15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

Mezi mlýnskými kameny

Nový ministr zahraničí Tomáš Petříček nejspíš nepociťuje mnoho z toho, čemu říkáme síla v kramflecích. Nastupuje jako bé mužstvo poté, co skandálně neústavní cestou neprošla nominace Miroslava Pocheho: prezident Zeman ho odmítl jmenovat a premiérovi Babišovi byl Zeman bližší než ústava, tudíž odmítl podat kompetenční stížnost, kterou by musel vyhrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 17.10.2018 15:30

Re: K jinému, ale aktuálnímu tématu dnešní doby - " Turecká

Někdo odposlouchával saudskoarabský konzulát v Istanbulu?

J. Fridrich 17.10.2018 16:45

Re: K jinému, ale aktuálnímu tématu dnešní doby - " Turecká

Myslíte, že to vím ? Je to normální zpráva z Novinek... Letěl tam ale ministr zahraničí USA, tak na tom asi něco bude, jinak by tam přes Atlantik na výlet neletěl - co ,myslíte ?

J. Fridrich 17.10.2018 16:49

Re: K jinému, ale aktuálnímu tématu dnešní doby - " Turecká

Uniká vám smysl napsaného textu, pane Novák, já jsem v uvozovkách uvedl - " Turecká média následně informovala o existenci audionahrávek, které potvrzují novinářovo zabití na půdě konzulátu, které mělo vykonat právě 15 Saúdů. Novináře měli mučit a jeho tělo rozřezat. Rozřezání těla potvrdil serveru CNN nejmenovaný turecký představitel " - tedy Turci, víme...

V. Novák 17.10.2018 17:15

Re: K jinému, ale aktuálnímu tématu dnešní doby - " Turecká

Uniká vám smysl napsaného textu, pane Fridrich, ač ho sem sám pastujete.

Jestliže existují "audionahrávky, které potvrzují novinářovo zabití na půdě konzulátu", pak je musel někdo nahrát. A protože těžko očekávat, že se k tureckým sdělovadlům dostaly nahrávky provedené vrahounským komandem, tak je nahrál nšěkdo jiný. A jak je nahrál? Viz moje otázka.

Jinak to celé samozřejmě bylo svinstvo veliké, srovnatelné s francouzským únosem a umučením Mehdiho Ben Barky nebo belgickou pomocí s únosem, mučením a zavražděním Patrice Lumumby.

J. Fridrich 18.10.2018 6:04

Re: K jinému, ale aktuálnímu tématu dnešní doby - " Turecká

" A protože těžko očekávat, že se k tureckým sdělovadlům dostaly nahrávky provedené vrahounským komandem, tak je nahrál nšěkdo jiný. A jak je nahrál?" - A to se ptáte mne ? To je vtip ? Já nespolupracuji s Putinovou FSB ani nejezdím do Langley na konzultace v CIA..

F. Navrátil 17.10.2018 14:44

Poche je svatej, protože Zeman říká opak

Se Zemanem nesouhlasím často, ale v případě zablokování politického politického šíbra a eurohujera Pocheho s ním naprosto souhlasím. Aston také nepovažuje Pocheho za dobrou nominaci, ale když s tím nesouhlasil Zeman, tak just bude Zemanův postoj odsuzovat.

J. Anděl 17.10.2018 15:51

Re: Poche je svatej, protože Zeman říká opak

Já taky nepovažuju Ortel za dobrou kapelu, ale odsuzuju postup vedení slavíka někdy vloni.

P. Vandas 17.10.2018 14:39

Už jsem dlouho nečetl, jak je to s tím pádem akcií na NY bur

..ze? Padají, nepadají, stoupají či jak to vlasně je? :-):-):-)

D. Polanský 17.10.2018 15:11

Akcie

volně poletují jako vlaštovky.

