19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Kam se propadá Paroubek

V posledních dnech se Jiří Paroubek dopustil dvou osudných úletů. Především, před objektivy televizních kamer a před mikrofony pronesl větu "nechte pana Kočku na pokoji", čímž se neodlepitelně spojil s osudem jedné - přinejmenším - pochybné figury českého veřejného života. Mirek Topolánek k tomu právem připomněl, že "každý Pražák ví, kdo je pan Kočka". Teď půjde o to, aby se to dozvěděla i policie a soudy a aby se svědci k soudům dostavili, s hlavou na krku a ochotní mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiri Janecek USA 5.6.2006 6:34

Re: Re: Re: unor 1948 - vitezove a porazeni

Slánský byl skutečně jedním z těch, kdo v celé počáteční fázi orientaci vyšetřování řídil. Často je citován jeho dopis ministru Kopřivovi z 15. června 1950: „Všiml jsem si, že ve zprávách vnitra ... Clementis říká, že se možná již na Prahu naposled dívá. S. Kopřivo, dejte pozor, aby vám Clementis nefouk, má-li takovou náladu. Srdečně zdravím, R. S.“ a tak se kola toci - kdo seje vitr ...a ti prazci soudruhove, panove se vzdy prizpusobi -

Jiri Janecek USA 5.6.2006 4:27

Slansky - a jeho kamaradi - project pro Cibulku - kam to jejich deti a vnuci dotahli v cervnu 2006

http://www.psp.cz/cgi-bin/eng/www/eknih/1946uns/stenprot/095schuz/s095001.htm

vyslovuji naprosty souhlas s vladnim prohlasenim a s akcnim programem doplnene a rekonstruovane vlady obrozene Narodni fronty v cele s Klementem Gottwaldem. V minulych dnech prosel nas lid velikou a viteznou zkouskou, rozdrtil pokus zpatecnickych sil o protistatni puc. Reakce, ktera pripravovala spiknuti proti republice, byla sama porazena. Zvitezil nas cesky a slovensky lid, zvitezil diky sve jednote, rozhodnosti a organisovanosti. 25. unor 1948 vejde do nasich novodobych dejin jako pocatek noveho, slavneho obdobi nasi zeme. Nas lid prosel velikou statnikovou zkouskou a nabyl novych, velmi cennych zkusenosti. Mnoho se poucil z historie a souvislosti protistatniho spiknuti. Poznal zradne a protistatni cile a zamery osnovatelu spiknuti, kapitalistu a velkostatkaru, poznal, ze kapitaliste a velkostatkari, jimz po 9. kvetnu 1945 znarodnil cast jejich majetku a podlomil jejich politickou moc, se nikdy nesmirili se svou porazkou a usilovali o to, aby znovu nastolili predmnichovsky rezim vykoristovani, utlaku, nezamestnanosti, hladu, strileni do pracujiciho lidu.

satan 5.6.2006 0:49

Bohužel procenta a mandáty si žijí svým vlastním životem...

je něco shnilého ve státě dánském! díky Jičínského ústavním pravidlům nyní platí rovnice, že 45,2 : 49,1 = 100 : 100. zdá se vám to jako absolutní blbost? mně také, ale bohužel je tomu tak. zatímco KSČM a ČSSD (už skoro 12 měsíců KSČSSD) má za 45,2 % hlasů voličů 100 mandátů, "zbytek světa" tedy vítězná strana ODS + KDU + Zelení mají za 49,1% hlasů ... taky 100 mandátů! pravidla pro výpočet byla nastavena předem, takže jde o kouzlo nechtěného, ovšem málokdo rozumný by chtěl, aby Paroubek těžil z této výhody a v prvním okamžiku div neprohlásil tuto vysoce umělou plichtu za své vítězství. Proto bude co nejdříve více než nutné uvažovat o většinovém systému, neboť bipolarizace společnosti už odnaučila lidi (ne lid, lid samozřejmě voli Paroubka) volit... a nejen u nás - viz Němcko, Maďarsko i Itálie.

Proč neplatí aspoň v ČR prostá matematika? kupecké počty a trojčlenka se dají vysvětlit každému. S D´Hondtem je to o poznání těžší...

Haf 5.6.2006 0:51

Re: Bohužel procenta a mandáty si žijí svým vlastním životem...

Co hoši zaseli, teď sklízejí

Jiří 5.6.2006 0:53

Protože ...

Václav II Zlatoústý Klaus a jeho zákonem potvrzená dohoda s Milošem Nezvoleným Zemanem.

