3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Kim v Číně

Je to daleko a nás se to netýká, ale co je dnes dost daleko, aby se nás to netýkalo? Snad na Marsu něco takového je, ale kdo ví. Korejský diktátor nasedl do svého obrněného vlaku a vypravil se na první zahraniční cestu od svého nástupu na trůn. Všichni komentátoři se shodnou na tom, že ta cesta něco naznačuje, jenom nevědí, co vlastně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jelínek 29.3.2018 11:49

Re: KOREANISTÉ A SINOLOGOVÉ nazdááár !!!

Dobřééééé

M. Hromadko 29.3.2018 10:53

Dobrý den

možná to "zakleknutí" FAU nebylo tak úplně od věci:

https://echo24.cz/a/ST7ZT/kauza-babisovych-zajistovaku-pokracuje-policie-obvinila-jednatele-firmy-fau

R. Neveselý 29.3.2018 10:40

Tak dnes už média několikrát hlásila

že se sejdou vůdcové severní a jižní Koree.

Cožeeee? V Jižní Korei je nějaký vůdce? To se asi v těch médiích zase posssrali nebo co!

J. Tolman 29.3.2018 11:17

Re: Tak dnes už média několikrát hlásila

Když může mít Rusko prezidenta, proč by Jižní Korea nemohla mít vůdce.

R. Neveselý 29.3.2018 12:32

Re: Tak dnes už média několikrát hlásila

co to?

J. Tolman 29.3.2018 14:19

Re: Tak dnes už média několikrát hlásila

Když může být ruský diktátor nazýván prezidentem...

P. Vandas 29.3.2018 10:33

Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

S tím Kimem se mi to nezdá. Že se vzdá jaderného kufříku? Tak v to nevěřím. Co tedy potom bude cílem těch slavných rozhovorů? Jaká bude úloha Ruska a Číny, kteréžto velmoci silou zabránili vojskům OSN ovládnout Koreu celou? Možným cílem by byla "Mírová smlouva" neb ten konflikt je pouze ve stavu příměří. Možným cílem je modernizace Sev.Koreje po čínském vzoru. A kladu si otázku, kdo z účastníků Čína, Rusko, USA a Jižní Korea může mít na vzniku dalšího ekonomického tygra skutečný zájem? Myslím , že nikdo z jmenovaných. :-):-):-) Spíše mám obavy, aby po předpokládaném krachu rozhovorů nedošlo naopak k vyostření situace.

V. Novák 29.3.2018 10:38

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Nesouhlasil bych s vámi - ale míváte nepříjemně často pravdu...

R. Neveselý 29.3.2018 10:41

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Na to je jednoduchá metoda: představíte si, jak by to mělo být a ono to bude právě naopak.

P. Vandas 29.3.2018 10:51

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Možná je problém Koreje o level výše. USA se cítí okrádána o bohatství ze strany Číny a ohrožována ze strany Ruska. Alespoň tak se mi to jeví. Trump se pokouší nastavit nové podmínky s těmito tak, aby USA dále nechudly a aby zajistil trvalou vojenskou převahu nad Ruskem. K tomu je potřeba, aby Čína s Ruskem byla spíše v konfliktu, než ve spojenectví. A Kim je takovým klackem v rukou jak Ruska a stejně tak i Číny. Kim totiž může Trumpa strašit a vyhrožovat USA armagedonem, což ani Rusko, ani Čína dělat nechtějí a asi ani nemohou. Tož Kim se hodí i USA a to tím, že USA svůj hněv a výhrůžky mohou adresovat Kimovi a nikoli přímo třeba Číně. Po nástupu Trumpa se přerozdělují mantinely mezi velmocemi a to vyvolává ony viditelné a nám nesrozumitelné propagandistické akce třeba s tím Skřípalem. Možná i Británie má podobnou roli, zástupné figury ve velké politice, jako ten Kim. :-):-):-)

R. Brzák 29.3.2018 11:14

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

S tímto pohledem mohu souhlasit. Ovšem S.Korea je i ideálním bodem pro Trumpovo sebezviditelnění. A já dokonce doufám, že Trumpův obchodnický přístup (zatím vidíme excitované trumfování se jak na arabském trhu) bude mít v kombinaci s dalšími faktory (postupná změna v Číně i Rusku) slušný úspěch...

M. Varadinková 29.3.2018 12:30

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

V tom máte asi pravdu, že Kim je pouhým klackem a Británie se Skřípalem) je také klackem v souboji USA-Rusko(potažmo Čína).

Je ovšem příznačné, že Američani se "cítí být ohroženi" a "ochuzováni" tím víc, čím víc mají po světě základen, čím víc podporují převratů v zemích kolem Ruska a čím víc vydávají na zbrojení. Tudy zkrátka cesta nevede a přišel na to už svého času Reagan a prostě s těmi Rusy začal jednat a zjistil, že se s nimi domluvit jde, i když to tehdy byla ještě komunistická "Říše zla". Dopomohla mu k tomu i Thatcherová, která se "kamarádila" s Gorbačovem.

