15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

Kéž by stanovisko vlády

S Hospodářskými novinami hovořil v interview premiér Sobotka a stalo se mi poprvé za pětadvacet let politické publicistiky, že mohu s vrcholným vládním představitelem souhlasit do posledního puntíku. Bohuslav Sobotka se vyslovil velice kriticky k praxi Evropské komise a velice jasně a přesvědčivě definoval zásadní priority, za nimiž stojí český stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 19.9.2015 8:31

Re: Z pohledu mého, coby čecha.

Zase Vám ubližují, pane Hlosto?

P. Hofman 19.9.2015 7:15

Toto je ale pravda

HN: Nálada v české společnosti ve vztahu k uprchlíkům je poměrně vyhrocená. Čemu to přisuzujete?

Sobotka: Nepodceňujme psychologickou přípravu Islámského státu, kdy mohli lidé na internetu každý druhý den sledovat, jak jeho bojovníci řežou hlavy zajatcům. To v lidech vyvolalo strach, pak jej podpořily teroristické útoky přímo v Evropě. Nemusím asi ani připomínat, co se odehrálo začátkem roku v Paříži. Pak přišla uprchlická krize − ze stejného regionu, ve kterém působí právě tento Islámský stát. Nemůžeme se nikomu divit, že má obavy.

R. Sartori 19.9.2015 7:10

JUCKEROVA FANTASMAGORIE

Kromě toho, že čísla přerozdělovacího mechanismu jsou naprosto virtuální, selhává v jeho případě i potenciální praxe. Představte si azylantský tábor někde v Bavorsku, kam po dlouhé a strastiplné cestě dorazilo pár set Syřanů. Utratili za tu cestu poslední peníze, přepluli moře a přešli několik nepřátelsky naladěných zemí, jen aby byli v Německu. A najednou z Bruselu dojde rozkaz, že se mají ze své země zaslíbené přesunout do Bulharska nebo Lotyšska. Co udělají? Sbalí si tiše kufry a půjdou ve čtyřstupu na vlak? Těžko. Veškeré dosavadní chování uprchlíků svědčí o tom, že z papírových ediktů EU nemají žádný respekt; můžeme to chápat nebo to odsuzovat, ale rozhodně bychom s tím měli počítat. A počítáme-li s tím, tak nám vyjde, že jediný prostředek, kterým by bylo možné azylanty z Německa do chudších zemí přesunout, by bylo hromadné policejní násilí: prostě je nahnat do zapečetěných vlaků směr Východ obušky a slzným plynem. A to je přitom jen první krok věci. Druhý je zabránit jim v tom, aby utíkali zpět. Taková KLDR by to nepochybně zvládla, ale současné Německo není KLDR a na takovou akci nemá ani dostatek policistů, ani dostatek politické vůle. Už jen kvůli historickým reminiscencím je to neproveditelné.

Přesto vypadá Juncker jako člověk odhodlaný prosadit tento nesmysl stůj co stůj, nikoliv konsensem všech zúčastněných zemí, ale většinovým mechanismem Lisabonské smlouvy: tj. v podstatě přinutit odmítající státy k podrobení se.

J. Schwarz 19.9.2015 7:19

Re: JUCKEROVA FANTASMAGORIE

právě proto vymýšlejí eurocvoci ty kvóty - azylanti by nebyli přesouváni z německa, ale rovnou z Řecka a Itálie. němci by si zachovali "lásku celého pokrokového světa" zatímco problémy by měly země přijímající vnucené kvóty.

P. Hofman 19.9.2015 7:22

Re: JUCKEROVA FANTASMAGORIE

Nebylo by lepší napsat něco ze svý hlavy, než to opajcovat a vydávat za své ?!?

R. Sartori 19.9.2015 7:39

Re: JUCKEROVA FANTASMAGORIE

Takže, jste stáhl ocas ... sklapnul boty a nemáte co říci.

___________________________________________________

NA JÍLKOVU MINUCIOSNÍ REGLEMENTACI NEHRAJU !!!

P.S. Když budu tvrdit,že Země je kulatá tak to není třeba hlásit,kdo a kdy to kde publikoval !!!

P. Hofman 19.9.2015 7:48

Re: JUCKEROVA FANTASMAGORIE

Co jsem chtěl jsem řekl a vy jste zareagoval jak jste zareagoval:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-rise-excelu-0nh-/p_zahranici.aspx?c=A150918_150541_p_zahranici_wag

R. Sartori 19.9.2015 8:12

Re: JUCKEROVA FANTASMAGORIE

A já z toho udělal stručný výtah,ke kterému chci nasměrovat diskusi.Takže, jste sklapl boty a vytáhl minuciosní reglementaci a autorství !!!

