6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Kde jsme

Ekonom Tomáš Sedláček psal – četl jsem v iHned –, že se hrneme do země nikoho, mezi Ukrajinu a Bělorusko. Není sám, kdo vynáší podobné soudy. Na stejné rétorice staví své uvažování kupříkladu Jiří Pehe. Dlužno ale podotknout, že Jiří Pehe nepřekračuje meze soudnosti, kdežto maxima Tomáše Sedláčka vyráží dech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 18.4.2017 8:16

Re: Astone, dobré postřehy

Odstřelit diktátora je občas nutné. Pak je ovšem nutné nahradit ho jiným, pro začátek o něco lepším, pokud v dané zemi demokracie nefunguje. Což si Západ nedovolí, ve strachu z vlastních politicky korektních občanů. Výsledek je chaos.

S. Ševeček 18.4.2017 7:29

"Jiří Pehe nepřekračuje meze soudnosti"

Zajisté, Aston.

;-)))))))

P. Götze 18.4.2017 7:24

RE

Astone, uprimne, nektere tve clanky taky jednoznacne zavani tim, ze ztracis kontakt s realitou a v zapalu obycejne nasra--osti napises clanek, plny urazek a slov, nehodnych novinare. A taky se nekdy vubec podivuji nad tim, ze si to nechas otisknout. Takze tak.

D. Polanský 18.4.2017 7:11

Směřujeme k rozvratu

Od léta nebudou viza pro Ukrajince, důsledky pocítíme, navalí se jich sem klidně milion. Představa, že všichni sem půjdou za prací je silně naivní. Německo, Francie mají pro změnu uvnitř obrovské páté kolony, připravující další expanzi islámu. Ovšem politici se tváří, že se nic neděje.

Zeman mě pobavil výrokem, že to, že Turecko je v NATO vlastně nemá s politikou nic společného. Asi nikdy nečetl zakládací listinu NATO. NATO má co s politikou dělat, a jak! Má především chránit hodnoty euroatlantické civilizace!

Dnes NATO tento úkol přestává plnit. To je jenom ukázka, jak nejen politici, ale i generálové uhýbají.

V. Heidlerová 18.4.2017 7:51

Re: Směřujeme k rozvratu

No, ti vysmívaní Ukrajinci drží např. naše stavebnictví nad vodou a makají lépe než čeští děln íci.

M. Prokop 18.4.2017 8:22

Re: Směřujeme k rozvratu

To možná směřujeme, ale z úplně jiných důvodů.

Nebudou TURISTICKÁ viza pro Ukrajince. Ukrajinské dělníky potřebujeme, jsou ochotni, na rozdíl od některých Čechů a Moravanů, pracovat. V čemž jim usilovně a blbě brání Chovancovi chovanci.

V čem NATO neplní svůj účel?

V. Novák 18.4.2017 8:43

Re: Směřujeme k rozvratu

Zrušena budou turistická víza pro Ukrajince.

Pracovních víz se to netýká, snad se mají mírně omezit byrokratické překážky při jejich zaměstnávání - ale to už musí mít dlouhodobá pracovní víza.

Na Ukrajině není mnoho lidí, kteří by si mohli dovolit jen tak courat a turistit po světě nebo aspoň EU.

P. Kučera 18.4.2017 6:59

Moc velké sousto na 1 komentář...

Aston má snad pravdu, že nesměřujeme mezi Bělorusko a Ukrajinu. Když ale chvilku posloucháme chlapce z Protiproudu, komunisty, či různých Úsvitů, tak dodávám malým písmem slovíčko "zatím".

Severní Afrika je v rozvratu, Tunisko se (opět zatím!) drží, ale opravdu klidné a zajímavé státy (nemluvím-li o specifickém Izraelu) v širším regionu jsou dva: Maroko a Jordánsko. Obě jsou to tzv. osvícené monarchie, a tudy vede pravděpodobně časem cesta i k demokracii (ostatně stejně jako u nás před r. 1918).

