22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Jedna malá záhada

Konflikt lidovců se samoživitelkami patří ke komickým kuriozitám současné předvolební doby. Šéflidovec Bělobrádek se kroutil, až vykroutil omluvami za svůj výrok, že by si samoživitelky měly najít chlapa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 25.4.2017 14:11

Re: Bych to tak neřešil

Decentralizace jako idea se mi líbí, přesto to bude pořád totéž v tom smyslu, že nějakou míru podvodu, nespravedlnosti a obecně nedokonalosti z toho nevymetete. Každý systém bude mít někde škvírku, někde bude unikat.

Změnit jde leccos, nebo to lze taky nechat, jak to je, pokud to aspoň trochu funguje. Debata o tom je okej. Jen jestli si rozumíme, že žádné řešení nebude dokonalé.

R. Brzák 25.4.2017 14:15

Re: Bych to tak neřešil

Souhlas. Avšak směřovat se k idei je nutnost, chci-li alespoň dosáhnout dosáhnutelného.

J. Anděl 25.4.2017 15:24

Re: Bych to tak neřešil

Směřovat ve svém životě k ideálu smysl dává.

U veřejných záležitostí, týkajících se života druhých lidí, to je nebezpečné.

J. Franke 25.4.2017 12:57

Návrat po třech letech...

Jeho většího bráchu jsem včera zapomněl vyfotit...

1url.cz/wtsDk

F. Doušek 25.4.2017 13:14

Re: Návrat po třech letech...

To je kačenka česká nebo smrž?

J. Franke 25.4.2017 13:17

Re: Návrat po třech letech...

Smrž...

F. Doušek 25.4.2017 13:30

Re: Návrat po třech letech...

Já jezdím na smrže ke Smržovu (to je vesnička v Podještědí), ale letos jsem ještě nebyl.

M. Košařová 25.4.2017 11:47

Vážení pánové,

kteří tak nadšeně souhlasíte s panem Bělobrádkem. Napadlo vás někdy, kde se ve společnosti berou noví daňoví poplatníci? Někomu se musí narodit a někdo je musí vychovat do 18 let na svoje náklady. Většinou je to rodina. Ale mnohdy se mladé dívce výběr partnera nepovede a zůstane na péči o děti sama. Hradí všechny náklady, případně hledá náhradního otce, což také není lehké.

Srovnejte si například, kolik peněz stát přispěje na děti, o které se stará jeden nebo dva rodiče s tím, pokud jsou děti v ústavní péči. Například nedávno zmiňované Klokánky. Obrovský rozpočet a v jednom zařízení je 8 dětí a 10 zaměstnanců. Nevím, jak by se sdělovací prostředky tvářily, kdyby Klokánku bylo navrženo, že zaměstnanci tohoto zařízení mají po pracovní době v Klokánku chodit ještě do fabriky na druhou šichtu, aby si vydělali na svou výplatu a na životní potřeby dětí.

K. Křivan 25.4.2017 11:54

Re: Vážená paní Košařová

samozřejmě je rodina to nejlepší řešení. Bohužel je velice mnoho případů, že mladí lidí založí rodinu, mají děti a jaksi zapomenou na svatbu. Je to pro ně finančně výhodnější. A v tom je ten problém.

O. Uživatel 25.4.2017 13:10

Uživatel požádal o vymazání
A. Javůrek 25.4.2017 13:32

Re: Vážená paní Košařová

klidne, ale pak pak nechteji po statu nejake penize. Zadne davky, podpory, prispevky ...

O. Uživatel 25.4.2017 13:48

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 25.4.2017 13:33

Re: Vážená paní Košařová

O tom je diskuze. Zda to nechat na nich, nebo to za ně má řešit stát.

O. Uživatel 25.4.2017 13:50

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 25.4.2017 14:19

Re: Vážená paní Košařová

Může. A dává mit to smysl. Už jsem ale četl, ač asi v jiné souvislosti, argumenty, že je nespravedlivé, když třeba bohatí lidé dostávají nějakou formu přídavků na děti či úlevy na daních pro ně... Že by taková podpora měla být pouze omezená pro ty, kteří to opravdu potřebují.

Páč já bych třeba ocenil spíš obecnou úlevu na daních, než dávky v případě hmotné nouze, protože nemám hmotnou nouzi. Ale někdo, kdo má, tu úlevu na dani téměř nepostřehne.

No není to simple. Alespoň mně se to tak jeví. Proto bych do toho já radši nešťoural :-)

R. Neveselý 25.4.2017 13:38

Re: Vážená paní Košařová

Chceš se zamyslet ... hmmmm ... a čím? :-))

O. Uživatel 25.4.2017 13:51

Uživatel požádal o vymazání
M. Moravcová 25.4.2017 11:56

Re: Vážení pánové,

myslím, že proti opravdu potřebným tady nikdo nic nenamítá. Tady se probírá neodpovědnost, vychytralost, zneužívání, spoléhání se na stát. Potom jde ještě o kvalitu výchovy dětí. Rodiče jsou nejlepším nebo také nejhorším příkladem a stát by se do tohoto vztahu měl plést pouze ve vymáhání práva dítěte na alimenty a (to je úloha státu) vymoci je na neodpovědném rodiči. Toť vše.

