30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Kuciakova vražda

Slovenský investigativní novinář Ján Kuciak se dočkal nejvyššího ocenění: zavraždili ho. Někomu vadil natolik, že riskoval konflikt se státní mocí. Každý stát má zákony a snaží se, aby je lidé dodržovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Franková 27.2.2018 7:13

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Jako vždy v životě není nic buď černé nebo jen bílé. Většina bývá prapodivně šedivá. Dovolím si malou poznámku. Byla jsem u toho, když se v devadesátých letech začala rodit svobodná novinařina. Převážná většina z nás, co tenkrát psali a živili se touto profesí, e snažila dělat řemeslo se ctí a poctivě. Zlom začal nastávat již koncem devadesátých let. Vedení redakcí se začalo honit za tzv. čteností. Tam začal úpadek novinařiny. Téměř každé periodikum vykročilo směrem k buváru. Honba za senzací, nikoli za pravdou. Dost novinářů odešlo nejprve na volnou nohu. Na jejich místa nastoupili poslušní a všehoschopní.

A ještě jedna poznámka. Václav Havel nepil, ale chlastal a kouřil více, než přez míru. Je adorován. V. Klaus nepil a nekouřil, je ostouzen. Ono, jak se komu co hodí. Například.

V. Heidlerová 27.2.2018 7:08

Re: To teprv bud!

Boj se návratu ruštiny. Araby jsem viděla v životě asi 2, Rusů je tu plná prdel. A Kreml čeká na příležitost vrátit impérium do původních hranic před pádem SSSR.

V. Heidlerová 27.2.2018 7:06

Re: CHVÁLA NOVINÁŘŮ

Děkuju Vám, rozumný a dobrý člověče. Člověk, pokud není úplný blb, si umí vybrat věrohodné a solidní médium, nebo dokonce i více médií, umí porovnávat, vyhodnocovat a teprve posuzovat a vytvářet si názor. Kdo ale čte nebo vůbec nečte a sleduje jen TV Barrandov, ten má rozhled žížaly, ale i ta je ustrojena k vyššímu IQ než samozvaní kritici novinářů. Nejhorší je, že tato část národního stáda se spokojí s jednoduchým tvrzením hradního opilce, že novináři jsou žumpa a že je třeba je likvidovat.

DÍKY NOVINÁŘUM!

L. Němec 27.2.2018 7:04

Re: Frustrace ze Zemana

Souhlas.

Zajímalo by mě také, jak takový náruživý bojovník proti pravdě a lásce vychovává své děti nebo vnuky . Co jim říká o pravdě a co jim říká o lásce. Jak dětem vysvětluje, že "pravda a láska ať zvítězí nad lží a nenávistí" je špatné heslo ?

F. Šimek 27.2.2018 7:04

Re: To teprv bud!

já bych Arabum nasral ?:-))))))

T. Kohout 27.2.2018 7:02

Re: S minimálním rizikem?

Nejdéle se v tomto prostoru udrželi Rumuni, pak to ale vzali hopem. Proč se nedržíte faktů?

V. Heidlerová 27.2.2018 7:00

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Já sebou praštím, snáď ste študovál novinářsků fakultu. Co existujú noviny a novináři, pátrá se po zajímavostech a výjimečnostech, navíc má být novinařina hlídacím psem demokracie a navíc je svoboda slova a tisku, tak novinář može psat podle svého svědomí, vědomí a poznatků. Taky má své zdroje informací. Doba od Karla Čapka setsakramentsky pokročila, svět kolem je dravější a bezohlednější - a proto i my všichni jsme takoví, nejen novináři. Větou "dopředu zničit čest často i nevinného člověka" doufám nemyslíte agenta Bureše nebo opilce z Hradu, ale jejich činy jsou rozpoznatelné a v době chytrých médií i snadno přenositelné mezi veřejností. Je řada výborných novinářů a jako v každém povolání jsou i méně dobří. Ti se zpravidla bez zábran a studu vyšplhají na vyšší místa, např. pisálek z Haló novin až na mluvčího Hradu. HáááááááááááááááááNeraďte profesím, jimž vůbec nerozumíte.

