29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

Komedie s dějinami

Návštěvu čínského prezidenta v Praze lze nahlížet i z groteskní stránky. K milým momentkám patří okamžik, kdy se Miroslav Kalousek zahalený do tibetské vlajky marně prodírá policejním kordonem ku Hradu a kdy kohorta Martina Bursíka je se svou demonstrací vytlačena do parku policií, nedbající Bursíkova nářku „ale my to měli povolený od magistrátu“. Povolení nepovolení, vše jde stranou, když se valí dějiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 30.3.2016 11:44

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Paní Franková, teď vážně. Byla byste ochotná zaplatit cca 10 Kč za vyjádření svého názoru? Snad ještě existuje IVR /Interactiv Voice Response/. Tímto způsobem by se mohly orgaizovat různé ankety, lidová referenda aj. pomocí mobilů. Celý měsíc zadavatel má k dispozici tel. číslo, půl minuty má možnost vysvětlovat třeba proč se postavit proti Lisabonské smlouvě, půl minuty má volající na vyjádření svého názoru. Zadavatel dostává od operátora audio v mp3 a informace o počtu volajících, všechno funguje 24 hodin po 30 dnů. Lze se dohodnout, že lze volat pouze jednou! Co je zajímavé, zadavatel dostane 2 Kč zpět! Existuje jeden problém: lidé o této možnosti nic nevědí. Bez PROMO, nejlépe známé důvěryhodné osobnosti, to NEFUNGUJE. Málokdo ví, že 1. telefonické referendum proběhlo v roce 2009 /908 09 02 02/, výsledek byl tristní. Přesto věřím, že jednou dojde k využítí mobilů tímto způsobem, dojde k posílení prvků přímé demokracie a mobily se stanou zbraní těch "obyčejných". Zdravím.

J. Kombercová 30.3.2016 11:13

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Pamatuji, že Klaus míval magických 78% důvěryhodnosti občanů, jimž byl skrzevá zastupitelskou demokracii zvolen. Než si to pohnojil abolicí. :))

R. Veselý 30.3.2016 11:29

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

U některých má kykinoidní prasnice důvěru ještě dnes. Pár ukázek i zde.

M. Prokop 30.3.2016 12:00

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Ani ne tak abolicí, jako kraválem kolem ní (čímž netvrdím, že by v ní neměl chyby).

J. Vlk 30.3.2016 12:11

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Tak, tak. A Kulisák 120 % ! Oba v Praze :-)

J. Kombercová 30.3.2016 12:38

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

120? A není to málo? Příště přitlačte.

J. Vlk 30.3.2016 14:30

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Ten šmejlík platí nejen 129%, ale i vám. :-) :-)

J. Anděl 30.3.2016 12:18

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Chtěl jsem napsat, že názor většiny není jednoznačný ukazatel správnosti, ale již to napsali svými slovy jiní.

U popularity Zemana jsou myslím klíčové dvě věci: za prvé a především postoj k uprchlíkům a k islámu, za druhé postoj k EU a USA (to ovšem až hodně daleko za tím prvním). Všechny ostatní věci jsou myslím až odvozené. Tedy - má-li oblíbený pan Zeman rád Číňany, mají jeho voliči také rádi Číňany. Atd.

Na tom nevidím v zásadě nic špatného, to je lidské. Taky se na názory svých oblíbenců dívám shovívavěji, i když se snažím o kritický odstup (nebo si to alespoň myslím). Jen bych nepřeceňoval podporu tohoto konkrétního aktu.

Všimni si jedné zajímavé věci, třeba konkrétně postoje k alkoholismu. Alkoholismus sám o sobě není podstatný. Pije-li oblíbenec, připomene se třeba Churchill. Pije-li protivník, je to prachsprostý alkáč (nebo Kalousek, to je horší).

Nebo kouření. Když se proti protikuřáckému zákonu postaví neoblíbený politik, pak bezohledně trvá na svých zlozvycích, vždyť kapři si přece nevypustí vlastní rybník. Prezidentské popelníčky jsou ovšem úsměvnou třešničkou na nezávislém charakteru lidového prezidenta.

V. Novák 30.3.2016 13:00

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Promiňte, ale o tom přece nebyla vůbec řeč!

Šlo o to (a já doufám, že alespoň v rámci vlákna se nechováme jako doktor Vlach), že přes veškeré snahy Sjednocené mediálně-umělecké fronty o dehonestaci Zemana, důvěra v Zemana jako prezidenta roste. Což tak drobáto svědčí o důvěře v Sjednocenou mediálně-kulturní frontu...

Proč Prokop vytáhl "veřejné mínění" ze zemí, kde žádné veřejné mínění nebylo - nebo aspoň nebylo zkoumáno - netuším. Proč někdo vykládá nesmysly o Hitlerově vítězství ve volbách, když nikdy nětšinu nezískal, je mi též nejasné. Proč se odvolává na lágry - v zemi, kde protivníci prezidenta do lágrů zavíráni nejsou, naopak vládnou všemi možnými prostředky mediální manipulace, čert ví. Možná...

