20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

Komu být vděčen

Občanští demokraté schválí vládní návrh na snížení daní. To se vědělo, bylo to deklarováno dopředu, takže žádné překvapení to není. Ostatně ODS už odložila politiku "nulové tolerance" tak důkladně, že prohlašuje, že nikdy žádnou nulovou toleranci nepraktikovala. Čtyři milióny občanů tedy budou mít o něco nižší daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Kunetka, zlocinec 23.11.2005 16:15

To: Cumil

Jestli muzu, vykopiruji svuj prispevek z vlakna do hlavni diskuse:
Cumile, IMHO, jako nema smysl precenovat vliv samotne kultury na narodni identitu, nema smysl ani podcenovat vliv dalsich faktoru.
Ve Finsku jsou hrdi na Waltariho (a Sibelia a Kalevalu a mnoho dalsich veci) a v ucte ke svym kulturnim velicinam by jsme se od nich mohli ucit. Jako program na sobotu mi treba vymysleli navstevu Sibeliova domu, skanzenu a prohlidku muzea zenskych vojenskych jednotek mezi valkami. Ale stejne tak jsou hrdi na Nokiu, na rust HDP, na kvalitu (no...) sveho piva a Y dalsich veci.
Podle mne neni problem v tom jednom procentu na kulturu, ale v te hrdosti per se. Clovek, ktery je vnitrne otrok nebude hrdy na nic - ani na svou narodni identitu - a procento na kulturu to nevytrhne.
Petr Kunetka, zlocinec 23.11.2005 16:19

Re: To: Cumil

"mi treba vymysleli navstevu Sibeliova domu, skanzenu"
coz by Cecha asi nenapadlo jsem zapomnel dodat ;)
Petr Kunetka, zlocinec 23.11.2005 16:25

Re: To: Cumil

A jeste dodatek - vsechny ty mista byly zorganizovany tak, aby clovek i s tak povsechnim zajmem o kulturu, jako mam ja si z te navstevy jak neco odnesl, tak se tam bavil. Srovnejme si to ze zapouzdrenim, elitarstvim a snobstvim urcite casti ceske kulturni sceny.
Čumil 23.11.2005 16:45

Re: Re: To: Cumil

No, pane Kunetko, doufám, že pokud přijede nějaký oficiální zahr. host, tak že se o něho příslušná firma či ouřad tady taky tak postarají. Ale vidím, že se shodneme v tom hlavním - Finové rozhodně nevznášejí otazníky nad elementárními položkami své kultury, naopak ji vydatně propagují. Což je - mezi námi, taky jedna ze složek kultury určitého národního společenství. A opakuji, vědí, proč to dělají. Ona totiž ta Nokia nemusí za deset let existovat, nemusí být finská, nemusí být ani ve Finsku. Ten Sibelius ale bude pořád, stejně jako další množství finských hudebníků, spisovatelů, malířů, divadelníků a vím já koho všeho, kteří rozvíjejí to, čemu se v kostce říká identita národa. Byli by totiž neprozřetelní, kdyby se ztotožnili jenom s tou Nokií, kterou třeba já nerozeznám od Ericssona, a dejme tomu s vodkou, kterou dělá kdekdo. :-))
Ivan Nový 23.11.2005 16:54

Čumile problém je ovšem v tom, že socialismus nefunguje,

takže ani osvícený byrokrat nepodporuje zrovna toho, koho ocení budoucnost. Viz Salieri a Mozart. To je ten průšvih.
maYda 23.11.2005 18:09

Re: Čumile problém je ovšem v tom, že socialismus nefunguje,

Hmm, tak mně napadá a ten Smetana a Dvořák - taky chodili demonstrovat, aby mohli komponovat?
 