F. Žůrek 27.2.2018 6:56

Re: Špatní novináři příší především za peníze

Dnes je novinář podřízen placeným novinám, placenému tisku - jde o kšeft. Již to je poněkud špatně. Na místo zpravodajství se sledují senzace atd. Místo solidních novin máme bulvár...

Novář typu Karla Čapka se dnes neuživí - bohužel. Pozoroval jsem to třeba u Jiřího Hanáka.

J. Vobr 27.2.2018 6:51

KRAJNĚ PRAVICOVÍ DISKUTÉŘI NAZDÁÁÁR !!!

:-)))

:-)))

V. Heidlerová 27.2.2018 6:51

Re: S minimálním rizikem?

Hááááááááááááááááááá, děkuji Vám za stanovení diagnózy, pravdě se blížíte jen v bodě 1), neb je mi 81 let. Trošku se mýlíte, neb naštěstí zatím sklerózou netrpím. Vzpomínám si např., že ještě před listopadem se podařilo zařídit vystoupení Martě Kubišové, v Bratislavě zpěvačka Baez pozvala na podium Václava Havla, my v práci jsme přestali evidovat výtisky na cyklostilu a množili jsme si právě článek MZ z Techn. týdeníku. Na severu Čech proběhly demonstrace proti špatnému ovzduší, při nichž mladí lidé skandovali jméno Havel...Je pravda, že jsme si říkali, že ČSR bolševik a rus nepustí, protože jsme výspou do západního světa, takže nás bude držet do skonání světa, ale nálada už byla zcela jiná než předtím. Kolem nás už režimy padaly, dostávali jsme se k tiskovinám z Polska.

Budu Vám vděčná, když se přestanete zajímat o stav rozkladu mé osobnosti, jsem nevýznamná, starejte se raději o upadající duševní i tělesný stav presidenta, to je osoba veřejná a všichni na ni vidíme. Já mám právo vyslovit svůj názor, vy máte právo se mnou nesouhlasit, ale prosím bez spekulací a urážek, to ponechte na našem Nejvyšším, tomu to už zůstane nadosmrti. Až budu cítit, že jsem blbá, přestanu lézt na diskuse, což bych doporučovala zase já vám, ač na to právo nemám. Ale s ohledem na vaši nevycválanost si také trochu sprosťárny dovolím. Nazdar.

F. Žůrek 27.2.2018 6:48

Investigativní novinář? NE!!!

Novinář si má hledět poctivé novinářské práce. Tak, jak to prováděl např. Karel Čapek.

Investigativní činnost - pátrání - to má přece provádět policie, státní žalobci, obecně justice. Novinář NESMÍ přece mít na nikoho podezření, aby veřejně a již dopředu zničil čest často i nevinného člověka. Novinář přece není "nadčlověk".

Má být kvalitní zpravodaj a nikoli nějaký policajt.

M. Varadinková 27.2.2018 6:36

Re: S minimálním rizikem?

Já jsem jsem podepisovala petice (mimo jiné tu za propuštění Havla) a protestovala na demonstraci už 28. října 1988. A Vy? Nenávist šíří dnešní novináři a jimi manipulovaní lidé jako Vy! A ještě tomu říkáte pravda a láska. Pokud jde o tehdejší činnost pana Neffa, tak kdyby napsal podobný článek jako tehdy Zeman, určitě by to bychom to věděli. Ale on byl jenom režimu poplatný novinář, jako všichni tehdejší novináři. Já bych mu to neměla za zlé, kdyby dnes nelhal, že to bylo s minimálním rizikem. Když s minimálním rizikem, tak proč to neudělal sám? Nemuselo to přece být jen o ekonomice.

L. Němec 27.2.2018 6:35

Packa, halten Sie die Klappe.

Nevíte o novinařině vůbec nic. Mlčte.

L. Němec 27.2.2018 6:34

CHVÁLA NOVINÁŘŮ

Díky komu tady vůbec diskutujete ? Díky komu sem přinášíte svoje postřehy z jakýchkoliv médií ? Díky komu zde přetiskujete vyjádření, názory jiných, postřehy, tvrzení, výsledky průzkumů veřejného mínění ? Díky komu zde sledujete a zároveň komentujete jakékoliv dění z jakéhokoliv oboru ? Díky komu sledujete on-line přenosy a projevy ze všech těch sjezdů a tiskových konferencí ? Díky komu jste informování o sebebezvýznamnější marginálii i nejpodstatnějších událostech ? Díky komu jste se minulých 14 dní dozvídali čerstvé informace o olympijských kláních ?

