14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Kam s bezdomovci? Na skládku

Za Rakouska se bezdomovcům říkalo "tuláci". Píše o nich Jaroslav Hašek i Egon Ervín Kisch, honili je četníci a když je chytli, zase je pustili. Občas dostal někdo nápad je pochytat a postrkem vrátit do domovské obce, kam úředně patřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sedláček 18.7.2010 19:32

Re: Za takové odkazy byl R.Sedláček vyhozen z lidoveckých diskuzí .....

Pixo, vy jste tak hloupý, že vaše vlastní (nebo Pavlovy) příspěvky považujete za lež. Já mám důkazy, co máte vy, kromě pomluv? Samozřejmě, proti pomluvě je obrana prakticky nemožná a proto takové kreatury jako vy nic jiného neumějí. Jenže ne všichni jsou stejně hloupí jako Pixa. Vlastně téměř nikdo není tak hloupý a proto si dělá svůj názor na základě důkazů, informací a vlastního úsudku.

R. Sedláček 18.7.2010 13:25

Re: Jsou to lidé, jako každý jiný?

Pod linkem "PSYCHOLOG I:" naleznete reakce soudruha pavla na mé nekonečné výtky k jeho tykání. Proto mi není jasná jeho reakce zde, ale u bláznů je možné cokoliv.

L. Pixa 18.7.2010 12:05

Zásadně protestuji !!!!!!!

R.Sedláček používá nekalé praktiky ! Použil můj příspěvek na diskuzi lidovek ve zcela jiném kontextu a tím zásadně zkreslil jeho smysl ! R.Sedláček zásadním způsobem porušuje pravidla diskuzí !!!!  .........Určeno jen pro osobní využití. Bez předchozího písemného souhlasu je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce jakéhokoli materiálu nebo části materiálu zveřejněného na Neviditelném psu, a to včetně šíření prostřednictvím elektronické pošty, SMS zpráv a včetně zahrnutí těchto materiálů nebo jejich části do rámců či překopírování do vnitropodnikové či jiné privátní sítě a včetně uchovávání v jakýchkoli databázích.

Copyright © Neviditelný pes a MAFRA, a.s. ........

L. Pixa 18.7.2010 11:52

Sedláček pokračuje jako na lidovkách ......

Dehonestování, nadávání a neustálé odkazy na svoje stránky kmotra drobka. Láká tím diskutující na reklamy. Je to jednoznačně nepovolená reklama - zásadně tím poručuje pravidla diskuze. Na lidovkách jej vyloučili z diskuzí - tam si už neškrtne. Tak přenesl svoje výdělečné aktivity na NP. Jsem zvědav jak dlouho mu to ASTON bude trpět .........

K. Janyška 17.7.2010 9:26

Kajan

Ano, bezdomovci by neměli z čeho žít ! Beze zbytků od lidí se neobejdou ! 

Mají-li však mít psychologové vůbec nějaký důvod existence, měli by se zabývat právě jimi ! Protože na ně nemají, je to jen důkaz o tom, že jsou k ničemu !

Mistr Hayek: Freudovo a Marxovo dílo jsou největším vědeckým omylem lidstva, avšak s těmi nejtěžšími důsledky ! Dzp..,

V. Pavel 17.7.2010 9:56

Re: Kajan

Pane Janyško - jaké "nejtěžší důsledky" přisuzuje podle vás ekonom Hayek Freudovým dílčím odborným psychiatrickým omylům?

K. Janyška 17.7.2010 14:12

Re: Kajan

Tytéž, jako Marxovi, ! Zejména destrukci tradiční morálky  mylným uchopením entity zvané lidská mysl !  Dzp.

K. Janyška 17.7.2010 14:24

Re: Kajan

Zcela nesmyslným uchopením entity lidské mysli Freudem došlo k takové destrukcí tradiční morálky, že nic jiného nemá obdoby, než  tzv. objektivní základ lidského světa, popsaný zcela mylně Marxem ! Lidský svět má základy abstraktní ! A abstrakce je nástrojem lidské mysli k uchopení nekonečného množství konkrétního !  Dzp.