P. Rajman 19.9.2015 7:01

Čeští dadaisté.

Nebo též přikyvovači, někde v skrytu duše věří, že mají Rusko přečtené, že mu rozumí a že jej vlastně ovládají. Pak se diví, když to po Václaváku berou ruské tanky do zatáčky na plný plyn. K velkému českému dadaistovi na Pražském hradě se přidal i šéf Strakovky a pan Neff. Řečeno slovy klasika: "To zas bude v alejích nablito".

P. Hofman 19.9.2015 7:09

Re: Čeští dadaisté.

Na Hradě ale nesedí naivní dítě, nýbrž velmi jasně myslící a cíleně konající agent Kremlu (stejně tak, jako ten před ním) !!!

P. Rajman 19.9.2015 7:17

Re: Čeští dadaisté.

Máte naprostou pravdu. Teď ale ztratil soudnost Sobotka, prostě proto, že, jak jste trefně odhalil, jeho vyčůránkovská politika "do EU ne, do SRN ano" je ve slepé uličce. Je to parchant stejný jako ti, proti kterým ještě nedávno tak statečně bojoval.

P. Hofman 19.9.2015 7:31

Re: Čeští dadaisté.

Sobotka je nevzdělaný buran, okouzlený sám sebou. To nese moc. Proto dobrými státníky se stanou povětšinou jenom ti politici, kteří kolem sebe strpí vzdělané a kriticky myslící rádce.

Pro české politiky (a nejen je) epitaf na hrobě D.Carnegieho: "Zde leží člověk, který se v životě dokázal obklopit schopnějšími lidmi, než byl on sám." !!!

P. Hofman 19.9.2015 7:32

Re: Čeští dadaisté.

...nedosažitelný epitaf... !!!

P. Rajman 19.9.2015 7:43

Re: Čeští dadaisté.

Sohlasím částečně. Sobotka se dokázal postavit takovým buranům jako byli Škromach a Hašek, před Chovancem už zjihnul a teď se zdá, že mu došli síli na prvního burana v zemi. Škoda, hlavně jeho.

P. Hofman 19.9.2015 7:52

Re: Čeští dadaisté.

Máte samozřejmě naprostou pravdu. Menší (či o něco slušnější) buran překabátil ty větší (či o něco méně slušné) !!!

P. Hofman 19.9.2015 6:35

Good morning Böhmen und Mähren

"Je třeba především pomoci diplomatickým jednáním uklidnit situaci v rozbouřených regionech - a to bez konsensu Ruska a USA nepůjde, to je zásadně správná myšlenka. Evropa by mohla působit jako moderátor a iniciátor takového konsensu." píše Aston. KECY!

Mezi ruskem a USA probíhá už desetiletí válka o nadvládu nad světem, která má v různých obdobích různou intenzitu. Oni proti sobě nebojují přímo, ale prostřednictvím jiných zemí, kdy na jedné straně stojí USA + Západ, a na druhé rusko a jeho satelity. Dohoda mezi těmito zeměmi díky rusku je možná jedině, když její výsledek nějakým způsobem konvenuje i rusákovi. Jinak odmítne všechno (Rada OSN), či ještě hůř, situace zneužije ve svůj prospěch. Proto do probíhajících konfliktů ve třetím světě prakticky účinně zasahovat nelze. A vypadá to, že se na tom v nejbližší době nic nezmění.

Evropské státy (hlavně ty nejbohatší, jako Německo) posílají celá desetiletí do třetího světa rozvojovou a humanitární pomoc v řádu desítek miliard Eur. A výsledek je takový, jaký je - většina se tam rozkrade a ten zbytek je jen malou náplastí na tamější problémy.

Na utečeneckých táborech se za poslední léta Západní Evropa podílela stovkami milionů (jen samotné Německo víc než miliardou). A přesto, jak vidíme, se lidé začali vydávat via Evropa. Sobotka a Aston konstatují, že nemá cenu přijímat utečence v ČR, když stejně odejdou do Německa, neb tam chtějí. Jak potom mohou tvrdit, že by se měli tito migranti zachytit někde v táborech mimo hranice EU, když oni chtějí pořád do onoho Německa? Co nám to proboha valí do hlavy?! A Astonovo a Sobotkovo "Není možné, aby hranice EU byla volné korzo!" je sice velmi chytlavé, ale jak toho dosáhnout už neříkají. Neb, aniž byste do těch migrantů stříleli, to nejde.

