4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Kde jsme

Ekonom Tomáš Sedláček psal – četl jsem v iHned –, že se hrneme do země nikoho, mezi Ukrajinu a Bělorusko. Není sám, kdo vynáší podobné soudy. Na stejné rétorice staví své uvažování kupříkladu Jiří Pehe. Dlužno ale podotknout, že Jiří Pehe nepřekračuje meze soudnosti, kdežto maxima Tomáše Sedláčka vyráží dech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 18.4.2017 8:24

Aston se rozhořčil

ale pravdu na rozdíl od těch, které tak vášnivě kritizuje, nemá. Jakkoli se celý svět zdá podivným (mimochodem, kdy nezdál?), tak politický myšlení v Česku jde od deseti k pěti. I když se máme tak, jako nikdy, tak stále více ztrácíme pocit příslušnosti k západní, evropské civilizaci a stále více hledáme vinu za vlastní nedostatečnost na západě. I když EU koná pomalu a nesystematicky - jak jinak, když do jejího aparátu členské státy posílají lidi, které doma nepotřebují nebo kterých se chtějí zbavit - je stále zárukou míru i obchodu s minimálními omezeními. Když se od tohoto, třeba v detailech podivného, kolosu oddělíme, budeme sami, desetimiliónový státeček v potenciální cestě bojujících armád, tj. skutečně v pozici oněch států na okraji Evropy. Nacionalismus v Evropě od poloviny 19. století, kdy vznikl, vedl vždy spolehlivě k válce. A kroutíme-li hlavou nad kvalitou unijních papalášů, zamysleme se nad kvalitou našich. Co máme doma za kvalitu? Poťouchlého senilního lháře na Hradě a STBáckého oligarchu na nezadržitelné cestě k totálnímu ovládnutí státu! Kdepak to mají, kritici EU?

M. Prokop 18.4.2017 8:35

".. je stále zárukou míru i obchodu s minimálními omezeními"

I vy žertéři, takhle po ránu. :-P

P. Kučera 18.4.2017 9:15

Re: ".. je stále zárukou míru i obchodu s minimálními omezeními"

Pane Mertle, napsal jste to za mne, ušetřil mi práci. Děkuji.

R. Sorge 18.4.2017 8:36

Re: Aston se rozhořčil

EU není zárukou míru v Evropě. Zárukou míru v Evropě je NATO v čele s USA.

V jaké cestě a jakých bojujících armád budeme ? Naprostý blábol.

P. Hlosta 18.4.2017 8:39

Re: Aston se rozhořčil

Rozdíl mezi vámi a těmi o kterých nesete řeč, je podstatný. Rozporné pohledy na vedení EU je součástí demokratického myšlení. Demokraticky se kriticky vyjadřujeme dost, jako větší část společnosti. V ekonomicky odborné části jsme kritici dost mizerní, ale v otázce multikulturalismu, jako náboženské politiky, jsme naprosto v právu kriticky se vyjádřit a vidět hlavouny EU jako velmi špatné, až naprosto neúnosné a proto potřebné je z EU vedení odstranit.

Vám se to líbit nemusí. To je demokratické myslím dost. Hlavouni EU by ovšem už dávno měli jít do háje zelenýho, pro všeobecnou kritiku jejich tzv. práce. Výsledky té jejich práce pro občany EU jsou tristní, víc než pro právě občany EU nebezpečně ničivé!

P. Válek 18.4.2017 9:57

Re: Aston se rozhořčil

Díky,shrnul jste to moc pěkně. Mně dnes Aston tím článkem hodně překvapil,z mého pohledu je to obrat skoro o 180 stupňů.

P. Rajman 18.4.2017 8:23

Čechocentrismus je sviňa

Vzniká při něm dojem, že se Západ rozpadá a Východ (v čele s Kremlem), protože se stává jediným moudrým a poravedlivým, posiluje. Takhle se mýlili levicoví intelektuálové první republiky (bolševická úchylka) a takhle se mýlí dnes lidé jako Ondřej Neff (nacionál šovinistická deviace).