Třetí téma je ovšem aktuálně nejžhavější. Aston odsuzuje americké bombardování letiště v Sýrii a hrozba podobného zásahu v KLDR. Jenže tu se odehrává něco podobného jako předtím v té Libyi, Iráku (a v srbském Kosovu): krvavé potlačování spontánního lidového odporu diktátorem, v Sýrii dokonce obecně tabuizovanou chemií. To má svět mlčky přihlížet (rozuměj souhlasit) s těmito genocidami? A s globálnější hrozbou od Kima: to má svět stále čekat, až ta jeho atomka opravdu v Jižní Korei či v Japonsku bouchne? Vím, že odpověď se hledá velmi těžko, ale Američanům se nedivím. Jak by mohla znít perspektivnější odpověď?: Pokud možno pomoci k nastolení té osvícené monarchie s podporou aspoň několika málo desítek procent tamní populace. Nebo máte někdo lepší nápad, když liberální demokracie tam nepasuje?

Dobrý den.

P. Rajman 18.4.2017 6:35

A cenu Vladimíra Vladimíroviče získává

...Ondřej Neff.

J. Fridrich 18.4.2017 6:28

Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí Lavrov varuje před unáhlenými zásahy v Koreji, nemohu jinak než s ním souhlasit. Stačila sprška okřídlených střel, aby počínající mírové rozhovory v Sýrii vzaly za své. "

Myslím, že Aston porušil hlavní zásadu kauzality-příčinnosti - tedy zaměnil příčinu s následkem. Nebylo náhodou příčinou odpálení raket na Syrskou základnu odporné použití smrtelného plynu proti vlastním občanům, ženám a dětem - tedy překročení všech hranic chování vlády k svým lidem ? A jeho použití nebylo ani první, ani ojedinělé v posledních cca 6 létech kdy masakruje vlastní občany.

Pravdu má Aston v tom, že Evropa a její země jsou v posledním období vedeny zcela špatně, zcela nekompetentními vůdci k rozvratu a zkáze. To ale všichni víme dlouhá léta a uvědomuje si to stále více lidí na obou březích Atlantiku. V Americe jsou po jejich volbách k nápravě blíž, je však nutno odstavit od vlivu na vedení jejich země ty levicové, šílené, multi-kulti experimentátory kteří vycházejí z jejich rakovinou zasažených universit...

J. Vobr 18.4.2017 7:10

FRIDRICH ZA 1* !!!

Dobře diskutujete !!!

P. Boublíková 18.4.2017 7:40

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Aston příčinu a následek nezaměnil. Onehdy jako snad jediný z významných českých novinářů napsal, že údajný chemický útok dosud nebyl vyšetřen a potvrzen.

A v okamžiku, kdy na syrskou základnu letěly americké střely, ani být nemohl.

J. Fridrich 18.4.2017 7:46

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Ruské veto k požadavku právě toho důsledného vyšetření - TO NIC, paní Boublíková ?

No, vypadá to na shoz plynových bomb z letadel - a ty povstalci proti řezníkovi Asadovi prostě nemají. Za přiznání Rusáků lze také považovat jejich veto proti rezoluci o nestranném vyšetření tohoto nelidského útoku na civilisty, ženy a děti...

P. Boublíková 18.4.2017 8:00

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Rusové naopak nezávislé vyšetření požadují... Veto se týkalo rezoluce, která údajný útok plynem okamžitě přisoudila Asadovi.

A bez ohledu na postoj RB OSN, Ruska nebo kohokoliv jiného, může Organizace pro zákaz chemických zbraní se sídlem v Haagu vyšetřovat a také pouze její stanovisko je zásadní (nikoliv závěry vyšetřování z Turecka, které je stranou zúčastněnou v konfliktu). Kterýkoliv členský stát Organizace včetně ČR může o zahájení vyšetřování požádat. Udělal to někdo?

P. Boublíková 18.4.2017 8:02

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

P.S. podle počtu lidí zasažených plynem to naopak vůbec na plynové bomby nevypadá.

V. Novák 18.4.2017 8:48

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Vždyť lžete, člověče!