Pavel Kořenský 5.6.2006 0:55

Re: Bohužel procenta a mandáty si žijí svým vlastním životem...

Protože si to prosadila ODS a ČSSD rukou společnou v roce 1998.

Mají co chtěli, tak proč se nad tím někdo rozčiluje ? U basketu se také svého času (konec 70. let ???) zavedla nová pravidla a koš z určité vzdálenosti začal platit za tři body.

A rozčiloval se někdo, že to byl normální koš, který ještě před nějakou dobou byl jen za dva body ? Nerozčiloval. Hra se prostě hraje podle momentálních pravidel, která jsou nastavená předem a v průběhu hry se nemění.

Pavel Kořenský 5.6.2006 0:58

Re: Bohužel procenta a mandáty si žijí svým vlastním životem...

A neodpustím si svou obvyklou otázku.

Jak KONKRÉTNĚ byste si ten většinový systém ve volbách do PSP ČR představoval ?

Netvrdím, že jej nelze zavést, jen by mně zajímala konkrétní představa o volebních okrscích, počtech kol, mandátech, výběru toho kdo sestaví vládu atd.

Ada 5.6.2006 1:29

Re: Bohužel procenta a mandáty si žijí svým vlastním životem...

Nehledejte v tech poctech nejake spiknuti. Problem je, ze se nevoli v jednom obvodu (to by melo zase jine nevyhody) ale ve 14. Jak chcete zajistit mandat strane, ktera ziska 7% treba v Karlovarskem kraji, kde bylo dohromady jen 5 mandatu.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 5.6.2006 1:38

ja to vidim jinak

Ja bych zadneho D'Honta (nebo jaxetopise) nepouzival a ani zadne jine prepocitavani. Spodni hranici volitelnosti bych snizil z dnesnich 5% na hodnotu "1 poslanec" s tim, ze pokud je kandidatu strany ve vsech volebnich obvodech vic, nez kolik ziskala mandatu, tak by byli zvoleni ti, kteri by dostali absolutne nejvyssi pocet hlasu, vcetne preferencnich. Priklad: zeleni maji v cele CR rekneme 50 kandidatu, ziskaji 12 mandatu, tak jsou zvoleni ti jejich kandidati, kteri ziskali nejvetsi pocet hlasu bez ohledu na volebni okrsek.

Krak 5.6.2006 22:50

Re: ja to vidim jinak

To znamená vyšší vázanost na stranu a nižší (či vůbec žádná) na konkrétní kandidáty? Jinak by to vyžadovalo srovnatelnou velikost volebních krajů...

Haf 5.6.2006 0:49

Překvapivé zjištění

Tyto volby mají svého vítěze - a sice bohužel vítězem jsou ti, kteří tyto volby ignorovali - 35 % voličů Pravdu mají v tom, že politikům nejde o voliče, ale o tučné příjmy, které politika zvoleným přináší !

Jiří 5.6.2006 0:51

Re: Překvapivé zjištění

Hafe nemáš pravdu, v těchto volbách nejsou nevoliči nejsilnější stranou, dopočítavej do sta. A zaplať pán Bůh za to.

Haf 5.6.2006 1:16

Re: Re: Překvapivé zjištění

Nešlo mi tak o půl procenta, jako o to, že téměř 60 % národa (6 % volilo neparlamentní strany) volilo prokazatelné neandrtálce (předchozí  zákonodárci vytvořili drtivou většinou legislativní zmetky - viz zákony) a z toho dokonce 35 % bolševika a ostatní volili hraboše. A za co ti pánbůh zaplatí, nevím.

fakír 5.6.2006 0:52

Re: Překvapivé zjištění

tak v tomhle souhlas

Jiří 5.6.2006 0:41

Paroubek principiální

Pokud takový bude, a v tomhle bych si dovolil mu věřit, tak pošle pravostředovou koalici a posléze menšinovou vládu ODS k šípku. Taky proč by se měl chovat jinak? Pokud by chtěl ODS potupit, tak  přistoupí na velkou koalici, kterou ve vhodné chvíli podřízne jako podsvinče. A s velkým mediálním halasem. Chtěl vyhrát, nevyhrál, ale ani neprohrál, jelikož levice je v součané době patrně konsistentnější.

Kvetla 5.6.2006 0:40

Bylo by zajímavé zjistit,kdo odflákl přípravu na tiskovou konferenci a vědomě poslal presidenta "na porážku"!