Petr Kunetka, zlocinec 23.11.2005 18:19

Re: Re: Re: To: Cumil

Cumile, ja jsem vubec nebyl oficialni host, to byla ta pointa ;). Kdyby to bylo oficialne, tak tomu rozumim. Ale toto byla normalni navsteva a vymysleli to znami, aby jsme se seznamili s Finskem.
Jinak nic nemam, v zasade souhlasim... Akorat si myslim, ze osa problemu nebezi po linii procento na kulturu ano ci ne... A ze za daneho stavu kultury a narodni hrdosti muzeme do kultury sypat penize vrchem spodem bez jakehokoliv efektu...
herdekbabka 23.11.2005 16:14

tak nevím co si myslet

předčasem tu proběhla dost ostrá diskuze - na téma vlajky EU ano a ne. České řiťolezectví nebo potřeba stále někomu podléhat či posluhovat je neskutečná. Není to jen zviditelnění rádoby umělců typu Kocáb. Dnes jsem zjistila že ani takový - vlastně jeden z nejdůležitějších úřadů - ÚSTAVNÍ SOUD v Brně - tedy instituce navýsost česká, která by měla dávat lidem na vědomí že je - NEZÁVISLÁ -´ČESKÁ - dávající vždycky na prvé místo zájmy občanů své země buď výše uvedeným zvykům či té závislosti na někom pokud možno - mimo českou kotlinu - potřebuje ukazovat . Nebo prostě dává lidem na vědomí , že na ně kašle a kope za úplně jiné lidi než za které by měl a na ty kteří jej platí a o které by se měl starat  A že kašle hodně  zvysoka nám dává dost zřetelně nq vědomí.  
whocares 23.11.2005 16:06

A ještě

by mě zajímalo, kolik peněz dávala do kultury prvnmí republika ??? Ten kulturní boom 20. a 30. let můžou všechny pozdější komunistické a socialisté vlády jen závidět... Že by bylo něčím jiným než dotacema?? ale, fuj... ani pomyslet!
Šedovous 23.11.2005 16:06

Bédo děkuji za optání,

už to běhá, byl vyměněn super přesný 10otáčkový 1promile přesný potenciometr v ceně asi 10 000 pěnez českých.
Šijem do pacientů fotony co to dá .
Šedovous 23.11.2005 16:03

test censorního filtru a jeho prahu :

kurva piča, Klaus je vůl !
Béda 23.11.2005 16:08

No, jak je vidět,

s tímto censura souhlasí. Asi to nemá s proloženinama nic společného.
Šedovous 23.11.2005 16:13

Re: No, jak je vidět,

V tom bude nějaká lotrovina, zřejmě je příkaz doby Klause NEMAZAT  !!!!
huhu 23.11.2005 16:16

Re: test censorního filtru a jeho prahu :

šedovousi a pak, že není svoboda. Klidně můžete i volat "Ať žije Sovětský svaz !"
Šedovous 23.11.2005 16:19

Re: Re: test censorního filtru a jeho prahu :

Díky HUHU zkusíme protočit Kim Ir Sena a Idi Amina.
Šedovous 23.11.2005 16:21

Re: Re: Re: test censorního filtru a jeho prahu :

Tak ti dva jo a lidský výmět ne.Přesto že jde o ekvivalent .
Tohle bude sranda server.
whocares 23.11.2005 16:03

No oni ti Finové imho

nejdříve měli investice do vzdělání, pak Nokiu a pak si mohli dovolit cpát ty prachy do finského umění. Ale takový Aalto asi žádné dotace nepotřeboval...
Hubble Bubble 23.11.2005 16:40

Re: No oni ti Finové imho

A že je ten svět tak jednoduchý. Stačí tak málo a máme i Nokiju i ten kumšt.
Béda 23.11.2005 16:01

Šedouvousi,

mimo diskusi - už Vám jde ten roentgen, či co Vám to včera zhavarovalo?
Šedovous 23.11.2005 16:01

Juj, právě jsem stoupl nehorázně ve svých očích, BYL JSEM ZCENSUROVAN !!!