A navíc blbě lžete!

Rusko vetovalo návrh rezoluce, který BEZ VYŠETŘOVÁNÍ odsoudil syrskou armádu - vyšetření celého incidentu Rusko naopak požaduje. Jemže to se Západu nehodí - stejně jako se nehodilo vyšetření těch dřívějších incidentů s plynem v Sýrii, stejně jako se nehodilo skutečné vyšetření "granátu na sarajevském tržišti", jako se nehodilo nezávislé vyšetření "maskaru v Račaku" a dalších a dalších "přepadení vysílačky v Gleiwitz"...

E. Vašátko 18.4.2017 6:02

Nechápu, proč takový pokřik v diskusi.

Já ten článek pana Sedláčka nečetl, ale pokud jde o to, co píše pan Neff, dá se s tím souhlasit. Únie míří skutečně špatným směrem, ovládli ji sociálisti, ale to není sama, ten nesmyslný trend doleva je vidět všude, my to vidíme, protože jsme to zažili, ale tam, kde budování komunismu nezažili si to za čas budou muset zkusit na vlastní kůži. Samozřejmě, že napadání a likvidace diktatur po celém světě je nesmysl a vždycky se vymstí. Možná, že si Trump vůbec neuvědomuje, jak moc se bojí v Jižní Koreji likvidace diktatury rodiny Kimů.Já vím, že hraní s jadernými zbraněmi je nebezpečné, ale to ví Kim také a pomocí těch řečí vydírá okolní země, aby ho živili. Povinnost celou Severní Koreu živit by připadla na tu Jižní část a země by se vrátila o hodně let zpátky. Podívejte se na Německo, co s ním ekonomicky a mentálně udělalo připojení NDR a to šlo o jeden z nejvyspělejších států v Evropě. Ty státy v Severní Africe jsou dalším důkazem.

P. Boublíková 18.4.2017 5:51

Naprostý souhlas s Astonem

Západ udělal tolik chyb, že ztratil přitažlivost. Kritika Západu = proruská orientace, to je nesmírně rozšířený a nesmírně laciný postoj, za který by se měl každý s mozkem v hlavě stydět.

V. Novák 18.4.2017 8:54

Re: Naprostý souhlas s Astonem

Navíc už kontraproduktivní postoj. Kritizovaný se tím sám staví do situace Biľaka a Jakeše, pro něž byla jakákoli kritika normalizačního socialimu útokem na socialismus jako takový, samozřejmě "organizovaným ideově-diverzními centrálami" ze Západu.

V jedné knize, snad od M. Twaina se píše, že "občan, který nekritizuje chyby systému v němž žije, je neloajální občan. Je to de facto zrádce.". Ovšem M.Twain žil v demokracii, byť část života v otrokářské...

P. Maleček 18.4.2017 4:37

Neff opět přidušen přednostmi své domácí.

Aston, alias Neff opakuje svou častou chybu a tvoří bezprostředně poté, co co byl zalehnut přednostmi jeho domácí a tudíž má nedostatečně okysličený mozek. Což mu znemožňuje efektivně maskovat svou už stejně profláklou proruskou orientaci.

Teď tím jak se až trapně pokouší rozstřílet Sedláčkův byť expresivní, ale reálný popis toho, kam nás vedou mocensko chamtivé zájmy těch, co opanovali ČR politiku, zejména dua Babiš - Zeman. Tedy do bratrsky otevřené náruče ruského medvěda.

A tak nezbývá než Neffovu domácí poprosit aby svými přednostmi provedla vlastenecký čin a Neffa umlčela. Zajisté se tím do ČR historie zapíše víc, než svou rolí v novácké ulici. A to nejmíň hned vedle kněžny Libuše či jisté Boženy z Peruce. I ony své muže omámily víc svými fyzickými než intelektuálními přednostmi.

R. Tichý 18.4.2017 7:09

Vic nez Babis a Zeman by nas mely trapit "neziskove" organizace. Ty nejsou nikym voleny a presto jsou placeny z nasich penez a prikazuji nam, jak zit, co si myslet. Trpi mesiasskym komplexem.

