19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Jiný kraj, jiný... co?

Píšu tuhle glosu na letišti v Bruselu při návratu z pracovní cesty do Francie. Na čtení francouzského tisku jsem neměl čas, nicméně médiím se nedá uniknout – v hotelové hale se válely noviny a novinových stánků je všude habaděj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 8.2.2017 11:47

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

Já si o Kalouskovi nemyslím nic dobrého, ale to s mým názorem na tuto Babišovu záležitost nijak nesouvisí. Ani o Babišovi si nemyslím nic dobrého, ale zrovna ty dluhopisy za 1 Kč bych mu nevyčítala.

M. Varadinková 8.2.2017 11:00

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

Podstatné je, že ta finta byla legální, ba dokonce požehnaná (a vymyšlená) tehdejším ministrem financí!

A stejně jako hostinský má právo legálně minimalizovat odvedenou daň, může tak činit i jakýkoliv "velkopodnikatel".

Z hlediska morálky je to stále to samé a podle mne to není nemorální. Ty prostředky nevytvořil stát, ale ten hostinský nebo ten "velkopodnikatel" a proto má právo je před nenechavou rukou státu v maximální možné (legální) míře ochránit. Podle Vás by byla nemorální i činnost daňových poradců, kteří založili svoji živnost právě na tom, aby firmám pomáhali hledat finty, jak daně minimalizovat.

M. Moravcová 8.2.2017 10:57

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

spřízněné osoby (Agrofert-Babiš) - úroky obvyklé (banky).

M. Varadinková 8.2.2017 11:41

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

Obvyklé úroky? Třeba tyto?:-)))

http://www.usetreno.cz/srovnani-pujcek/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=pujcka_volna_shoda&utm_campaign=SE-pujcky-obecne

Jistě, Agrofert je jiný level, takže u banky dosáhne skutečně úvěrů levnějších než řadový klient, nicméně co jsou úroky obvyklé? Ty speciální pro Agrofert, nebo ty běžně dostupné?

J. Franke 8.2.2017 10:57

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

Kalousek tu "fintu" vymyslel pro státní veřejné dluhopisy. Ostatních pár firem, které se přidaly, vydalo také veřejné dluhopisy, které si mohl koupit každý, jen ten Agrofert ne.

Je to chytrák, ten Babiš. Ale pěkná svině.

V. Mlich 8.2.2017 11:01

Babiš by měl sedět

Ne kvůli zdanění dluhopisů, tam je všechno podle zákona, podobně jako u Čapího hnízda byly splněné všechny zákonné podmínky. Zavřený by měl být za spekulaci, že neměl peníze, tak si načerno vzal peníze z pokladny vlastní firmy a prostřednictvím dluhopisů je opět té stejné vlastní firmě ty samé peníze půjčil. Výsledkem transakce bylo, že místo do státní kasy se ze zisku Agrofertu každý rok přesune 90 mega do Babišovy soukromé kapsy.

M. Varadinková 8.2.2017 11:29

Re: Babiš by měl sedět

Ano. "Kde na to Babiš vzal", to je jiná otázka. Tam by mohl být přichycen při něčem nelegálním. Ovšem to by se mu muselo napřed dokázat, že. Zatím je to jen ve stádiu mediálních spekulací, navíc rozmělňovaných a zatemňovaných tím "nezdaněním dluhopisů".

M. Prokop 8.2.2017 11:43

Re: Nejsem koblihář, Babiše nevolím a ani mi není sympatický

On taky problém není právní, že by byl Bureš za využití finty trestán. Dokud nebyla zakázána, právo na to měl (otázka je, zda je zaplatil, ale to už nějak zašmodrchá).

Nemá ovšem právo na to být ministrem, proto by si lidi měli zapamatovat jeho schopnosti a využít své právo volit někoho působícího spolehlivějším dojmem.

P. Spáčil 8.2.2017 10:43

paneNeff, nezáviďte

koupit dluhopisy mohl skoro každý kdo na to měl v souladu se zákonem.

Vy snad u sebe neuplatňujete daňové slevy?

J. Kombercová 8.2.2017 10:49

Re: paneNeff, nezáviďte

I ti Rumuni demonstrují ze závisti. Kdo z nich to má, že by jim byla povolena korupce nepřesahující milion a něco.

