3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Kapitalismus skončí, hurá

To je taky debata z konce roku 2014 - kapitalismus se přežil a je třeba ho nahradit. Jenže se nějak neví, čím vlastně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 6.1.2015 11:26

Re: Kolomý byl penalizován kvůli příliš rychlé jízdě..!!?!

Ano, úplně všechno. Jen lidé si myslí, že ne, jsouť hloupí, jako vy... Dzp.

K. Janyška 6.1.2015 11:26

Re: Kapitelismus skončí?

Spontánní řád je spontánní řád. Ano, konečně... Dzp.

M. Varadinková 6.1.2015 11:25

Re: Za našeho socialismu kapitalismus zde nebyl.

Správně.

Kapitalismus je totiž to, co samovolně vzniká všude, kde lidé mají svobodný prostor k seberealizaci. A co skomírá, když socialistický stát lidem ten svobodný prostor ubírá a sešněrovává je spoustou příkazů, zákazů a regulací.

O. Uživatel 6.1.2015 11:25

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 6.1.2015 11:24

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 6.1.2015 11:23

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 6.1.2015 11:23

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 6.1.2015 11:22

Re: Kolomý byl penalizován kvůli příliš rychlé jízdě..!!?!

To je marxistická definice. Jakékoliv vlastnictví jakýchkoliv kapitálů je kapitalismem... Dzp.

K. Janyška 6.1.2015 11:21

Re: Astone, to jste neměl s tím kapíkem dělat. Já se

O tom vůbec nepochybujte, rudý17.20hod. na cizím kompu v pracovní době, jsem velmi pracovitý člověk... Dzp.

I. Tellner 6.1.2015 11:20

Kolomý byl penalizován kvůli příliš rychlé jízdě..!!?!

To je tedy pěkné..!!

Kapitalismus = soukromé vlastnictví výrobních prostředků. To nejlépe splňují čínští soudruzi. V naší euroatlantické společnosti vlastní podstatnou část výrobních prostředků všeliké fondy, podivné a hedgeové, nadace a neprůhledné propletence, s hlavním sídlem off-shore, a banky, které se musí zachraňovat tím víc, čím lépe vyplácejí své akcionáře.

K. Janyška 6.1.2015 11:19

Re: Za našeho socialismu kapitalismus zde nebyl.

AMK byly opravdu prvními výhonky institucionalizovaného kapitalismu u nás se svými autodílnami a autocampy... Dzp.

P. Čech 6.1.2015 11:18

Re: Idea socializmu je podobná Království nebeskému.

Ale on Hayeka celého nečetl. Přečetl si pouze pasáž o spontánním řádu lidské interakce a poněvadž nemá rád jiné autory (zejména slovníků) nechápe ani, co tato cizí slova znamenají. Zato je zhusta používá, aby se ukázal býti sečtělým.

M. Prokop 6.1.2015 11:18

Re: Za našeho socialismu kapitalismus zde nebyl.

Popravdě řečeno, byly. Však ten "kapitalismus" také podle toho vypadal.

K. Janyška 6.1.2015 11:18

Re: Kapitelismus skončí?

Nesmyslné, je jich moc a jsou bohužel stále ještě odborně nejvzdělanější a nejzkušenější skupinou... Dzp.

O. Uživatel 6.1.2015 11:16

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 6.1.2015 11:16

Re: Kapitelismus skončí?

Jsem, zase se mýlíte... Dzp.

O. Uživatel 6.1.2015 11:15

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 6.1.2015 11:15

Re: Kapitelismus skončí?

Nevěřte tomu, chlapče, bylo jich stovky a až knihy Hayekovy mi přinesly skutečné vysvětlení skutečného reálného světa... Dzp.

K. Janyška 6.1.2015 11:14

Re: Astone, to jste neměl s tím kapíkem dělat. Já se

Od vás ? Možná jak se dává cihla k cihle, ale to jsem v životě také dělal. Tak nic... Dzp.

P. Čech 6.1.2015 11:14

Re: Kapitelismus skončí?

A proto to téměř nikde nefunguje. Téměř. Jsou na světě dva státy, kde to funguje, ikdyž ani tam to není ideální. Ideálu se to však dosti blíží.

K. Janyška 6.1.2015 11:13

Re: Za našeho socialismu kapitalismus zde nebyl.

Nic jiného, než žít kapitalismus nikomu z nás za žádného režimu nezbývá a hotovo... Dzp.

P. Čech 6.1.2015 11:12

Re: Kapitelismus skončí?

Odsouzeni k němu nejsme, musíme se však podle toho chovat. Nepřipouštět, aby "bývalí" komunisté byli voleni do jakýchkoliv funkcí a pod. Vyžadovat na vládní koalici splnění bodu jejího programového prohlášení ve smyslu schválení zákona o obecném referendu. Dobrého zákona, nikoliv paskvilu, jak je u nás zvykem  Takového paskvilu, který připouští aby se vlk nažral a koza zůstala celá, aby zákony byly schvalovány systémem "chytré horákyně" bez ohledu na jejich kvalitu.

V. Kolman 6.1.2015 11:07

Re: Idea socializmu je podobná Království nebeskému.

Vystihnul jste to přesně! Tedy - až na tu pneumatickou fázi.

P. Čech 6.1.2015 11:06

Re: Kapitelismus skončí?

Nezlobte se na něj. On v životě přečetl pouze jednu knihu a kecům v ní obsaženým, o nějakém neexistujícím spontánním řádu se klaní.

P. Čech 6.1.2015 11:04

Re: Kapitelismus skončí?

K mistrů chodím. Vy ovšem tím mistrem nejste. U mne jsou mistry ti, kteří tvoří slovníky a pojmenovávají tak výzamy jednotlivých pojmů. definici kapitalismu jsem citoval ze slovníku cizích slov. Podle mne je naprosto přesná.

D. Polanský 6.1.2015 11:01

Za našeho socialismu kapitalismus zde nebyl.

Byl zde trh, taký jaký byl. Mluvit o státním kapitalismu je dost problematické, jelikož dlouhodobým plánem bylo vše navzájem provázáno. Těžko mohl některý subjekt říct, ne, já nedodám tohle, ale tohle. Přesněji mohlo si to dovolit jenom málo subjektů. To, co trh nepokryl, flekovaly soukromé aktivity jednotlivců. Pochopitelně dalo by se to ještě detailizovat, ale myslím si, že je to vcelku neproduktivní diskuze.

P. Vandas 6.1.2015 10:59

Re: Kapitelismus skončí?

Jakákoli systemizace společenského a ekonomického systému, pokulhává, neb neodráží košatost variant motivací jednotlivců i státu. Proto jsou tyto systémy vždy nepřijatelným zjednodušováním reality. :-):-):-)

S. Ševeček 6.1.2015 10:59

Re: Historie je

Pěkný komentář.

Zdravím.

P. Vandas 6.1.2015 10:56

Re: Idea socializmu je podobná Království nebeskému.

Pokud by měl být toto extrakt 700stránkového díla Hayekova, tak važte každé slovo, neb klasik praví: " Každé zbytečné slovo je zbytečné. " :-):-):-)

O. Uživatel 6.1.2015 10:54

Uživatel požádal o vymazání