8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Kissinger se mýlí, ale...

Doyen a legenda americké a světové diplomacie Henry Kissinger se v Davosu vyjádřil k válce na Ukrajině. Vzbudil tím nevoli, zvláště pak na Ukrajině. Varoval před pokračováním války a doporučoval k obnovení statu quo ante, tedy k návratu před 24. únor, kdy Rusko svého souseda přepadlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Vacek 26.5.2022 10:59

Konečně další, kdo prozřel a vidí, že se nejedná o konflikt Ukrajina - Rusko, ale západ (NATO) - Rusko. Tak, jak od začátku tvrdily nezúčastněné země. A konflikt bude trvat tak dlouho, dokud západ (představovaný hlavně USA) bude mít na jeho pokračování zájem.

Nyní zájem opadává, protože se ukazuje, že oslabení Ruska není reálné a ekonomické škody západu rostou.

Co bude mít Amerika z EU, která bude bez energií, nekonkurenceschopná a která bude potřebovat ekonomickou podporu?

Z. Babek 26.5.2022 11:02

R^

J. Franke 26.5.2022 11:04

Taky budete na stará kolena blbnout...

J. Anděl 26.5.2022 11:05

Jako že třeba my na Ukrajinu posíláme zbraně? Ano, posíláme.

Jde ovšem o agresi Ruska proti Ukrajině, Západ nenapadl Rusko.

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:17

"Západ" provokoval Rusko.

D. Mach 26.5.2022 11:20

Západ Russko ničím neprovokoval. Naopak se ho různými ústupky snažil dotlačit do civilizované Evropy. Ale je to marný, je to marný, je to marný ...

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:26

Já třeba provokaci beru to, že se snaží kolem Ruska budovat vojenské základny, že je vyhlašováno embargo na ruské suroviny, rozšiřovàní NATO, zpochybňováni 2WW, adorování Vladovců u nás, stavění jim pomníků, odstraňování památníků, přejmenovávání ulic, zákaz NS2....

D. Mach 26.5.2022 11:30

Russko za hranicemi základny nebuduje? Dokonce kvůli tomu zabírá území cizích suverénních států. A jaký vliv má adorováví Vlasovců u nás na útok na Ukrajinu?

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:45

Zesměšňování Ruska. Ne jenom u nás.

Stejně, tak jako se cítilo Německo po 1WW. I to byl důvod, proč v Německu získal Hitler takový vliv.

Základny Ruska : asi 7

Základny USA : asi 800

Takže základny Ruska na území jiných států odpovídají asi 1% z počtu zàkladen USA.

Plus základny NATO ?

D. Mach 26.5.2022 12:01

Takže souhlasíte s tím, že Putler je stejný šmejd jako Hitler. Tak díky za souhlas.

R. Nešpůrek 26.5.2022 13:48

Takže souhlasíte, že bylo Rusko stejně zesměšňováno jako Německo ? Díky za potvrzení.

R. Nešpůrek 26.5.2022 13:50

O 99% méně vojenských základen taky o něčem vypovídá.

F. Doušek 26.5.2022 11:34

Dějiny přepisovat se vám zase zachtělo?

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:36

Ne. Ale čekám na opravy mých chybných tvrzení z vaší strany. Prosím a bez nadávek.

D. Mach 26.5.2022 11:51

1) Snaží se kolem Ruska budovat vojenské základny - nikdo to nedělá.

2) Je vyhlašováno embargo na ruské suroviny - až po zahájení války na Ukrajině, předtím nebylo vyhlášeno.

3) Rozšiřování NATO - Putler říká, že mu to nevadí ani v případě Finska.

4) Zpochybňováni 2WW - jak a kdo zpochybňuje? Odehrála se, to je neoddiskutovatelné.

5) Adorování Vlasovců u nás - to, že se nezpochybňuje historie 2WW, a přiznává se jim podíl na osvobození Prahy přece není lež.

6) Stavění jim pomníků - komu? Vlasovcům? Kde?

7) Odstraňování památníků - reakce na to, že se konečně kriticky hodnotí význam rusských osobností a na to, že v Russku odstraňují české památníky.

8) Přejmenovávání ulic - viz. bod 7

9) Zákaz NS2 - není zakázán, je dokončen ale nezkolaudován. Německo má ale právo ho nevyužívat.

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:54

Odpovím, ale je oběěěd ...

D. Mach 26.5.2022 12:04

Šetřete síly!

A. Poláková 26.5.2022 13:30

Pomník Vlasovcům vybudoval starosta Řeporyjí , pokud to zpochybňujete, lžete. Jako je ostatně vaším zvykem i v jiných případech. A dovolte otázku...vy se glosováním na NP živíte?

D. Mach 26.5.2022 13:45

A vy?

A. Poláková 26.5.2022 18:16

Já takovými pisálky hluboce pohrdám . Ale jak vás tak občas pozoruji, tak jste spíš k politování.

