7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Je tu bezpečno

Podle žebříčku světové bezpečnosti je Česko na desátém místě na světě. Nejbezpečnější je Island, za námi třeba Norsko, které odhadujeme za hodně klidnou zemi. Je to žebříček Světového mírového indexu, přičemž i to je potěšující, že celkově se 86 zemí zlepšilo a 76 zhoršilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 16.6.2019 13:59

Re: Smutné čtení

to je jedno z mnoha výborných opatření - jenže jakožto státní opatření bude zas jen zneužito. Pokud nebudou takto hospodařit majitelé půdy sami ze svého vlastního zájmu, nemá ani cenu se snažit to státním opatřením prosazovat. Jenže dotace na plochu jdou přímo proti tomu. Dalším háčkem je fakt, že velká část majitelů vůbec svou vlastní půdu neobdělává - a nechává ji v nájmu velkým průmyslovým těžařům (kteří si říkají zemědělci).

Řešení nabízí volný trh - se všemi okamžitými dopady na ceny potravin, ale s následnou zvýšenou motivací začít na své půdě něco dělat. Vlastnictví půdy, kterou člověk nepotřebuje, vede k jejímu znehodnocování (ponechání v rukou těžaře). Takže tržní tlak (zvýšení cen potravin) přivede k hospodaření s půdou spoustu vlastníků. Je ovšem nutné zrušit VEŠKERÉ dotace (jinak se trh nadále bude křivit a k nápravě vztahu k půdě nedojde). Bez zodpovědných vlastníků (zodpovědnost vynucená existenčními starostmi, nikoliv příkazem státu, neřkuli zcela kontraproduktivní JAKOUKOLIV dotací) prostě půdu zodpovědně nikdo obdělávat nebude. Zodpovědně z dlouhodobého (vícegeneračního) hlediska.

Volný trh ovšem znamená NAPROSTÉ odstranění JAKÝCHKOLIV regulací a intervencí státu do zemědělství. Takže je nemožné k němu dojít - dokud budeme chtít nad sebou stát mít.

J. Václavíková 16.6.2019 13:59

Re: Debata o vládě se stále víc mění.

Jo, arbitráže za mýtné budou pěkně mastné!

J. Matuška 16.6.2019 13:57

Re: Milion chvilek klausokracie?

... Fendrych nevynechal ani otazníky z Klausova osobního života. „A samozřejmě, jde přece o "konzervativní" hnutí: rodina-obec-stát. "Podporujeme klasické rodiny," čteme na stránkách think-tanku a hned nám vyskočí, že Klaus junior je dvakrát rozveden, což je zřejmě ta nová, pravá forma klasické rodiny. "Podporujeme národní zájmy." Jedním z nich je zřejmě Klausem navrhované vystoupení z Evropské unie. Za zahraniční politiku má v Trikolóře odpovídat Klaus senior. Budou naše národní zájmy formulovat Putin a Si Ťin-pching?“ položil na závěr provokativní dotaz komentátor Fendrych.

P. Rajman 16.6.2019 13:56

Debata o vládě se stále víc mění.

Jestliže jsme v minulosti zírali, co vše poskytne vláda zdarma nebo s pořádnou slevou, teď jen koukáme, co budeme muset za vládu a hlavně premiera platit ze státního rozpočtu.

J. Matuška 16.6.2019 13:52

Milion chvilek klausokracie?

Komentátor se drsně vysmál nové straně

Nové politické hnutí Václava Klause ml. pochopitelně vzbudilo řadu reakcí. Komentátor Martin Fendrych napsal, co může český volič od dalšího politického subjektu očekávat a také se zamýšlel nad tím, kdo by se mohl stát voličem Trikolóry.

http://jdem.cz/e8rw88

I. Spálený 16.6.2019 13:52

To je trochu nedorozumění. Jedná se o index bezbrannosti, ne bezpečnosti. Do čela nás dostala neschopná armáda. První místo dostaneme, až se propustí poslední opravdoví vojáci z misí v zahraničí. Prý pomůže i propuštění těch nejhorších zločinců z vězení. Je zajímavé to číst v originále.

M. Rejewski 16.6.2019 13:50

Re: Smutné čtení

Co to má společného s nesmrtelností chrousta, nebo s dotací na toastový chléb (linku)?

Já si napřed myslel, že jste blbá. Ale vy jste nemocná.

J. Matuška 16.6.2019 13:46

„250 tisíc lidí na Letné názory ČSSD nezmění.

Onderka obhajoval vládu s ANO

Pod palbou otázek se ocitl první místopředseda sociální demokracie Roman Onderka od šéfa hnutí STAN Víta Rakušana. Podle opozičního poslance je ČSSD ve vládě pouze fíkovým listem, který kryje kauzy premiéra Andreje Babiše. Onderka však vládní angažmá bránil. Podle něj by odmítnutí vstupu do vlády znamenalo, že by hnutí ANO šlo do koalice s SPD Tomia Okamury. „Chováme se státotvorně,“ řekl Roman Onderka v pořadu Partie TV Prima.

http://jdem.cz/e8rv82

J. Vobr 16.6.2019 13:41

V PODSTATĚ ŘEŠÍTE JEN FRAKTÁLNÍ PROBLÉMY !!!