Bohužel dnes na Západě chybí státníci jako byli Thatcherová (doufala jsme, že ta Mayová bude něco podobného, ale je to bohužel blbka a ještě většího blba má za ministra zahraničí) nebo Reagan.

Kim je jenom náhradní klacek a s klackem se těžko co domluví. Dokud se spolu nedomluví USA a Rusko (potažmo Čína) jako kdysi Reagan s Gorbačovem, tak na světě klid nebude.

A nemyslím si, že ta vina, proč ta domluva dnes nejde, je na Putinovi. Je bohužel jednoznačně na Západě! Nejenom Američané mají strach z Ruska, ale i Rusové mají strach z Američanů. Přičemž reálné události svědčí o tom, že zatímco ten strach z Ruska je na Západě vybičovaný hlavně umělou propagandou (jako třeba teď s tím Skřípalem), tak strach Ruska ze Západu (tedy z USA) je podporovaný realitou, jakou byly a jsou všechny války vedené USA proti "zlobivým" zemím a všechny převraty podporované USA v posledních třiceti letech.

R. Brzák 29.3.2018 12:44

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Na obou stranách rozhoduje strach - o tom není pochyb. To je ovšem realita států všech - pokud mají velkou moc nad svými občany, přirozeně více a více sklouzávají k jejímu dalšímu budování a tak k omezování svobody jedinců. A pro tento účel není lepší nástroj, než hledat vnějšího nepřítele...

Souhlasím s tím, že Rusko je pro nás malým rizikem - dokud bude NATO složeno z jednotlivých prosperujících (a tudíž svou sílu odpovědně budujících) zemí. Přesto je rizikem pro své sousedy - a zejména ty, kteří nejsou v NATO.

Bohužel musím souhlasit i s tím, že dnes naše propaganda pracující s přehnaným strašením Ruskem není dobrou vizitkou nás, tedy Západu... To, že Rusko jede svou propagandu na největší obrátky (a že je tamní propaganda více úspěšná ve vztahu ke svým občanům) je ovšem zcela zřejmé.

Ale když budeme hledat vinu, pak zatímco ve svobodné společnosti mohou za chybná rozhodnutí více občané a méně vládci, v méně svobodných režimech je tomu naopak. Rusko je autoritářské (byť již není tolik nesvobodné, jako za SSSR) a držitelem moci nejvyšším je Putin. On nese největší díl odpovědnosti.

M. Varadinková 29.3.2018 13:02

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Putin nese odpovědnost za chování Ruska. Za chování Západu neseme zodpovědnost také my svým vlezdoprdelstvím a přikyvováním a ochotným šířením lživé nenávistné propagandy.

Za to, že dnes je svět na pokraji války, nese zodpovědnost především Západ, Rusko zpravidla jen reaguje. A to obvykle dost zdrženlivě a umírněně, dost často si od Západu nechá doslova "srát na hlavu". Až tam nastoupí místo inteligentního a zdrženlivého Putina nějaký "sekáč, který se nezakecá" (nebo stačí jen blb typu Mayová) a který si ta neustálá příkoří líbit nenechá, tak ta jaderná válka prostě bude a odskáčeme to jako první my.

A. Nový 29.3.2018 13:17

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Pro blbku z Čubistánu jsou všichni blbci. :-))

M. Prokop 29.3.2018 13:32

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Putin ne! :-P

A. Trick 29.3.2018 10:41

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

O tygrovi máte pravdu. Korejci jsou považováni za nejschopnější asijský národ.

Kdyby záleželo jenom na Korejcích, tak by se už sjednotili. A zmizel by ten severní hnusný režim. Jenomže Amíci musí mít základny všude. Bo Čína a japonci by se časem mohli stát nespolehlivými. Čína si Kima vydržuje kvůli těm americkým základnám.

K. Němec 29.3.2018 11:05

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Nemusí se vzdát jaderných zbraní jako takových, ale přestane dělat testy a provokace. Už má pravděpodobně dostatečně otestováno.

J. Anděl 29.3.2018 11:45

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Třeba doufají v levnou pracovní sílu a zdroj privatizačních příležitostí :-)

J. Matuška 29.3.2018 12:34

Re: Tož vás milí přátelé i odpůrci zdravím z Dobříša.

Jsem optimista. Prezident Donald Trump má Nobelovu cenu za mír na dosah ruky. A nejen on...

Podmínkou je, že SI sednou k jednomu kulatému stolu. /

Z. Lapil 29.3.2018 10:25

Lidu KLDR by to nepomohlo

Lidem určitě ano.

Netvrdím, že jsem za socialismu trpěl a v kapitalismu jsem si hmotně nijak extra nepomohl, ale ujišťuju ty, kteří to nezažili: každý kousek svobody navíc je velká věc a mezi "nesmět něco udělat" a "nemoci to udělat" - z jakéhokoliv důvodu, včetně třeba nedostatku peněz - to je neuvěřitelný rozdíl.

R. Brzák 29.3.2018 10:13

ad paní Václavíková - "Jenže naše propaganda nemá vůbec...

...žádný zájem, aby takovouto interpretaci

prosazovala. Tohle celé zapadá pouze do ruského modu operandi....

