3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Jak to dopadne na Ukrajině

Protože píšu tuto glosu 1. dubna, mohl bych jen napsat „to nikdo neví“ a bylo by odbyto. Jsem si ale vědom, že to bude zveřejněno o víkendu 2.-3. dubna a fór by málokdo docenil. Navíc, do žertování mi není a ještě navíc si opravdu myslím, že to nemůže dopadnout jinak, než jak to teď napíšu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hrdlička 2.4.2022 9:30

Dobře, že znáte potřeby svojí cílové skupiny.

P. Kmoníček 2.4.2022 9:29

Polehlo, ať se na Ukrajině v letech 2013-2014 stalo cokoliv, je to stále věc Ukrajiny a ne Ruska, které nemá právo v žádném případě na nejen Ukrajinu vojensky útočit. A pokud tomuto nerozumíte a nechápete, tak nelezte na diskuze normálních lidí. Děkuji

L. Polehla 2.4.2022 9:29

Nedivím se Vám provařený Machu! Stalo se co se Vám nehodí do krámu!

J. Havelka 2.4.2022 9:29

Jinak ale byli hrozně emoční, přátelští a vlastně celkově fajn, okamžitě navazovali a otevírali silné přátelství, které bylo - nebo se mně to tak jevilo - autentické, ne předstírané.

Já jsem si tenkrát moc neuvědomoval o co jde (rok tuším 1987) a až později se to začalo víc skládat. Třeba to, že pro ně pravda-lež vůbec nejsou hodnotové kategorie, tedy že normální je nelhat, a že lhát je špatné. Oni říkali to co chtěli a potřebovali říkat, bez ohledu na to jestli je to skutečnost nebo ne. Popírání i úplně očividných pravd, které jim nevyhovovaly, úplně s klidem. A nějak hluboce zakódované to, že Rusko je největší, nejsilnější a nejdůležitější země na světě - o tom přece vůbec nemůže být ani sebemenších pochyb, i každý durak ví že to tak je a bude to tak navěky a že to je úplně to hlavní o co jde. A že Rusku svět ve skutečnosti závidí, jejich velikost, jejich sílu, všecko.

Tak smutně koukám že se to za těch 35 let nezměnilo.

J. Aksamit 2.4.2022 9:28

jo,jo ...zdejší skupinka absolventů základní školy, potřebuje něco konkrétního a přesvědčivého ....n-tsssss

J. Havelka 2.4.2022 9:28

V různých obměnách jsem se s tím setkával po celou dobu pobytu. Nebylo možné vůbec upozornit na něco co nebylo tip ťop, tedy vlastně vůbec na nic, protože tam úplně všechno bylo mizerné, a jakékoli i mírně kritické vyjádření vždycky brali osobně jako útok na jejich zemi, na Rusko, na ně, a popírali že to je pravda, i když to bylo očividné.

Současně bylo vidět, jak vnitřně obdivují Západ, i když to nahlas nikdy neřekli. Jakékoli západní zboží bylo předmětem chlubení se před ostatními; za džíny by dali cokoliv. Americké bylo ještě mnohem víc než západoevropské; bylo to v době uvolnění, takže třeba bylo možné nosit igelitku (už teda samotná igelitka v ruce byl důvod k předvádění se po moskevském bulváru) s americkou vlajkou. Byla tam zrovna v rámci oteplení vztahů výstava z Ameriky, prý vůbec historicky první a ke vstupence se dávala igelitka s velkou americkou vlajkou, a každý kdo ji ukořistil ji pak neustále nosil na ulici, prázdnou, v ruce před sebou, a dával ji na odiv.

V podstatě už tehdy v diskusích o světě brali že smysl má bavit se jenom o Americe, že ty další země na světě vedle Ruska a USA jsou tak nějak do počtu.

D. Mach 2.4.2022 9:27

To ne, ale během příštích pěti let je to reálné.

J. Havelka 2.4.2022 9:26

V Moskvě nás zas dovedli k prvnímu sovětskému avtomatu na moroženoje. Že teda nejenom amerikaňci, ale že i my to umíme, takový avtomat. Tak jsme šli k takové velké plechové boudě, do škvírky jsem hodil deset kopějek. A nic. Kolega student z Kyjeva řekl, počkej, a s rozběhem boudu nakopl. V boudě zahrkalo a vydala moroženoje. Jásot všech, jak avtomat funguje. Pak mě zatáhl za boudu kde bylo vidět dírou v plechu dovnitř, v boudě seděl mužik, ožralý jak slíva, a když nahoře zacinkala desetikopějka, pokusil se vhodit do otvoru dole moroženoje.