P. Hofman 17.10.2018 14:15

Tomáš Halík

"Mezi klérem bychom asi těžko našli někoho, kdo by se plně ztotožnil s absurdními výroky v tom afektovaném kázání (Petra Piťhy). Avšak část kléru se opravdu posouvá k ultrakonzervativním náboženským postojům, spojujícím se nebezpečně s politickým pravicovým extrémismem. Je to ona opozice proti papeži Františkovi, která je vůči jeho snahám o nutnou reformu církve stále agresivnější, protože se bojí o své pozice a začíná si uvědomovat, že návrat před Františkovy reformy je nemožný: to by se z církve stala opravdu marginální zahořklá sekta. Přesto se snaží církev do této slepé uličky tlačit. V určitých kruzích ultrakonzervativních katolíků – nejen u nás, ale i v Polsku, Maďarsku a na Slovensku – ožívá to, čeho jsme byli svědky za druhé republiky, kdy odpor části katolíků vůči liberální demokracii a sympatie k autoritativním režimům je přivedly do blízkosti fašismu; někteří lidé jsou nepoučitelní. Tyto sklony jsou dnes často využívány ruskou propagandou, která šířením fake-news vyvolává odpor proti EU s cílem odpoutat své bývalé satelity od Západu a vtáhnout je do sféry svého vlivu."

Není co dodat!

P. Vandas 17.10.2018 14:20

Re: Tomáš Halík

Opravdu není co dodat. Halíkovy urážky jsou nechutné, jako vždy. :-):-):-)

J. Havelka 17.10.2018 14:30

Re: Tomáš Halík

Je to piťhovo vítězství!

I. Kellner 17.10.2018 14:46

Re: Tomáš Halík

Kdybyste jen trochu mohli, vyřídili byste si to s Piťhou stejně, jako kdysi s Toufarem.

M. Prokop 17.10.2018 14:58

Re: Tomáš Halík

Stejskal to níže vystihl dost přesně. A pan Pavel Kalina v tištěných a předplacených Lidovkách ještě lépe.

M. Prokop 17.10.2018 14:59

Re: Tomáš Halík

Tomáš Halík v komentáři ke svatováclavskému kázání Petra Piťhy v katedrále sv. Víta (Prodavači strachu, LN 13. 10.) hned zkraje označil Piťhovo kázání za skandální. Při kritickém čtení Halíkova textu se však nelze zbavit pocitu, že se snaží spíš skandalizovat jemu nepohodlného člověka než přinést něco podstatného k meritu věci – tedy k Istanbulské úmluvě, oníž byla v Piťhově kázání řeč.

Tento pocit zesiluje po přečtení dalších odstavců. Tomáš Halík například k uvedenému kázání uvádí, že „právní experti se domnívají, že byla naplněna skutková podstata trestného činu rozšiřování poplašných zpráv“. Jací právní experti? Ve skutečnosti se domnívá Česká ženská lobby. Je to samozřejmě naprostý nesmysl: každý občan má právo myslet si o Istanbulské úmluvě, co chce, a svůj názor může šířit způsobem, jaký uzná za vhodný. Trestní oznámení, na které Halík naráží, je typickou formou zastrašování a nikdo je nemůže brát vážně. Tedy dokud nepřijde někdo veřejně známý a nezačne se tímto nesmyslem ohánět jako názorem „právních expertů“.

Tomáš Halík rád a téměř při každé příležitosti kritizuje poměry za druhé republiky, kdy byl Karel Čapek údajně vystaven štvavé kampani pravicových publicistů. Není podání trestního oznámení a následné skandalizování osmdesátiletého starce v tisku náhodou štvavou kampaní?

