1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Kolotoč kolem kruháčů

Kruháč neboli kruhový objezd, i to je vymoženost demokratického režimu, kterou vnímáme jako samozřejmost, jako by se narodila někde vedle pampelišek na mezi. Nenarodila se. Musí se budovat, leckdy velmi nákladně. Nedá se spočítat, kolik to zachránilo lidských životů a kolik času ušetřilo. Za minulého režimu nebyly na kruhové objezdy peníze, protože se musel budovat socialismus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 16.4.2016 18:35

Re: Přeji hezký Sobotní podvečer, milí přátelé i odpůrci.

Žádné zprávy - dobré zprávy: Trump ve Wisconsinu prohrál, Merkelová upevňuje domácí pozice, v Sýrii Asádovy pavolby s výsledkem, který zajímá jen moskevské propagandisty, na bitevním poli nic nového, jen IS skomírá než si vymyslí nějaké show, utečenci se stávají druhotnou zajímavostí, snad s výjimkou Drápalových dovezenců. Zdravím.

I. Mertl 16.4.2016 17:55

Re: Přeji hezký Sobotní podvečer, milí přátelé i odpůrci.

A ejhle, i konec Vaší věty. Doufám, že byl slušný.

O. Uživatel 16.4.2016 18:56

Uživatel požádal o vymazání
V. Plocek 16.4.2016 17:26

Kolotoč kolem kruháčů

Pane autore vy nechápete funkci kruhových objezdů:

a) skutečně zrovnoměrňují provoz na frekventované křižovatce

b) napomáhají představitelům státu, kraje, okresu odměnit kamarády za nějakou službu. V Ústí nad Labem jsou dva kruhové přejezdy, které díky malé frekvenci brzdí provoz na silnici. Evidentně byly vybudovány z výše uvedeného důvodu.

c) napomáhají vyplnit pracovní čas "specialistům" v tomto případě na dopravní provoz, aby svými zásahy zpestřovali řízení řidičům. Znám takovou křižovatku v Teplicích, kde při každé třetí cestě okolo vidím potenciální střet vozidel, protože obě proti sobě vyjíždí na zelenou. Křižovatka je pochopitelně dle předpisů označena správně. Že zde funguje lidský faktor a existuje velmi jednoduché řešení, to tohoto odborníka na magistrátu nikoho nezajímá.

P. Vaňura 16.4.2016 15:46

Nevěřím, že kruhový objezd snižuje počet nehod.

I za komunistů existovaly kruhové objezdy a byly značně neoblíbené.

S. Donát 16.4.2016 15:48

Re: Nevěřím, že kruhový objezd snižuje počet nehod.

Počet nehod možná ne. Jejich závažnost zřejmě ano.

P. Novák 16.4.2016 16:02

Re: Nevěřím, že kruhový objezd snižuje počet nehod.

Tím bych si byl jist. Při nepozornosti a nedání přednosti to do Vás na kruháči nikdo nenašije stovkou.

M. Berka 16.4.2016 17:56

Re: Nevěřím, že kruhový objezd snižuje počet nehod.

Postavení jednoho kruháče = investice 10 000 000,- nejsou lepší a jednudšší SEMAFORY??? Navíc se dá naprogramovat např. ZELENÁ VLNA... Projedete město bez zastavení...

O. Uživatel 16.4.2016 19:05

Uživatel požádal o vymazání
B. Hamáček 16.4.2016 19:39

Re: Nevěřím, že kruhový objezd snižuje počet nehod.

V Praze na Švehlově ulici v Hostivaři o délce cca 3 km je nejméně 10 semaforů , běžné je , že na každém chytíte červenou , ať jedete rychle, či pomalu . Některé semafory jsou od sebe cca 100 m. Za tři roky se mi podařilo projet tuto trasu bez jediné zastávky pouze jedenkrát ( v 5 ráno ). A to tudy jezdím 6 x vlastně 12x( tam a zpátky) do týdne .

R. Veselý 16.4.2016 13:53

Znám čtvercový kruháč

... !!!

P. Dvořák 16.4.2016 14:47

Re: Znám čtvercový kruháč

To je starý. Trojúhelníkový by nebyl?

B. Hudzieczek 16.4.2016 15:38

Re: Znám čtvercový kruháč

Dva trojúhelníkové jsou někde mezi Orlovou a Ostravou, ale přesnou lokalizaci si už nepamatuji. Jeden trojúhelníkovitý jsem asi před dvaceti lety viděl v Itálii.

K. Krbálek 16.4.2016 13:19

kde se to zrodilo?

pokud vím, tak přednost pro vjíždějící vozidla není český výmysl, ale evropský. V Česku vždy (i za komunistů) platilo, že vozidlo jedoucí po kruháči má přednost, ale v Evropě bůh ví proč ta samá značka znamenala pravý opak. Proto se někdy po revoluci výklad sjednotil a aby se zachoval zvyk, vždy tam musí být druhá značka dej přednost v jízdě

H. Balzám 16.4.2016 14:12

Re: kde se to zrodilo?

