30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

K debatě o bodech

Ostudné tance ODS kolem revize silničního zákona vzbudily rozporuplné reakce. Jsou lidé, kterým by "malá domů" vyhovovala. Je to takové pěkné malé české - chceme diktaturu, ale sametovou, stejně jako demokracii chceme sametovou a revoluci sametovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza z podhůří 20.9.2006 8:18

Re: Dopravní zákon

nejen cyklistů - pokutován budete i pokud si způsobíte škodu na svém vozidle (např. potkáte nějaký předmět ležící na silnici) a přivoláte k tomu "příslušníka". Smutné je, že ten komu onen předmět na silnici upadl potrestán nebude. Má vlastní zkušenost.

NoName 20.9.2006 8:18

Pane Polanský

Zeman se stále nemůže vyrovnat s tím, že v politice skončil a hlavně že ho ČSSD nepodržela při volbě pezidenta. A tak vrtá a šťouchá.. To jsou podobné komplexy jako u Topolánka, který ztroskotal v podnikání, ukázal, že to naprosto neumí.

Na rozdíl od JÁJirku a spol. Zeman nic dokazovat nemusí, udělal ze strany na hranici volitelnosti vládní stranu. Možná nějaké komplexy má, ale v porovnání se současným vedením ČSSD je to génius po stránce odborné a psychicky absolutně vyrovnaný člověk. Jsem si jistý, že za Paroubkem po jeho pádu jezdit nikdo nebude, maximálně tak vyšetřovatel ...;-D

Honza z podhůří 20.9.2006 8:15

Re: K té toleranci rychlosti

Vážený pane Pergille, maximální povolená rychlost neznamená povinnost jet přesně touto rychlostí (pak by měl Váš "výlev" smysl), ale nejvýše touto rychlostí. Tachometry zpravidla ukazují vyšší rychlost, než je skutečná. Tj, jedu-li dle svého tachometru nejvýše povolenou rychlostí, nemůžu ji překročit. Pokud ale máte dojem, že potřebujete znát rychlost svého vozu s vyšší přesností, můžete si do svého automobilu pořídit třeba i nějaké speciální měřidlo. Zdravím.

František 20.9.2006 8:14

Re: Re: Re: Celou dobu tvrdím, že celý bodový systém je na h o v n o,

Pokud do problému vložíme fyziku a statistiku, bude vhled zřetelnější:

Pravděpodobnost kolize pohybujících se hmotných objektů závisí na jejich hustotě v danném prostoru, rychlosti a míře chaotičnosti pohybu. Převedeno do řeči lidštější: čím jsou víc na sebe nalepení, tím je kolize pravděpodobnější, čím rychleji se pohybují tím ( při neměnné rychlosti reakce ovladače ) je pravděpodobnost kolize větší a konečně čím méně informací má jeden o chování druhého, tím je pravděpodobnost kolize větší. Jestliže snížím rychlost, zmenší se následky kolizí ( menší kinetická energie ), ale zvýší se hustota v prostoru. Dostaneme tedy více kolizí s menšími následky. Míra chaotičnosti záleží na jednoduchosti systému. Lahve na pivo na plnicí lince nemají kolize, protože je jejich rychlost a dráha 100% předvidatelná a naopak koule na biliáru jsou opakem. Buzerace míru nehodovosti nesníží, spíš naopak. Příznivé údaje z prvních dnů platnosti jsou patrně způsobeny tím, že řada řidičů si řekla, že počká až jak se to vyvine. Zásadnější vliv by mělo zprůhlednění pravidel. Naše silnice jsou ověšeny hrozny značek, které by zbláznily i vola u pluhu. Někde je přednost zprava a někde je přednost na hlavní silnici. To druhé pravidlo ja velice zranitelné, neboť zásadní informace o právu jízdy může být zakryta, nebo přehlédnuta. Ovšem ani ta nejlepší a nejjednodušší pravidla kolize zcela neodstraní, protože ve hře je nespolehlivý lidský faktor. Celkově je jasně patrné, že největší podíl na nehodovosti je dán vysokou hustotou vozidel. Silniční siť je nekvalitní a poddimenzovaná díky nevalným a nekompetentním investicím v době od r. 1939.

