1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Jde o společný fond

Na Pražském hradě se setkali prezidenti zemí visegrádské čtyřky, Rakouska a Slovinska. Je to dobrá společnost! V podstatě se setkali představitelé někdejšího Rakouska-Uherska. Nejde tedy o uměle vymyšlený slepenec, je to soubor společenstev, které mají hlubokou historii a jsou propojeny více vazbami, než by se zdálo na první pohled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Heusinger 21.1.2015 10:08

Re: naprosto nerozumím vláčkům, lodím ani dálnicím

Na železnici je zpoplatněn každý kilometr. Železniční dálnici u nás ještě nemáme.

J. Jílek 21.1.2015 10:27

Re: naprosto nerozumím vláčkům, lodím ani dálnicím

řeč je o silnici, fištróne....

E. Heusinger 21.1.2015 10:29

Re: naprosto nerozumím vláčkům, lodím ani dálnicím

Zase vedle, Rybojílkolausi. Řeč je o poplatcích za dopravní cestu

J. Boleslav 21.1.2015 9:55

Re: naprosto nerozumím vláčkům, lodím ani dálnicím

Ovar je i s jeho kanálovými touhami už naprosto padlý na hlavu.

V. Novák 21.1.2015 9:57

Pozdě! Spojení Peking - Hamburg přes Ulán-bátar

a Moskvu už běžně funguje. Česko pochopitelně vynechává.

Z Turmenistánu ne jen proto, že odtamtud není co vozit a tam nemají čím zaplatit.

V. Novák 21.1.2015 9:43

Z dálnice od Baltu po Istanbul chybí pár kousků.

Bohužel, kromě Bulharska, většinou u nás.

A vysokorychlostní železniční koridor u nás vybudovat nelze, protože by někde přetínal hektar nějaké farmářky Havránkové. Proto povede vysokorychlostní trať kdekoli - ale přes ČR nikoli.

A s tím ani EU nehne!

J. Tolman 21.1.2015 9:41

Tys byla hvězdou poslední, co odmítala mi zapadnout

Podle účastníků konference Davosu je americká ekonomika jediným jasným bodem na potemnělé scéně mezinárodní ekonomiky.

J. Boleslav 21.1.2015 10:01

Re: Tys byla hvězdou poslední, co odmítala mi zapadnout

Že by vrahové vólstrýtu zase byli v čele světového hospodářského pokroku? Tomu se nechce věřit. :-)

K. Berka 21.1.2015 9:37

Že by Karas včera lhal?

Živě: Porošenko se kvůli zhoršení situace vrací z Davosu

http://1url.cz/rftF

V. Novák 21.1.2015 9:58

Re: Že by Karas včera lhal?

Ze by Rusko požadovalo vrátit půjčku, když Ukraina nedodržela podmínky?

A to si loni snížili zahraniční dluh, lichváři jedni!

M. Starý 21.1.2015 9:26

Opravdu je Visegrád to pravé ?

Bohužel chápu snahy pana prezidenta Zemana o "prohloubení" spolupráce Visegrádské skupiny v kontextu jeho zahraničně-politických postojů, spíš jako snahu o "prohloubení" příkopů mezi bývalými sovětskými satelity a Západem (či chcete-li starými členskými zeměmi), snahu o odtažení nás od hlavního proudu Únie.

Navíc ten vodní kanál je fantasmagorií prvního řádu. Bohužel, u onoho vysokorychlostního železničního koridoru jsme "zaspali", když se plánoval a tak vede přes Polsko. Pokud si vzpomínáte, tak v té době bojoval Zemanův předchůdce s Bruselem a tak možná i proto EÚ dala přednost menším "potížistům"...

M. Prokop 21.1.2015 9:32

Re: Opravdu je Visegrád to pravé ?

Vodní kanál je fantasmagorie ryze Zemanovská, ale ty koridory bude časem nutné postavit. A to s mezinárodní shodou.

Že takové věci neumí EU, to už vím.

M. Starý 21.1.2015 9:58

Re: Opravdu je Visegrád to pravé ?

Přes nás může jít maximálně trať z Varšavy do Vídně. Směr Západ-Východ je budován paralelně mimo naše území přes Polsko a Rakousko. Bohužel...

P. Rajman 21.1.2015 9:49

Re: Opravdu je Visegrád to pravé ?

Velmi trefný postřeh. Jak v bodě a tak b. Doprava má nabízet varianty (nesmí ani ve své podstatě nemůže ustrnout). Proto i lpění na jednom projektu je určitou formou strnulosti. Ale k nárokům. Dlouhodobě cítím potřebu posílit vazby mezi sousedními kraji tam, kde nejsou "napáskovány" za sebou směrem na Prahu. Pomůže-li tomu někde řeka (např. sever-východ Čech) pak bych doplnění lodní dopravou nevylučoval. V rámci EU pak pochopitelně být efektivním (tedy ekonomickým i ekologickým)  transitem. To znamená nasadit další způsob přepravy až tehdy, když stávající začne dosahovat limitů, kdy se hroutí. A v tom jsou lodě až na třetím místě.