R. Nešpůrek 26.5.2022 14:38

Takže ad1) : Poměr vojenských základen USA/Rusko = 800/7. Mám tam ještě započítat tu novou na Slovensku ? Nebo i tu, co se má zřizovat v Mošnově. ?

Nejsou tam započítány základny NATO. Noví členi - nové základny ? Atd atd.

ad2) : Zákaz (nedoporučení) ruského plynu přes NS2 byl vysloven USA JEŠTĚ před válkou na Ukrajině. Vyloučení (embargo) na dostavbu Dukovan ... Před válkou.

ad3) Upřesňuji : Nevadí, pokud tam nebudou zbraně hromadného ničení - viz pro ty pomalejší Kubánská krize.

ad4) Zpochybňuje se úloha SSSR. Kdo koho a kdy mohl osvobodit, osvobození Prahy, Plzně atd. atd. Kdo koho osvobodí bylo dáno dohodou mocností. Bylo to další ROZDĚLENÍ SVĚTA, tak jako vždy po válce.

ad5) Těźké na to odpovědět. Neumím a ani nechci hodnotit někoho, kdo DVAKRÁT zradil a třeba si chtěl vždy zachránit kůži. Nebyl jsem naštěstí v jejich. těžké situaci. Ale důvod pro stavění pomnîků jim určitě ne. A ve sdělovacích prostŕedcích se jevili jako hlavní osvoboditelé, hrdinové.

ad6) Co ty blbé řepy v Řeporyjích ?

ad7) U nás to začalo v roce 1990 ? odstraňováním hvězd z památníků sovětských vojáků na vojenských hřbitovech, růžový tank - nepamatujete ? Debaty kdo koho osvobodil a kdy mohl osvobodit, přejmenovávání ulic, odstraňování soch. Ten pitomec z Řeporyj jim jel ještěrkou na ruskou ambasádu a málem jim vyhlàsil válku, atd. atd.

Nevím jak v Rusku, ale tady třeba na Moravě, Ořechov u Brna, kde bylo dějiště největší tankové bitvy na Moravě se Rusko podílí celou dobu na udržování jejich hŕbitova - je tam asi 1400 padlých.

ad8) Jen české (hlavně praźské) vlezdoprdelkovánî. Za KAŽDÉHO režimu tam jsou plná náměstí a nemajī vůbec problém je přejmenovat. Rv

R. Nešpůrek 26.5.2022 14:42

ad9) Není zakázán, ale ještě PŘED VÁLKOU ho na doporučení NEZKOLAUDOVALI ;-D;-D;-D. To je něco podobného, jako že se obránci Azovstalu nevzdali, ale že se evakuovali ...Rv

P. Dvořák 26.5.2022 11:49

A co takový Kaliningrad?

Takže tím, že si u svého domečku pořídíte pancéřované dveře, tak tím vyprovokujete zloděje!

Ulici, kde jsem bydlel, přejmenovali postupně asi šestkrát, jak šle čas. Jestli to někoho vyprovokovalo, tak leda na poště.

A jak vidíte, Rusko zase vyprovokovalo Švédsko s Finskem, aby vstoupily do NATO. Furt samá provokace. ;-D:-P

R. Nešpůrek 26.5.2022 13:44

Pancéřové dveře je dost blbý příklad. To někoho ohrožuje?

Přejmenovávání: Dnes je stejné jako v minulém režimu?

Finsko, Švédsko máte pravdu.

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:29

Ano. Přesně jak jsem zde před chvílí psal : ZÁPAD se snažil DOTLAČIT do Ruska své DOBRO. Rusko o to ale nemělo zájem.

Děkuji, že jste má slova potvrdil. R^

D. Mach 26.5.2022 11:32

Psal jsem o ústupcích. Tomu ale vy asi nemůžete rozumět. Žádné vaše slinty jsem nepotvrzoval, dědouši! :-P

R. Nešpůrek 26.5.2022 11:37

Prosím tedy o nějaký konkrétní ústupek při vnucování DOBRA Rusku. A žádné slinty.

D. Mach 26.5.2022 12:06

Třeba to, že vyspělé státy světa rozšířily skupinu G7 na G8, ačkoli ekonomicky Russko mezi 8 nejvyspělejších ekonomik světa nikdy nepatřilo.

R. Nešpůrek 26.5.2022 13:52

Asi z toho čekaly nějaký prospěch. O tom snad ekonomická spolupráce je, ne ?

J. Anděl 26.5.2022 11:25

A Rusko provokovalo Západ. Novičok, muniční sklady, nenápadné hlášky o tom, že invaze v 1968 byla bratrská pomoc, nostalgie po sovětském svazu, kritika základen NATO v členských zemích...

My se ale bavíme o válce, ne o provokaci. Válku vede Rusko.