávat všechny ty směrnice, nařízení, kvoty, omezení je mimo rozsah zdejších komentářů.

P. Grigar 29.1.2020 9:56

..inu, cosi takového zkusili už jiní před nimi. Někdy ani k těm oficialitám nestačilo dojít.

K. Zelený 29.1.2020 9:53

Tento „mírový plán“ je vskutku v mnoha směrech výjimečný. Jednak velkohubostí s jakou ho Trump anoncuje, pak tím, že se jeho tvorby nezúčastnila jedna z dotčených stran a ještě tím, že jde o plán v porovnání s dlouhou řadou předchozích zdaleka nejbeznadějnější.

P. Staronový 29.1.2020 9:52

Souhlasím.

Nicméně říší (říkali tomu Impérium) byla v dobách, kdy přímo ovládala mnohem větší část světa.

Dnes je významným státem, jak píšete.

Commonwealth už jsou jen spřátelené státy, ne říše.

P. Grigar 29.1.2020 9:51

..proboha, Hájková, pamatujou se! Jak by se mohl rozpadnout nejkrásnější výhonek evropské demokracie, EU matička blahorodná? Nota bene působením nějakých furtopilých mužiků v láptích, kteří ani budík nedokáží vyrobit, čipy mají z břízy a nebýt výprodeje nerostného bohatství, hladem by pomřeli. Tož to su klidný.. © Bohuš Stejskal

Co tam po nějakých bývalých komunistech v Bruselu. Semo tamo i nějaký pedofil by se našel. ;-)

Čo bolo, to bolo, terazky, keď som tým... © mjr.Haluška

P. Staronový 29.1.2020 9:49

Ano, to je jedna z vašich lží, způsobená zřejmě vaší nenávistí k čemukoliv svobodnému.

Lžinenávistník je dost výstižný popis.

I. Polák 29.1.2020 9:49

No, ale ještě potřebujeme z EU dostat Maltu a Kypr. Pak bude EU konečně integrovaná - na celém území se bude jezdit po stejné straně silnice :-)

P. Staronový 29.1.2020 9:48

Řekněme to takhle, radši bych EU opravil k menší centralizaci, menší byrokracii, menšímu dirigismu. Pokud by to nebylo možné, nezáleží na tom, čeho se bojím či nebojím, stav bude neudržitelný, pravděpodobně vedoucí buďto k rozpadu, nebo ještě většímu omezení svobody, za účelem udržení.

Kreml financuje a jeho lidé trollí, ano. Současný nedobrý stav EU mu to velice usnadňuje. Nicméně tak činí z jiného důvodu, než většina kritiků stavu EU.

Pokud se někdo chová jako dirigistický levičák, označuji ho za soudruha (ve zkratce).

P. Hofman 29.1.2020 9:46

Že za vás, tomu bych docela věřil. Vždyť i ti vaši "svobodní" byli, dokud se neprokázala jejich totální neschopnost, placeni Moskvou.

P. Forejt 29.1.2020 9:45

EU musí zaniknout ....tomu my vzdělaní říkáme zákonitosti vývoje. ...ostatně optejte se Kajana ...kucky.

I. Polák 29.1.2020 9:45

No, oni takoví Holanďané se taky s Němci nechtějí bavit jinak než anglicky (mám potvrzeno z nepřímého svědectví) a to i přesto, že němčině de facto rozumí - něco jako Češi a Rusové.

Jinak ale, co toho máme společného: Třeba, ve kterých dalších jazycích, kromě češtiny a němčiny se používá stejné slovo pro zámek ve dveřích a zámek "castle". Nebo je jim jedno jestli vysloví d nebo t a vyslovují to jak se to jejich fyzickému jazyku zrovna líbí.

Ach jo.

P. Staronový 29.1.2020 9:43

Podobně "za nás" kopali komunisté.

Puncovaný lhář Hofman nemá chybu.

J. Vaníček 29.1.2020 9:39

Není pravda, že Palestinci nemají nic. Mají své skvělé představitele a Hamás a další pijavice co se na nich živí. To jim ale nevadí, vadí jim ti Židi. Až je "naženou do moře", tak budou mít dalšího nepřítele od kterého budou brát, ale ruku mu ukousnou. Takový je arabský svět. Přehoďte si a na e a budete mít to, co tady bude.

J. Fridrich 29.1.2020 9:39

Píšete - " Británie byla říše, už dávno není." Tak jen několik fakt o její dnešní " kubatůře "...

Citace - Ekonomika Spojeného království je pátou nejsilnější ve světě dle síly měny a šestou dle parity kupní síly. Je to druhá největší ekonomika Evropy po Německu. Spojené království je jednou z nejvíce globalizovaných zemí. Hlavní město Londýn je jedním ze tří hlavních ekonomických center světa, společně s New Yorkem a Tokiem. Britská ekonomika zažila v posledních letech nejdelší ekonomický růst za posledních 150 let, přičemž vykazovala růst každé čtvrtletí od roku 1992. Je to jedna z nejsilnějších ekonomik EU s ohledem na inflaci, úrokové sazby a nezaměstnanost, které všechny zůstávají poměrně nízko.

