23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Klidný První máj

Poprvé jsem viděl Martina Konvičku naživo a jsem klidný. Z tohohle mraku pršet nebude. Mohu se samozřejmě mýlit, ale taký je můj závěr z prvomájové procházky Prahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 2.5.2016 11:06

Uživatel požádal o vymazání
R. John 2.5.2016 11:52

Já myslel....

... že poslední tribun lidu byl Cola di Rienzi, a von je to Kropítko a Jarda... :-)

J. Vobr 2.5.2016 8:15

MAKEDONCI VYHOSTILI PŘÍTELKYNI MUSLIMA ???

... oficiální zpráva hovoří o dvou českých OBČANECH !!!

_____________________________________________

ŽE TO BYLI AKTIVISTÉ, JEST VŠAK VÍCE NEŽ JASNÉ !!!

M. Berka 2.5.2016 8:48

Re: MAKEDONCI VYHOSTILI PŘÍTELKYNI MUSLIMA ???

Ano, souhlas. Nastaly pokusy rozvrátit Makedonii, protože stojí v cestě ambicím některých EUroBLBů...

J. Vobr 2.5.2016 8:58

Re: MAKEDONCI VYHOSTILI PŘÍTELKYNI MUSLIMA ???

Tohle by mělo být zaznamenáno jako signifikantní nebezpečí a ne bláboly pomatenců na 1.máje !!!

Tu-ááá.

Z. Švrček 2.5.2016 8:09

Astone, máte pravdu.

A taky štěstí. To mají ostatně všechny naše "klasické" strany, včetně vítačů a neziskovek. Protože kdyby se situace chopil nějaký opravdu schopný lídr, charismatický vůdce a dobrý rétor, který by tu evropskou sebevraždu dokázal rozumně uchopit, vysvětlit a představit řešení, tak by vám i jim prdelka cvakala desítku roxor. To ovšem ještě pořád může být

R. Morava 2.5.2016 8:00

Proč ruskou?

"majálesový průvod filosofické fakulty. Průvod sympatický, radostný a taky vážný - ta ústa zalepená ruskou vlajkou byla míněna zcela vážně."

A jak souvisí Pelikán s ruskou vlajkou? Nic proti, v Rusku svoboda není, ale Europarlament má našlápnuto. A ten Pelikánův zákon jde z Europarlamentu. Takže jak Aston správně píše, měli mít přes pusu Pelikána, jeho matku případně Eurovlajku (nic proti vlajka je to i symbolicky hezká).

F. Doušek 2.5.2016 9:32

Re: Proč ruskou?

Nějak mi k tomu neštymuje podpora, kterou vyjádřili profesoři UK tomu ruskému studentovi - anarchistovi při jeho odsouzení k zákazu pobytu.

V. Novák 2.5.2016 10:43

Re: Proč ruskou?

Třeba jim neštymuje, že v Rusku dostal za své disidování dvakrát celkem mírnou pokutu, zatímco ve svobodné Havelii, kam před ruskou despocií prchl, ho rovnou zašili a za natáčení sprejera vypověděli.

IMHO soudkyně, která nemohla odsoudit za molotovy, odsoudila aspoň za sprejerství, protože jinak by si moh anarachista stěžovat a soudit se se státem. Něco jako když Adina Mandlová dostala flastr přesně tolik dní, kolik si odseděla ve vazbě...

Nevěřím, že to může projít u odvolacího soudu.

J. Schwarz 2.5.2016 11:06

Re: Proč ruskou?

když dostal v Rusku "za své disidování jenom mírnou pokutu" pak proč opruzuje tady v "Havelii"? Ruský anarchista je to poslední, co mi tu z ruské kultury chybí. Dopadl ostatně podstatně líp, než kdyby v Rusku vylepil ukrajinskou vlajku.

V. Novák 2.5.2016 11:46

Re: Proč ruskou?

No - já ho sem nezval, takže se neptáte pravého...

Asi si myslel, že ve svobodné Havelii, kde i knížata tak podporují pussyriotismus, mu pokvete lepší pšenka.