Takhle by se dalo rozcupovat celý plytký a lživý Sobotkův rozhovor a ubohé Astonovo zamečení !!!

B. Rudolf 19.9.2015 6:44

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Kromě těch zbytečně ostrých slov v závěru se samotným obsahem Vašeho komentáře souhlasím.

P. Hofman 19.9.2015 6:51

Re: Good morning Böhmen und Mähren

Ta slova by byla naprosto přebytečná, kdyby tito dva (vysoký politik a renomovaný novinář) neovlivňovali velmi zásadním způsobem veřejné mínění. Jejich zodpovědností č.1 je alespoň lidem nelhat !!!

R. Sartori 19.9.2015 6:46

BIPOLÁRNÍ SVĚT JIŽ NEEXISTUJE !!!

... Rusko žádnou významnou roli ve světě dávno nehraje.V Sýrii hraje vabank za udržení Assada,páč to je poslední ruská štace v regionu.Jinak už je všude vyhnali.

VŠE MAJÍ V RUKOU USA ... OSTATNÍ JSOU KECY !!!

P. Hofman 19.9.2015 7:06

Re: BIPOLÁRNÍ SVĚT JIŽ NEEXISTUJE !!!

Bipolární svět neexistoval nikdy, jen nám to tady za oponou bylo tak líčeno.

Rusko má jednu z největších a brzy pravděpodobně i nejlépe vyzbrojených armád světa. Spolu s jeho roztahovačností a doktríny zničení dekadentního Západu to z něj dělá nejnebezpečnějšího hráče na světě.

R. Sartori 19.9.2015 7:16

STUDENOU VÁLKU NEVYHRÁLY ZBRANĚ

... Hofman jste mimo čas a mimo realitu !!!

___________________________________________

EU ZNIČÍ BĚŽENCI ... NE RUSKÉ ZBRANĚ !!!

P. Hofman 19.9.2015 7:24

Re: STUDENOU VÁLKU NEVYHRÁLY ZBRANĚ

Nejsme na PŠM, tak vám váš proruský postoj ponechám !!!

R. Sartori 19.9.2015 7:41

Re: STUDENOU VÁLKU NEVYHRÁLY ZBRANĚ

Běženci jsou ruská zbraň !!!

P. Rajman 19.9.2015 6:48

Once again

Der Vertrag zwischen USA und Russland ist eine grosse Utopie.

P. Hofman 19.9.2015 6:55

Re: Once again

Ich stimme zu !!!

P. Rajman 19.9.2015 7:12

Re: Once again

Ten odhalený Sobotkův protimluv, kterému se od nepaměti říká česká (moravská) vychcanost, nemá chybu.

P. Hofman 19.9.2015 7:19

Re: Once again

Mrzí mě, že mnozí čeští politici a novináři (je jich většina) nejsou schopni ve svých projevech (a činech) myslet ne jen na ty méně vzdělané (a informované) voliče, ale i na ty sofistikovanější, kteří přece jenom trochu přehled mají. Z obou to pak dělá lháře či nevzdělané blbce (co je horší ať posoudí každý sám) !!!

P. Vaňura 19.9.2015 8:38

Jak víte, že do migrantů střílet "nejde?" Je to jen

otázka politické vůle a palebné síly. Domikánský president Trujilio nechal r. 1937 rozsekat mačetami 20000 haitských imigrantů, kteří se ilegálně usalašili v jeho zemi. A kolik lidí o tom vůbec ví a kolik jich to vědělo tenkrát, nikoho to moc nezajímalo!

R. Sartori 19.9.2015 6:19

MERKEL A JUNCKER MUSÍ ODEJÍT

... mají osobní zodpovědnost za totální chaos v Evropě,který vyvolali !!!

EU potřebuje do vedení nové lidi,protože to stávající vedení opakovaně selhalo a destabilisuje celou Evropu !!!

_________________________________________________

Vyslovuji jednoznačnou podporu vládě a říkám jasné NE záměrům Merkel a Junckera!!!

P. Rajman 19.9.2015 6:27

Re: MERKEL A JUNCKER MUSÍ ODEJÍT

Kde je Váš pověstný nadhled. Nebo jste snad dostal strach a humor Vás prostě jen tak, z ničeho nic přešel?