V. Hájková 29.1.2020 9:38

Na těchto ""diskuzích" jsem byla vším možným - modernista je pro mě naprostá novinka;-D Oslovit jste mě mohl mým jménem- je autentické od mnoha jiných . Kdyby jste znal moji životní story - a moji rodinu do které jsem se narodila- musel byste se za tu soudružku červenat až na své zádeli.

P. Hofman 29.1.2020 9:37

Místní důchodci jsou kouzelní.

Oni fandí odcházející VB, aniž by byli schopni pochopit, že ta "zlá" EU jsou oni sami, takže ona, postupuje-li vůči nějaké zemi, která odchází, či je mimo EU, férově, ale tvrdě, vlastně kope za ně.

Pes nemá chybu!

J. Fridrich 29.1.2020 9:35

Asi jste si nevšiml, že o ústupcích je zmínka v titulku z dnešních Novinek, kterým jsem jen uvedl svůj příspěvek. Má hlavní myšlenka je snadno z mého příspěvku k " odhalení " - a je to mé vybídnutí k " konstruktivnímu a komunikativnímu přístupu " k jednání s partnerem z našeho civilizačního okruhu.. A hlavně porovnání s Evropskou zcela nepochopitelnou podporou útočné Palestině a pod jejím vedením zaplavováním Evropy nelegálními nepřáteli naší civilizace..

Toho komandování vycházejícího z Bruselu směrem k suverénním státům EU mají tyto státy již většinou dost. Pokud nedojde ke změně, budou jistě v odchodu následovat další země...

J. Kombercová 29.1.2020 9:29

Zeptejte se v Bruselu, tam to musí vědět, z čehopak že nechtějí ustupovat.

Z. Lapil 29.1.2020 9:28

Vy si taky přečtěte originál a na Francovu zpotvořeninu se vykašlete.

V. Hájková 29.1.2020 9:28

A Vy se nebojíte rozpadu EU? Vždy jste se mně jevil jako velmi rozumný člověk . Proč myslíte, že KREML FINANCUJE - x trolích farem za nemalé peníze, aby k tomuto rozpadu došlo??

Také mám pocit , že to s těmi soudruhy a soudružkami v Bruseli trochu přeháníte!

Z. Lapil 29.1.2020 9:27

Aston hlavně použil "nemít upřímně rád". Nenávist z toho udělal přispěvatel Franc a jak se zdá, dost lidí mu na to skočilo.

Z. Lapil 29.1.2020 9:24

Měl byste tomu rozumět tak, jak to Aston napsal. Jako první krok doporučuju zjistit si rozdíl mezi formulacemi "nemít upřímně rád" a "nenávidět".

Z toho, co jste napsal, vyplývá, že jste buˇ%d hlupák nebo demagog.

M. Šejna 29.1.2020 9:22

V čem má EU ustoupit Britům?

Zkuste být konkrétní a necitujte titulky novin.

V. Církva 29.1.2020 9:21

Nevím jak si vy modernisti ;-O říkáte, oslovím Vás tedy takto. Soudružko, volil jsem Okamuru a Němce mám celkem rád. Takže, jedná se jen o Vaše jedovaté sliny pomluv, nic víc. A zdá se že máte nějaký rusofobní problém ne?

M. Šejna 29.1.2020 9:19

V čem by se .o Britům ustulovat?

P. Staronový 29.1.2020 9:15

Soudruzi a soudružky v Bruseli, Berlíně a v Paříži (tam hlavně) se bojí, aby se jim to nerozpadlo celé. No a kdo se bojí, nedělá rád ústupky, ač by to bylo moudré.

Británie byla říše, už dávno není.

M. Němec 29.1.2020 9:14

Šalahůůůů.R^

P. Staronový 29.1.2020 9:13

Židé chtěli do Palestiny, jejich historické vlasti. Ještě v době Osmanské říše. Snahy nasměrovat je jinam (Birobidžan) se neujaly. S migrací do Kanady by musela souhlasit Kanada. Britové se snažili migraci do palestiny omezit prakticky do poslední chvíle svého mandátu. Možnosti ovlivnit nějaké dění ze státní úrovně (demokratického státu) jsou prostě omezené.

T. Hraj 29.1.2020 9:08

Ta poslední Vaše věta je právě ta podstatná změna.

J. Fridrich 29.1.2020 9:05

" Žádné ústupky Britům, zní z EU " - to není konstruktivní a komunikativní přístup. Živit a podporovat Palestinské teroristy EU umí, ale chovat se slušně k Evropanům-Britům se stejnou Západní civilizací a historií to NEUMÍ a NECHCE.. Myslím, že není vůbec nic špatného na tom dle vůle svých občanů z takto vedené Evropy odejít... Británie se nehroutí a ani se nezhroutí.. Bude jen prostě svým pánem v rozhodování důležitých otázek pro svou zemi - nebudou jim o tom rozhodovat velcí manipulátoři z Bruselu a Berlína a Paříže.. Ona totiž většina Evropských zemí, tedy i Británie vstupovala postupně po II. světové válce do JINÉ sjednocující se Evropy vedené rozumnými politiky. Británie je Říše, žádné Mad'arsko, které chce Brusel " komandovat " a dovychovávat.. Británie potřebuje obchodovat s Evropou, ale Evropa přesně tak potřebuje obchodovat a spolupracovat s Británií..