24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

Kartáč v nepravé ruce

Ministru obrany Stropnickému dali kartáč za nízký rozpočet na obranu a přidali poučení, že díky spojenectví v rámci NATO žijeme v nejvíce zajištěné bezpečnosti svých dějin. Že se na obranu dává málo peněz je pravda a že jsme v závětří aliančního bezpečí je taky pravda. Jen je komické, že Stropnického kritizuje TOP 09 a hlavně pak ODS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Luboš 28.5.2014 9:12

Ani ty rohlíky!

Američané vše odebírají od svých amerických dodavatelů, takže jenom přiletí kontejner z Ameriky...

A. Kohut 28.5.2014 9:10

Re: Aston má sice pravdu,ale jaksi

Jim to semsmrad těžko vysvětlovat...

E. Sevrát 28.5.2014 9:13

Re: Aston má sice pravdu,ale jaksi

Kapoune,zalez do kurníku.

K. Drobková 28.5.2014 9:15

Re: Aston má sice pravdu,ale jaksi

Někdo by to musel postavit, někdo by tomu musel dodávat energie ........ nebo si snad myslíte, žeby američané vysadili na palouku v lese z vrtulníku radar na čtyřech kolech, spustili centrálu a padákama jim posílali jídlo ?

P. Rajman 28.5.2014 9:13

Kritizoval Babiš

(zbraně nejsou potraviny), ale když viděl, že by narazil, úplně v klidu s toho (jak se na správného populistu sluší).

V. Novak 28.5.2014 9:19

Nestál by nic - ovšem na totéž by taky byl.

Jak Američani brzo seznali a celý projekt ukončili.

PRO, kterou rozvíjejí nyní, je založena na zcela odlišném a nekompatibilním systému Aegis, jehož první pozemní - a mobilní(!)- součásti právě začali používat v testovacím provozu.

Takže bychom tady měli cosi, jako nechali v Thule v Grónsku. Nepoužitelnou budovu nepoužitelného systému. Opuštěnou - Američani netrpí sentimentem a nepoužitelné opouštějí. Vojenské základny i celá města.

J. Jílek 28.5.2014 9:26

Re: Nestál by nic - ovšem na totéž by taky byl.

jo, proto budují v Rumunsku, gumáku....

Díky Evropskému etapovému adaptivnímu přístupu USA k protiraketové obraně se NATO už teď může spolehnout na výkonný radar umístěný v Turecku. Byly zahájeny práce na výstavbě pozemního raketového a radarového areálu v Rumunsku. Plány na vybudování vlastního potenciálu protivzdušné a protiraketové obrany oznámilo Polsko. Nizozemsko modernizuje své radarové fregaty, aby byly schopné zajistit protiraketovou obranu, a nabídlo své protiraketové systémy Patriot. Stejně se zachovalo Německo.

Nizozemsko, Německo a USA už na jihovýchodní hranici NATO rozmístily rakety Patriot, aby přispěly k ochraně a obraně Turecka před případnými raketovými útoky ze Sýrie. Španělsko zase jako hostitelská země čtyř amerických torpédoborců zásadním způsobem přispívá nejen k protiraketové obraně NATO, ale i k bezpečnosti napříč středomořským regionem. K propojení všech těchto národních přínosů NATO vyvinulo a rozšiřuje technicky vyspělý systém velení a řízení se sídlem na letecké základně Ramstein v Německu. Tento systém už dokáže propojit satelity, radary a obranné rakety s cílem chránit před raketovými útoky a v nadcházejících letech se celistvost a svižnost tohoto potenciálu bude ještě zvyšovat. V tom je NATO jedinečné: je jedinou multilaterální organizací, která dokáže propojit ty nejkomplikovanější systémy světově nejzdatnějších zemí a vytvořit tak efektivní celek.

V. Novak 28.5.2014 9:33

V Rumunsku testují ten nový systém na bázi Aegis.

