8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Kim v Číně

Je to daleko a nás se to netýká, ale co je dnes dost daleko, aby se nás to netýkalo? Snad na Marsu něco takového je, ale kdo ví. Korejský diktátor nasedl do svého obrněného vlaku a vypravil se na první zahraniční cestu od svého nástupu na trůn. Všichni komentátoři se shodnou na tom, že ta cesta něco naznačuje, jenom nevědí, co vlastně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 29.3.2018 21:27

Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

a Hayek se vykašlal na bitvu. Sám to nakonec uznal, no a keynesiánství zvítězilo, což je podle mne docela škoda.

Je to pryč. Lepit tady irelevantní tapety podle mne nemá smysl, k ničemu nevedou ani popularizující klipy typu "Fear the Boom and Bust": Keynes vs. Hayek Rap Battle":

https://www.youtube.com/watch?v=d0nERTFo-Sk

Třetí cesta mezi kapitalismem a socialismem, nebo nějaká její příští forma. Nic jiného v reálném světě nefunguje.

M. Prokop 29.3.2018 21:31

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Tohle je něco pro Tebe, autor je o krok napřed: https://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20180329/281724090102782

Toho už nepálí ani rozdíl mezi vlastenectvím a národovectvím (je-li jaký), ten už jede rovnou na humanismus.

:-P

M. Mařák 29.3.2018 21:47

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Nedokáži to zatím otevřít.

M. Prokop 29.3.2018 22:25

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Jiný odkaz je placený. Co tak vím, tak se press reader neotvírá na mobilu.

M. Mařák 29.3.2018 22:49

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Musel jsem si kvůli Tobě nahodit Google, tam to jde. Rychle jsem to přelétl. Já ho beru hlavně jako rovného chlapa a profesionála, motat do toho cokoliv jiného je podle mne politická polévka o ničem.

M. Prokop 29.3.2018 23:12

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Koho tak bereš? Četníka? Tam je to jasný, ovšemže.

Mně na tom pobavilo, že už ani vlastenectví podle autora není "košer", to je ta politická polévka o ničem.

Škoda, že na tom pressreaderu nefunguje kopírování, pár výroků by stálo za komentář. Ale už jdu taky chrnět.

M. Mařák 29.3.2018 23:15

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Jo, toho policajta, který tomu šéfoval a zachoval se jako chlap a profesionál.

Vše ostatní jsou kecy o ničem.

M. Prokop 29.3.2018 23:26

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Tak asi, četník je jasný, udělal víc než musel. Dobrý chlap.

Já komentoval ty (IMHO blbý) kecy.

O. Uživatel 29.3.2018 22:04

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 29.3.2018 22:23

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Ovšemže to není útok. Právě naopak.

O. Uživatel 29.3.2018 22:30

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 29.3.2018 22:35

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Mně se moc nelíbí, protože se obávám, že vlastenectví není nahraditelné humanismem. Může to fungovat spolu, ale není to záměnné.

A co je ještě (prospěšné) vlastenectví a co už (škodlivý) nacionalismus, to je zavedená polemika mezi mnou a MM.

Tohle to "flekuje".

O. Uživatel 29.3.2018 22:39

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 29.3.2018 22:54

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Jo, my se celkem shodneme, proto to bylo adresováno Martinovi.

Pobavilo mne to nepochopení Pospíšilova výroku. Státní zaměstnanec prostě má sloužit svému státu (vlasti) a pokud tak činí v duchu humanismu, tím lépe.

Už ta úvodní věta, "Zaměňovat univerzální hodnoty lidství za vlastenectví" je IMHO mimo.

J. Anděl 29.3.2018 21:35

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Ano, v reálném světě jsou pořád zločinci. Přesto psát o nezločinném uspořádání světa není o nic víc zbytečné, než napsat rockovou písničku. Je to sice k ničemu, ale někomu se to třeba líbí.

M. Prokop 29.3.2018 22:27

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Nic proti tomu nemám, ale s Martinem se občas neshodneme na téma, co je vlastenectví, co národovectví a jaký je mezi tím přechod. Tenhle článek to flekuje, autor má pochybnosti i o vlastenectví.

J. Anděl 29.3.2018 23:29

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Může svobodnému jednotlivci prospívat vlastenectví? Podle mě může, ale asi to bude subjektivní a relativní. K článku - taky mám jednu matku a nemusím jí "vymezovat vůči ostatním matkám". Prostě to je moje máma, co s tím nadělám? Ke každému se ale třeba máma nechovala hezky, tak k ní takovej vztah nemá.

