23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Malování čerta na zeď

Dění v Bělorusku nás může zajímat, nějaké vyústění do podoby rozumných poměrů bez zfalšovaných voleb není nikterak výstřední přání. Nicméně ať to tam dopadne jakkoli, nebude to mít bezprostřední dopad na nás, tedy ani v Česku, ani v Evropě jako takové. S jiným nasazením zájmu sledujeme události ve Spojených státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 28.9.2020 13:28

To je pouze konstatování, volby tím nikdo nezpochybňuje. Což tvrdil úvodní příspěvek.

J. Ráž 28.9.2020 13:42

Já věděl, že svým příspěvkem vyprovokuji podobné reakce. Že mne nazýváte lhářem je docela zábavné:

1) V době vítězství Kennedyho nad Nixonem, to byl nejtěsnější výsledek voleb v historii. Chce to někdo zpochybnit?

2) V roce 2016 Trump zvítězil docela výrazně nad Clintonovou? Trump získal hlasy 306 a Clintonová 232 volitelů. Chce tedy někdo popřít, že se jednal o docela výrazné vítězství Trumpa? Že je to výsledek absurdity amerického volebního systému, je v této debatě irelevantní.

3) První reakce na vítezství Trumpa ze strany Demokratů a jim spřátelených médií bylo, že Trump zvítězil jen díky ovlivňování voleb ze strany Ruska. Chce snad někdo tvrdit, že to nebylo zpochybňování demokratičnosti voleb?

Dál do diskuze nepůjdu. Jsem příznivec Republikánů, přeji si vítězství Trumpa a mám reálné obavy z toho, jak budou "demokraté" (malé "d"!), zejména říkající si liberální, reagovat na jeho vítězství. Respektuji jiný názor a nechci se s názorovými odpůrce hádat, neb to k ničemu nevede

D. Mach 28.9.2020 14:11

Jde o to, že používáte výsledky tak, jak se vám to hodí. Nejtěsnější vítězství podle počtu volitelů byl souboj Bush vers. Gore. Podle počtu hlasů Kennedy vers. Nixon. Když byste používal stejná srovnání, nedělal byste v tom zmatek.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1947489-nejtesnejsi-duely-prezidentskych-voleb-v-usa-dva-z-nich-zazil-nixon

P. Boublíková 28.9.2020 12:46

https://youtu.be/Z8oAqwRhMoU

Pro pana Macha. Jedná se o záběry z letadla, ty zvuky jsou přisouzeny Navalnému (i když z videa není zřejmé, že je vydával opravdu on...). Pak u sanitky asi řve nějaké mimino :-)

D. Mach 28.9.2020 13:08

Díky za snahu, ale to mohl řvát kdokoli. Vůbec bych to nebral jako relevantní důkaz. Ozývá se tam nějaké mužské sténání, ale to člověk vydává, když se předávkuje? Zatím zůstávám u verze německých lékařů, která se mi zdá věrohodnější.

P. Boublíková 28.9.2020 13:20

Verze německých lékařů ovšem je otrava inhibitorem acetylcholinesterázy (kterých je celá řada, včetně např. léků ze skupiny benzodiazepinů). Konkrétní látku ze skupiny novičoků našli až v laboratořích OPCW (přičemž mohlo jít o dodatečnou kontaminaci vzorků - spekulace:-))

Zkrátka na definitivní závěr si počkám, až laboratoře OPCW na Západě najdou onen novičok i ve vzorcích odebraných Navalnému v Rusku, zatím o ně nikdo nepožádal, naopak Rusko požádalo o vzorky z Německa. Pro doplnění - Rusko také zkoumalo své vzorky v laboratoři s akreditací OPCW (tedy patřící do sítě laboratoří OPCW).

J. Václavíková 28.9.2020 13:31

Vy jste zřejmě doposud nezaslechla nic o renomé ruských ,,akreditovaných" institucí, jako například v dopingové aféře. A mimochodem, o Navalného oblečení pro účely zkoumání kontaminace požádáno bylo. Marně. Rusko otravu nebude ani vyšetřovat.

