14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Kladivo na policisty

Blíží se den D, kdy všichni přijdeme o řidičáky. Každý zkušený řidič totiž ví, že by svých dvanáct bodů stačil poztrácet za jediný den, pokud by ho ruka zákona zasáhla v každičkém případě, kdy se „dopustil přestupku“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
x 26.6.2006 1:46

Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

A co třeba jet normálně? Co jet tak, abych nikoho neohrožoval, ale abych také zbytečně nikomu nepřekážel? A když to neumím? Zpátky na stromy. Právě takový řidič je totiž nebezpečný. Protože mne nutí porušovat předpisy. Ale to je škoda slov.

mol 26.6.2006 3:03

Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Co vas nuti porusovat predpisy? Ze byste prijel o neco pozdeji?

Jestli je nekdo na nasich silnicich nebezpecny, pak jsou to indiviua, kteri nejsou schopni respektovat, ze se na silnicich vyskytuji i pomalejsi vozy ci ridici. Dokud bude ten, kdo nejede maximalni moznou rychlosti povazovan ostatnimi ridici za verejneho nepritele, tak se to u nas tezko kdy zlepsi.

Kkk 26.6.2006 6:51

Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Co to je jet normálně. Když pojedu na 50tce 50, tak bych logicky neměl nikoho zdržovat.

fotr 26.6.2006 5:29

Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Nejde o to, jestli je idiot. Jde o bezpečnost provozu.

Pokud je někde povoleno 90, jedná se o přehledný úsek, tak se očekává, že pojedeš 80-90. Pokud pojedeš 50, tak tím nutíš ostatní řidiče k změně rychlosti a předjíždění, což je potenciálně nebezpečné. Ostatně to, že je na některých silnicích zakázáno u krajnice odstavovat auta ti nepřipadá asi podivné. Právě kvůli bezpečnosti. Ale když takovou překážku umístíš přímo do jízdního pruhu, tak ti to nepřijde divné. Proto je také zakázána i právě taková bezdůvodně pomalá jízda. Ze zákona, dříve vyhlášky.

Kkk 26.6.2006 7:02

Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Tak já se setkávám spíše s opačnou reakcí.Myslím, že by se měly rychlosti dodržovat od toho tu ta vyhláška je. Takže když někdo jede na 50tce  ve městě 80km/hod, tak je suverénně najpomalejším vozidlem. A to by být nemělo. To je to svědčí o  malém právním vědomí většiny řidičů. Co potom chcete? Myslíte, že jede opravdu bezpečně?

fotr 26.6.2006 11:15

Re: Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Jistě, jistě, jistě. Ale řeč je o něčem jiném. O pomalé jízdě, pane kolego.

test 26.6.2006 7:07

Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

kde je milý šibale zakázána bezdůvodně pomalá jízda? vy ftipe...podle bodu 1 nejedu téměř nikdy bezdůvodně, protořže se bojím, je rozbitá silnice, jsem nezkušený řidič atd... BĚŽ si ZOPAKOVAT ZAKONY...

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

fotr 26.6.2006 11:14

Re: Re: Re: Re: Jirka 83.208.227.xxx je blbec

Sám sis částečně odpověděl. A vezmi v úvahu ještě dvě věci: existuje dokonce komunikace, kde je předepsaná MINIMÁLNÍ konstrukční rychlost vozidla (dálnice). Běž se tam vymlouvat, že ti traktor jede 25, ale že to nevadí, protože by jsi si stejně rychleji netroufl jet.

A co je důležitější, pokud si snad myslíš, že (1) tě automaticky chrání před pokutou podle bodu b), nebo tím slovíčkem bezdůvodně, tak se mýlíš. Protože pro vydání a držení řidičského průkazu musíš mít nějaké schopnosti a úroveň dovedností.

Obávám se tedy, že pokud by jsi se na to chtěl vymlouvat, tak možná nedostaneš pokutu, ale seberou ti řidičský průkaz.

Stejně jako ho seberou například starému člověku, co už má tak pomalé reakce že mu neumožní jezdit bezpečně jinak, nežli krokem. Bezpečně krokem, podle svých schopností.

Jarda C. 26.6.2006 0:21

A nejen obsah peněženky

Podle výkladu zákona vrchním dopravákem Bambasem stačí k udělení vysoké pokuty + stržení 4 bodů oznámení policisty (státního nebo městského), že řidič nepustil kohosi na přechodu. Žádného důkazu přitom není třeba!!! 

