16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Junckerova Bílá kniha

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker vystoupil před Evropským parlamentem s dokumentem zvaným Bílá kniha. Hovořil pak o pět možných variantách dalšího vývoje unie, přičemž výslovně odmítl možnost, že by se vrátila k dimenzi sféry volného obchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 2.3.2017 9:17

Re: Zdání klame.

Prostor je dáván kdekomu z té "správné názorové strany"!

O. Uživatel 2.3.2017 9:30

Uživatel požádal o vymazání
V. Mlich 2.3.2017 8:39

Pohádka o reformovatelnosti EU

Zajímavé, že pohádce o reformovatelnosti EU ještě věří tolik lidí. Anebo se jen tak tváří, i když znají pravdu, protože se jim to jeví výhodnejší? Klidně by se místo europoslanecký plat mohlo říkat europoslanecký úplatek. I pouhá perspektiva budoucího fleku v Bruselském monstru dokáže jinak rozumného člověka sešrotovat.

Vrtá mi v hlavě třeba takový Sulík, jestli on doopravdy věří tomu, co říká o reformách EU, anebo to říká jen proto, aby neodradil jistou část voličstva. To stejné u nás ODS: odhlasovala Lisabonskou smlouvu a dnes taky mluví o reformě, mimochodem téměř stejní lidé. Voliči nechtějí změny, oni chtějí pokoj.

O. Uživatel 2.3.2017 8:41

Uživatel požádal o vymazání
V. Mlich 2.3.2017 8:55

Voliči asi něchtějí změnu

Vypadlo mi slůvko "asi", prostě že to tak vypadá. Snad tento rok nějakou změnu přinese, náznaky jsou slibné. Ale stále je toho hodně naruby. Třeba včera stávkovali proti EET živnostníci, a přitom by měli stávkovat jejich zákazníci. Protože živnostník si zisk nesníží, ten si do ceny zakalkuluje nejen náklady na kasu, ale i ten opruz s registrací a hlídáním, aby stav na serveru MF seděl s daňovým přiznáním. A všechny náklady odskáče spotřebitel. Už to začíná docvakávat některým štamgastům, když vidí, že jejich hospodský má po 3 měsících EET nové Porsche, jeho přiznání je pořád v červených číslech, a oni mají akorát FIK na účtenkách a o 5 korun dražší pivo.

R. Dubravský 2.3.2017 8:31

Byl jednou jeden...

...taky napsal knihu. Dodnes se to čte (pokud se smí) jako odstrašující příklad.

M. Krátký 2.3.2017 8:22

už je 08,22 a dost málo komentářů

a skoro žádnej není údernej - asi stárneme - dobrý den

P. Hlosta 2.3.2017 8:26

Re: už je 08,22 a dost málo komentářů

Musíte na to s konstruktivní(!) kritikou. ;-))

P. Hlosta 2.3.2017 7:55

Zemřel exministr Ivo Svoboda

Tak to má za sebou! Poslední roky trpěl alzhaimerem a zemřel v sanatoriu. Byla to smutná postava polistopadové politiky, Zemanova muže u vlády. Patrně vytuneloval tu Libertu, za což si odseděl nějaký čas, no a už je v Pánu, jediné to spravedlnosti světa.

Prachy si do hrobu neodneseme! Nahromaděný majetek je štěstím dědiců, kteří ho zpravidla vždy rozmařile rozhází, protože jednoduše neznají cenu námahy ho nahromadit. Lačnost po majetku systémem "rychlé prachy" je hřích ve smyslu dřívějšího morálního kodexu společnosti vypěstovaném po staletích. Socialismus morální kodex posunul k absurditám a mantinely už dnes jsou vnímané až v místě, kde se to může provalit a zavřou viníka hříchu. Dokud mně nenachytají při krádeži, prostě jsem nehřešil! Jak ateistické, že?!

P. Rajman 2.3.2017 8:16

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

S odstupem času a po tom co následovalo se zdá, že byl předhozen jen proto, že si zvolil tak malý cíl.

P. Hlosta 2.3.2017 8:23

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

I to je možné, jako je možné to, že prakticky výjimečně tehdy zafungoval právní systém. Nic to ale nemění na tom, že společnost po socialistické éře posunula své povědomí o morálním kodexu. Ateistické vnímání přerostlo k sunutí morálního kodexu mimo pro společnost životně podstatný mantinel. Svědomí je likvidované, protože žít se svědomím je dost obtížné pro materiálně založené. Výchova k materialismu je pro svědomí likvidační!