... in concreto pytchowiny !!!

Tu-ááá.

P. Jirkovský 16.6.2019 13:39

Re: Koukal jsem na první hodinu OVM

Někoho jinýho bych se zeptal, proč masochista. Podle vaší reakce by otázka k vám mířená byla zbytečná. Ale nemusel byste svoje úchylky tak veřejně prezentovat ...

R. Neveselý 16.6.2019 13:39

Jinými slovy kdo je Moravec?

Moravec je jinými slovy individuum prozodoické!

J. Havelka 16.6.2019 13:33

SMER FICÍK

se nedostavil na inauguraci nové prezidentky! Gentleman, údajně uvažuje o emigraci do Kotlinky, že by jako helfnul Andrušovi při Solvenskisaci čehúnů.

I. Semrád 16.6.2019 13:32

(Nejen) právo: obhajoba pochybného

U těch právníků platí zásada, že co se stalo dříve, smí se stát po právu zase. Proto zaznamenávají zvlášť pečlivě všechny dřívější rozsudky vynesené proti obecnému právu a veškerému rozumu lidstva. Uvádějí je pode jménem precedentů jako směrodatné na ospravedlnění nejničemnějších nápadů. A soudcové se nikdy neopominou řídit podle nich.

V obhajovací řeči se bedlivě vystříhají pojednávat o podstatě věci. Zato zdůrazňují hlučně, nakvašeně a do omrzení vedlejší okolnosti. Tak třeba v případě, o němž jsem se již zmínil: nikdy se netáží na to, jaké právo nebo nárok má můj protivník na mou krávu, nýbrž je-li ta kráva hnědočervená, či černá. Má-li dlouhé, či krátké rohy. Je-li niva, na níž ji pasu, okrouhlá, či obdélná. Dojí-li se kráva doma, či venku. Jaké má choroby a podobně. Potom vezmou na potaz precedenty, odročí znovu při a za deset, dvacet nebo třicet let dojdou k rozhodnutí.

Třeba též podotknout, že ta společnost má vlastní hantýrku a hatmatilku, které žádný jiný smrtelník nerozumí. V ní jsou sepsána všechna jejich práva, která ještě pečlivěji rozmnožují. Tím nadobro zplichtili samo jádro pravdy a lži, práva a bezpráví. A tak se až za třicet let rozsoudí, patří-li pole, které mám po předcích ze šesti pokolení, mně, či cizímu člověku vzdálenému tři sta mil.

Při vyšetřování osob obžalovaných ze zločinů proti státu uplatňuje se postup mnohem kratší a chvalitebnější. Soudce dá nejprve vyzvědět smýšlení těch, kdož jsou u vesla, načež může zločince lehce oběsit nebo osvobodit, přidržuje se přesně všech příslušných právních formalit."

Viz web Městské knihovny v Praze: https://web2.mlp.cz/koweb/00/04/40/34/76/gulliverovy_cesty.pdf

J. Václavíková 16.6.2019 13:31

Re: Smutné čtení

Nejen na komuli, na echinaceu taky. Babočky, otakárci.

J. Václavíková 16.6.2019 13:30

Re: Smutné čtení

Stačilo by začít s rozčleněním velkých lánů remízky, což by řešilo zároveň zadržení vody.

J. Kombercová 16.6.2019 13:30

Re: Smutné čtení

Kromě nějakého běláska, co obdivuje zeleninu, u nás motýla nevidno... syn vysadil "motýlí keř" a na něj se slétají, bůh ví odkud, motýli... je to pěkné (a v podstatě smutné).

P. Boublíková 16.6.2019 13:29

Re: Smutné čtení

OK, nechte ale Babiše Babišem a zkuste mi říct, kolik lidí (z těch 58 % oplácaných) je ochotno přestat se přežírat (vlastně se jich přežírá ještě víc, ale někteří chodí do fitka :-) ), podle mě tam je zakopaný pes.

Přečtu si později.

I. Semrád 16.6.2019 13:28

(Nejen) právo: obhajoba pochybného

Swift, Gulliverovy cesty, kniha IV, kapitola 5:

"Řekl jsem, že je u nás společnost mužů vzdělávaných už od mládí v umění dokazovat slovy schválně znásobenými, že bílé je černé a černé je bílé, podle toho, jak se jim zaplatí. Této společnosti otročí všechen ostatní lid.

