21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

Mají nás v hrsti

Takže ten rozumný návrh předepisovat léčivé látky místo konkrétních léků padl a ministr zdravotnictví Heger ustoupil nátlaku lékařské komory. V podstatě jde o to, kterým směrem půjde korupce ze strany farmaceutických společností. Když lékaři budou předepisovat léky, budou korumpováni lékaři. Když budou předepisovat látky, korumpováni budou lékárníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 16.8.2011 23:04

Re: Ano,

Do vedení drah nevidím, ale po zkušenostech s jinými státními firmami jsem skeptický.

V těchto velkých státních mološích, jako jsou dráhy, pošta a pod. to bude asi nejdelší cesta. Privatizace by nic nevyřešila a tak se asi budeme ještě dlouho rozčilovat. Co mně osobně nejvíc štve, že se nevybudovalo a nebuduje spojení rychlovlaků se západními sousedy. Takový TGV z Ostravy napříč republikou až do Německa či Rakouska, to by byla bomba a naše dráhy by to posunulo do jiné ligy. Ale zatím kde nic tu nic.

P. Vandas 16.8.2011 23:03

Re: Před chvílí mluvil na čr24 Robejšek

 Též jsem jej poslouchal. Je velmi srozumitelný a pro mne věrohodný.

P. Vandas 16.8.2011 23:02

Re: Ano,

 Vím o čem mluvíte, viděl jsem nové nádraží ve Strasbourgu.

E. Heusinger 16.8.2011 23:02

Nové nádraží

v Leipzig jsem ještě nenavštívil. Ale chystám se na "soukromou exkurzi" Berlin Hauptbanhof (nově postavené nádraží) a na právě stavěné Wien Hauptbanhof

J. Kanioková 16.8.2011 23:02

Před chvílí mluvil na čr24 Robejšek

a byl zcela drsný - že pokud se EU neodhodlá k vyřazení topících se zemí, tak je to jasný rozpad EU. Že kdyby to udělala loni, a nějak jim pomohla v tom počátku, tak se mohl špatný vývoj v EU ještě začít měnit a možná by se EU zachránila. Ale neudělala to a nynější stav je naprosto neudržitelný. Drtinová ho ještě dráždila otázkou převedenou na rodinu, že vyloučit, i když by byl ten člen rodiny nemocný, postižený?! Odpověděl zcela nelítostně, že ano 

A Robejškovi věřim.. a je plno dalších skvělých ekonomů, kteří tvrdí totéž, že je to jen prodlužování ve jménu záchrany politické idey

P. Vandas 16.8.2011 23:00

Re: Ano,

 Pane Heusingere, stát a jeho ČD má v ruce majetek nesmírné ceny a to jak s ním nakládá je otřesné. VBezměte jenom fakt, že vlastní v každém městě drážní pozemky s nádražím většinou v blízkosti centra, tyto pozemky jsou propojeny koridory, drážními tělesy s ochrannými pásmy a tyto jsou nejen propojeny mezi sebou, ale napojeny na celý kontinent. Každá společnost ví jak nesmírně drahé je vytvořit síť čehokoli. Stačí si představit problém nové trasy vedení VN el. A toto vše vede někdo k úpadku, rozkouskování, zničení práce celých generací. To je to, co mne pobuřuje. Jsou to diletanti a zločinci.

P. Hofman 16.8.2011 22:57

Re: Ano,

Byl jsem před lety náhodou v Lipsku, když zrovna otvírali zrevitalizované hlavní nádraží (ještě za Kohla). Nevím, jestli ho znáte? Musím říct, že mně spadlo patro. Je fakt, že to stálo prý strašný prachy. Ale taky to dělali taliáni, asi jsou v tom nějak dobrý.

E. Heusinger 16.8.2011 22:52

Asi Vás nepotěším,

ale za Žaludy dochází k pozitivním změnám.

E. Heusinger 16.8.2011 22:51

Vy jste žádnou změnu neviděl?

Já ano. Kromě Prahy tuto sobotu i Ústí nad Labem, Děčín.

E. Heusinger 16.8.2011 22:49

Ano,

ke změnám dochází. I když pomalu. Doporučuji navštívit Praha hlavní nádraží po rekonstrukci provedené firmou Grandi Stazioni. V dubnu slavnostně otevřeno Klausem a italským prezidentem.

P. Vandas 16.8.2011 22:49

Re: Ano,

 Ano, to je ta cesta, po které volám. To by však musel stát jmenovat do vedení drah lidi s vizí a ne zloděje.

R. John 16.8.2011 22:47

Tak chutě do toho pane Tolmane,

   já  to dočetl, nalistoval první stránku a četl  jsem to znovu. A za čas četl zase  pro osvěžení ducha i paměti. Fukuyamu jsem četl asi po páté nedávno. A ten Landes je také skvělý.

P. Hofman 16.8.2011 22:45

Re: Ano,

Kolem nádraží se soustřeďoval společenský život. Bohatí cestovali vlakem a tak na nádražích byly exklusivní restaurace, u nádraží se stavěly přepychové hotely a uvnitř budov a v jejich okolí kvetl obchodní život. Pozemky kolem nádraží byly v městech z těch nejlukrativnějších.