Honza™ 20.9.2006 8:13

Re: Mirek Topolánek se svým způsobem života a

Vy mu tu Talmanovou neodpustíte Kajane?;-DHoďte sem prosím pravidla chování vzorného člena ODS,ať se po ránu pobavím,určitě máte připraveno na sjezd nějaké to "Desatero Hayekových přikázání";-D

Jirka H. 20.9.2006 8:13

A co takhle trest smrti

Je to skutečně revoluce na silnicích se vším všudy, tenhle bodový systém. Trochu připomíná revoluční akt Jaroslava Haška v roli rudého komisaře města Bugulma, když nařídil obyvatelstvu, aby se do tří dnů naučilo číst a psát.

Počet nehod a hlavně počet mrtvých výrazně klesl, to je dobře. Ovšem kdyby lidovci se sociálními demokraty vytvořili zákon, podle kterého se nesmí žádnými vozidly jezdit po silnici pod trestem zastřelení na úsvitu, nehodovost by byla blízká nule. V šoku jsou řidiči, ale také správa státu, která se má o aplikaci zákona starat....  Aston, 8. července 2006

celý článek http://neviditelnypes.zpravy.cz/a-co-takhle-trest-smrti-074-/p_cirkus.asp?c=A060707_214659_p_cirkus_wag 

Co dodat? Má teorie, že tu pod nickem Aston píše víc lidí se jen potvrzuje :-D

Kajan 20.9.2006 8:10

Re: žádná - data jen vylhaná statistika

Krásný nick ! Dzp.

.. 20.9.2006 8:10

NIKOMU NEVĚŘIT

Silniční zákon v Čechách Šaškárna pro Evropu.;-PPolicajt na silnici Zázrak a nakonec to odskáče ten slušný.Řidič slušný pozná nápravu až policajt bude tam kde dobytek řádí nejvíce.Příklad-- Letná Sparta--;-O.A nebudou policajti, Langr bude s nimi dělat svépomocí služebny---Bude modernizovat--Julínek už je ten nejlepší u Lékárníku a lékařu maji ho rádi budou spokojení.Julda je zázrak.Funguje to tak ,Spokojený lékař--pacient pláčeLékař stávkující --pacient uspokojen.Kecám ne--Německo je příkladem a USA.Tak to funguje Ministr nesmí kamarádit ani s jednou stranou.Tady se kamarádi a pacient zapláče.;-(Tlustý to je záhada sama.Na nic neni sežraný stát ovšem má malinkou inflaci platy někde rostou investoři se k nám tlačí.Záhada, kamarádi ministři slibí resortu vše .Asi svépomocí a ze svého.Zeman pokud se chce pomstít Sobotkovi tak tady se mstí celé CSSD.Možná pujdou s Tlustým na předvolební guláš vedle sebe.Zeman socky postavil a pomáhá bourat .Jo duchodci mají své jisté,jen jim to někdy NESTAČÍ ;-€;-DProč se někdo dere do vedení sežraného státu NECHÁPU:-D;-D;-P A nakonec Tlustého má rád pan prezident.Bude sranda--Jak pro koho---

Kajan 20.9.2006 8:09

Re: Re: Mirek Topolánek se svým způsobem života a

Ano, kdo nezvládá a neuznává Hayeka, jde proti nám. Lépe řečeno, proti svobodnému lidskému světu a svobodě jednotlivce ! Jde proti kapitalismu bez přívlastků. Tedy je jen druhem socialisty ! Dzp.

zubr.z 20.9.2006 8:08

Re: Blbost

Ruce za to nemohou,doporučuji urazit hlavu,tedy dekapitaci.

HonzaD 20.9.2006 8:05

Re: žádná - data jen vylhaná statistika

No ono se chování řidičů opravdu zpočátku změnilo a divil bych se, kdyby jeho důsledkem nebylo menší množství dopravních nehod. Objevily se takové jevy jako, že se nepředjíždělo, když se jelo povolenou maximální rychlostí atd. No po upřesnění politiků, že to nemusí být tak uplně přesně dodržováno, a vysvětlení jak se mají řidiči chovat, aby je to snad nepostihlo, jsem byl svědkem zajímavého jevu. Za jednu cestu cca 30 kilometrů kde je rovná cesta křížená občas cestou z vesnice a před křižovatkou je několikrát omezena rychlost na 60km/h (i v Rakousku to mají obdobně) se při aspoň zdánlivém přibrzdění cca na 65km/h pravidelně předjíždí přes zebru. Ve Zlínském kraji to  začali dělat auta s evidenční značkou *A*. Jo holt pražáci jsou dobří řidiči a vědí jak na to :-)  Ono to omezení tam opravdu není náhodou, protože historicky to byly hlavní spojky dvou částí vesnic. Teď jsou proťaté obchvatem. Problém naší dopravy jsou dobří řidiči. Místo aby svojí předvídavostí vytvářeli bezpečné situace a pohodu, se snaží ukázat, že jsou lepší a zvládnou to rychleji. Myslím, že to dost často dokumentují i zde uvedené poznámky.