Tak například mému sousedu se zachce mé krávy. I zjedná si právníka, aby dokázal, že má ode mne krávu dostat. Musím si pak zjednat jiného, aby obhájil mé právo, neboť je proti všem právním řádům, aby směl člověk mluvit sám za sebe. Nuže, v tom případě jsem já, řádný majitel, v dvojí velké nevýhodě. Předně, ježto můj právník je už téměř od kolébky vycvičen v hájení lži, má-li najednou hájit spravedlnost, octne se naprosto mimo svůj živel. A protože je to dílo nepřirozené, dá se do něho vždycky s velkou neobratností, ne-li přímo se zlou vůlí. Druhou nevýhodou je, že můj právník musí postupovat s velkou ostražitostí. Jinak mu soudcové udělí důtku a jeho spolubratři ho vyobcují jakožto člověka, který snižuje právnickou praxi. Mohu tudíž zachránit svou krávu dvojím způsobem. První je ten, že přeplatím dvojnásobným honorářem obhájce svého protivníka. Ten pak zradí svého klienta a nepřímo naznačí, že má právo na své straně. Druhý způsob je ten, že můj právník vypodobní mou věc ve světle co nejnespravedlivějším a připustí, že kráva patří mému protivníkovi. Provede-li se to obratně, jistě se tím získá přízeň u soudce.

Nuže, vězte, Blahorodí, že tito soudcové jsou lidé ustanovení na to, aby rozsuzovali všechny spory majetkové, jakož i hrdelní pře, a vybírají se z nejmazanějších právníků, kteří už zestárli nebo zlenivěli. Protože byli odjakživa zaujati proti pravdě a právu, jsou nenapravitelně puzeni přát podvodu, křivopřísežnictví a násilí. Znal jsem některé, kteří raději nepřijali značný úplatek od strany, kde bylo právo než aby celý stav poškodili nějakým jednáním, které se nehodí k jejich povaze nebo úřadu.

R. Brzák 16.6.2019 13:23

Re: Smutné čtení

Babiš a Agrofert je z mého pohledu produktem typickým pro přílišnou moc státu nad občany - protože bez vazeb na stát by Babiš byl poloviční a jeho majetek sotva třetinový (začátek měl sice taky podepřen vazbami na moc státu, ale toho předchozího - vliv informací a fondů bývalých důstojníků a agentů STB, jichž je Agrofert svého druhu penzijním pojištěním).

M. Rejewski 16.6.2019 13:21

Re: Smutné čtení

Babiš má s Agrofertem společného pramálo, přece. Možná motýle.

J. Havelka 16.6.2019 13:20

Zdá se mi

že jsem motýl který si vzal do hlavy..

P. Spáčil 16.6.2019 13:16

Re: Koukal jsem na první hodinu OVM

Když jste masochista a díváte se na Vemeno...

Ale asi to tak máte rád. (:-))

P. Boublíková 16.6.2019 13:16

Re: Smutné čtení

Babiš resp. Agrofert je produkt poptávky nejen politické.

P. Boublíková 16.6.2019 13:14

Re: Smutné čtení

Babišovi by ale jistě nevadilo zdražení potravin :-)

Zajímalo by mě, kolik lidí by bylo ochotno akceptovat zdražení jídla na dvoj- až trojnásobek (srovnávám ceny superhyper versus například "Sklizeno"), a kdo by byl ochoten pracovat v zemědělství, přesunout se tam z jiných pozic. Ona je to dřina i se současnými postupy, a vrátit se někam o 50 let zpět? Ale zrovna vám to jistě vykládat nemusím :-)

R. Brzák 16.6.2019 13:09

Re: Smutné čtení

on ten Babiš dobře ví, proč říkal to své - "my taky chceme motýle"...jen nedodal - "ale ještě více chceme prosperitu mého holdingu"...

P. Boublíková 16.6.2019 13:08

Re: Tady se indukuje ,,paranoidita" :-))))))

Ono už to tady je od pana Brzáka. Omlouvám se.

R. Brzák 16.6.2019 13:08

Re: Smutné čtení

souvislost to má, stejně jako u včelstev,s postřiky všeho druhu - a zejména s řepkovými...

Cca 10-12 let zpět jsem byl zděšen, kolik motýlů jsem nacházel podél cest (rychle jedoucím autům se motýl nevyhne) a napsal jsem někam na netu o tom útočnou stať...dnes již žádné motýli u cesty nenalézám - neb jsou vytráveni po milionech.

P. Boublíková 16.6.2019 13:07

Re: Tady se indukuje ,,paranoidita" :-))))))

Zřejmě je to docela jedno... https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/paranoidita

R. Brzák 16.6.2019 13:05

Re: Tady se indukuje ,,paranoidita" :-))))))

pokud to chápu správně...

R. Brzák 16.6.2019 13:05

Re: Tady se indukuje ,,paranoidita" :-))))))

ano, tak bych to psal já - ale paranoia je okamžitý stav u jedince, zatímco paranoidita je onemocnění...