Bohužel pomíjíte základní principy fungování moci. Moc se vždy buduje (a také udržuje) ze strachu (strachem). Takže povzbuzovat strach z vnějšího nepřítele (klasické zadání propagandy) je základním zájmem velké moci nad občany...

Pokud se domníváte, že naše diplomacie a tajné služby snad vycházejí z jiných základů, jste naivní. Přirozeně, ve svobodnějších režimech (jako je ten náš) je nad mocnými (a nástroji, které mají v rukou) větší kontrola - a tudíž jsou zneužívány méně často a méně výrazně. Ale propagandu jedou. A protože propaganda lépe funguje na nesvobodného jedince, naše vlastní propaganda je méně účinná a kontraproduktivní - snižuje totiž důvěru vlastní populace k vlastním informačním zdrojům...v souboji propagandy jsme předurčení s Putinem prohrát. Naše vítězství je v nepropagandě - defekovat na propagandu protivníka, nepodléhat strachu z něj, držet svou svobodu (především slova) a držet své ostře střežené hranice!

V. Novák 29.3.2018 10:34

ad paní Václavíková - "Jenže naše propaganda nemá vůbec...

Paní Václavíková si vymyslela ruský modus operandi a poněkud opmíná - asi ráda a ochotně - americké a britské propagandistické lži o Saddámových ZHN , které stály život nejméně jednoho britského specialisty, nejméně jednu agenturní síť americkou, o vojácích všech stran a iráckých civilistech nemluvě.

Pomíjí propagandu brdského radaru, prý určeného proti raketám letícím na USA z Íránu a KLDR (přes Evropu!...), pomíjí propagandu o Íránu vyvíjejícím jadernou bombu, přičemž ten obohacoval dle zjištění MAAE nejvýš na nízkých 19.75%, pomíjí propagandu "račackého masakru", "granátu na sarajevském letišti",...

Prostě co ze Západu přijde - byť to zjevná lež byla - je košer. A radši se bude mýlit s USA než se nemýlit s Ruskem.

P. Jirkovský 29.3.2018 10:38

Re: ad paní Václavíková - "Jenže naše propaganda nemá vůbec...

Nopanejo. Pane Brzáku, co si vlastně představujete pod pojmem moc?

R. Brzák 29.3.2018 10:56

Re: ad paní Václavíková - "Jenže naše propaganda nemá vůbec...

Já vládnu mocí nad svým životem - tedy, vše, co se děje v mém životě, je více méně svázáno s mým rozhodnutím. Vždy, když ze strachu hledám cestu, jak se vyhnout svému rozhodnutí ve svém životě (rozhodnutí naplněnému mým jednáním), odevzdávám část své moci někomu jinému, aby mne ochraňoval, zachraňoval, rozhodoval za mne. A s tím nutně vždy odevzdávám část své svobody a odpovědnosti. Ovšem je to právě svoboda a odpovědnost, která je podmínkou cesty člověka ke štěstí - na rozdíl od závislosti na spasiteli - moci, kterou odevzdám nad sebe.

F. Šimek 29.3.2018 10:05

už se fakt opakuju !

Nový volby ! Zejtra je pozdě ! Babiše pověsí-Zemana hodí z balgonu na špice a Němcová kooonečně zasedne na jeho místo.....UF !!!

V. Novák 29.3.2018 10:37

Re: už se fakt opakuju !

Ještě je brzo!

Když počkáme tak 3 měsíce, TOP a STAN vypadnou, lidovci možná taky a Babiš se dostane na 40%, což mu umožní jednobarevnou vládu s důvěrou.

Akorát se obávám, jestli Zeman po 3. pokusu Sněmovnu rozpustí. Že si kapři rybník sami nevypustí - a navíc ústavní většinou - je jasné.

F. Šimek 29.3.2018 10:40

Re: už se fakt opakuju !

asi máš pravdu...!

V. Hájková 29.3.2018 10:02

A jejda

Tak toto je pro mě novinka- člověk už se v tom ruském VRAŽDĚNÍ - přestává vyznávat :-)))))))))))))))))

Putinův exporadce se k smrti neupil, tvrdí svědci. V USA ho prý ubili Rusové

Zdroj: https://www.lidovky.cz/na-nasledky-padu-v-opilosti-nezemrel-zakladatele-russia-today-pry-v-usa-ubili-rusove-gad-/zpravy-svet.aspx?c=A180328_173151_ln_zahranici_mha

V. Hájková 29.3.2018 9:59

to. p. VÁCLAVÍKOVÁ

Tak si myslím, že stálo zato si při nástupu PUTINA s jeho kágébáckou bandou do KREMLU - zavest notýsek a zapisovat všechny vraždy- tedy je mně jasné, že jen ty, které se nedali ututlat ! Mrkněte na tento odkaz

https://www.google.cz/search?client=firefox-b-ab&sa=X&dcr=0&biw=1280&bih=887&q=Stanislav+Markelov&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLSz9U3MDIrKrOMVwKzTZON4yuKtPgCUouK8_OCM1NSyxMriwF6TEmsKgAAAA&npsic=0&ved=0ahUKEwij6sWWhJHaAhXHZVAKHd8lAQ0Q-BYIMw