Trochu to skřípe, tohle přirovnání, napadlo mě, když jsem si vzpomněl na Krylův verš o zpackané rodné zemi, jež snad může být otčinou, však není vlastí.

Jinak orientální duchovní směry, které ctím, pracují na postupném oprošťování od všech lpění. Ostatně nejen orientální, i ten "náš" Ježíš mluvil o opuštění rodiny a následování Krista... Tzn. onen vztah s vlastí je tam vnímaný jako omezení. Ale nevidím žádný prospěch v nahrazení jednoho lpění (na rodině, vlasti) lpěním jiným. A onen univerzální humanismus mi jako taková náhrada připadá. Ale hlavně a především vidím problém, když někdo podlehle ideálům (jakýmkoliv) a snaží se je ostatním nacpat systémově. Dovedl bych se vzpírat i nucenému vlastenectví, ale dneska není taková doba, že by to tolik hrozilo.

V. Klepetko 29.3.2018 21:35

Hayek jako Prorok?

To zní tak nějak didakticky... Jako nějaké poselství... Moudro...

Will Rogers ale pravil:

"Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnohé z toho co víme, není pravda!"

:-))

K. Janyška 29.3.2018 21:37

Re: Hayek jako Prorok?

To co není pravda je ovšem totožné s tím, co nevíme... Dzp.

V. Klepetko 29.3.2018 21:47

Re: Hayek jako Prorok?

A protože "víme, že nic nevíme", jak pravil klasik, tak Vám z toho nevyhnutelně logicky vychází výrok, že

"nic není pravda"...resp. že "To co není pravda" je "vše".

Není to v rozporu s kompozitivní teorií? :)))

O. Uživatel 29.3.2018 22:16

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 29.3.2018 23:39

Re: Hayek jako Prorok?

Všechno to, co není, co nemá tvar, jméno, začátek, trvání a konec. Třeba skutečný Bůh. :-)

K. Janyška 29.3.2018 21:36

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

MM, vy jste nevzdělaný naiva. Keynes vyhrál asi jako Vandas tady nezi vámi, trdly. Ale ve skutečnosti jsou jeho teorie úplně vyvráceny a vývojem úplně zesměšněny. Hayekův popis lidského světa potvrzen. Zejména rozpadem tzv. světové socialistické soustavy a nožstvím nových a nových národních států... Dzp.

M. Mařák 29.3.2018 21:41

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Hayek sám uznal, že to tehdy s tím Keynesem bohužel nevystihl a nedotáhl do konce, řeknu-li to diplomaticky.

M. Prokop 29.3.2018 21:38

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

A ta třetí cesta funguje jen na dluh. A dluh je časem nutno buďto zapravit (nemožné nebo průser), případně nezapravit (jasný průser).

To je společná vlastnost socíku i "třetí cesty".

M. Mařák 29.3.2018 21:49

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

To je cesta zejména USA, no a pak všech států EU, Kanady, Austrálie a podobně.

I. Mertl 29.3.2018 21:51

Re: Hayek prohrál, když ho mediálně rozdrtil Keynes

Hayeka jsem četl v devadesátkách jako slovo Boží, zázrak. Než mi došlo, že se jedná o pohádku, nerealizovatelnou utopii. Bohužel, bylo by to kráásnéé!

P. Vandas 29.3.2018 21:24

Jestli ten Skřípal to koma nakonec nehraje. :-):-):-)

V. Klepetko 29.3.2018 21:39

Re: Jestli ten Skřípal to koma nakonec nehraje. :-):-):-)

Nikdo mu tady ani jinde v diskuzích vlastně nepopřál uzdravení (prý dobře mu tak).

Takže tak činím já :-)

K. Janyška 29.3.2018 20:57

JDĚTE DO HÁJE S PŘÍBĚHY, MANIPULÁTOŘI.

Hlupáci a zločinci, kteří s tím přišli, nechtějí, aby se lidé dověděli něco o principech, na kterých ve skutečnosti vyrostl a stojí lidský svět, a to bez pověr a mýtů, a zmanipulovanými tzv. příběhy, vnucují lidem to, co potřebují. Hlavně však zcela zastíní onu podstatu, kterou jsem popsal. Každý vidí, jak kdejakou blbost ve zprávách potvrzuje jakýsi Franta Novák nebo jiný aktér svým příběhem. Samozřejmě redaktory zmanipulovaným a narafičeným tak, aby potvrzoval jejich pravdu, která je však vždy určena předem.

Toho, kdo chce vědět více, informuji o tom, že existují informační směrnice EU, kterou ovládají různí Sorosové, kteří se s lidského světa snaží udělat poslušné lidské stádo, které jim bude sloužit... Dzp.