E. Heusinger 21.1.2015 9:17

Na nás si nepřijdou

Již několik let se Německo snaží dokopat Kondelíky k výstavbě vysokorychlostní tratě Dresden - Praha - Jihlava - Brno - Břeclav - Wien.

K čemu, že? Vždyť železnice je relikt 19. století. A stejně by vlakem jezdily jenom socky.

P. Rajman 21.1.2015 9:28

Re: Na nás si nepřijdou

Nebydlíte náhodou v sudu někde poblíž sázavského pacifiku?

E. Heusinger 21.1.2015 9:30

Re: Na nás si nepřijdou

Samozřejmě, že bydlím.

A to má dle Vás znamenat co?

P. Rajman 21.1.2015 9:38

Re: Na nás si nepřijdou

Jen to, že jsou i v století 21. v naší vlasti místa, kde lidé mohou velmi snadno k podobnému názoru dospět. Ale k věci, možnost si vybrat je dlouhodobě to nejlepší co může cetujícího potkat.

E. Heusinger 21.1.2015 9:47

Prosím o vysvětlení

Nevím jaký názor máte na mysli.

P. Rajman 21.1.2015 9:57

Re: Prosím o vysvětlení

Aha.

E. Heusinger 21.1.2015 10:13

Re: Prosím o vysvětlení

Žádné "Aha" pokuste se vyjádřit.

P. Rajman 21.1.2015 10:22

Re: Prosím o vysvětlení

Co tu i v jiných vláknech celou dobu dělám. Pokud jste nepostřeh, na tomto vlákně celou dobu reaguji na Váš postřeh, že "vlaky jsou pro socky".

M. Prokop 21.1.2015 9:28

Re: Na nás si nepřijdou

Jelikož železnici zde propagujete hlavně vy, těžko se onomu názoru divit.

A postavit dnes něco nového? Ledaže by byli všichni zelenáči zavřeni do klece. Duha, parchani země, Greenpiss, Jihočeské zmatky ....

M. Starý 21.1.2015 9:35

Re: Na nás si nepřijdou

Vysokorychlostní železnice je ekonomicky výhodnou náhradou vnitrostátní i vnitroevropské letecké přepravy. A tomu odpovídá i cena jízdenky.

M. Prokop 21.1.2015 9:39

Re: Na nás si nepřijdou

Té vnitrostátní moc ne. Leda snad Praha - Brno či Praha - Ostrava.

V. Novák 21.1.2015 9:44

Re: Na nás si nepřijdou

A ono se vnitrostátně lítá i jinam? Možná tak ještě Karlovy Vary...

M. Starý 21.1.2015 10:07

Re: Na nás si nepřijdou

myslel jsem vnitrostátní dálkové tratě... Pochopitelně, čím méně zastávek tím lépe. U nás tak snad Praha - Ostrava, Praha - Brno.

P. Rajman 21.1.2015 9:14

Evropští yenkees a rebs

jedni jsou pro integraci islámu, druzí pro segregaci. Výsledek se nemá přdvídat. Přesto světa znalý čtenář asi tuší jak to dopadne. Současně také už ví kdo z dvojice Merkelová Zeman je tu za "Honzy Sejráky" a kdo za rebely.

K. Berka 21.1.2015 8:59

Vládní zmocněnec za naše prachy

"Multikulturalismus uspěl a je nadále naší největší šancí na pokojné soužití nejen v Euroatlantickém světě, ale na celé planetě."

Když bude soužití původních Evropanů s nově příchozími postaveno na lidskosti, otevřeném soužití a respektu ke kulturní a náboženské odlišnosti, Evropu to obohatí a připraví na situace, kterou zažíváme nyní – okamžiky po děsivém teroristickém útoku, který vyvolává otázky po revizi soužití křesťanského (liberálně demokratického) a muslimského světa. Pokud budou muslimové plnohodnotnými spoluobyvateli Evropy, budeme lépe znát (z každodenního kontaktu) islám a jeho tradice, a budeme mnohem snáze odlišovat teroristy a radikály skryté za Alláha od skutečných muslimů.

http://blog.aktualne.cz/blogy/martin-simacek.php?itemid=24486

J. Boleslav 21.1.2015 9:02

Re: Vládní zmocněnec za naše prachy

Ježíšmarjá. Teď mně zatrnulo, není už takový stesk taky na indexu multikultipolitkorekčníků?