Rakety Patriot s tím nemají nic společného, fištróne...

J. Jílek 28.5.2014 9:21

Re: Aston má sice pravdu,ale jaksi

takže když zahraniční banka nahlásila podezřelé transakce, měl to Kalouskův anylytický odbor odklidit, fištróne? :-) Nebo jak si to představujete....

P. Rajman 28.5.2014 8:55

Proti Porošenkovi

teď vypadá Putinova guerilla (chcete-li jeho partyzáni) jako banda uličníků.

E. Heusinger 28.5.2014 9:10

Mocný muž v pozadí

Andrej Parubij se v neděli nechal slyšet, že Porošenka čeká osud Krenského.

Bolševická revoluce nepřijde. Jaká tedy?

P. Hlosta 28.5.2014 8:51

Stropnický má recht a ne že ne!

Takže co s tou brannou schopností občanů? Nic! Aby prý se nepozabíjeli. Tak co s konvenční vybaveností České armády? Nic! Protože ji považuje za důležitou současný ministr obrany. Budeme se muset v případě ohrožení postavit vyzbrojeným přesilám cepy a sudlicemi za zpěvu Hdož sú Boží bojovníci, jak v historii bylo úspěšné. Taky budeme stále rozebírat, která vláda, pravá, či levá, se zasloužila o propad v bojeschopnosti našich profesionálů armády. Kecy, to nás opravdu, ale opravdu vytrhne a případný Putin se nás lekne, protože budeme hulákat směrem Východním.

Já bych byl pro domobranu a povinný výcvik od mala až do stara. Ono nás to sice od porážky nepřítelem nezachrání, ale aspoň nebudeme při útoku případného agresora čekat jak ovce na porážku. Ovšem já se necítím typickým Čechem, takže můj požadavek na stát není až tak oprávněný, jako třeba od pí. Hájkové ;-))

V. Hajková 28.5.2014 8:57

Re: Stropnický má recht a ne že ne!

Pane  HLOSTA-  vynechte  mě!  Jen  bych  ještě  ráda  věděla  o  jakém  mém  požadavku  mluvíte?

P. Hlosta 28.5.2014 9:04

Re: Stropnický má recht a ne že ne!

Můj požadavek na stát, jako od netypického Čecha není až tak oprávněný, jako od vás, tedy typické Češky. Co je na tom nepochopitelné nevím. Nesmíte vypíchnout ze souvislé rozvité věty jen jedno slovo, protože pak je vám smysl souvětí rozvitého utajen.

Vás vynechat nejde. Příliš razíte negativní názory, s kterými nelze souhlasit. V demokratické společnosti je normální, když se na názor druhých reaguje. To jen za bolševika bylo nemyslitelné. Můžete s tím nesouhlasit, můžete protestovat, ale to je tak jediné, co s tím svedete. ;-))

V. Hajková 28.5.2014 9:20

Re: Stropnický má recht a ne že ne!

Jste  křivák-   opět  jste  neodpověděl  na  jednoduchou  otázku ?  Dám  tedy  druhou-  o  jakých  mých  negativních  názorech  píšete?  Příklad-  co  negativního  jsem  dnes  napsala!

V. Novak 28.5.2014 9:00

Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

brannou výchovu od mala... Vždyť to dělali komunisti - tak to muselo být za velkého halasu a tartasu zrušeno, odstraněno, do země zadupáno, zcela zesměšněno!

Aby po 11/9 přišel Ruml na to, že by bylo dobře zavést nějakou formu výcviku k obraně - samozřejmě zcela jinak, než se o dělalo za starého režimu.

R. Tesařík 28.5.2014 9:03

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Taky to byla velká píčovina...armáda na baterky.

P. Hlosta 28.5.2014 9:07

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Nejde o armádu,leč o domobranu, což je způsob jak by se mohli občané bránit i samostatně při nepřítomnosti armády, nebo jejím poražením nepřítelem. Cítíte ten rozdíl?!