P. Rajman 2.3.2017 8:39

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

Výchova k materialismu je likvidační jak pro ducha, tak materii, která je v bezduchém prostředí užívána hloupě a bezohledně.

P. Hlosta 2.3.2017 8:53

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

Jak odejít z materialistické výchovy u společnosti, k návratu k morálnímu kodexu v jeho mantinelech dřívějších i dobrovolně k uznávanému právnímu řádu, který toto umožňuje? To je kardinální otázka, kterou se objektivně nezabývají čelní političtí představitelé, ač demokraticky navolení. Možná že je to samotná demokratičnost voleb, která společnost nenutí si vybírat podle morálního klíče své demokratické zástupce.

Já vidím jedinou možnost, s výhledem na dlouhou trať, začít u nových generací ve škole. A opět, bariéra tomu je ve stavu pedagogů i jejich nadřízeného orgánu. Tam je jen materiální snaha o blahobyt a systém ten blahobyt udržet za jakoukoliv cenu i cenu nízkého stupně výchovy nových generací.

Skepse? U nábožensky věřícího je vždy naděje na opravu systému z důvodů víry v Boží ruku. U materiálního ateisty je skepse součástí jeho víry, že zbytečné je oponovat systému, lepší a ve všech ohledech jednodušší je přizpůsobit se systému moci a spolu s ním tvořit to, co on žádá po něm!

P. Hlosta 2.3.2017 8:55

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

oprava: "co ONA žádá po něm!"

J. Schwarz 2.3.2017 8:46

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

Omyl. Svědomí je internalizovaná obava z odplaty. Komunisti zničili hlavně poctivý přístup k práci. Pocit z dobře vykonané práce taky tradičně vychovanému pracovníkovi nedovolil práci odfláknout. Z takové práce by neměl radost. I tento pocit se ale "vyvinul" z toho, že po generace se nevyplatilo práci odfláknout, neb takový "pracant" o ni brzy přišel. Za bolševika, když takový poctivý pracovník viděl jak flákači plamenně řečnící o "soudružství" jsou odměňováni vyššími funkcemi i penězi se po čase začal cítit jako idiot. Aby se tak necítil, začal práci flákat taky. Morální kodexy se vytvářejí dlouho, zničit je lze za jedinou generaci.

P. Khail 2.3.2017 10:02

Re: Zemřel exministr Ivo Svoboda

Ano, o vás platí: lhář a zbabělec, který na svou pravdomluvnost není ochoten vsadit ani mizernou tisícovku, o morálce káže. Vy víte proč vám to připomínám, že?

P. Rajman 2.3.2017 7:55

Pokud Evropa překoná kmenovou

nevraživost, může se stát Spojenými státy II. Pokud ne, stane se jen bojištěm cizích, tedy mimoevropských zájmů. Je to prosté, ale zcela zásadnì. Taková politika paní Le Penové povede jen k tomu,že např. Afrofrancouz bude cítit "oprávněnou nevražibost k Belgičanovi a podobně. Začali s tím brexiťáci a teď to jede jako lavina.

P. Hlosta 2.3.2017 8:17

Re: Pokud Evropa překoná kmenovou

Volné sdružení států, nebo superstát? To je jistě otázka na hádku zastánců toho, či onoho. Poznané špatné by se ale mělo vždy změnit v demokratickém duchu. Deficit demokracie je však na pováženou, že změny špatného bude možné v takové situaci uskutečnit. Primární tedy má být snaha o návrat k co nejvyšší demokratičnosti systému!

P. Rajman 2.3.2017 8:43

Re: Pokud Evropa překoná kmenovou

A co pevné sdružení států? C je správně.

M. Vondráček 2.3.2017 8:21

Re: Pokud Evropa překoná kmenovou

To máte totéž , jako se socializmem . Myšlenka je to krásná, ale to provedení nic moc :-)

J. Schwarz 2.3.2017 8:55

Re: Pokud Evropa překoná kmenovou

Kdyby si američani zvolili Clintonovou, byli by v (_._) stejně jako je Evropa. Demokrati se v USA pokoušeli právě tu "kmenovou společnost" vydupat ze země pomocí multikultury a zvýhodňování "menšin".

O. Zuckerová 2.3.2017 12:23

Re: Pokud Evropa překoná kmenovou

Za Afrofrancouzovu nevraživost vůči Belgičanovi (Afrobelgičanovi?) nebo obyvatelům původním rozhodně nemůže "politika Le Penové", ale spíše Afrofrancouzův imám. A jak to, že tím ZAČALI "brexiťáci"? Ona existuje Le Penová až od brexitu? Je zajímavé, že nevraživosti Vietnamců se nikdo neobává a oni jsou také "mimoevropané". To bude asi tím, že jim nikdo tu nevraživost od dětství nevtloukal do hlaviček.