Dál to znáte, upozornění na realitu brali zas hrozně úkorně, že nechápou proč tak o nich škaredě hovořím, proč je pomlouvám, jaký k tomu mám důvod, proč hovořím nepravdu, proč jim ubližuju.

D. Mach 2.4.2022 9:26

Jestli někdy, tak to už tady ani já ani vy nebudeme. Ale tato varianta přicházela v úvahu v devadesátých letech. Dnes už je to pasé.

V. Hájková 2.4.2022 9:26

ZA TYTO LŽI- KOMUNISTICKÝ DOBYTKU - by vám měl někdo tu vaši prolhanou tlamu roztrhnout až na záda - HNUSE!!!!!!!!!!!!

J. Hrdlička 2.4.2022 9:25

"Když si to přečtete, máte pocit, že Ukrajinci užuž vjíždějí do Moskvy na tancích. Ale podíváte se z okna a kde nic tu nic."

Takže píšete z Moskvy. Vzhledem k obsahu vašeho příspěvku nic překvapujícího:-).

J. Havelka 2.4.2022 9:25

Jak ta pakáž podváděla odjakživa podle J.Hlavenky.

U Leningradu je Carskoje selo, taková pompézní rezidence z doby Romanovců, kterou se velmi chlubili (i za bolševika, zajímavé). Tam předváděli mj. zařízení z doby Kateřiny I., ve smyslu - podívejte se, jak jsme už tehdy byli šikovní. Na loučce si člověk stoupal na ploché kameny a když na nějaký stoupl, tak tím spustil mechanismus a postříkalo ho to vodou. Všichni jásali - úžasná zábava a technická vymoženost, kterou nikde jinde nedokázali a tak.

No mně se to nějak nezdálo, tak jsem kousek v lesíku objevil takovou boudu, a šel se tam zezadu podívat, v boudě seděl nějaký soudruh a když lidi lezli na ty šutry, tak mačkal balónky, aby to stříkalo. Říkal jsem to našim přátelům-hostitelům, a ti se strašně urazili, jako jůra, pačemu ty éto skazyvaješ, vot ty éto plocho ponjal, a tak. Pojďte se podívat, říkám; nešli. Ale byli hrozně smutní, proč pomlouvám matičku Rus a tak.

P. Kmoníček 2.4.2022 9:24

On to sice Kotaz píše, ale vůbec netuší co a proč.

V. Zadák 2.4.2022 9:24

Vaše představy jsou velmi romantické, aneb

"Dnešní generace bude žít v komunismu".

D. Mach 2.4.2022 9:23

Ptejte se mě na co chcete, já na co chci odpovím. Nejsme ve škole, soudruhu učiteli. Jestli máte něco podstatného k válce Russka proti Ukrajině, tak to napište.

J. Aksamit 2.4.2022 9:22

Když se podíváte na devátou vlnu falešných zpráv, které na sociálních sítích šíří kovaní Ukrajinci, říkáte si: jak je možné, že je Západ tak hltá? Takové nesmysly! Stovky „sestřelených“ ruských letadel, tisíce „mrtvých“ ruských vojáků, každodenní vítězství nad Moskaly. Když si to přečtete, máte pocit, že Ukrajinci užuž vjíždějí do Moskvy na tancích. Ale podíváte se z okna a kde nic tu nic.

Kolik takových fejků už bylo vyvráceno! Byli vzkříšeni „zabití“ na Hadím ostrově, byl vyvrácen hoax o bombardování divadla v Mariupolu ruskou armádou, zesměšněny klipy se Zelenským na umělém pozadí a záběry „mrtvol“, které špatně simulovali docela živí a veselí ukronacisté. Ale jako kdyby se nechumelilo, mainstreamová západní média s vážným tónem pokračují v nekritickém přebírání všech těchto nesmyslů.

Proč se to děje? Protože západní korporátní média i ukrajinská propaganda mají ve skutečnosti stejné sponzory. Tyto lži produkují a šíří ve svých sdělovacích prostředcích stejně tak Američané a Britové. Vzniká tak nekonečný koloběh falešných zpráv.....no toto?!