Kdyz bude velka cast naroda chtit, tak Z+B pujdou od vesla. Neziskovek se nezbavime ani usilovnym trenim boty o rohozku.

P. Maleček 18.4.2017 8:37

Re:

No většina neziskovek nepřikazuje, ale fyzicky koná v prospěch státem zanedbávaných či rodinami, často přes veškeré úsilí i díky nekonání státu nezvládaných.

Ono by stačilo u neziskovek finančně podpořit jen jejich fyzické konkrétní konání. A utnout podporu toho co jen přes mediální či vzdělávací kampaně poučuje, vnucuje či dokonce rozkazuje. A byl by v tu ránu pokoj.

A. Holík 18.4.2017 3:01

Mno ..

Prezident Zeman - populisticky nacionalista s podporou z Ruska

Brzypremier Babis - oligarcha s STB koreny

Staci se podivat do libovolne diskuze (staci lidovky, neni treba jit na idnes nebo nedejboze novinky), a je vam jasne, kde na to Sedlacek prisel.

Ano, jeste mezi Beloruskem a Ukrajinou nejsme. Ale smer mame nabrany jednoznacne, a s kazdyma dalsima volbama se tam blizime ..

P. Rajman 18.4.2017 2:30

Profesoři z plzeňských práv

a z Klausova institutu ať si píší oslavné verše na co chtějí. Seriozně se připravujeme na volby ve kterých jsou hlavními favotity dva bývalí komunisté (o esétbáctví pomlčím) a jeden senilní nacionálbolševický megaloman. Nekontrolovaná ruka trhu, které bylo svého času dovoleno (kvůli idiotským zákonům a neochotě Klausových poskoků) nekontrolovaně rozkrádat, korumpovat a zneužívat pravomoc, přivedla Česko přivedlo k vzniku vlády jedné nejmenované karlovarské kantýnské. No a v tomhle marasmu (kde ani nedošlo na výkony bolševických soudců a jejich odchovanců v dnešní justici) nám Aston sdělí,že pro svou snahu vyrovnat se s evidentním magorem ze severní Koreii, který má navíc jaderné zbraně je Západ zkažený a jediným moudrým je ruský ministr zahraničí. Astone u mne jste se dnes projevil jako otevřený blb a to jen proto, že si výraz magor nechávám pro větší potentáty (např. toho ze severní Koree).

P. Rajman 18.4.2017 2:04

Český prezident je poplatný Kremlu

a adept na premiéra je oligarcha nejen mediální (jako ze žurnálu a jako např. na Ukrajině). Nacionalismus tu odkapává z každého druhého příspěvku (včetně Astonova), tak nechápu, co se mu na článku p. Sedláčka nezdá. Laciné floskule (ušli jsme kus cesty) proložené fakty (šli jsme k demokracii), která často (a to je to nejhorší) už neplatí - směřujeme k napodobování orientálních diktatur, které se teprve začínají formovat-nemohou postřehy pana Sedláčka vyvrátit natož popřít.

P. Adler 18.4.2017 3:23

Re: Český prezident je poplatný Kremlu

sakra, soudruhu rajmane, vy jste byl vskutku pozornmym posluchacem vumlu ...

P. Rajman 18.4.2017 6:32

Re: Český prezident je poplatný Kremlu

To co předvádíte (bezdůvodná ba ve smyslu příspěvku protismyslná ostrakizace vumlem a atributy bolševismu) je typický způdob, jak se poražení z roku 1989 snažì kamuflovat, že už nemají "vše pod kontrolou. Obsah příspěvku nikoliv Vaše přání je to, co platí.

P. Adler 18.4.2017 7:01

Re: Český prezident je poplatný Kremlu

hm ... tedy dobra ... NEdaval jste pozor ...

O. Uživatel 18.4.2017 7:13

Uživatel požádal o vymazání
S. Ševeček 18.4.2017 7:45

Re: Český prezident je poplatný Kremlu

Pozor nedávali jeho rodiče.