Třeba mi odpoví.

Bohužel mi především odpovídá příjmenovec, který je úplně mimo a nikdy se na rozumnou odpověď nezmohl.

J. Anděl 30.3.2016 13:11

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Díky za připomínku. Myslím si, že jsem psal k tématu. To, co píšete, to podle mě potvrzuje.

Obliba pana Zemana roste. Podle mého názoru hlavně díky jeho postoji v otázkách kolem uprchlíků a islámu. Podpora sjednocené mediálně-kulturní fronty klesá. Podle mě hlavně díky jejich postoji v otázkách kolem uprchlíků a islámu.

V obou případech základ byl dán už před tím, než se začal řešit islám, ale Jaroslavem zmiňovaný skok od března 2015 podle mě sedí přesně právě na toto téma.

Číňan na toto (popularitu) nemá vliv a lidu je ukraden.

Mohu se plést, ba být naprosto mimo, ale trvám na tom, že nepíšu o něčem, o čem nebyla řeč ;-)

V. Novák 30.3.2016 13:22

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Řeč nebyla o tom, zda hlas většiny je či není ukazatelem správnosti. Není. Je jen ukazatelem, kam se má společnost hnout podle názoru většiny.

V demokracii se tam hne - a většina (resp. všichni) na tom buď vydělá - nebo si to odnese.

Ale to je, pořád mi to tak připadá, na jiné vlákno.

J. Anděl 30.3.2016 13:40

Re: "...ona každý ostuda za týden vyšumí."

Ano.

Zda je, či není ukazatelem, jsem odbyl první větou, že o tom už psali ostatní.

Hele ono to není tak úplně podstatné, ale když už se o tom bavíme - tady na Psu a všude možně na netu se často debaty vedou v duchu hodnocení různých jevů života. Tohle je dobré, tohle je špatné, tamten je dobrý, onen je špatný ... a tak. Nyní je obecný spor, zda Zeman udělal správnou věc, že se snaží kamarádit s Číňany, nebo neudělal, a také zda je správné, že se projev (jakkoliv možná naivních či otravných) aktivistů u nás tak radikálně potlačuje.

No. Do toho Aston napíše něco v tom smyslu, že Zemanovo vystupování je ostuda, která však rychle vyšumí, a pan Matuška na to konkrétně reaguje tím, že Zemana má rádo historicky nejvíc lidí od jeho zvolení, skokově víc od března 2015, takže vliv médií, která se snaží Zemana kritizovat/očerňovat (zvolte dle svého vyznání), není tak velký, aby měl na oblíbenost pozorovatelný dopad.

Celou tuto storku si lze přeložit relativně různě, protože už mezi jednotlivými reakcemi dochází ke zkreslení. Z mého pohledu Astonovo vyjádření o šumící ostudě není příliš ve vztahu k Zemanově popularitě, kromě toho, že tato popularitu vyšumění jakékoliv ostudy katalyzuje. Ale když už to bylo dáno dohromady, lze to chápat jako "jen si pindej, Astone, jak chceš, Lid si stejně myslí své". - Myslel jsi to tak, Jaroslave? - No, a pokud to tak bylo míněno, pak mi připomínka toho, že názor lidu nemusí být hlasem pravdy, nepřipadá od věci. Ačkoliv ano, hlas lidu v demokracii skutečně rozhodne, a pak buď vyděláme, nebo to odneseme.

J. Matuška 30.3.2016 13:38

"Tedy - má-li oblíbený pan Zeman rád Číňany,

mají jeho voliči také rádi Číňany. Atd."

Jindřichu, byl jsem volič Miloše Zemana a hned po zvolení mě nakrknul, že dal vyvěsit vlastně neexistující vlajku EU. Rovněž vůči převzetí eura se vyjadřoval způsobem, které mě iritovalo /dneska už se polepšil/. Je pro Spojené státy evropské - opět pro mě nepřijatelné. A mohl bych pokračovat, třeba tím, že jsme prodali IPB s neomezenými garancemi za 1 Kč /sám ve své knize se přiznal, že v této věci byl příliš důvěřivý - asi měl na mysli ministra financí Mertlíka.../

Použití toho obratu mít rád Číňany, když je má rád prezident, je minimálně nepřesné. U někoho to tak může být, u druhého nikoliv. Snažím se, abych nebral politiku jako otázku fandění/mít rád - ale emoce jsou emoce. Rozhodující jsou pro mě Zemanovy názory, že na Ukrajině probíhá občanská válka, že sankce vůči Rusku a vůbec jsou nesmyslné, protože poškozují obě strany, že spolupráce, když to řeknu ve zkratce, s Východem je pro nás přínostná, že nálepkování nácky, extrémisty atp. skupin lidí, kteří mají jiné názory není správné, že novináři jsou presstituti, snad bych si ještě vzpomněl na jiné věci.