P. Hlosta 18.4.2017 8:30

Re: Čechocentrismus je sviňa

Dle nadávky na konci je ve vás dostatečná stopy převýchovy člověka v socialismu. Budete ještě dlouho psychicky trpět, protože většina občanů nebude podle vašeho gusta dostatečně převychovyná. Jedině že by nám zavládl nějaký Kim, to byste měl naději na uplatnění! ;-))

P. Rajman 18.4.2017 8:37

Re: Čechocentrismus je sviňa

To není nadávka, té jsem užil níž. To je diagnoza, v dnešním astonově příspěvku mnohonásobně doložitelná.

T. Hraj 18.4.2017 9:00

Re: Čechocentrismus je sviňa

Aston upozorňuje na to, že odtrženost od reality se na západě zvětšuje. Důkazy této odtrženosti se kupí zrychlujícím se tempem. Řekněte mi prosím, jak je možné na tento fakt poukázat, aniž si člověk u Vás vyslouží label "nacionál šovinistický deviant"!

P. Rajman 18.4.2017 9:12

Re: Čechocentrismus je sviňa

Na věcnou poznámku věcná odpověď. Západ se takto (v obměnách chová kontinuálně od konce 2. světové války. To jen ti (chcete-li my) co vylezli před čtvrtstoletím z největšího orientálního gulagu všech dob se domnívají,že získali "patent na rozum" tzv. nedocenitelnou zkušenost. Ostatně toto tvrdil i nekorunovaný král všech nacionálšovinistů Václav Klaus. Apropo právě Asadi byli v tomto gulagu kápové cely zvané Sýrie. Tak jako byli Husák a Jakeš kápové v Československu a Voloďa dozorce třetí kategorie v NDR.

M. Prokop 18.4.2017 8:36

Re: Čechocentrismus je sviňa

Takhle se mýlíte, tradičně, hlavně vy.

P. Rajman 18.4.2017 8:39

Re: Čechocentrismus je sviňa

Už toho nechte. Toho nevěcného komentáře prakticky každého mého příspěvku.

M. Prokop 18.4.2017 8:47

Re: Čechocentrismus je sviňa

"Toho věcného komentáře prakticky každého mého nevěcného příspěvku".

:-P

P. Rajman 18.4.2017 9:02

Re: Čechocentrismus je sviňa

Jen si plkejte. Co je argument k věci a co zástupný výpad na osobu pozná i dítě v páté obecné.

M. Prokop 18.4.2017 9:21

Re: Čechocentrismus je sviňa

Tak až to poznáte, tak to zkuste i používat.

V. Javora 18.4.2017 8:20

Myslíte, Astone?

Myslíte, Astone? A nebo jako obvykle? Kam nás tedy ta veskrze špatná cesta vede?

K. Berka 18.4.2017 8:16

O tom "bordelu" většina lidí ví

Teď by stačilo jen pojmenovat a odsoudit ty, kteří ten "bordel" způsobili, ale my ne, my budeme hájit ty, kdo to všechno způsobil, protože jsou to přece naši spojenci.

Neštěstím je být nepřítelem USA, ještě větším neštěstím je být jeho spojenec!

M. Prokop 18.4.2017 8:17

Re: O tom "bordelu" většina lidí ví

Jako spojenec USA si žiji rozhodně a podstatně lépe, než vazal Ruska (tehdy SSSR, ale to není podstatný rozdíl). Vy ne - proč?

P. Hlosta 18.4.2017 8:27

Re: O tom "bordelu" většina lidí ví

Po Sametu jsem se houby staral o mezinárodní politiku a hleděl jsem se uživit i třeba tvrdou fyzickou prací, protože v kšeftu jsem byl nýmand oproti chytrákům. Podařilo se a jsem spokojený s vývojem od socialismu pryč. Akorát furt to není to pravý ořechový.

Spokojený Státy vám nejsou vhod za hegemona? Tak to máte fakt blbý, protože lepšího stejně nejde sehnat ve světě! ;-))

M. Prokop 18.4.2017 8:13

Sedláček je ukecaný magor.

To ukecaný o sobě prohlašuje sám, k magorovi asi ještě nedospěl. Klasický eurosoudruh, nevidící jinou možnost, než eunijní zelený socialismus a ruské samoděržaví s fraškou voleb.

Jen nevím, proč Aston trpí flagelantstvím. Ano, Západ zasahoval v Iráku a výsledky těžko považovat za povedené.

