8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

Kdy Putin použije atomovou bombu

Je to přemýšlení o nemyslitelném, v duchu rozsáhlé studie Hermana Kahna, staré přes padesát let. Pojednává o rovnováze strachu a o vzájemném odstrašení – na tom byl založen poválečný svět, svět studené války. Čtvrtek 24. února ale otočil novou stránku dějin a je třeba brát v úvahu eventuality, jaké by nás dříve nenapadly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kmoníček 21.4.2022 8:14

V. Pokorný ? Další Vorálek, Kotaz, Zadák, Zamazal a další ?

J. Černý 21.4.2022 8:20

Děláte seznamy ? Proč ?

P. Kmoníček 21.4.2022 8:24

To není seznam, černý. To je jen pomoc pro vás, abyste se všichni znali.

L. Beneš 21.4.2022 8:44

Pocit příslušnosti ke stádu či smečce řadu lidí vnitřně uspokojuje. Svoji příslušnost navenek musí nějak demonstrovat.

F. Doušek 21.4.2022 8:07

Tak co, proruští neužiteční idioti?

Kdo tady potřebuje denacifikovat?

Ukrajina to není, ale tihle ano:

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/valka-ukrajina-rusko-online-40388819

Mrkněte na fotku zabitého velitele roty praporu Sparta Agramoviče (kam se na tu doněckou sebranku hrabe Azov).

A co vidíte?

Já vidím na jeho uniformě TŘI válečné kříže, stejné, jaké mívali nacisté.

F. Doušek 21.4.2022 8:10

V roce 2017 vyznamenal Putin velitele roty Vagnerovy "skupiny", jméno nepamatuji, ale na fotce z onoho slavnostního aktu je zcela jasně vidět smrtihlav se zkříženými hnáty - znak SS na uniformě vyznamenaného.

Později Putin peohlásil, že s "vagberovci Kreml nemá nic společného. Ruský lhář, jako vy všichni.

F. Doušek 21.4.2022 8:10

"vagnerovci"

J. Havelka 21.4.2022 8:07

"Všechno bude jinak", známe, ne ... ? ale vykecat a blejsknout se více nebo méně kravskými teoriemi můžeme, NP je tu od toho.

J. Kalina 21.4.2022 7:53

Rusové použijí A zbraně nejspíše v případě, že by na Ukrajině měli prohrát i podle svých pokřivených měřítek. Tedy podaří li se nám vyzbrojit Ukrajinu tak, že začne Rasy vytlačovat a těžko říci až kam, tak by to Rusové nemuseli ustát.

Fantasie: V nejhorším prodají Rusko za Uralem Číně za 1 rubl a na evropskou část si hodí vlastní A bomby se slovy: než žít s takovými sousedy, to radši nežít vůbec. Vidělo by se, jak je na tom veřejné mínění v USA a EU.

Docela by mne zajímal nějaký rozbor postoje zemí dříve označovaných jako třetí svět. ty to celé můžou vnímat všechno docela jinak. Když si takhle dovolí jednat s Ruskem a nehledět na jeho "zájmy" , co pak asi s námi? Oni totiž vůbec nemusí souhlasit se "zájmy" Ruska, ale mohou vnímat sílu Ruska a usuzovat, že ani ta jeho USA a EU neodradila a co pak bude až dojde i na ně?

J. Ganaur 21.4.2022 8:05

Tan "zájem" RuSSácka je dobývat, ničit, vraždit, zotročovat a vládnout celému světu!Děkuji, nechci!:-PSmrt RuSSákům, Sláva Ukrajině![UA][UA][UA]

J. Ganaur 21.4.2022 8:06

Ten...

M. Mařák 21.4.2022 8:16

Mí kolegové z práce (Turci a Arabové z Magrebu) fandí Putinovi, je podle nich dobře, že konečně někdo arogantnímu Západu ( USA a také Evropě ) ukázal, zač je toho loket. No a vnímají se zadostiučiněním, že jsou bombardovaná města a vidíme v televizi oběti civilního obyvatelstva v Evropě a ne na Blízkém Východě a podobně.