Jak si tu kterou informaci ve vašich hlavách vyhodnotíte a uznáte za pravdivou, lživou nebo jakoukoliv jinou, je otázka další, to je samozřejmě na vás. Posuďte podle svých empirických zkušeností , ale přísun těch prvních informací je na novinářích.

DÍKY NOVINÁŘŮM.

V. Hájková 27.2.2018 6:17

Re: To teprv bud!

Tak to je užasné:-))) ŽE -by už AGROFERT nadbíhal i Arabum ? :-))))))

V. Hájková 27.2.2018 6:14

Re: S minimálním rizikem?

Kde se ve Vás berete ta drzost - zde urážet p. Heidlerovou! Kde u ní vidíte- nějakou nenávist- při jejim NA ROZDÍL OD vÁS RACIONÁLNĚ POPSANÉM STAVU - situace , kdy už v srpnu 1989 mělo POLSKO - novou vládu, kde komouši neměli hlavní slovo!

V Československu - šlo pouze v té době o jediné- zda v UV KSČ - převáží názory na tvrdý zásah Lidových milicí a nebo zda to složí dobrovolně!

Na rozdíl od vás - to věděl každý jen trochu myslící člověk!! To, že by se mohla bolševická totalita udržet dlouho - je naprostý nesmysl! To, že ČESKOSLOVENSKO - se drželo nejdéle - však jen dokazuje , jaký jsme stádní národ ! A dnešní situace to naprosto potvrzuje!

V. Němec 27.2.2018 6:09

To teprv bud!

Poplašná zpráva? :Vedení Brna schválilo arabštinu na svých úřadech

J. Kolouch 27.2.2018 5:36

Re:

Taky znám dost novinářů, jejichž názoru si vážím, a není jich až tak málo. Zdaleka ne vždy s nimi souhlasím, ale snažím se jejich stanovisko pochopit, i když to často dá v takových případech dost práce.

Když srovnám články novináů, i těch, o nichž jsem výše psal, s příspěvky v této diskusi, tak vidím, že označení používaná prezidentem patří jednoznačně na většinu těch druhých.

S. Panza 27.2.2018 5:26

Re: S minimálním rizikem?

Paní Heidlerová. Tvrzení, že se v době vydání toho článku už režim hroutil a ve vzduchu visela změna jevice než odvážné a hlavně nepravdivé, V srpnu 1989 nikdo netušil, co se stane v listopadu a že dojde ke změně režimu. Ještě v době kdy Němci bourali 9. listopadu Berlínskou zeď u nás převažovala obava, že se u nás režim udrží ještě dlouho. Existují 3 základní možnosti pro vaši neznalost.

1) projevuje se u vás pokročilá skleroza věkem a dané události si už nepamatujete

2) byla jste v té době ještě na houbách, či v nízkém věku takže jste netušila co se děje

3) necháváte se unášet nenávistí, která vám zabraňuje racionálnímu myšleni

Samozřejmě se tyto možnosti dají libovolně kombinovat

V. Heidlerová 27.2.2018 3:35

Re: S minimálním rizikem?

Článek vyšel v době, kdy už se režim hroutil a ve vzduchu visela změna, bylo jasné, že nezůstane MZ nezaměstnaný, riziko odplaty bylo už mizivé. Ale přesto nás tehdy ten článek velice zaujal - řečnit a psát umí MZ bravurně.

Paní Varadinková by si měla zamést před svým prahem, ostatně literární parketou p. Neffa nebyla ekonomika. MZ se dral do politiky, když už dveře byly napůl otevřené.

V. Heidlerová 27.2.2018 3:30

Re: S minimálním rizikem?