A to se seknul, blbeček.

F. Doušek 2.5.2016 11:16

Re: Proč ruskou?

Anarchista není disident.

V. Novák 2.5.2016 11:49

Re: Proč ruskou?

A proč by nebyl?

M. Krátký 2.5.2016 7:56

Na Atlasu dnes poránu

http://video.aktualne.cz/ceska-policie-spolecne-s-armadou-nevybiravym-zpusobem-zpacif/r~f9fa85880fc911e6bff10025900fea04/?ut

Asi rozcvička - dobré ráno

R. Tesařík 2.5.2016 8:04

Re: Na Atlasu dnes poránu

A co s tím?

J. Vobr 2.5.2016 8:08

Re: Na Atlasu dnes poránu

Důrazně odsoudit jménem náchodských tkadlen !!!

:-)))

R. Veselý 2.5.2016 8:11

Re: Na Atlasu dnes poránu

Nic, ale nepřipomíná vám to "staré dobré časy" ?

R. Tesařík 2.5.2016 8:25

Re: Na Atlasu dnes poránu

Nevím co předcházelo před natáčením.. Navíc, dost se s ním sejou.

P. Selinger 2.5.2016 9:41

Re: Na Atlasu dnes poránu

I když nelze soudit lidi podle jejich zjevu, lze podle účesu a vizáže usuzovat, že se jedná o anarchistu nebo smažku. Kdo ví, proč ho chtěli legitimovat....

P. Vaňura 2.5.2016 9:38

Staré dobré časy mi to opravdu nepřipomíná, to by se

totiž s policajty, pardon příslušníky nikdo nepral. Za nenošení občanky bývala pokuta 50 Kčs, to je na dnešní poměry asi 500 Kčs. Ale někdy se to dalo "ukecat."

J. Fridrich 2.5.2016 8:57

Re: Na Atlasu dnes poránu

Tihle " strejci " mají ubránit naši republiku ? Ten zásah nebyl potřebný - ale pokud by byl potřebný, tak byl ubohý a neúčinný...

P. Hlosta 2.5.2016 7:46

Když Máj, tak milování! ;-))

Já si vzpomínám na ty 1.Máje. To po průvodu marně člověk(tenkrát děcko) hledal nějakou zábavnou akci, něco tak nějak svátečně zabavující, když běžně bylo všechno nudné. V Parku hrála dechovka, kolotoče pokud byly, tak přeplněním praskaly ve švech, ale až odpoledne a stánky občerstvením byly tak mizivé počtem, že nemělo smysl stát u nich frontu. Rozčarování z 1.Májů bylo každoročně. Snad jen kouknout na přenos v televizi, kde z Prahy ukazovali ty obrovské masy lidu poslušně kráčející a volající hesla.

Pražanům tohle 1.Májové snažení zůstalo. V obcích maximálně se lidi sejdou na nějakou zábavnou sešlost, nebo po divokých "čarodkách" v hospodě odpoledne zapijí kocovinu. S politikou na 1.Máje se otravují maximálně ve velkých městech. Já uznávám tak akorát právo studentů na Majáles a ostatní demonstrace za formálnost v setrvačnosti socialismu v Česku.

K 1.Máji patří určitě milování se mladých v přírodě a u starých tak polibek pod kvetoucí jabloní a potom práce na zahrádce, nebo aspoň před barákem. Takový hrábě a rýč, to jsou ty správné symboly jara. Chápu, že pro movitější to je zahradní traktor a .... víc mně nenapadlo :-) Matně vzpomínám na ten slogan z mlada - "A z lesů se opět ozývá řev muflonů a praskot panenských blan!" ;-))

Tak milujte se a množte se! Je jaro. ;-))

V. Novák 2.5.2016 11:50

Re: Když Máj, tak milování! ;-))

Je zima, meze ještě neoschly - to je o záněty!

