Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Ještě ke kroužkování
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Varadinková 30.9.2021 17:03Na pochopení, co je to dopravní zpoždění (tedy doba, která uplyne od chvíle, kdy se zapne kotel do okamžiku, kdy se to projeví zvýšením teploty v obýváku) a co je to dopředná regulace, kdy regulační zásah se uskuteční ještě dříve, než se v regulovaném systému (obývák) projeví porucha ( pokles teploty), ten příklad s kotlem plně dostačuje. |
D. Polanský 30.9.2021 17:02Ale těch místopředsedů! |
V. Mokrý 30.9.2021 16:59
|
R. Toman 30.9.2021 16:57Tak výhoda je, že když budete volit jednu z těch koal, tak pokud sestaví vládu už budete hned znát pět členů vlády, tedy všechny předsedy. Možná se dostane i na místopředsedy, to už bude 10 ks. O o těch pár dalších ministersvech se podělí spravedlivě, nebo losem. |
J. Matuška 30.9.2021 16:57Pane Sorge, hlubokosklon před vámi... /Já mám problémy s trjčlenkou.../ |
P. Vandas 30.9.2021 16:57Dávej na sebe pozor a ať ti pivo chutná. Já se před chvílí z venku vrátil a to pivo už konzumuji. :-):-):-) |
M. Varadinková 30.9.2021 16:56Níže jsem Vám odpověděla, tak to zkopíruju i sem. Ptal jste se, jestli odborníci na boj s covidem musí mít znalost dopředné regulace systémů s dopravním zpožděním. Moje odpověď je: Měli by ji mít aspoň intuitivně (protože kybernetiku zřejmě nestudovali a terminologii z teorie regulace neznají), ale bohužel ji nemají. Chceme-li regulovat počty covidových pacientů v nemocnicích (aby se ty nemocnice nezahltily a byly schopny poskytovat péči i pacientům s jinými nemocemi), je potřeba na to pohlížet jako na dynamický systém s dopravním zpožděním a zajistit dopřednou regulaci. Tedy reagovat ne až na ty rostoucí počty těžce nemocných v nemocnicích, ale už na ty rostoucí počty zdravých nebo lehce nemocných přenašečů v populaci. Jinak jsem Vám to dopravní zpoždění a tu dopřednou regulaci vysvětlila už předevčírem na tom domácím kotli, který může reagovat pozdě (až podle teplotního čidla v obýváku, když už i Vám tam začne být zima), nebo přitopí dopředu podle čidla umístěného venku (takže v obýváku pokles teploty nenastane, i když se venku výrazně ochladí). |
P. Vandas 30.9.2021 16:54Narazilo by to na problém s dodržením počtu zakroužkovaných, neb je dost voličů, co by neudrželo pozornost a počet 15 by překročili, neb už dnes je hranice 4 dost často překračována. A také chudáci sčítací komisaři. :-):-):-) |
M. Ilsner 30.9.2021 16:53"Jdi v řiť, blbe." slušnost především |
J. Matuška 30.9.2021 16:53Pavle, díky, za chvíli vyrážím Stromovkou na ostrov. Vylepšil ́s mou náladu... /Včera jsem si zase mírně skalpoval kůži na ruce v tramvaji. Sice držel jsem se, ale rozjezd jsem neukočíroval./ |
L. Severa 30.9.2021 16:52No, náš řezník vždycky uřízl k hovězímu kousek loje, takže s i tou svíčkovou máte pravdu. No, něco nám prodavači občas vnucovali. Prácl jsem tam mrkev netuše, že vyvolá takovou diskusi která šla poněkud mimo to kroužkování. |
R. Sorge 30.9.2021 16:52Teď jsem to psal níže. Studoval jsem to, ale nezabývám se tím. |
P. Jirkovský 30.9.2021 16:52Píšete nesmysly. Kdybyste něco o tom věděla, tak vám je jasný, že banky mají jasná kritéria, podle kterejch úvěry poskytujou. Procento z obratu je skutečně malý, pokud by přesáhlo bankovní regule, úvěr se zdražuje a banka požaduje další záruky. Pokud by úrok u podnikatelskejch úvěrů stoupnul stejně, jako úrok u ČNB (což samozřejmě nemusí vůbec nastat, nebo zdaleka ne ve všech případech) tak se to v bilanci projeví jen nepatrně, a vzhledem k tomu, že úroky tvoří nákladovou položku (což vy evidentně vůbec nechápete, co to znamená), tak to sníží daňovej náklad; promítne se to do finančních nákladů a vůbec se to neobjeví v provozních nákladech. A ty poučky o tom, jak jsou náklady vyšší než výnosy a ostatní plky, který jen dokládají, že nevíte, o čem píšete, si nechte tak do první třídy školy pro účetní, stejně jako ty plky o státu a nezaměstnanosti. Holt z vás ten čubistickej socialismus čumí jak teta z mostu. |
R. Sorge 30.9.2021 16:50Kdysi jsem regulaci studoval, ale nezabývám se tím. Je to poněkud složitější, než jen mít jedno čidlo v obýváku a jedno čidlo za oknem. |
V. Hodorka 30.9.2021 16:49Krouzkovani by se melo jeste vice zpristupnit. Proste vybira se na 15 mist. Tak bych mohl zakrouzkovat 15 osob ze bsech kandidatek. Mela by se zvyraznit sila jednotlivych osobnosti nad socialistickym stranickym kolektivem. Proste osobnost nad stranou. |