I já jsem asi lidská hyena, protože až na to, že článek MZ byl odvážný a průlomový, s vámi v ničem nesouhlasím. Už to, jak argumentujete proti Astonovi je lhaní a demagogie nejhrubšího zrna, přece nemůžete znát dopodrobna činnost p. Neffa. Spíš mne zajímá, proč jste nepsala a neprotestovala Vy sama? Jedno je jisté - Zeman šíří ke stavu novinářskému nenávist, sám je mizerný president, vynikající alkoholik a kuřák s omezenými schopnostmi povznášet svým příkladem morální úroveň společnosti - a jeho mlčení k takové strašné události je symptomatické. Pokud by se něco podobného - nedej Bože - stalo u nás, kdo by asi tahal za nitky proti nenáviděným novinářům??? Vždy je třeba je likvidovat. I velký Vladimír Vladimírovič ho musel mírnit při tomto světovém faux pas. A to nebylo řečeno do větru, ani jako bonmot, to je směřování narušené osobnosti MZ.

V. Heidlerová 27.2.2018 3:16

Re: Frustrace ze Zemana

Je smutné, jak někteří lidí se snaží za každou cenu znehodnotit význam a obsah slov pravda a láska, to aby se jeden styděl, že tak blbě žije a vychovává své potomky k těmto hodnotám. Spíš lze pozorovati chronické blití od vrchu počínaje Zemanem a konče dole konečně nějaký Trikem. Nápinky na zvracení máte Vy sám, pozor, ať si to nehodíte na šaty. Bumerang se vrací.

V. Heidlerová 27.2.2018 3:10

Re:

Devastace novinářského stavu není o nic větší ani menší než devastace nás všech, tedy občanů. Pánové Zeman a Babiš hanobením novinářů vyvolali v lidech zášť, zlobu a nenávist vůči nim, ale také všech proti všem, označení za blbečky je to "nejněžnější", které používají, ačkoli se to vztahuje i na ně samotné. Bez dobrých novinářů (a já takové znám) by se spousta přečinů právě těchto pánů(MZ a AB) nad našimi životy, zametla pod stůl, všichni bychom byli věřící stádo. Tak díky novinářům aspoň víme, co za hnůj nám vládne - a můžeme se rozhodnout, zda patřit či se vyčlenit ze stáda či jednoduchého davu.

Ostatně i Vy, pokud nejste sám podnikatel, také natahujete ruce ke svému chlebodárci, nebo se pro zisk stáváte lidskou hyenou, která simyslí, že za peníze lze pořídit vše - a hurá za ziskem. Podle obsahu Vašeho příspěvku nic nenasvědčuje tomu, že byste byl člověk ušlechtilý a moudrý, naopak - jevíte se jako prvotřídní blbeček v pokročilém stavu celkové devastace.

J. kabát 27.2.2018 2:31

Re:

Blbečku

A. Trick 27.2.2018 2:21

Re: Bodejť by se vyjadřoval

Jaké máte další přání, Růžičko714?

J. Packa 27.2.2018 2:04

99% novinářů žádné riziko nepodstupuje. Mají natažené ruce ke svým chlebodárcům a za peníze se dobrovolně stávají hnojomety.

Devastace novinářů je tak šílená, že jim věří už jen blázni.

Vůbec se nedivím, že některým novinářů Babiš se Zemanem říkají blbečci, protože to je i můj názor.

M. Varadinková 27.2.2018 1:48

Re: S minimálním rizikem?

http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/zajimavosti/_zprava/milos-zeman-v-roce-1989-prisel-o-praci-jeho-clanek-sokoval-nejen-disidenty--1386044

A. Trick 27.2.2018 1:47

Frustrace ze Zemana

dosahuje vrcholu. Dnes bude v pravdoláskových ááálejích zase nablito.

J. Tolman 27.2.2018 1:38

Re: S minimálním rizikem?

Pan Neff podobné články nepsal, protože by mu je žádné komunistické noviny ani časopisy neotiskly. Natož aby byl zván do komunistické televize kritizovat režim (týden po publikování článku). Proč to směl Zeman je záhadou. Mě se zdá, že to spíše byla příprava dalšího kádra pro vrcholné funkce v popřevratovém období. Bylo nutné, aby o něm lidé věděli.

F. Vízek 27.2.2018 1:00

Prezident Zeman...

... známý svým hrubým až vulgárním vyjadřováním vůči novinářům jako celku (žumpa apod.)

měl reagovat jako první:

Měl odsoudit ten čin jasně a veřejně. Za nás za všechny.

Mlčet nemá právo.