J. Franke 8.2.2017 10:53

Re: paneNeff, nezáviďte

Skoro každý? Jakpak je tedy možné, že dluhopisy Agrofertu si koupil jen a pouze jeho majitel a okradl svoji vlastní firmu o 6 % z částky i v případě, kdy běžný komerční úrok byl nižší. Navíc si Agrofert snížil daňový základ o vyšší částku než by se stalo v případě úvěru komerčního a nakonec sám Babiš uvedl výši svých příjmů takovou, že nestačila na pokrytí nákupu oněch dluhopisů. Až na tento rozpor novináři poukázali, objevily se zčistajasna prachy, které prý v majetkovém přiznání zapomněl uvést.

A krom toho si dluhopisy Agrofertu, které nebyly veřejné, nemohl koupit skoro každý, jak píšete.

M. Šejna 8.2.2017 11:11

co je Vám do toho, pane Franke?

co je Vám do toho, že majitel firmy okradl svou vlastní firmu? Odkdy lze prosím okrást sám sebe? A odkdy je okradení sebe samotného trestným činem?

M. Vondráček 8.2.2017 10:54

Re: paneNeff, nezáviďte

Nežerte ty koblihy, nedělá Vám to dobře :-)

A. Alda 8.2.2017 10:26

Živnostníci postižení EET se mohou bránit snadno.

Zákon přikazuje, co na účtence musí být uvedeno, ale nezakazuje a ani nemůže zakázat, co na ní uvedeno být nesmí. Každý živnostník tak může na každé vydané účtence deklarovat svůj názor a provádět politickou agitaci.

Dělá to někdo z nich? Ne. Asi jim EET vyhovuje a podivné majetkové poměry ministra financí jim nevadí.

A. Trick 8.2.2017 10:36

Re: Živnostníci postižení EET se mohou bránit snadno.

K takovému živnostníkovi již příště nepůjdu.

J. Franke 8.2.2017 10:38

Re: Živnostníci postižení EET se mohou bránit snadno.

Budete se možná divit, ale děje se tak! Kromě zákonem přikázaných náležitostí jsem na jedné "Babišovce" četl:

Děkuji všem, co se za tuto pitomost zasloužili.

M. Berka 8.2.2017 10:26

pro našeho právníka Lepewa.... :D

Mladý adept právnického doktorátu dostane u zkoušek otázku:"Co je to podvod?"

"Podvod je, jestliže mě teď necháte propadnout."

"Jak to?", ptá se profesor.

"Protože paragraf 265 trestního zákoníku zní:

Kdo zneužije nevědomosti něčí aby jej poškodil, dopustí se podvodu..."

M. Šejna 8.2.2017 10:33

:D

trefa do černého. :-D

M. Šejna 8.2.2017 10:51

podle Lepewa prý Babiš tuneloval Agorfert

tohle je opravdu unikátní pohled našeho právníka Lepewa.

Jediným akcionářem Agrofertu byl ještě před pár dny Babiš. Takše Babiš těmi dluhopisy vytuneloval sám sebe a Lepew by ho chtěl za to trestně stíhat.

M. Moravcová 8.2.2017 10:54

Re: podle Lepewa prý Babiš tuneloval Agorfert

Ani vlastník a jediný majitel firmy si z ní nemůže vzít, co chce. Za nějakých podmínek-zákonů státu mu bylo umožněno podnikat a i pan 100% majitel ty zákony musí dodržovat.

J. Franke 8.2.2017 11:00

Re: podle Lepewa prý Babiš tuneloval Agorfert

To opravdu myslíte vážně?

K. Vyšata 8.2.2017 10:17

Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

a moralizují, někteří by nejraději hned odsuzovali, mají smůlu. Protože by měli pochopit, že Babiš se svojí gardou právníků a poraců udělal správnou analýzu stavu a konal tak, aby nemohl být napaden. Nedávno se na něj valilo z Echa od té zmatené Zlámalové, že vydal dluhopisy tři dny před koncem. A v tom je ten základ nepostižitelnosti. Kalousek ukázal cestu jak se dá "ojebat" stát, nechal dokonce, zdá se úmyslně dost dlouhou dobu, aby se jeho "výtvor" chytrosti dal využít. A když se lavina utrhla a dluhopisů bylo vydáno neuvěřitelné množství, takové, že se Kalouskovina nedala zamést pod koberec, využil Babiš stav rizika a vydal taky dluhopisy.

A teď proč čekal? Představte si, že bude Finanční správa jednat. Dluhopisy byly vydány v mantinelech zákona a posvěceny Kalouskem. Když teď někdo napadne Agrofert jestli potřeboval peníze, bude muset každou firmu, která vydala dluhopisy povinně taky šetřit, zda to potřebovala. A těch je tolik, že by šetření zaměstnalo FÚ na léta.Navíc, bude muset šáhnout i na to, kdo v kterém případě ty dluhopisy koupil a kde na ně vzal peníze. Nejde jen vytáhnout případ Babiš z moře dalších a šetřit jen jeho.