Š. Minařík 2.4.2022 9:22

Jistě, souhlasím. Nakonec dojde k tomu, že i Rusko najde skutečnou bezpečnost až vstupem do NATO.

D. Mach 2.4.2022 9:22

Čtete Rudé právo ze čtyřicátých let? Na východě Slovenska jsem byl několikrát, a nikde jsem na nic podobného nenarazil s výjimkou východního Vihorlatu, kde měla střelnici okupační Sovětská armáda.

L. Polehla 2.4.2022 9:21

Ještě jednou se ptám pana Macha co se stalo na Ukrajině na přelomu 2013-2014? Ne od března 2014!

D. Stirsky 2.4.2022 9:20

Ukrajina jistě není ideální stát. Má mnoho společného s Ruskem. Avšak Putin tento stát přepadl a za to patří před mezinárodní soud. Myslím však, že UA by více prospělo, kdyby naši novináři a redaktoři odhlédli od emocí (ty byly na místě ve čtvrtek 14. 2.) a psali a referovali pokud možno objektivně. Aby umělo poukázat i na to, co je na UA nedobré, co UA činí špatně. Což bohužel příliš nečiní a naše proruská klika toho s gustem využívá.

D. Mach 2.4.2022 9:20

Ukrajina požaduje, aby se před mírovými rozhovory Russko stáhlo za hranice území, které okupuje od roku 2014. A Ukrajina jistě bude chtít záruky zachování hranic tak, jak Russko slíbilo jejich respektování v Budapešťském memorandu. Russko nemá a nebude mít sílu na to si vyskakovat.

K. Filip 2.4.2022 9:19

Jsou to placeni trolové, Rakušan má na to svůj útvar a vrchního cenzora, nějakého Klímu.

P. Kmoníček 2.4.2022 9:19

Nevonělo ne asi, ale určitě !

P. Dvořák 2.4.2022 9:18

Vážně? Tak to ještě naši demokraté asi nezablokovali jeden dezinformační web – iDnes.

"Uvolněné námořní miny z Oděsy uvěznily v přístavech 67 lodí 15 zemí. Po Černém moři se bez kontroly pohybují námořní miny původně umístěné u ukrajinské Oděsy. Podle bulharské vlády výbušné systémy ohrožují námořní dopravu v celé oblasti.“

L. Polehla 2.4.2022 9:17

Ptal jsem se na události předtím, račte pochopit!

J. Ptáček 2.4.2022 9:17

Jak to dopadne nikdo neví, ani prognostici se moc nevyjadřují. Jedna z pravděpodobných variant je, že Ukrajina za ukončení bojů odsouhlasí Rusku už zabraný Krym, dále jim přenechá Doněcko, Luhansko a část území pro přístup na Krym "suchou nohou". Jenže co bude dál? Ukrajina a Rusko nejsou tak úplně stejné jak píše Aston. Jak ví ekonomové, důležitější než momentální stav je trend. A Ukrajina se pomalu vyhrabává z marastu přechodu společnosti od totality k demokracii. V Rusku je tomu právě naopak. A demokracie, jak víme, je ekonomicky podstatně výkonnější než totalitní systému. Takže Ukrajina při masivní pomoci západu zrekonstruuje celou zemi a začne pomalu prosperovat. Rusko naopak po tvrdých sankcích v delším časovém dopadu bude strádat. A je otázka, co tomu řeknou obyvatelé odtržených území, ať už Ukrajinci či Rusové. A přiblíží se nový konflikt (pokud si na něj Rusové vydělají prodejem surovin bohatým zemím). Stejně si myslím, že Ukrajina byla napadena za to, že chtěla pomocí západu zlepšit život v jejich zemi, což by dost ohrozilo pozici chudobného Ruska. Řeči o potřebě denacifikovat a demilitarizovat Ukrajinu byly je obyčejná "vytíračka".

V. Hájková 2.4.2022 9:16

R^R^R^R^R^!!

D. Rajninec 2.4.2022 9:15

Ale nie dnes !

D. Rajninec 2.4.2022 9:14

Tak to po vojne chodí . Ak neviete , tak na východe Slovenska sú stále km2 lesov z tabuľkou Pozor miny! Po niekoľkonásobných vlnách minovania a keď nie sú presné plány sa mín nezbavíte .

D. Mach 2.4.2022 9:14

Jistě, souhlasím. Ukrajina i Finsko najdou skutečnou bezpečnost až vstupem do NATO.