M. Berka 2.3.2017 7:44

Figurka Junker...

Bez mandátu, bez pravomocí, Kašpárek na vodítku. Jedině, co muže je žvanit.

Dvourychlostní Evropa, to jo. Jedna rychlost je neutrál a ta druhá, to je zpátečka...

Souhlas s Astonem, že základ je ty šašky vyměnit, ale to nebude stačit. Je potřeba změnit celý systém, protože z nových lidí se ve stejném systému opět stanou šašci...

P. Rajman 2.3.2017 7:58

Re: Figurka Junker...

Juncker s mandátem evripského parlamentu a navíc všech vlád členkých zemí EU. Jaký mandát máte vy? Hospůdky páté cenové skupiny?

P. Hlosta 2.3.2017 8:38

Re: Figurka Junker...

Je potřeba změnit systém, je sice pravda, ale nějak na to chybí páky.

P. Rajman 2.3.2017 7:41

Kartel schopných a neschopných?

To tu bylo naposledy v letech 1945 až 1989. Dnes, když je tu kartel jeden (zvaný EU), tak se ti neschopní místo věcné kritiky(,ale i uznání) na Německo jen přitrouble vymlouvají.

P. Vaníček 2.3.2017 7:32

Nikdo už totiž o ničem neříká pravdu,

tisk vůbec ne a jen se všichni poplácávají po rameni,jak jim to pěkně štymuje.A když si někdo "troufne" říci,že král je nahý,vrhnou se na něj a dostane všelijaká jména od rasistů po fašisty.

P. Hlosta 2.3.2017 7:18

Už před lety to cvrlikali vrabčáci na střeše!

Vrabci na střeše už si to cvrlikali před lety! Stále ještě je oficiální teze o správném vedení EU, jen že potřebuje "cosi dořešit". Katastrofální nedostatek demokracie, kdy i parlament EU je odtržený od Bruselu, či Brusel od něj, je doložitelný odporem občanů uvnitř států, žel naprosto ignorovaný. Občané jednotlivých států přistupujících do EU s nadšením v referendech dávají svůj hlas, aby po poznané skutečnosti nedemokratického direktivismu Bruselu poznali i nemožnost změny. Zpravidla pak nastoupí nezájem o volby do EU parlamentu, kterému to ovšem, jak jinak, nevadí v nejmenším.

Politici přízniví k EU, což jsou většinou socialisti, nebo křestdemokraté, přesvědčují své voliče, že je jen dobré je znovuzvolit do parlamentu EU, že se tam o vše postarají. O co, to už je na nich a za nimi se pak zavře voda i co do informací v médiích. No a o Komisi EU ani nemluvě! Takže informace máme zvláště o tom, že jsou dotace, které se jednak nestihnou vybrat, jednak nebyly splněny jejich podmínky, takže si to dofinancovat sami, jednak nebyly uděleny pro nedostatek správnosti požadavku. Zbývající EU dotace se mediálně nafukují do nebetyčna, přičemž občan zírá povětšinou, na jaké hovadiny se jich dostalo.

Možné je, že vina za tento tristní stav je v médiích, že zkreslují fakta, nezveřejní úspěšnost EU dostatečně a potlačí tak popularitu EU. V tom případě by měl být s médii udělán pořádek, aby nám, ve zlém úmyslu jistě, neničil demokratickou budoucnost. Pro politiky by to měla být hračka, když určitě by měli dost důkazů pro soudy nad médii.

Nebo i ten Neff nám nalhává? Proč by to probůh dělal?!

D. Polanský 2.3.2017 7:11

Ano, žijí v skleníku.

V pohádkovém světě bohatství a přepychu. Co se děje kolem ani netuší.

Demokracie přestává být demokracii pokud není zajištěna rotace lidí ve funkcích. Typické pro totalitu jsou právě nerotace. Ovšem když se dívám na naši politickou scénu: např. Zeman, Kalousek, Sobotka? Nevím, nevím. Ještě že máme Babiše, ten trochu osvěžil politickou scénu. Jinak by tam bylo zatuchlo.

V. Kotas 2.3.2017 6:17

Dvourychlostní EU. Tak na co překotně přijímali další členy?

Na co ? Aby měli nové trhy pro své přebytky, nové kolonie. Napakovali se, tak se chtějí trhnout. Už aby bylo v Evropě po volbách a tihle ti exoti/hrobaři Evropy skončili.