?Rv

fakír 5.6.2006 0:38

Podle mne bude velká koalice

proto ten rozhovor s Klausem. Velká koalice a změna ústavy

miron 5.6.2006 0:29

Všichni už jsou v pohodě,

i pan prezident se nechal slyšet, že si s Topolánkem jen tak popovídá, tak nač tolik vášně. A pokud jde o Paroubka, proč by mu bránili? Všichni už přemýšleli, jak to udělat s koalicí a když se shodí, může se to hodit. Nebo vy si vážně myslíte, že v politice jsou kamarádi? Ovšem než dojde ke koalici, ještě chvíli to bude trvat, tak si nekažte prázdniny.

Kvetla 5.6.2006 0:28

PT:p.Paroubek se nikam nepropadá,vyčkává a sonduje,jak a za kolik přikoupit (nebo přeplatit) dva,či tři hlasy.A jemu se to povede,tomu věřte

!!!!Rv

pefben 5.6.2006 16:40

Re: PT:p.Paroubek se nikam nepropadá,vyčkává a sonduje,jak a za kolik přikoupit (nebo přeplatit) dva,či tři hlasy.A jemu se to povede,tomu věřte

Proč by přeplácel, nasadí policii a ta už to zařídí ....

Slava 5.6.2006 0:27

Leccos je pravda, ale...

ne všechny úvahy jsou bez chyby. Že se Paroubek zastane Kočky není až tak nenormální, je to lidské gesto. Já ho neznám, ale zatím jsem neviděl žádný důkaz ničeho. Opět se přetavuje virtuální realita ve skutečnost reálnou. Paroubkův projev byl úlet, ale spíš v rovině způsobu, jak to řekl. Věcně měl nakonec pravdu, stačí se podívat i na články na  NP.

Media Paroubka naháněla komunistům do náruče od doby, kdy mediaálně přestal být loutkou Grosse, tak nač ten údiv, když mluví o levici jako bloku.

Chybí mi reflexe - a dost potřebná - na prezidentův úlet.  Hovořit o vítězi z pozice hlavy státu ve chvíli, kdy nejsou ještě oficiálně potvrzeny výsledky, a posléze doporučovat novinářům, ať se na nic radši neptají, mi přijde stejně zarážející. Nemluvě o slovníku pana prezidenta - "Kdo seje vítr... " je sice ze Starého zákona, ale dost zprofanované soudruhem Kojzarem.  Tak jako Paroubek mluvil hantýrkou komunistů, stejným slovníkem nás počastoval i Klaus.

Více objektivity by zřejmě neškodilo ani Astonovi.

Pavel Pávek 5.6.2006 0:52

Re: Leccos je pravda, ale...

Vslutku. Paroubek se zastává Kočky a je to lidské gesto. Až na to, že Paroubek je stále ještě předseda vlády a  styky  rodiny Kočků s Ruskými mafiemi jsou celkem známé.

Slava 5.6.2006 2:11

Re: Re: Leccos je pravda, ale...

Zatím je nikdo nedoložil. Jako ostatně nic z té slavné zprávy.

Jarda C. 5.6.2006 0:55

Re: Leccos je pravda, ale...

Vy nejste z Prahy, že?

brik 5.6.2006 0:58

Re: Re: Leccos je pravda, ale...

pan Slava má spíše dobře vyvinutou schopnost nevidět a neslyšet, když by to mohlo být nepříjemné.

mak 5.6.2006 1:08

nevidet a neslyset pouze poslednich 8 let

to predtim si pamatuje urcite dobre, hlavne to, ze ODS pry ukradla majetek nas vsech :-)

Slava 5.6.2006 2:12

Re: Re: Leccos je pravda, ale...

Jsem.

Dafnis 5.6.2006 1:05

Re: Leccos je pravda, ale...

Srovnat vystoupení pana Klause a pana Paroubka jako stejné, to může jen člověk opravdu, jak to napsat, nemoudrý.  Že se nestydíte!

Slava 5.6.2006 2:17

Re: Re: Leccos je pravda, ale...

Nevím, co je na srovnávání Klause a Paroubka nemoudrého. A už vůbec ne, proč bych se měl stydět. Jeden je prezident, druhý premiér. Dva nejvyšší ústavní činitelé. Oba udělají botu. Mám snad dělat, že to tak není?

J. Mach 5.6.2006 10:06

Re: Re: Re: Leccos je pravda, ale...

nemoudré je to, že nechcete vidět ten propastný rozdíl mezi vulgárním a nenávistným projevem Paroubka a věcným a kultivovaným vystoupením prezidenta. Naštěstí na vašem vnímání nezáleží, důležité je, jak ten Paroubkův vyšinutý úlet vnímá volič. A to je dost jasné, přečtěte si pár reakcí, souhlasnou najdete ztěží.