P. Hofman 17.7.2010 6:52

BEZ DOMOVA

Asi před 25-ti lety jsem s velkým zaujetím sledoval v německých médiích poměrně širokou diskusi o bezdomovectví. Smyslem bylo upozornit občany na tento jev s cílem mu porozumět. Ač sám jsem byl vždy přesvědčen, že mám silné sociální cítění, bezdomovci jsem jaksi - no - pohrdal. Musím říct, že tato diskuse mi naprosto otevřela oči a zpětně jsem se všem těmto "pobudům" omluvil. Od té doby vím, že ač se to mnohému jedinci jeví absolutně NEMOŽNÉ, je smutným a pravdivým faktem, že se bezdomovcem může stát prakticky každý z nás. Chce to jen být ve špatný čas na špatném místě a osud - sviňa - už dokoná své.

Pře několika lety jsem při cestě z práce potkával v Paříži jednoho bezdomovce, věku tak kolem 60-tky. Dal jsem se s ním jednou do řeči. Byl to Němec. Pravidelně jsem s ním pak "dal řeč", ne denně, ale často. Nevím, co z jeho vyprávění byla pravda a co jen autorská story. Jedno však bylo zjevné - byl to velmi inteligentní člověk původně určitě vybraných manýrů.

A tak jen děkuji svým blízkým, že mně, snad, mají rádi a věřím, že by mně, snad, neopustili, kdybych se dostal do problémů.

V. Pavel 17.7.2010 7:40

Re: BEZ DOMOVA

Pane Hofmane, patrně oproti Vám se naopak domnívám, že většině spoluobčanů je naprosto jasné, že hranice mezi normálním životem a bezdomovectvím, jako ostatně i hranice mezi životem a smrtí, je velice snadno překročitelná a pochopitelně, nejčastěji nechtěně. Souhlasím s Vámi, že mezi bezdomovci jsou i inteligentní a charakterní lidé. Pamatuji na počátku posametových let např. mediálně představovaného bezdomovce - někdejšího zlatého na OH 1960 v Římě na dvojskifu, myslím jménem Kozák, který se stal bezdomovcem poté, co ho po rozvodu z bytu vykázale exmanželka, myslím dokonce s jejich dcerou. Určitě však, kromě bezdomkovců nechtěných, jsou i bezdomovci kteří si tento způsob existence dobrovolně zvolili a setrvávají v něm ze stavu své mysli, protože jim vyhovuje. Na ty jste ve své úvaze zapomněl. Ještě chci k Vašemu závěrečnému apriornímu poděkování Vašim blízkým přidat jeden svůj názor opírající se o praktickou zkušenost. Od vlastních nejbližších příbuzných - matky, sestry, dcery, apod. se člověk může dočkat horších překvapení, než často od cizích. Proto doporučuji - neděkovat "dopředu" nikomu, ani "nejbližším", ale usilovat o soběstačnost!

O. Vašek 17.7.2010 8:08

Re: BEZ DOMOVA

Václav Kozák byl v té době plukovník v záloze, měl tedy dost vysokou penzi. Jeho bezdomovectví (přespával na chodbě paneláku) bylo určitě řešitelné lépe, spíše se projevila psychika člověka, zvyklého na to, že jeho jedinou starostí je chodit na tréningy a o všechno ostatní se postaraly příslušné orgány. Samozřejmě jsem rád, pokud se jeho situaci podařilo vyřešit, ale jak to s ním je ve skutečnosti, to nevím.