M. Ilsner 30.9.2021 16:47Chcete ho v čele, nebo v cele?
|
J. Matuška 30.9.2021 16:47Pane Sorge, a vy tomu rozumíte? Lze TO využít v boji proti covidu? /Já se mohu pouze pochlubit, že vím, že nic nevím.../ |
M. Varadinková 30.9.2021 16:45Měli by ji mít aspoň intuitivně (protože kybernetiku zřejmě nestudovali a terminologii z teorie regulace neznají), ale bohužel ji nemají. Chceme-li regulovat počty covidových pacientů v nemocnicích (aby se ty nemocnice nezahltily a byly schopny poskytovat péči i pacientům s jinými nemocemi), je potřeba na to pohlížet jako na dynamický systém s dopravním zpožděním a zajistit dopřednou regulaci. Tedy reagovat ne až na ty rostoucí počty těžce nemocných v nemocnicích, ale už na ty rostoucí počty zdravých nebo lehce nemocných přenašečů populaci. |
P. Vandas 30.9.2021 16:43Milý Jaroslave, promiň že jsem se s odpovědí opozdil. Měl jsem práci. Nicméně o dopředné regulaci systému s dopravním zpožděním nevím zhola nic, ale dovedu si pod tím leccos smysluplného představit. Jako nesmysl mi to nepřipadá. A abych to odlehčil, tak se mi zdá, že aniž bych to tušil, tak už tímto systémem delší dobu pracuji. :-):-):-) |
P. Jirkovský 30.9.2021 16:37Bejt "normální" jako V. Novák, tak skočím do zdi. |
R. Sorge 30.9.2021 16:37Regulátor systémů s dopravním zpožděním https://www.zat.cz/data/folders/18.pdf |
V. Novák 30.9.2021 16:33No - však taky bude zablokováno YouTube, ne Německo. |
R. Sorge 30.9.2021 16:31Firmy normálně podnikají a vydělávají peníze. Pokud se jim vyplatí vyrábět elektřinu z uhlí, tak to (dočasně) dělají. Ale znamená to drahou elektřinu pro odběratele. Drahou elektřinou se zamázne drahá cena emisních povolenek. A firmy vydělají, jinak by to nedělaly. |
J. Matuška 30.9.2021 16:31Snažím se rozproudit diskusi s osvětou o DOPŘEDNÉ REGULACI SYSTÉMU S DOPRAVNÍM ZPOŽDĚNÍM, ale marně. Ty jsi poslední záchrana! |
V. Novák 30.9.2021 16:28Já jen chtěl upozornit 1) že Green Deal sem, Greta tam - když hrozí zima, tak i uhlí přestává smrdět a 2) na koho se ty firmy obracejí? |
V. Novák 30.9.2021 16:26Jirkovský těžko. |
R. Sorge 30.9.2021 16:25Firmám se to musí vyplatit, jinak by to nedělaly a vlády s tím nemají moc co dělat. Takže asi záleží na ceně emisních povolenek a koncové ceně prodaného produktu (teplo, elektřina). |
V. Novák 30.9.2021 16:24Ukrajina bude jako obvykle žadonit u Ruska až někdy v lednu, až i místním dojde, že zásob u elektráren je málo, z Ameriky nedorazí a "Herojam slava!" nikoho nezahřeje ani mu neposvítí. |
V. Mokrý 30.9.2021 16:20A proč ne Ukrajinu |
M. Varadinková 30.9.2021 16:18Právě proto, že ty úroky jsou nákladovou položkou, hlupáku, to může být pro některé firmy problém. Pokud jde o procenta z obratu, tak to je přece u každé firmy jiné. Záleží na tom, kolik má ta firma nabraných úvěrů a jaký má obrat, přičemž mezi tím nemusí být vůbec žádná korelace. Nadějná začínající firma může mít minimální obrat a maximální úvěr (protože musela hodně investovat, aby vůbec mohla něco vyprodukovat) . Zatímco stará zavedená firma může mít vysoký obrat a minimální úvěr (protože investiční úvěry už splatila a na provozní kapitál je schopná si průběžně vydělat). A pokud jde o "snižování základu daně", tak v prvé řadě musí být z čeho snižovat. Rozhodující je, jestli potom ty náklady nebudou vyšší než výnosy. Až bude daňový základ záporný, tak stát ostrouhá (nedostane žádnou daň) a je docela možné, že ostrouhají i zaměstnanci a stanou se nezaměstnanými. Evidentně jste to Vy, kdo ví o podnikové ekonomice prd. |