Bohužel je to tak.

M. Moravcová 21.4.2022 7:51

Použití jaderné zbraně by byla konečná.

Klaus to říká dobře. Je třeba zasednout ke stolu a jednat. bez jednání válka ukončena nebude. Možná právě o to jde.

Z dnešního Macka:

Editorial Global Times 19. 4. 2022

Od vypuknutí rusko - ukrajinského konfliktu uběhlo více než 50 dnů. Teplota napětí je stále na vzestupu. EU zvyšuje sankce proti Rusku a ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj prohlašuje, že Ukrajina může bojovat s Ruskem 10 let. Zřejmě tím chce sdělit, že Ukrajina to vydrží. Připojí se k tomu též Evropa?

V rozhovoru s CNN vysílaném v neděli, v němž Zelenskyj zmínil těch 10 let, zároveň požádal Západ o další zbraně, „které musí být dodány co nejrychleji“.

Je to právě neustálý přísun ekonomické a vojenské pomoci z USA a NATO, který prodlužuje vojenský konflikt a povzbuzuje Ukrajinu k desetileté válce. Ale to je jen iluze. Jak dlouho bude konflikt trvat, kolik raket může Ukrajina použít, jak dlouho země vydrží bojovat s Ruskem - to vše odvisí od toho, kolik zbraní USA a NATO Ukrajině dodá, říká Shen Yi, profesor Fudan University. „Tyto země ovšem neposkytují svoji pomoc zadarmo. Je to běh na dlouhou trať a jak jim Ukrajina zaplatí?“ ptá se Shen.

Co je však důležitější, je Evropa připravena na desetiletou válku na svém území? Pro Evropu by to mohlo být velmi krvavé desetiletí.

Navíc by Evropa, takto zatažená do války, zcela ztratila svoji obrannou autonomii a stala by se zcela závislá na americkém deštníku. Byla by konfrontována s desetiletou energetickou, potravinovou a uprchlickou krizí a inflací. Objevily by se sociální nepokoje. Unie by se dokonce mohla rozpadnout.

V neděli citoval Reuters prezidentku Evropské komise Ursulu von der Leyenovou, že EU připravila šesté kolo protiruských sankcí, které zasáhne banky, a to obzvláště SberBank, největší ruskou finanční instituci, a dále ruskou ropu.

M. Moravcová 21.4.2022 7:52

Evropa však má problémy s ropou a plynem již nyní. Pokud tyto sankce nastanou, postihnou též Evropu a evropské státy to ještě více rozdělí, říká Sun Keqin, badatel Čínského Institutu současných mezinárodních vztahů.

Což je ovšem přesně to, co si Spojené státy přejí. Nehledě na zisky z prodeje zbraní, Washington navíc zesiluje svoji kontrolu nad Evropou, sjednocuje NATO, oslabuje Rusko a posiluje se k budoucímu střetu s Čínou, říká dále Sun.

K dosažení těchto cílů jsou Spojené státy ochotny nejen bojovat do poslední kapky ukrajinské krve, ale též do poslední kapky krve evropské, řekl George Galloway, britský poslanec po šest volebních období, v rozhovoru s Global Times.

Z krátkodobého hlediska možná vše úspěšně probíhá podle amerického scénáře. Ale z hlediska dlouhodobého, kam chtějí USA, ekonomická a vojenská mocnost číslo jedna, vyvést svět z této krize? Zdá se, že do nové studené války s konflikty po celém světě, říká Sun. Problém však je, dodává Sun, budou samotné USA proti světovému zmatku, který způsobí, imunní?

USA mohou sklízet krátkodobý zisk, ale z dlouhodobého hlediska to bude velká ztráta. Naštěstí Evropa stále ještě neztratila jistou střízlivost.

Evropa zvažuje embargo ruské ropy, psaly New York Times ve čtvrtek, zřejmě půjde o postupné embargo, ale časový plán bude oznámen až po druhém kole francouzských prezidentských voleb.