Emil 20.9.2006 8:03

Dopravní zákon

Myslím si, že ze zákona musí zmizet neskonalé kraviny, jako je pokutování cyklistů za spadnutí z kola. Najde se tam spousta dalších kravin, ale v jádru je zákon přijatelný. Rozhodně se zklidnila rychlost ve městech.

loula 20.9.2006 7:57

Re: K té toleranci rychlosti

Ale vždyť se sami policajti usnesli, že překročeni rychlosti o 10 km za hodinu nebude posuzované jako přestupek, právě kvůli zmiňovaným tolerancím. Ano, bylo by dobré tuto dohodu nějak zapracovat do zákona.

loula 20.9.2006 7:55

Re: Re: Celou dobu tvrdím, že celý bodový systém je na h o v n o,

Nesouhlasím, pokud byste trest - třeba drakonický - uděloval až za způsobenou nehodu, tak by to možná bylo právně čistčí, ale pozůstalým by to bylo k ničemu. Nehodám je třeba předcházet, což se promítá do předpisů konstrukce vozidel, do technických prohlídek, ale i do usměrňování chováním řidičů. Samozřejmě nelze prokázat, že moje rychlá jízda nebo nedání přednosti by vedlo ke konkrétní nehodě, ale statisticky tady korelace  platí. Samozřejmě, netvrdím, že zákon je dobry, je třeba jej novelizovat, ale bodový systém podle mě dobrý je. Co se týče jeho finanční náročnosti, myslím, že v době počítačových sítí to není nijak dramatické.

A.S.Pergill 20.9.2006 7:55

K té toleranci rychlosti

Samotný tachometr má chybu měření 5 - 10%, těch 5 když auto sjede z výrobního pásu a pod ně se nedostanete ani při každodenním cejchování. Řidič, který má dodržet toleranci v desetinách km/h, je v situaci výzkumníka, který by měl měřit pravítkem tloušťku vlasu.

A nebo zavést do aut radarové měřiče, které budou mít tu toleranci srovnatelnou s policejními radary, ale pak by zase ječeli policajti, protže by se ty mašiny vzájemně rušily. A asi by se ovlivňovala i auta jedoucí proti sobě nebo vedle sebe.

roman 20.9.2006 7:50

Bodový systém.

Když byl bodový systém zaváděn,  hovořila myslím v rádiu nějaká psycholožka dopravy, která říkala, že Česko je v mnohém podobné Irsku ( měli tím na mysli reakci společnosti na nové zákony atd ... ). Říkala, že v Irsku po zavedení bodového systému se za celý 1. rok "nevybodoval" ani jeden řidič. Z toho usuzovala, že ani u nás se během prvního roku nebudou odebírat řidičáky a ejhle, ono to funguje cca 2,5 měsíce a těch lidí jsou desítky. A myslím si, že je to dobře!

Honza™ 20.9.2006 7:48

Re: Mirek Topolánek se svým způsobem života a

sssm je severomoravský svaz socialistické mládeže Kajane?;-DKdo jde s námi,ale přitom "odmítá" Hayeka,jde vlastně proti nám?;-DBudou na nadcházejícím sjezdu lustrace Hayekem?;-D To je podobné jako měli komunisti v dotazníku "Váš postoj ke vstupu vojsk v r.68";-D

loula 20.9.2006 7:47

Re: žádná - data jen vylhaná statistika

Myslím, že pojišťovny využijí každou změnu  k tvrzení, že pojištění je ztrátové a jak na to doplácí a proto je nezbytné pojištění zvýšit atd atd. Vzpomínáte, když povinné ručení poskytovala pouze jediná pojišťovna, ta pojištění neustále zvyšovala a řvala jak tur, jak je to ztrátové, jak to dotuje z jiných kapitol atd atd. Pak přišla liberalizace, pojištění mohlo poskytovat více pojišťoven a ty se začaly o klienty rvát jako psi o kost. Proboha, proč, když to bylo ztrátové.  

Prostě pojišťovákům nesmíte věřit ani slovo. Nedávno mě jeden přesvědčoval, jak je výhodné, když podle jeho návrhu změním pojistku domácnosti. Ta změna spočívala v tom, že z krytí vypadnou elektromotory, ale přibyde tam krytí proti pádu meteoritu. A pojistka stoupne o 400 stovky. Vyhodil jsem ho.