M. Prokop 17.10.2018 14:59

Re: Tomáš Halík

Fauly Tomáše Halíka

Argumentační fauly Halíkova článku tím bohužel nekončí. Náboženské postoje té části kléru, s níž se Halík názorově neshoduje, onálepkuje osvědčeným termínem „ultrakonzervativní“, aniž by blíže specifikoval, jaké postoje má na mysli. K situaci uvnitř katolické církve zcela suverénně tvrdí, že „návrat před Františkovy reformy je nemožný: to by se z církve stala opravdu marginální, zahořklá sekta“. Tomáši Halíkovi zřejmě vůbec nedošlo, že tím vlastně katolickou církev z doby před pontifikátem papeže Františka označil za marginální sektu. Budiž.

O jaké konkrétní reformy jde? Zase se můžeme jen dohadovat. Papež František vydal několik nepříliš zřetelných prohlášení, která v katolické církvi vyvolala nemalé zneklidnění. Podle jednoho z nich by mohli přistupovat k přijímání i ti rozvedení katolíci, kteří se rozhodli uzavřít druhý sňatek. Tomáš Halík už dříve papežův postoj velice květnatě podpořil a dosavadní praxi církve označil za nelidskou a nekřesťanskou. Jaksi mu při tom uniklo, že on sám tuto nekřesťanskou praxi, opírající se mj. o naprosto jednoznačně formulovanou adhortaci Familiaris consortio Jana Pavla II., v osmdesátých či devadesátých letech nijak nekritizoval. Vlastně ji před nástupem papeže Františka nekritizoval vůbec – tak jako nikdy nekritizoval Jana Pavla II., dokud byl ještě naživu.

Z Halíkových textů je ostatně těžké pochopit, co si jejich autor vlastně myslí, což je velmi výhodné, protože si i v budoucnu může „prorocky“ myslet přesně to, co bude hlásat úřadující papež. Není rovněž jasné, co si Tomáš Halík myslí o Istanbulské úmluvě, krom náznaků, že je to dobrá věc.

M. Prokop 17.10.2018 15:01

Re: Tomáš Halík

Istanbulská úmluva – další z řady zbytečných dohod

Sám nesdílím patetický pohled Petra Piťhy. Istanbulská úmluva se mi jeví jen jako další z řady zbytečných dohod, jež by možná slušelo uzavřít některým zemím v Africe nebo na Blízkém východě, v našem právním řádu však pouze dubluje existující právní úpravu, která je naprosto striktní a jednoznačná v postihu všech typů domácího násilí. Jde o smlouvu, jíž se suverénní státy zcela zbytečně vzdávají svých prerogativ ve prospěch neziskových organizací. To může být výhodné pro tyto organizace, ne však pro státy a jejich občany. Chápu, že se představitelkám jedné z těchto neziskovek nelíbí, když je v ohrožení vítané zvýšení jejich moci a jejich majetkové zajištění do budoucna. Nechápu ale, proč se na jejich stranu staví katolický kněz, který sám sebe označuje za teologa, psychologa a sociologa. Nechápu také, proč proti Istanbulské úmluvě protestuje pouze katolická církev a někteří představitelé KDU, čekal bych, že proti ní budou protestovat všechny politické strany napříč politickým spektrem.

Ve světle tohoto zjištění už nepřekvapí, že v citovaném článku nakonec nenajdeme ani Halíkův názor na rodinu. Dozvíme se pouze, jak obhájci „tradiční rodiny“ chybují, když neuvádějí, který z modelů rodiny mají na mysli. Osobně si myslím, že mají na mysli nukleární model otec–matka–děti. Je tento model nějak špatný? Potřebuje předělat, doplnit, genderově vyvážit? To se opět nedozvíme.

Jediné vysvětlení zní, že Tomáš Halík prostě nevynechá jedinou příležitost, aby se veřejně neodlišil od svého nadřízeného, primase českého kardinála Duky. Tato skutečnost – a hlavně zjevná neschopnost představitelů katolické církve vyrovnat se s tímto veřejným okopáváním kotníků – mi připadá mnohem skandálnější než jedno plamenné kázání v katedrále.