M. Moravcová 8.2.2017 10:42

Re: Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

U podnikatele Babiše mi to nevadí. U předsedy strany kandidující do PS s heslem proti korupci, zlepšení fungování státu, zlepšení výběru daní (vždyť ty miliardy leží na chodníku, stačí se ohnout) tak u tohoto babiše to vadí velmi. Stejně jako jeho řídícím důstojníky STBáky potvrzené jeho neSTBáctví. Asi tak.

K. Vyšata 8.2.2017 11:08

Re: Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

Vždyť to co tu píšete paní Marcelko je ubohost, je zřejmé, že Vám Babiš zrovna blízký srdci není, ale proč mu vyčítat něco, co je téměř u všech politiků samozřejmost. Kalousek s Babišem a třeba i s Pithartem budovali svého času socialismus, no a? Takových mezi politiky je bezpočtu. Nezáleží snad při posuzování člověka, kterého si voliči vybrali a vystrčili na místo kde s má zvolený starat o jejich zájmy, hlavně na tom co dělá teď a jaké má výsledky? Německo vybudovalo stát s vysokým ekonomickou silou prací milionů postižených idei nacismu, někteří pravděpodobně i s batohem odpovědnosti za statisíce vražd po celém světě. A my se tady ukájíme nad nějakým neprokázaným propojením Babiše s STb???

M. Moravcová 8.2.2017 11:34

Re: Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

Ne, opravdu není mým oblíbencem, naopak se mi z něj dělá špatně od žaludku. Já jsem za socialismu vyrostla taky, pamatuju si to. Pamatuju si jak se lidi chovali. Dokonce straníci, kteří u nich byli jen proto, že si nevěděli rady, jak odmítnout. A pokud si člověk zadal s komunistickým molochochem aktivně, dokonce ambiciózně a žije z toho dosud ( protože ty vazby tam jsou i teď), neměl by nás teď moralizovat a vést společnost. A to si nemyslím jen o Babišovi, ale i třeba o tom Pithartovi. Ať si vesele podnikají a meditují v soukromí. Volbu voličů uznávám, nemusím s ní však souhlasit nebo nad ní mávat rukou.

K. Vyšata 8.2.2017 11:59

Re: Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

Vy jste napsala reakci na můj příspěvek, já na Váš. No, jen normální diskuze. Vy kritizujete Babiše za jeho minulost, já si naopak myslím, a stav státu dokazuje, že Babiš je vymodlený zázrak našich politických břídilů aby ukázal jak řídit stát. A podotýkám, to že někteří politici byli v KSČ nepovažuji za důvod k dehonestaci. Jsme v jiné době, s jinými starostmi a babrat se v minulosti? Kdo by si tím kazil náladu.

Pochopitelně, jako klacek na Babiše se hodí kde co, ale že by mu to zrovna škodilo?

Že ano nemá zatím konkurenci je pochopitelné, jeho odpůrci jsou naprosto konsternováni jak mu vše vychází.

Otázka dneška, jak se zbavit Babiše? Naštěstí jen u těch neschopných...

M. Vondráček 8.2.2017 10:57

Re: Všichni co se tváří rozhořčeně, pobouřeně

Já se tak netvářím , ja pobouřen jsem. Řídit se zákon, který vydal ten odporný Kalousek může jenom lump :-)

J. Fialová 8.2.2017 10:01

Věru zajímavá informace z Německa

Popularita SPD s kandidátem na kancléře Martinem Schulzem roste (před 14 dny 21 % , před týdnem 26 %, teď 31 %). V předvolebních průzkumech už SPD předběhla CDU/CSU. Jestlipak Němci po volbách vytvoří takovou skvělou koalici jako po zemských volbách v Berlíně - soc. demokracie + "bývalí" komunisté + zelení?

J. Tachovský 8.2.2017 9:58

Stejne to ale Babis mohl udelat lepe

Penize z firmy se daji vyvadet efektivneji. To se sepisou dve opcni smlouvy, jedna na pokles, druha na rust nejakeho aktiva. necha se to radne zaregistrovat u notare a pak se po urcite dobe uplatni jen ta, ktera ma za nasledek posun penez zadoucim smerem. Dane z vynosu z drzeni cennych papiru se po urcite dobe neplati.

J. Růžička 8.2.2017 9:54

Haukal včera rezignovaně mávl rukou

z půllitru zhluboka upil kozlíčka a prohlásil: Babiš nebabiš, národu kočích a děveček se vždy vládlo lehce a snadno.