Nebylo to náhodou naopak? Že se krátce po revoluci, kdy se začaly kruháče hromadně budovat, jezdilo tak, že vjíždějící vozidlo mělo vždy přednost, ale po pár letech to sjednotili právě s cizinou a začalo se jezdit přesně opačně? Zdá se mi, že to tak bylo.

J. Vobr 16.4.2016 15:05

BALŽÁM, MÁTE TU TYROLÁK !!!

:-)))

:-)))

H. Balzám 16.4.2016 15:13

Re: BALŽÁM, MÁTE TU TYROLÁK !!!

Sombréro, to bych bral, stetsón, dokonce i buřinku, ale tyrolák bych nikdy na hlavu nevzal! A od vás, když si představím, co jste s tím mohl dělat, co jste jako naháč musel tím kloboukem přikrýt... Fůůůůůj! :-)

T. Kočí 16.4.2016 17:06

Re: kde se to zrodilo?

Máte pravdu. Platila přednost zprava- kdo vjížděl na okruh, měl logicky přednost.

Z. Rychlý 16.4.2016 21:54

Re: kde se to zrodilo?

To víte, že to bylo naopak. Když jsem se kdysi projížděl 14 dní po GB, byl jsem za kruháče velmi vděčen. Kdo byl na okruhu měl přednost. Moje navigátorka mě mnohdy nutila projet kruháčem několikrát, než našla správný výjezd a místní jen čekali, až ho uvolníme.

Není třeba nic řešit, je volno - hup tam a jsem králem silnic. Měli tam i velmi zajímavé kombinace kruháčů navlečených na sebe jako korálky. I přetnutí jejich M1 řešili kruháčem. Bylo zajímavé, jak traktor zastavil čtyřproudovou skorodálnici a po projetí dálniční provoz pokračoval. Ovšem tohle vyžaduje slušnost. U nás by se traktor na kruháč nedostal. :-(

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Magic_Roundabout_Schild_db.jpg

P. Manda 16.4.2016 15:13

Re: kde se to zrodilo?

víte o tom opravdu málo, ale řídíte, že ?

H. Balzám 16.4.2016 15:14

Re: kde se to zrodilo?

Auto prý na papíry nejezdí :-)

V. Karda 16.4.2016 12:38

Unás je kruháčů několik

Všechny jsou osazeny značkou dej přednost a značky dej přednost jsou i na obou příjezdových pruzích na vozovce.Přesto je spousta magorů kteří když přijíždějí ke kruháči v pravém pruhu tak značku neuznávají protože podle nich jedou po hlavní.

J. Balcar 16.4.2016 11:15

Počítám...

... že další změnou bude změna směru na kruhovém objezdu. Pak si budeme dávat velký pozor, abychom do sebe naŤokli a budeme si přitom Ťokat na čelo.

J. Kombercová 16.4.2016 11:58

Re: Počítám...

:) Jen aby nám to nezůstalo.

M. Šejna 16.4.2016 11:02

Astone

žádný chytrák nevymyslel nic nového. Ty ani netušíš, že na kruháku platí přednost z prava už od roku 2006. Až zas pojedeš přes ty Tvé Dolní Břežany, tak sleduj dopravní značky před kruhákem. Všude máš kromě značky "kruhový objezd" ještě značku "dej přednost v jízdě". A právě díky té značce "dej přednost v jízdě" muší dát přednost tém, co jsou na kruháku. Kdyby tam ta značka nebyla, máš automaticky přednost ty, protože přijíždíš z prava.

J. Stejskal 16.4.2016 11:10

Re: Astone

Je to tak.

D. Nowodny 16.4.2016 11:20

Re: Astone

Tu značku tam museli dát pro "tvory" jako jste Vy, protože nerespektovali přednost vozidel jedoucí již v kruhu ! Ale to se týká více zemí !

M. Šejna 16.4.2016 11:32

jo aha

"tvor", jako jsem já, musí respektovat dopravní předpisy a nikoli jakéhosi Nowodného, který má své vlastní představy o tom, kdo má mít přednost.

Ale pravdou je, že když vidím velký kamion řítit se z vedlejší silnice na hlavní, tak mu dám také radši přednost, protože v té chvíli uznávám právo silnějšího a nikoli vyhlášku. Nejsem si totiž jistý, zda řidičem kamionu není náhodou nějaký Nowodny.

D. Nowodny 16.4.2016 12:18

Re: jo aha

Jaké "vlastní představy" ?? Hlavně, že uznáváte "právo silnějšího". Budete si muset sehnat ten kamion,aby měla vaše dušička pokoj.Hlavně si pořidte větší než mám já a bude sranda.

A. Trick 16.4.2016 11:35

Nowodny,

a vy jste kdo?