PAVEL KALINA historik umění

M. Moravcová 17.10.2018 15:14

Re: Tomáš Halík

díky, hodně zajímavé a pravdivé

M. Martinovská 17.10.2018 16:04

Re: Tomáš Halík

Piťha: O svém pohlaví rozhodne dítě samo, a proto budete povinni je vychovávat bezpohlavně a potažmo mu nebudete moct dát ani jméno.-- Za každý nesouhlas budete deportováni do nápravně-výchovných pracovních táborů vyhlazovacího charakteru. - Homosexuálové budou prohlášeni za nadřazenou vládnoucí třídu, vy budete patřit k podřadné výpomocné třídě a pracovat podle pokynů mocných elit, které budou určovat, co se smí a co se nesmí říkat.- Budete postaveni pod všechny živočichy, kteří se pohlavně rozmnožují, protože pro kočky, žáby ani hmyz zaváděné zákony neplatí. Haj hou, pane Prokope a paní Moravcová, na shledanou v pracovním táboře! Již si šjli láptě. Sušte si tvrdý chléb, vydrží a v táboře bude mít cenu zlata!

I. Semrád 17.10.2018 16:15

Re: Tomáš Halík

Ty tábory budou vyhlazovací a tak tvrdej chleba bude houby platný.

(Čím větší a provokativnější koninu kdo pronese, tím větší ohlas a obdiv sklidí. Popravdě jsem Piťhovo kázání několik dnů nezaregistroval a i pak jsem ho nekomentoval. Na názoru, že IU není nutno u nás implemetovat z toho důvodu, že důležitá ustanovení jsou již v našem právním řádu, případně se do něj dají (snadno) doplnit něco je, jsem spíš minimalista, pokud jde o počet zákonů. Ale když člověk vidí ten povyk, jaký se včera strhl pod článkem pana Halíka Prodavači strachu...)

M. Martinovská 17.10.2018 16:31

Re: Tomáš Halík

Jo, já jsem tam nakoukla až dnes - jste tam sám proti všem : ) IU jsem četla a až na dva obecné odstavce tam nevidím nic, co by mi extra vadilo - ale podobné mlhavé odstavce jsou i v jiných obecných úmluvách.

M. Valenta 17.10.2018 13:49

Volič dokonale zblblý politiky

39% Čechů (nejméně z Unie) považuje členství za pozitivní a 64% si zároveň myslí, že stát má z členství v EU prospěch. To je psina.

O. Uživatel 17.10.2018 13:51

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 17.10.2018 13:58

Re: Volič dokonale zblblý politiky

Ale v tom, žádný rozpor není. Mít z něčeho prospěch nebývá vždy pozitivní. :-):-):-)

J. Kombercová 17.10.2018 14:51

Re: Volič dokonale zblblý politiky

U těchto průzkumnických anket záleží na tom, jak je otázka položena. Odpovědi na ni potom vytržené z kontextu se zdají být chaotické.

J. Kombercová 17.10.2018 14:52

Re: Volič dokonale zblblý politiky

Chtěla jsem pod pana Valentu, omluva.

P. Vandas 17.10.2018 14:54

Re: Volič dokonale zblblý politiky

Například kde, kdo považuje za pozitivní, že je někým zaměstnán, ale to ještě neznamená, že je spokojen s almužnou, kterou od zaměstnavatele dostává. :-):-):-)

M. Prokop 17.10.2018 15:26

Re: Volič dokonale zblblý politiky

To máte náhodou pravdu. Rozpor vzniká děkovnými cedulkami na každém rohu (málokdo si uvědomí, že "peníze z Brusele" jsou naše peníze, přes Brusel cezené), kecy o čerpání a podobnými desinformacemi.

Je ale vidět, že to lidem pomalu dochází.

D. Rakous 17.10.2018 13:41

Kubiš a spol.

Není atentát jako atentát

J. Vobr 17.10.2018 13:27

PANE VANDASI,dobře jste to napsal !!!

... dáme cigárko !!!

:-)))