Považuji se za demokrata. Uznávám volební vítězství stran a hnutí do Parlamentu, stejně tak přímou volbu prezidenta. Vyhrají-li vykasané kalhoty, ať to bude TOP 09, KDU, Zelení, nadšením se "nevožeru", ale ač nerad, s pokorou to příjmu. Nebudu se prsit, že mně nemilého prezidenta nebudu uznávat... Rozhodující průzkum veřejného mínění jsou volby. Na podzim nás čeká první účtování... /Ivoš se nějako do svolání diskutérů Na zelenou lišku moc nehrne, čím to asi je?/

J. Anděl 30.3.2016 13:50

Re: "Tedy - má-li oblíbený pan Zeman rád Číňany,

Liška prý "bude brzy" ;-)

Ano, bylo to nepřesné použití obratu. Chtěl jsem tím ovšem říct, že Čína není v oblibě pana prezidenta rozhodující. Sám jsi sice nezmínil přímo ty uprchlíky, ale taky píšeš, co je pro tebe rozhodující - postoj k Ukrajině, k sankcím vůči Rusku, ti uprchlíci se ti "ukryli" do odsuzování nálepkování nácky a extrémisty. Navíc o tobě vím, že máš Čínu "rád", dá-li se to tak napsat, nezávisle na panu prezidentovi.

Kdyby to šlo, zajímala by mě analýza postojů k výše zmíněným tématům u těch dvaašedesáti procent.

Pana Zemana jsem nevolil, není mi sympatický, ale už asi tak rok jsem rád, že prezidentem není pan Schwarzenberg.

Dodatek - nemyslím si, že novináři jsou presstituty více, než lékaři medituty a prezident preztitutem.

J. Matuška 30.3.2016 14:23

Re: "Tedy - má-li oblíbený pan Zeman rád Číňany,

Jindřichu, samozřejmě, že je to v nadsázce. Pro mě např. Bohumil Pečinka je PAN NOVINÁŘ. Že zlobím/provokuji některé diskutéry tím čínským stoletím přeci neznamená že Čínu mám rád. Snažím se jenom ukázat, kam se Čína dostala. Vždyť ještě nedávno tam zažívali hladomory. A upřímně vítám to, že neharaší zbraněmi. Podepisování všech možných smluv posiluje MÍR. Ano, problém s masovou migrací považují prioritní, ale priorita priorit je zachování MÍRU. Snad se na stará kolena stávám až příliš "sentimentálním". A děkuji za zprávu, že Liška bude brzy! Očekávám, že tentokrát objednat jeden stůl bude málo...

O. Uživatel 30.3.2016 10:22

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 30.3.2016 10:23

Re: Fakt se lidi nechají oblbnout,

Asi jo, ti prostší, prostě většina. Pár ukázek i zde.

K. Janyška 30.3.2016 10:27

Re: Fakt se lidi nechají oblbnout,

Investice není půjčka a když všichni, musíme i my... Dzp.

O. Uživatel 30.3.2016 10:52

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 30.3.2016 10:21

" Svátek má Arnošt"

:-P

Už ho Kajan objevil?

K. Janyška 30.3.2016 10:26

Re: " Svátek má Arnošt"

Arnošte Prokope, vy jste Arnošt. Mimochodem, se skutečným Arnoštem jsme si vyměnili tenkrát pár hřejivých mailů a ve všem je jasno... Dzp.

P. Spáčil 30.3.2016 10:28

Re: " Svátek má Arnošt"

Hřejivých? (:-))

I. Břízová 30.3.2016 10:12

Tak jsem zaslechla,

že panu Babišovi se nějak nezdají církevní restituce. Je třeba překontrolovat.

O. Uživatel 30.3.2016 10:16

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 30.3.2016 10:22

Re: Tak jsem zaslechla,

Nakrmit kobliháře&třicetikoruňáky.

R. Veselý 30.3.2016 11:08

Re: Tak jsem zaslechla,

Máte hlad ?

A. Trick 30.3.2016 10:24

Re: Tak jsem zaslechla,

Mně se nezdá 59 miliard. Nikdo neráčil vysvětlit jak se k té sumě došlo.

Zkuste to vysvětlit.

M. Prokop 30.3.2016 10:28

Re: Tak jsem zaslechla,

Máte dojem, že jste toho nakradli za víc?

A. Trick 30.3.2016 10:32

Re: Tak jsem zaslechla,

Mám dojem, že si toho nejvíc ze všech nakradla církev.

O. Uživatel 30.3.2016 10:58

Uživatel požádal o vymazání