Ne, Západ nesvrhl "Rezavé Pohlaví". Svrhli ho tamní občané. Kromě Tuniska se drží i Maroko, v Alžírsku je průser dávný a letitý, také domácí provenience, islám kontra armáda. I v Sýrii a Lybii zapůsobili tamní občané, lze-li nazvat občany kmenové a rodové struktury, v Sýrii navíc šmrncnuté národnostně i sektářsky. V Koreji k žádným zásahům nedošlo a Lavrov i jeho car ať raději zpytují svědomí, jak velký podíl na dynastii Kimů a KLDR má jejich rodiště, zeměpisné i politické, Sovětský svaz.

A náš údajný smysl pro kritické myšlení? Jak se to srovnává se Zemanem a Burešem v čele státu?

P. Hlosta 18.4.2017 8:23

Re: Sedláček je ukecaný magor.

No, není to tak hrozný to srovnat to se Zemanem a "Burešem". Kritičtí k nim jsme myslím dost. Kdo k nim je nekryticky namyšlený, to jsou právě ti, co ty dva dostali k moci. Která mimichodem není až tak vysoká. Je třeba si vždy uvědomovat, co udělá ta která hloupá řeč u voličů. Zeman i "Bureš" si to jsou schopni uvědomovat okamžitě i ze startu a nemusí si dělat sáhodlouhé rozbory o myšlení občanů. To se nedá říct o jejich oponentech. Ti jsou prakticky odpovědní za výsledek jak přímé volby prezisdenta, tak poptávky po jakémkoliv hnutí, tedy i miliardářského ANO.

Rozhodně to není s občany státu až taková patálie. ;-))

P. Lenc 18.4.2017 7:50

Po delší době

SOUHLAS!

J. Vobr 18.4.2017 7:48

ÚVODNÍK JE JAKO DORT PEJSKA A KOČIČKY !!!

Je v něm splácáno dohromady všechno možné !!!

_______________________________________________________

ASI TAK !!!

P. Zinga 18.4.2017 8:08

Re: ÚVODNÍK JE JAKO DORT PEJSKA A KOČIČKY !!!

Pane Vobr, asi to je pro Vás příliš složité, že? Aston má vlastní, funkční hlavu a dovede ji používat. Ne se vším, co píše, souhlasím, ale je vidět, že pouze nepřebírá "předžvýkané".

J. Vobr 18.4.2017 9:45

Re: ÚVODNÍK JE JAKO DORT PEJSKA A KOČIČKY !!!

Kritizovaný článek ekonoma Sedláčka jsem sice nečetl (čtu více v angličtině než v češtině), ale Sedláčkovi jde především o budoucí směřování Česka. Ondřej Neff do svého úvodníku ale zapletl Brexit, Libyi, Sýrii, Severní Koreu, atd. Jak to bezprostředně souvisí s budoucím směřováním Česka?

S. Ševeček 18.4.2017 7:41

Pane Neffe - ten Váš předposlední odstavec

Vy voláte po pořádné válce?!

F. Šimek 18.4.2017 8:00

Re: Pane Neffe - ten Váš předposlední odstavec

Stanislave-Vobr má pravdu. Hlavně, že je mír. Neumím si představit, kdyby velitel zavelel : NA BODÁKY .....!!!

M. Berka 18.4.2017 7:31

Astone, dobré postřehy

1. Odstřelit diktátora přináší jenom následný boj o to, kdo bude další diktátor - ti lidé v těch zemích nic jiného neznají a ničemu jinému nerozumí. Koalice proti diktátorovi se rozpadne a začne další boj mezi nimi.

2. S režimem v jiných zemích je možné vyslovovat nesouhlas, omezovat obchod apod. Přímá agrese není dobrý nápad.

3. Imigrace z těch oblastí přináši lidi, kteří si vlastně rozvrátili vlastní země a v tom boji mezi sebou budou pokračovat i jinde. Nebo si myslíte, že se Kurdové s Turky budou objímat jenom proto, že jsou v Německu??? :D :D :D

4. Příliš mnoho hloupých ideí do politiky nepatří. Základem politiky má být pragmatizmus.

O. Uživatel 18.4.2017 7:40

Uživatel požádal o vymazání