Německá reakce na tento návrh zákazu dovozu ruského uhlí byla ta, že Berlín potřebuje nejméně 120 dnů na to, aby se mohlo embargo uskutečnit, což je zdržovací taktika.

Evropa si nepřeje příliš dlouhou válku a rozhodně ne deset let.

„Až se současná krize začne posunovat k pragmatickému řešení, Evropa u toho nebude chybět,“ říká Shen. Je to ostatně v jejím vlastním zájmu.

Je třeba se zamyslet nad různými variantami, než psát stále dokola fanatické výkřiky.

J. Kejkrt 21.4.2022 7:55

Ano, to je příklad ryzího mnichovanství, ten pojem je u nás velmi dobře znám, ale jeho obsah si teď můžeme dokonale osvěžit.

Pěkně necháme Ukrajinu na holičkách Putinovi napospas a budeme mít klid, plyn, ropu a spokojené Rusko za souseda.

Jak to dopalo, když Hitlerovi nechali Československo, si může dostudovat každý. Že by se Putin spokojil s Ukrajinou? :-/

P. Kazo 21.4.2022 8:11

Aké mnichovanství? S Putinom niekto jednal a dovolil mu zabrať UKR zárukou za niečo iné? Neni to skôr tak že s ním nikto nejednal, žiadne záruky poskytnuté neboli, a naopak bojujeme s Putinom do posledného ukrajinca? Ak áno, tak potom kde je problém? O akom "mnichovanstvi" sa tu bavíme? ;-D

P. Kmoníček 21.4.2022 8:20

A teď napište po této otázce, Moravcová, třeba i podobně dlouhé zamyšlení, navíc nic neřešící !

F. Doušek 21.4.2022 8:02

Válka bude ukončena v okamžiku, kdy bude mít Ukrajina převahu na bojišti. Zatím ji má "pouze" na diplomatickém poli.

Takže - zbrojit, zbrojit, zbrojit.

O. Vorálek 21.4.2022 8:16

Do posledního živého Ukrajince!

J. Polesny 21.4.2022 8:18

Máš pravdu.NATO by mělo Russko zatlačit domů...

O. Vorálek 21.4.2022 8:38

Ty bys měl zatlačit a vy...t ho..o!

M. Moravcová 21.4.2022 8:39

Mělo by, mělo by. Neudělá to. Tak se musí hledat jiná řešení.

D. Mach 21.4.2022 8:04

Vytahujete aktuality z minulého týdne? VK je mimo. Sám dobře ví, že náckové z Kremlu jednat nechtějí. Chtějí jen krást, znásilňovat a zabíjet.

J. Kejkrt 21.4.2022 7:45

Na Putinovu A-bombu je jediná možná odpověď. Neodpovědi vedou k větším problémům.

M. Moravcová 21.4.2022 7:53

A odpoví mu kdo, Vy? Myslíte, že to bude stačit? Uvědomujete si, kolik má Evropa obyvatel?

M. Gottwald 21.4.2022 8:02

Správně. Pokud budeme neustále připo*raní z russka, bude to přesně to, co jim vyhovuje. Na tu sebranku platí jen síla.

D. Mach 21.4.2022 7:38

Kadyrov má jasno. Azovstal padne před obědem, nebo po obědě. Tož možná se měl spíš ukázat v boji, kde jeho zákeřní islamisti totálně selhali ... naštěstí. [UA]

F. Doušek 21.4.2022 8:21

Jen aby ho zase nevypeskoval Peskov.

Č. Rohlík 21.4.2022 8:44

R^

F. Navrátil 21.4.2022 7:35

Nějak se mi zdá, jakoby si Aston přál použití jaderných zbraní a Rusko k tomu vybízel. Jaderná zbraň je globální zbraní hromadného ničení a pro lokální konflikt je neefektivní. Její použití za 2. světové války mělo odstrašující účinek a přivedlo zhroucené Japonsko ke kapitulaci. Ničivější následky než jaderné bomby hozené na Hirošimu a Nagasaki mělo ovšem bombardování Tokia zápalnými bombami.