V. Pavel 17.7.2010 8:20

Václav Kozák

Pane Vašku, děkuji za doplnění údajů k bývalému reprezentantovi a olympijskému vítězi Václavu Kozákovi. Souhlasím s Vaším názorem, že jeho problémy šlo řešit lépe. Mj. mu pomoc nabízel jeho někdejší parťák ze zlatého olympijského dvojskifu Pavel Schmidt. Nabízel mu existenční zajištění v Německu, kde žil a Kozák to odmítl. Nyní je Kozák již po smrti. Našel jsem si k němu info na Google: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Koz%C3%A1k

L. Severa 17.7.2010 9:28

Re: Václav Kozák

Před několika léty věnovala  televize Kozákovi pořad. Pokud si vzpomínám hlavním problémem  byl alkohol a jeho syn (?) se ho marně snažil vrátit zpět do normálního života.  Už si to moc nepamatuji, ale mám dokonce dojem, že jeho syn je lékař a že tátův osud nesl těžce. Kozák mluvil i s redaktorem televize a z rozhovoru vyplývalo, že je se svým životem spokojen a možná někdy... Nevím už odkud mám v paměti zprávu, že se později vrátil k rodině, což by korenspondovalo s poznámkou wikipedia, že zemřel v domově důchodců.

V. Pavel 17.7.2010 9:46

Re: Václav Kozák

Pane Libore, pořad v TV o Kozákovi jsem neviděl. Nyní jsem se z Google dozvěděl, jak dopadl a že je již po smrti. Je pro mne překvapivé, že úspěšný sportovec v tak náročném sportovním odvětví, kterému nemohla chybět silná vůle, si počínal ve vyšším věku jako morální slaboch. Každý člověk je originál a proto jednání, či osud každého z nás, může být zcela jedinečný a nikoliv očekávatelný.

P. Hofman 17.7.2010 16:29

Re: BEZ DOMOVA

Vážený pan Pavle, není mou ambicí s Vámi polemizovat, taky s tím, co píšete vcelku souhlasím. Jen si myslím, že většině lidí není vůbec jasné, jak je ona hranice mezi zvládaným životem a existencí na jeho okraji tenká. Také si nemyslím, že všichni bezdomovci jsou inteligentní jedinci, to ani náhodou, jen jsem chtěl upozornit na to, jak "šaty dělaj člověka", či naopak. A na svou soběstačnost věřili předtím určitě všichni.

R. Šenkýř, Ing. 17.7.2010 5:21

BEZDOMOVCI - MAJÍ PRÁVO NA ŽIVOT?

Dovolte mi, abych se plně se ztotožnil s článkem. Rád bych něco řekl dikutujícím, kteří sem tam viděli na ulici nebo v zastrčeném zákoutí ČLOVĚKA, který jim "nevoněl". Diskutéři, těší mě váš zájem o bezdomovce. Bude pro mne ještě potěšitelnější, pokud se budete chtít přidat k těm, co by rádi pomohli konkrétním lidem v jejich nelehké situaci. Možná pak zjistíte, že pojem bezdomovec je velmi obecný a že s ním nevystačíte. Když se vám podaří do systému proniknout, pak zjistíte, že existuje početná skupina rekrutující se z věkově starších lidí - bez trvalé práce/příjmu, bez pomoci nejužšího nebo širšího okolí, bez naděje, bez střechy nad hlavou, etc., s touhou po svobodě. Vídáte je v různém stavu zubožení, ale kolik z Vás bylo kdy ochotno zpomalit krok a zeptat se, jak mohou pomoci? Pokud se vám podaří prolomit bariéru nedůvěry, můžete se dozvědět o lidech a konečně i o sobě věci, které vám vaši "rektální alpinisté" neřeknou. A dají-li vám nahlédnout do svého nitra, tak uvidíte dnešní společnost v trochu jiném světle. Pak možná poznáte, že spoustu osudů zapříčinila chtivost, podlost a absolutní nemorálnost konkrétních lidí ve státních a místních úřadech a institucích, mizerné zákony stranící zlodějům-a při životě ji udržují takoví, co si do každého, kdo upadne rádi kopnou. A jen tak mimochodem-vím z vlastní zkušenosti a zkušenosti důvěryhodných známých-o čem mluvím. Poznal jsem, když někoho v 50letech vyhodí z práce bez možnosti sehnat práci, poznal jsem beznaděj, když vás vyhodí s poukazem-půjdeš sám nebo si na tebe něco najdeme. Poznal jsem tu beznaděj po stovkách pohovorů, že výhružka "my se ti postaráme, abys už práci nenašel" má reálný základ, že komouši a estébáci ovládají naši společnost a vysmívají se lidem-vidíte, to je ta demokracie, mysleli jste si že nás zlikvidujete a teď se podívejte kde jste vy a kde jsme my. Odepření možnosti pracovat je krutý trest !!!! Pozdravení všem sociálním manipulátorům, pozdravení poslankyním Řápkové z CV a Jančíkové z OV.