J. Vozábalová 2.5.2016 3:58

A co komunisti,

měli dost prostoru? - mohli se svobodně vyjadřit? Sanozřejmě, že měli, samozřejmě, že mohli. Žádná policie, žádný zásah proti "propagaci potlačování práv a svobod" - na Novinkách byla dokonce fotka z jejich demonstrace s rudým praporem se srpem a kladivem v nějakém stánku. A jako vždycky - nikdo nic, nikdo to ani nekomentuje - jo to kdyby tam byl obdobný hadr s hákovým křížem - to by byl křik, to by vytáhli těžkooděnci a hadr s velkou slávou zatkli.

Ne, opravdu nefandím neonacistům, nechci vidět - ať už kdekoli - pověšené prapory s hákovými kříži, ale taky nechci, aby tu za tichého souhlasu oficiálních míst visely prapory se srpy a kladivy.

Občas - málo, ale přece - se ozve povzdech, že komunisti mají pořád velkou sílu - no bodejď by neměli, když je všichni nechávají dělat si co je napadne a v jejich případě najednou zákony neplatí. Ano, byla to chyba, že jsme se s nimi po převratu nikterak nevypořádali, ale to, že svou zrůdnou ideologii mohou beztrestně veřejně propagovat dosud, je chyba daleko větší.

Je to začarovaný kruh - nezasahuje se proti jejich protizákonnému jednání - nejspíš proto, že jsou třetí nejsilnější parlamentní stranou. Ale pokud se nezasahuje proti jejich protizákonnému jednání, jen málokdo si uvědomí, že jejich jednání JE mnohdy protizákonné a mnoho lidí je bude volit - sladká slova o přerozdělování bohatství se TAK hezky poslouchají a starat se sám o sebe je TAK obtížné - a tak budou dál silnou parlamentní stranou.

Tak co kdyby příští rok na 1.máje stála policie poblíž jejich shromáždění - hledat je nemusí, jsou pořád na stejném místě - a zabránila jim v protizákonných činech a projevech - no, je to hezká představa, ale z říše snů - bohužel.

P. Dvořák 2.5.2016 4:40

Re: A co komunisti,

Kdybyste nenapsala tento obsáhlý komentář, ani já ani spousta lidí bychom vůbec nevěděli, že se komunisté po roce zase někde sešli a jak tím jsou nebezpeční.

Měli by vám poslat alespoň kytku žlutých růží za propagaci.

A. Reček 2.5.2016 7:00

Re: A co komunisti,

Máte pravdu, jejich akce na 1.máje vyhasínají. Na dědinách naprosto nedělají nic a v menších městech se jich sejde už jen stovka.

M. Valenta 2.5.2016 8:20

Re: A co komunisti,

Máte pravdu. Stejný nezájem by slušel i Zemanovi. Pak by se belhal po zemích českých jak kůl v plotě. A to on dobře ví. Proto Peroutka, Konvička, rusko-čínské tanečky, hulvátství atd.

J. Vozábalová 2.5.2016 8:49

Re: A co komunisti,

Nu pane Fvořáku, tím, že se sešli rozhodně nebezpeční nejsou - i když mne opravdu netěší, že je jich ještě pořád tolik, že se mohou scházet. Jenže o to vůbec nejde, jde o to, že že měla zasáhnout policie, protože veřejně a otevřeně podporovali a propagocali - jako ostatně každý rok na 1.máje . "hnutí směřující k potlačení práv a svobod" a nikdo nic, jako by pro ně zákony neplatily - jako ostatně každý rok na 1.máje.

To kdyby se sešlo 10 nácků s hákovým křížem na fangli, vyrazilo by na ně nejmíň 20 těžkooděnců a byla by to hlavní zpráva dne.

Ostatně třetí příčka v parlamentu se mi nezdá až takový pád do bezvýznamnosti - Vám ano?

J. Vozábalová 2.5.2016 8:53

Re: A co komunisti,

Omlouvám se za překlep - nebylo to úmyslné zkomolení jména - samozřejmě "pane Dvořáku" - ještě jednou velká omluva!

D. Polanský 2.5.2016 7:53

Re: A co komunisti,

Ti už málem ani nejsou. A tolik psaní.