 Vždyť si touto cestou mohou policajti vyřizovat jakékoli účty s kýmkoli a za cokoli: jejich děti se ve škole popraly, manželka řidiče pomluvila jeho manželku, pes řidiče se vyčural u dveří policajta, otec policajta se pohádal v hospodě s otcem řidiče, řidičovi vyrostl na zahrádce větší květák než policajtovi, učitelka dala dcerušce policajta kouli ze zeměpisu atd. Tohle je vyloženě totalitní prvek slavného bodového systému!!!!

Bubik 26.6.2006 0:29

Sice se řidič může bránit v přestupkovém řízení,

nicméně policajt je policajt, že....

Horší je, že MP jsou ( a od nového měsíce budou ještě víc) motivováni vybrat na pokutách co nejvíce. Obce peníze nemají, pokuty jsou příjmem obce, šéfové MP budou mít hodnocení podle pokut, pěšáci tedy taky.... V Praze se už MP nechala slyšet, že od 1.7. žádné tolerance nebudou. Ani km nad limit ani 30ti kilometrový......:-/

Obecně bych ovšem výklady plk Bambase zrovna jako relevantní nebral. Je to přeci jen policista mající účelový náhled. Vždyť se na ten zákon těší léta..........

Jarda C. 26.6.2006 1:04

Re: pokud si vzpomínám, tak Městská policie

byla kdysi zřízena za účelem zvýšení bezpečnosti spořádaných občanů. Aby se lidi nemuseli bát sami na zastávce, jít v podvečer z práce, nechat před domem zaparkované auto nebo nastoupit do pražské tramvaje č. 22.

Pár let uběhlo a přichází změna. Kluci a holky různých kvalit, sehnaní náborem po čertech a ďáblech,  s krátkodobým kurzem, budou suplovat dopravní policii. Což je podstatně výnosnější, než hlídat nějaké přiblblé občany.

Co tedy nastane? Pro policajty Klondike 21. století.  Pro pouliční zloděje a násilníky krásné časy.  

Dick 26.6.2006 1:29

Re: Re: pokud si vzpomínám, tak Městská policie

Taky jsem pochopil vznik městských policií jako opatření pro potírání drobné kriminality, jako vznik instituce, co bude mít pravomoc postihnout vandaly, sprejery a neukázněné psovody z našich parků. Dopadlo to tak, že strážníci buzerují řidiče, měří rychlost, zastrkávají lístečky za stěrače... poněvadž to všecko je jednodušší, než honit kapsáře nebo zjišťovat z čího čokla vypadlo to lejno... A u Anděla musela homelessáky a feťáky vyklízet soukromá  ochranka  najatá městskou částí!

DAH 26.6.2006 9:46

Re: Re: Re: pokud si vzpomínám, tak Městská policie

No, Dicku, a co Ti vadí na tom že MP, buzeruje navíc i řidiče? Že třeba měří rychlost? Kapsář Tě nasere, ale neukázněný řidič Tě zabije, nebo Tvoje děcko. Máme u nás přechod, se světly. Už od malička jsem svýho kluka učil, že se nechodí na zelenou, ale na zelenou po rozhlédnutí, protože se vždycky najde nějaký kretén, co to prostě musí dojet, hmmmmm a není to padesátkou. A největší sranda je, že tam nikdy žádný řidič za to nedostal pokutu. Akorát chodec, který přešel na červenou, kd\ž široko daleko nebylo žádné auto. Sranda? Jo sranda, ale kdyby tentýž chodec šel na zelenou bez rozhlédnutí, tak je dávno po něm. Závěrem - řidič může zabít, a pokud jeho přestupky tak i nebudou posuzovány, tak je něco špatně.

fotr 26.6.2006 11:23

Re: Re: Re: Re: pokud si vzpomínám, tak Městská policie

Zajímavý přístup. Já měl za to, že hlídat řidiče je práce dopravní policie.

Ale řidič nás může zabít, narozdíl od zloděje. Hmmm.... V takovém případě  bychom měli poslat  hlídat  řidiče  například zahradníky z technických služeb.  Řidič nás zabije, neposečený trávník nezabije. Nebo učitelé, ti by také mohli jít měřit a vybírat pokuty na křižovatku. Že se žáci nedozvědí nic nového o dělení trojcifernými čísly je také nezabije. Řidič je zabije.