Napsal jsem něco o tom jak to za císaře pána bylo skvělé , že lidi měli 12 hodinovou pracovní dobu, že padli po šichtě do pelechu a neměli čas vymýšket lotroviny , než ti z****í socialisti to z******i na tu 8 hodinovou co nám likviduje konkurenceschopnost a censura zasáhla (pravda s omluvným dopisem- že to s nimi můžu prodiskutovat, pokud se tcítím poškozen.
Vida.
Tak ENTER ! Za svobodu sprostého slova vpřed , občané a hulváti a spros'táci do zbraně !!!
Béda 23.11.2005 16:05

Šedovousi,

už se sice opakuji, ale, pokud si chcete ulevit, pište to,  k u r v a    p r o l o ž e n ě .
Tímto se zároveň omlouvám. Nejedná se o neproložený vulgarismus.
Tana Zajicova 23.11.2005 15:59

Kultura

Kultura jakekoli zeme od hudby, dramatu, literatury, visualnich umeni, filmu si najde cestu do sirsiho sveta v momente, kdy adresuje univerzalni temata dramatu lidskeho zivota. Jeho krasy a utrpeni. Moderni umeni se od techto universalnich temat odvratilo a zacalo zkoumat, oslavovat a uctivat samo sebe. Jestlize literarni, filmovy... umelec dokaze zpracovat universalni tema a zasadi ho do prostredi, ktere intimne zna a jeho tvorba oslovi lidi za hranice jeho zeme, pak spolu s universalitou pribehu predava i kulturu a chapani sveho naroda (Henryk Sienkiewicz, Karel Capek..). Kdyz stanice klasicke hudby v Americe zacne hrat Smetanovu Vltavu, Americanovy se do oci slzy nenahrnou, ale krasa Smetanovy hudby muze stat zcela sama o sobe i bez te jedinecne emocionalni dimenze, kterou muze drzet v rukou jedine Cech. Stejne Dvorak. Jestlize umelec udelala sam sebe stredem sve tvorby, jeho vliv je limitovany ( nebo umele vytvoreny). Jestlize vezme svoji zivotni zkusenost a dokaze ji vkomponovat do univerzalniho pribehu cloveka, pak jeho tvorba ma sanci zasahnout lidska srdce bez limitace hranic.
Andy 23.11.2005 15:59

no, dneska má svátek Klement ,

tak to asi hoši v prdlamentu v rámci oslav....jakýpak novely.
 
Šedovous 23.11.2005 15:49

Ivane, velmi, velmi opatrně, jsi na tenkém ledě,

aby se neukázalo, že největší chytrák jsi ty a na čoklovi provozuješ jen aktivní zahálku.
Ty,ty,ty !
 
Venkovan 23.11.2005 15:40

To už tady bylo

Škromach rozdával přece taky nějakou tu tisícovku z rozpočtu.To se to rozdává z našich daní.
Šumavák 23.11.2005 15:39

p.Paroubek: "Běžně se setkávám při své práci se stovkami lidí, opravdu si je neprolustrovávám a ani to není technicky možné. "

Ze zpráv:Premier Paroubek podpořil návrh KSČM zrusšit lustrační zákon.*********No a potom už nebude třeba nikoho lustrovat. Víte jak to ulehčí práci a vezme vítr z plachet těm "balkánským" ódéesáckým novinářům třeba z LN? Ó tempora, ó mores!!
huhu 23.11.2005 16:17

Re: p.Paroubek: "Běžně se setkávám při své práci se stovkami lidí, opravdu si je neprolustrovávám a ani to není technicky možné. "

paroubek se naštval, pomalu nemá s kým dělat..
Šumavák 23.11.2005 15:15

Jo, to maj ti studenti za ten ´89 a aby náhodou

neměli před volbama roupy!
Šedovous 23.11.2005 15:15

No pane Hrbku:

"....V současné době je cena práce dosti vyšší než je mzda..."
Zkusím domyslet.
A ten rozdíl mezi nimi je cena lidské hlouposti ?
Pokud jste to myslel takto, máte u mne permanentní podrbání za ouškem a v tramvaji vás vždy pustím sednout.
To myslím jak vážně tak i upřímně.
Andy 23.11.2005 15:34

Re: No pane Hrbku:

ano, také si to myslím.