V. Zadák 28.9.2020 13:44

Rusko vyšetřovalo do doby než děvuška Marina odmítla ruské policii podat vysvětlení a urychleně odletěla do Německa. Od té doby nikdo o ní nic neví. Jako o Skripalovi a jeho dceři.

J. Schořík 28.9.2020 13:50

To je klasika, že vyšetřování celé závisí na svědectví jedné děvušky. Teda v Rusku nejspíš..

V. Zadák 28.9.2020 13:53

Byla z Navalného týmu. Máte nějaké vysvětlení proč utekla když mohla vložit poslední kamínek do mozaiky důkazů, že otravu nařídil Putin?

J. Schořík 28.9.2020 13:55

Asi nevěřila ruskému vyšetřování? Kdo ví co by z ní vymlátili, nebo by ji třeba potkal nějaký uprchlý čečenec, že?

V. Zadák 28.9.2020 14:04

A že v Německu neřekla PRAVDU?

J. Schořík 28.9.2020 14:07

A to víte? Jakpak?

V. Zadák 28.9.2020 14:19

Je tam otazník, takže se ptám.

V. Zadák 28.9.2020 14:31

Jednoduché vysvětlení pro jednoduché.

J. Schořík 28.9.2020 16:20

Jednoduché vysvětlení pro nerusáky. Vy jste jasnej :).

P. Boublíková 28.9.2020 14:03

V pohodě - však jsem tu poznámku o ruské laboratoři psala jen na okraj. Totiž myslím si, že je pro OPCW poměrně obtížné tvrdit, že jejich vlastní laboratoř švindluje.

Ale to není důležité, důležitá je případná analýza ruských vzorků v dalších laboratořích OPCW, ke které zatím nedošlo a pokud vím, ani se k ní neschyluje.

Rusko došlo k závěru, že k otravě Navalného nedošlo, tak celkem logicky nebude otravu vyšetřovat, nicméně o vzorky z Německa požádalo, zatím marně.

Pokud se obě strany zabetonovaly ve svých pozicích a nehodlají se dobrat definitivního vyjasnění, tak se holt musím smířit s tím, že se pravdu nedozvím, asi tento stav oběma stranám vyhovuje. Kdežto vy jako obvykle budete mít ve všem jasno.

V. Zadák 28.9.2020 13:29

Tak, tak. A DEZA je stále podezřelá. Těžko se loučí s líbivou lží.

J. Václavíková 28.9.2020 13:33

Tak hlavně, že vy už máte jasno. Bez důkazů.

V. Zadák 28.9.2020 13:47

Jasno mám od soboty večera kdy to v ČT řekl moderátor Václavek. ČT věříte nebo už ne? Procházkové jste věřila a najednou nevěříte. Co to?

P. Boublíková 28.9.2020 14:05

To říká ta pravá ;-D

J. Schořík 28.9.2020 12:36

Jestli Minář dá dohromady novou stranu, tak mu to hodím. Už jen kvůli ustrašeným reakcím aktuální opozice. To co předvádějí je trapas - tam kde má být víra v jejich program a politiky, je akorát strach aby jim někdo neodčerpal.. Sraby volit nebudu.

P. Boublíková 28.9.2020 12:39

Bez ohledu na Minářův program? Nebo už ho znáte?

J. Schořík 28.9.2020 12:41

Jasně. Pokud tam nebude mít něco úplně mimo.

J. Václavíková 28.9.2020 12:46

Nepochybuji, že Minář mimoň není.

J. Schořík 28.9.2020 12:46

Já na Letné byl a některé projevy byly skutečně hodně mimo. Taky to teda není žádnej alfa samec.. Uvidíme..

R. Tesařík 28.9.2020 13:27

Ale hodíte mu to...Jauvajz.

J. Schořík 28.9.2020 13:39

Ano. Proč ne. Ostatní nic nepředvádějí, horší to nebude.

R. Tesařík 28.9.2020 13:11

Nepochybuji, že mimoň je.

R. Šindler 28.9.2020 12:42

Já si myslím, ze Minářovy principy demokracie jsou dostatecne známé.

Pokud skutečně vstoupí do politiky, tak si myslím ze má šanci vzít hlasy jak ukňučenému ŠTBákovi, tak i plané opozici.