Dick 26.6.2006 18:33

Re: Re: Re: Re: pokud si vzpomínám, tak Městská policie

Mně to DAHU nevadí, pokud se ale svedena vidinou snazší práce s jistějšími výsledky POLICIE nevyprdne na onu drobnou pouliční krimialitu. Moje děcka jezdí tramvají č.9 od Národní k Andělu, ve voze sedí tuberáci, homelessáci, pankáči se smečkami neovladatelných čoklů, bývá tam smrad, nablito... a naše čacká MP P-5 dává lístečky za stěrače a chytá řidiče na křižovatce Plzeňská x Ostrovského. A radnice si musela pro zklidnění pěší zóny musela najmout soukromou ochranku aspoň na dobu vánočních trhů... Uražený šéf městské police P-5 se pak nechal slyšet v tisku, že oni taky umějí zjednat pořádek v ulicích. Tak proč to XAKRU nedělá!!!! ;-O

Jaka 26.6.2006 0:56

Jo, on to vždycky býval nezanedbatelný příjem do místní kasy,

kdyby to aspoň šlo zpět na ty cesty, ale nejde, to je sprosťárna !

Jiří 26.6.2006 0:14

Žili ,byli šibalové

Astone pokud nedokážete jezdit podle předpisů, tak se nazakrývejte rouškou politiky, a nejezděte vůbec. Buďto jste idiot nebo se zákonu dokážete přizpůsobit jako ostatní řidiči.

Ale doporučuji vám zároveň pátrat po konexích, ono to určitě, zcela podle hesla, všichni jsme si rovni, někteří jsou rovnější, určitě půjde. Žijeme přeci v Čechách!

Bubik 26.6.2006 0:32

Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Aniž byste rychlost o jeden jediný kilometr překročil? I když je ta třicítka třeba několik kilometrů dlouhá? A když je navíc umístěná mimo obec, na silnici, kde se v neděli nepracuje ?

Dost pochybuji.

Ovšem 31 je už body. Ani Vás nemusí chytit na místě. Stačí, že Vás někdo vyfotí.........

xxx 26.6.2006 0:57

Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Jo, Jirka je ten vyjímečný exemplář, o kterém se mezi policisty vyprávějí legendy. Než sedne do auta, tak ho třikrát obejde, podívá se zda světla svítí, blinkry blikají, stěrače stírají, klakson troubí.Ještě nikdy nezapomněl rozsvítit, vždy dodržuje rychlost, na přechodu zastaví a převádí školní dítka a stařenky na druhou stranu silnice. Škoda jen, že jezdí dvakrát do měsíce a to jen od baráku do sanatoria a zpátky. Teď byl navíc navžen na zvláštní poctu, bude stát vycpaný před budovou MV ČR, abychom všichni viděli, jak dopadneme.

Stanislav 26.6.2006 1:30

Re: Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

;-D R^

spaldings 26.6.2006 3:51

Re: Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Náhodou, Jirka je jeden ze schopnějších příslušníků Městské Policie.

MLOK1 26.6.2006 13:27

Re: Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Autore "xxx", automobil NENÍ vždy nutno obcházet při kontrole světel. Existuje physikální fenomén, zvaný ODRAZ.  Parkujete-li v řadě stojících vozidel a stojí-li nějaký vůz před, i za Vámi, máte vyhráno! Zvláště pochromované nárazníky skvěle odrážejí parkovaci a brzdová světla, jakožto i zadní blinkry. Blinkry - to je ostatně kapitola sama pro sebe. Klasické (asi ne elektronické-to nevím) přerušovače blinkrů zareagují na spálenou žárovku podezřele vyšší frekvencí blikání (a většinou též i slyšitelného cvakání relé), podle kterého pozná  vadnou žárovku i slepý řidič.

loula 26.6.2006 6:07

Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Pokud si vzpomínám,  tak policie samovolně tolerovala překročení rychlosti o 10% s poukazem, že jde  toleranci rychloměru. Teprve nad tuto hodnotu pokutovala. Proč by to nemělo zase platit. Pokud chci mit jistou, že na volné silnici nepřekročím 90 km/hod, musím jet podle rychloměru osmdesátkou.

VVS 26.6.2006 10:06

Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

Milý pane, nemusí Vás vyfotit. Stačí, když Vás BEZ důkazu nahlásí, protože již stačí pouhé tvrzení policisty. Z toho samozřejmě vyplývá (kromě jiných kratochvílí), že je v podstatě úplně jedno, jak rychle pojedete, pokud fízl bude chtít, tak Vás potopí i kdyby jste na třicítce jel 20.

AAA 26.6.2006 22:51

Re: Re: Jiří, umíte jet na třicítce maximálně třicet?

To Vás tedy lituju, jestli máte takové zkušenosti.