To je ale dnes jinak. Bohatí cestují letadly či auty a z nádraží se staly často prostory pro spodinu. Ale zdá se, že se to (i u nás) začíná pomalu měnit. Mnohá nádraží začínají plnit opět některé potřebné funkce. Třeba v Táboře jsem koukal, že je tam hned vedle pošta, v budově půjčovna kol, pár obchůdků, docela pěkná čekárna a i v okolí nádraží je živo. Ale nevyznám se, to je spíš náhodný poznatek.

E. Heusinger 16.8.2011 22:42

Nejde o koněspřežku,

ale možná, že tento stát jednou pochopí co už pochopily státy západně od nás.

Některé tratě zrušit, některé nové postavit, rektifikovat, stavět VRTy.....

P. Vandas 16.8.2011 22:37

Re: Jenže tenkrát

 No a co, že neexistovaly asfaltové silnice?  To, jako když dnes existují tak zakládají právo k udržování koněspřežky, z mých daní?

R. John 16.8.2011 22:34

Velmi složité téma a mnoho otázek , na které není univerzální odpověď.

  Tak jako se posunují hranice poznání, posunují se i hranice chápání  ekonomické nerovnosti jak lidí, tak celých států.  Je to zapeklitý problém .

E. Heusinger 16.8.2011 22:33

Re: Ano,

Hahaha

E. Heusinger 16.8.2011 22:33

Jenže tenkrát

téměř neexistovaly bezprašné silnice. Telegraf byl v Čechách zrušen asi před 15 lety.

J. Tolman 16.8.2011 22:31

Re: Tak to nevím určitě, ale myslímže ano.

Teď koukám, že mezi knihami určenými k přečtení mám i Vlastnictví a svoboda. Listoval jsem si v ní před nějakou dobou, ale k přečtení jsem se ještě nedostal. Fukyamu jsem četl a moc jsem jí tehdá nerozuměl.  Vaší zásluhou si teď budu ty dva autory konečně pamatovat. Je to ostuda.

E. Heusinger 16.8.2011 22:30

A co byste

na nádraží v Horní Dolní poskytoval za služby? A naopak, víte např. jaké služby poskytuje Praha hlavní nádraží - nádraží prezidenta Wilsona?

P. Vandas 16.8.2011 22:28

Re: Ano,

 Ano, ta účast státu tam byla, totiž podíl na zisku z provozu železnice.

P. Vandas 16.8.2011 22:26

Re: Ano,

 Na nádraží se dalo přivést jakékoli zboží a toto bylo naloženo a přepraveno kamkoli a sofort i živá zvířata, byly tam záchodky, čekárna, informační systém, mnohdy hospoda, sklady zboží a návazný prodej a distribuce, telegrafní spojení s celou evropou a určitě jsem ještě mnohé zapoměl. Dnes jsou tam feťáci.

J. Tolman 16.8.2011 22:26

Re: Tak to nevím určitě, ale myslímže ano.

Pane Johne, Bohatství a bída národů na mne kouká z knihovny, ale autora jsem si nespojil s vámi uvedeným jménem.

P. Hofman 16.8.2011 22:26

Re: Ano,

Já teda nejsem znalec přes železnice, ale vím, že jsem četl, že za Rakousko-Uherska železniční tratě vlastnil stát+jednotlivé země, respektive akciovky, které železniční dopravu provozovaly. Nádraží pak byla většinou v majetku měst a obcí za spoluvlastnictví s těmito akciovkami. Soukromá železniční doprava bez účasti státu, země či města je nesmysl.

K. Janyška 16.8.2011 22:24

Re: Na sociální spravedlnosti

Hovno, na Vás hlavy netřeba... Dzp.

P. Vandas 16.8.2011 22:23

Re: Ano,

 Pro Vás jsou nádraží, z Vašeho horizontu jenom výběrčí jízdného, potom se nedivte, že se nemůžeme pochopit. Nádraží mělo a stále může mít mnoho funkcí služeb od té minimální, to jest přístřeší pro cestující, počínaje. Železnice už neposkytuje nic, co by někoho zajímalo.

K. Janyška 16.8.2011 22:23

Re: Tzv. sociální spravedlnost je výpadem proti spravedlnosti skutečné... Dzp.

Výpadem socialistických zločinců... Dzp.

R. John 16.8.2011 22:20

Tak to nevím určitě, ale myslímže ano.

   Já mám také jen ty dvě. A te´d k Landesovi a jeho knize "Bohatství a bída národů", je to velká freska a průvodce politikou a ekonomikou států od starověku po současnost. Richard Pipes, (narozen v Těšíně), americký historik, specializující se na vývoj práva a vlastnictví, odborník na východní evropu a zejména Rusko.  Vyšlo u nás, "Vlastnictví a svoboda", "Dějiny Ruské revoluce" a "Rusko za starého režimu". Vydalo Argo. A ještě jsem zapoměl na Huntingtona a jeho "Kam kráčíš Ameriko" a na Fukuyamu s jeho výbornou knihou " Konec historie , poslední člověk".

P. Hofman 16.8.2011 22:18

Re: Na sociální spravedlnosti

Voni jsou hlava, pane Janyško!

K. Janyška 16.8.2011 22:17

Tzv. sociální spravedlnost je výpadem proti spravedlnosti skutečné... Dzp.