Kajan 20.9.2006 7:44

Re: Re: Celou dobu tvrdím, že celý bodový systém je na h o v n o,

R^

rv 20.9.2006 7:41

Re: Celou dobu tvrdím, že celý bodový systém je na h o v n o,

Jenže spousta lidí je masochisty, kterým dělá dobře, když je někdo buzeruje, i když nehodu nezpůsobí.

miki 20.9.2006 7:34

Re: Re: Re: Zeman se stále nemůže vyrovnat s tím, že v politice skončil a hlavně

to znamená i z tvé vůle milý benítovče

Kajan 20.9.2006 7:34

Mirek Topolánek se svým způsobem života a

výrazivem, jako "lidé práce" a odmítáním díla A.F. von Hayeka řadí mezi rychlokvašené "pravičáky", kteří mají však svoji ideovou základnu získanou tak akorát v SSSM. Dzp.

pejrak 20.9.2006 7:32

žádná - data jen vylhaná statistika

zcela věcně - astone, žádná tvrdá data nebudou, nový zákon změnil způsob vykazování počtu nehod (dříve vše nad 20000 nyní až nad 50000) a počtu úmrtí (dříve do třídnů od nehody nyní do 24 hodin). Díky tomu nelze dokázat že nový zákon pomohl ale ani že nepomohl. Kdyby ovšem pomohl - nejspíše by pojišťovny nezvedaly povinné ručení co myslíte?

Kajan 20.9.2006 7:30

Celou dobu tvrdím, že celý bodový systém je na h o v n o,

je složitý a drahý. Je nutné ho zrušit a ponechat jen tvrdé tresty, včetně dlouholetého odebrání řidičského průkazu,  za dopravní nehody, způsobené porušením dopravních předpisů !!! Dzp.

Pavel 20.9.2006 7:26

Re: Řidičům za dva měsíce značně otrnulo

nejde o změkčení, ale o odstranění do očí bijích chyb, na které se policajti vymlouvají, že zákon jim nedovolí jednat jinak. Proč proboha jdeme z extrému do extrému. A mám tím na mysli novináře.Nebo chcete aby to tady vypadalo ajak v Maďarsku?.  Ta, až premiér musí přiznat že jeho vláda lhala a je zle. Kde byli Ti kdo na to měli upozornist, pak by nabyli zvolení lháři. A tady? Centrální banka řekně - EURO ne jsou špatné finance, analytici - štatný , ne-li nejhorší rozpočet - bývalá vláda - právník SOBOTKA - není lepší země s rpzpočtem než naše, Paroubek radši mlčí - protože v Pražské bance utopil miliony a novináři ?  Čtěte sami. 

PRASI DENT 20.9.2006 7:21

Re: Re: Zeman se stále nemůže vyrovnat s tím, že v politice skončil a hlavně

 Topolánek by nikoho příliš nezajímal, pokud by nebyl oním podivným premiérem, dle receptu Klauna na Hradě z vůle bolševika.....

miki 20.9.2006 7:16

Re: Zeman se stále nemůže vyrovnat s tím, že v politice skončil a hlavně

Já si myslím, že tě Topolánkovo pravicové vidění světa nemusí vůbec zajímat. Pro tebe je přece nejlepší vidění světa od Jirky Goebbelse milý trumpeto.

ll 20.9.2006 7:12

Řidičům za dva měsíce značně otrnulo

To je fakt a jistě není řešením "změkčit" pravidla.

Renata D. 20.9.2006 7:11

Re: Mnoha avizovaným změkčením rovněž nerozumím...

Ač v podstatě souhlasím s přísným zákonem jako dosud platí, myslím že tak jak tomu přistupil nový ministr je to v pořádku. Odstranit zjevné nesmysly, zvážit zvýšení rych.limitů tam kde jsou parametry dálnice rychlosti cyhovující. A s těmi termíny jednat rozumně. Např. proč je tech.prohlídka limitována ve skutečnosti dnem, když na nálepce je daná měsícem? A stejně je s těmi profesními průkazy. Důrazně trestat překročení třeba o 30 dnů, ale o jeden kalendářní. Jak v blbákově.

Veselý 20.9.2006 7:10

Blbost

by se neměla obhajovat. A to ani v případě silničního zákona. Možná to Astonovci neví, ale zákon jde udělat i dobře. A pokud na to naši "odborníci" nestačí, tak ho zkopírovat ze zemí, kde jakžtakž funguje. Já bych doporučoval například Německo. A poslanci, který by se pokusil takový zákon "vylepšovat" bych urazil obě ruce.