V. Pavel 17.7.2010 5:46

Re: BEZDOMOVCI - MAJÍ PRÁVO NA ŽIVOT?

Pane Šenkýři, Váš názor na pokleslost naší společnosti se mi líbí. Pouze se nedomnívám, že je tím vysvětleno bezdomovectví beze zbytku. Bezdomovci u nás byli i za I. republiky, jsou i v USA, tedy i tam kde komouši významné slovo ve státní správě a společnosti nemají. Je to, kromě případů nechtěně postižených jednotlivců, opravdu stav mysli některých občanů a nevymítitelný sociopatický jev.

R. Šenkýř, Ing. 17.7.2010 6:12

Re: BEZDOMOVCI - MAJÍ PRÁVO NA ŽIVOT?

Pane Pavel díky. Souhlasím s vašim názorem.

R. Sedláček 17.7.2010 21:25

Re: BEZDOMOVCI - MAJÍ PRÁVO NA ŽIVOT?

Pan Pavel začínal na lidovkách podobně. Tedy relativně slušně a k věci.. Po měsíci rozvrtal diskuze takovým způsobem, že byl z diskuzí vyloučen a spolu s ním i několik dalších, kteří se jeho výpadům pouze bránili. Jsem zvědav, za jak dlouho se mu podaří totéž i zde. v.pavel - kapacita s malým

L. Pixa 18.7.2010 11:47

Sedláčku, nechte toho ......

Dopadnete jako na lidovkách - navždy vás vyloučí z diskuzí ......

L. Pixa 18.7.2010 13:32

Diskuze ničí R.Sedláček - opět začíná s tím, s čím musel skončit na lidovkách

.........Určeno jen pro osobní využití. Bez předchozího písemného souhlasu je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce jakéhokoli materiálu nebo části materiálu zveřejněného na Neviditelném psu, a to včetně šíření prostřednictvím elektronické pošty, SMS zpráv a včetně zahrnutí těchto materiálů nebo jejich části do rámců či překopírování do vnitropodnikové či jiné privátní sítě a včetně uchovávání v jakýchkoli databázích.

Copyright © Neviditelný pes a MAFRA, a.s.

V. Vlk 17.7.2010 1:25

Mýlíš se Ondřeji

za totáče vagabundi byli.Ale byli venku vždycky tak pár dní.Pak je opět zuavřeli za příživu. Takže s nimi nebyl problém.  Tedy oficileně . Ti chytřejší bydleli s Cikánama v Libni- ve Vysočanech a něco na Žižkově  viz Hrabal ale stejně šli z krimu do krimu. Pobudu před Hlaváčem sebrali esenbáci do pěti minut.

V. Skalová 17.7.2010 0:29

Nojo, blíží se volby

Astone, už jste nám dlouho nehrál s Kocábem a Holubovou Klause na Hradčanech....

M. Prokop 17.7.2010 0:20

Řešení pana Janečka asi reálné nebude.

Znamená to, že se nemá dělat vůbec nic?

Že se mají občané smradu a různým výměškům jen vyhýbat?

R. Šenkýř, Ing. 17.7.2010 5:43

Good question, Mr.Prokop

Souhlasím  s panem Prokopem. Je skutečně na čase důsledně řešit problém zvířecích exkrementů na chodnících, v parcích, dokonce i v přírodě u řek, etc. Nejlepší budet řešit to přímo na místě s majitelem psa, ve městech by na exponovaných místech určitě pomohlo detailní vyhodnocování kamerového systému státní/městské policie. A to už nemluvím o náhubku, co kdyby došlo k pokousání?