E. Sevrát 28.5.2014 9:09

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Jistě,švýcarský model by byl možný.

R. Tesařík 28.5.2014 9:19

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

domobrana říkáte? A víte, že ten rozdíl necítím...Jestli máte na mysli Švýcary, tak ti , kdyby neschraňovali  anonymně peníze všech lumpů světa, by se mohli se svou domobranou jít klouzat..A to nezmiňuji jejich vydávání Židů...tedy pardon, zmińuji:-)))

V. Novak 28.5.2014 9:14

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Aspoň absolventi věděli. kudy to z Sa-58 lítá, že kope a že se musí občas dokonce i vyměnit zásobník. To první se dovědí z amerických filmů, to druhé a třetí nikoli.

A i teenagerři věděli, jak se ošetřují zranění a mohli být k něčemu při nehodách.

Ale to je všechno samozřejmě zbytečná diskuze - žádná forma branné výchovy zavedena nebude a na profesionální armádu nikdo nepřidá, takže budeme mít to, co máme dnes - expediční sbor, který si na dopravu do Mali musí objednat ruského Ruslana. Protože ideální ministr obrany - baba, která má ráda uniformy - nakoupila CASY, vhodné leda na dopravu koní Przewalského do Mongolska.

A budeme tu parodii na armádu mit zcela oprávněně.

P. Hlosta 28.5.2014 9:10

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Švýcaři mají krom armády ještě domobranu a velice si toho považují. Jsou na své schopnosti případně bojovat dokonce hrdi. Nezdá se, že by to mělo cokoliv s komunismem. Spíše naopak. Komunisti nechtěli samostatné, obrany schopné občany. V tom je právě ten rozdíl v demokracii a totalitě.

A. Kohut 28.5.2014 10:40

Re: Nejste vy nějakej starej struktůra? Navrhovat

Ruml (Jan) je populistický spratek. Howgh

R. Tesařík 28.5.2014 9:02

Re: Stropnický má recht a ne že ne!

A co ženy, taky byste je cvičil od mala až do stara?

V. Novak 28.5.2014 9:05

Re: Stropnický má recht a ne že ne!

Tušíte, že i na ženy se vztahuje branný zákon?

Vůbec by nezaškodilo, kdyby si občas vystřelily z útočné pušky.

P. Vaňura 28.5.2014 9:16

Pokud chtějí genderovou rovnost,

ať se učí střílet. Může se jim to hodit, situace je nejistá!

P. Vaňura 28.5.2014 9:11

Jako historik - amatér naprosto

souhlasím! Měli bychom si vzít příklad od Švýcarů !!!

Pro každého muže od 17 do 60 let musí být k dispozici přinejmenším ruční zbraň a munice a dotyčný musí umět střílet.

Když dáte 12 letému klukovi do ruky "opravdickou pušku" buďte si jisti, že se střílet učit bude. A z vojny vím, že toto platí alespoň z části i pro ty, kterým je dvacet!!! Instinkty lovce a válečníka zapracují i u těch, kdo se navenek tváří jinak!

V. Hajková 28.5.2014 8:40

Konečně z Ukrajiny rozumné slovo!

Jedním z cílů vládních jednotek zasahujících na separatistickém východě je zadržet představitele rebelů.

"Chceme je dopadnout a postavit před soud," řekl Porošenko. "Ale aby

bylo jasno: když těžce ozbrojený bojovník střílí na naše vojáky, pak

musí čelit naší armádě.

J. Boleslav 28.5.2014 8:52

Re: Konečně z Ukrajiny rozumné slovo!

Kulka mezi oči takového rebela zadrží raz dva.

P. Hlosta 28.5.2014 8:54

Re: Konečně z Ukrajiny rozumné slovo!

A když začne mládež házet molotovy? To je takový folklór, nevinný protest proti útlaku přeci.