M. Jandáková 25.4.2017 12:14

Ano. Až se nastolí téma k diskuzi "Přepadení", budou nepřepadení "probírat téma" fingovaného přepadení." )

Jinak s Vaším závěrem souhlasím, s tím, že za ponechání matky s dítětem bez prostředků na obživu by měl "tatínek" pracovat, omezen přitom na svobodě! Pak by se JEHO RODINA (na svobodném životě nedostatkem podpory již omezovaná) konečně podpory z jeho strany dočkala. Do doby jeho zadržení nenechala by slušná společnost matku s dítětem, ve vyhrocené situaci, skákat s ním z okna.

M. Moravcová 25.4.2017 12:22

Re:

S tím přepadením je to hodně blbý příklad.

Jinak souhlasím, až na to, že nejde jen o matky. Jsou i otcové bez alimentů od neodpovědných matek.

D. Polanský 25.4.2017 11:56

Někdy se výběr nepovede

50 % to není někdy. Taková je jenom oficiální rozvodovost, v tzv. žití na divoko je to procento vyšší. Pochopitelně je tu i částečná inverzita, že se netrefí muž a žena jej opustí.

R. Neveselý 25.4.2017 11:58

Vážená paní Košařová

vždyť jinými slovy říkáte to co pan Bělobrádek. Ten pouze navrhl samoživitelkám, aby si hledaly náhradního otce. Že to není lehké, o tom žádná.

J. Franke 25.4.2017 11:58

Re: Vážení pánové,

Těch úhlů pohledu je víc. Jen opravdu málo žen je na tom tak zle, aby nezvládly péči o své dítě. Pokud se dostanou do hmotné nouze, je tu přeci rodina!!! Ta by měla mít prvotní zájem na dobrém fungování a měla by pomoci v nouzi. Daňoví poplatníci by měli být až ti poslední...

M. Prokop 25.4.2017 12:31

Re: Vážení pánové,

Ano, ale to je jen jedna stránka věci. A i k ní lze podotknout, že státní zaopatření rozhodně nezvýší opatrnost dotyčné mladé dívky, i když, s tou to nebylo nikdy slavné, protože když je to v onom (slovensky volačo vo volačom), tak je rozum v prdeli.

Každopádně, ten druhý fenomén existuje také: Žít nesezdáni, "na psí knížku", protože dávky jsou vyšší. Kontrolovat fingování samoživitelky by nejspíš stálo více, než kolik by přineslo (kromě ouředního šmírování navíc).

Jediná možnost, snížit daně, snížit dávky.

J. Anděl 25.4.2017 13:02

Re: Vážení pánové,

Zajímalo by mě, kdo z toho páru navrhuje, že spolu budou "na psí knížku".

Já bych to tipoval na chlapa. Soudím podle sebe. Přeci jen, člověk je pak furt jednou nohou venku a snáz může vydírat partnerku, že jestli nebude poslouchat, tak se sebere a vypadne :-)

Ale já jsem ženatý, tak možná to jsou jen moje poluční fantasie :-)

A. Trick 25.4.2017 13:19

Prokopova ideologická mantra

Žena na mateřské nebo později pracující na částečný úvazek bude mít hroznou radost ze snížení daní

R. Brzák 25.4.2017 13:41

Re: Prokopova ideologická mantra

Máte o svobodné matky obavy - to je pochopitelné. Jenže díky tomu strachu se Vám nedostává dostatku informací, aby jste mohl co nejlépe vyhodnotit svým rozumem (tím, kterému říkáme selský), co všechno je v rámci různých podpor sociálním systémem ve hře. Obecně totiž vychází jako vedlejší produkt sociálního systému rozpad rodiny. A ta je, jak známo, základ společnosti. Takže sociální systém vede k rozpadu společnosti...

Řešení navrhované panem Prokopem je bohužel jediné možné - což Vám prozradí Váš rozum, když ho necháte pracovat...tedy, když se přestanete obávat (o chudiny matky atd...)

A. Trick 25.4.2017 13:46

Re: Prokopova ideologická mantra

Jednoduchému vše jednoduché.

M. Prokop 25.4.2017 14:26

Re: Prokopova ideologická mantra

Jeho rozum? :-P

A. Javůrek 25.4.2017 13:30

Re: Vážení pánové,

on je hlavne problem, ze dnes se manzelstvi rozpadaji casto kvuli hloupostem, ze manzelel, partneri ani nezkousi problem resit ... . Jelikoz rozvod je dnes strasne jednoduchy, uz ani neni spolecensky bran nijak negarivne ... .