3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Jak je to s restitucemi církvím

Je to jasné, jak to s nimi je: jsou naprosto nejasné. Ovšem ne všechno je v té věci nejasné. Zcela jasné je, že komunisté církve okradli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Matuš 5.7.2010 0:04

Opakování matka moudrosti

1) Když už se chceme bavit o POJMU církevní majetek - měli bychom vědět, co to znamená. Pojem církevní majetek je pojmem veskrze POMOCNÝM! Označuje se tak majetek KONKRÉTNÍCH církevních institucí jako např. kláštery, farnosti, diecéze, charity atd.

2) pakliže se chceme bavit o vracení majetků ať už s úroky či bez nich - je to stále bezpředmětné. Kdyby v církvích byli takoví gauneři, jak si mnozí hlupáčci naivně představují - gauneři, kterým jde jen o prachy - V PRVÉ ŘADĚ by církevní společnosti - církevní instituce žádaly jedno - NAPLNĚNÍ PATRONÁTNÍCH POVINNOSTÍ, které na sebe stát zcela dobrovolně přejal v roce 1949! Jedná se o nevyčíslitelné částky, které stát není schopen splnit! V podstatě tak může každá farnost stále žádat o NAPLNĚNÍ PATRONÁTNÍHO PRÁVA co se nových kostelů popř. pastoračního centra týče - to jsou nevyčíslitelné částky.

P. Vandas 4.7.2010 21:49

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

Pokusím se glosovat. Pokrok je sice pokrok, ale tvrzení, že byl proti vůli katolické církve je značně přehnané. To máte, asi tak jako kdybyste tvrdil, že sovětský nesporný pokrok v dobývání vesmíru, byl proti vůli sovětských vůdců, s argumentem, vždyť Koroleva ,Tupoleva a destitisíce jiných vědců zavřeli do lágru.O nějakém ustýlání na růžích není ani řeči. S minimálním pokrokem ve věcech mravních ,je stav ustálený, pokud je mi známo od Adama a Evy. A motorem vzniku protestantismu byl zájem na uchvácení cizího majetku, jak jest v dějinách obvyklé. Ty kecy o pravdě a spasení nechte na ty, kteří to kázali, případně na ty blbce, co tomu zištně věřili.

M. Prokop 4.7.2010 21:38

Re: Včer jsem neuspěl, opakuji: Proč úroky?

Právníka netřeba.

Pokud někomu nevyplatíte dohodnutou částku hned cash, je pochopitelné, že z nevyplacených peněz mu platíte úroky. Jinak mu dáte částku dost podstatně menší.

Jinak bych církve restituoval  stejně jako kohokoliv jiného. Tady máte to, co ještě existuje, zbytek se přičte k tomu všemu, co komunistové (se socdemáky) ukradli a zkurwili, nejen církvím.

P. Sulc 4.7.2010 21:25

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

Pripojil jsem ke sve odpovedi dotaz ve stejny moment co vy odpovidate. Ptal jsem se, zdali jste obchodnik z mincemi, tusim v Parizske

Jinak mate pravdu, kdyby kdyby kdyby nedava moc smysl.Kdyby nebyli komunisti, ja bych byl v Praze. Byl bych na tom lepe ci hure ? Ono stejne vzdy zalezi na nahode , co vas v zivote potka a jak ji vyuzijete.

Ja jsem atheista, i kdyz pripoustim ze vira v Boha ma urcite vyhody. Dava vam v blbych situacich utechu a nadeji. Nicmene me netesi nenazranost katolicke cirkve nyni i v davnych stoletich. Nase civilisisace je jisteze zido-krestanska, nicmene vedecky a technicky pokrok je zde proti vuli katolicke cirkve. V minulosti, kdyz vedatora zrovna neupalii, tak alespon nemel na ruzich ustlano, viz Galilei. Ovsem moralni pokrok zde byl minimalni, taktez diky katolictvi, nebyt pohorseni nad chovanim knezi, nevznikl by protestantismus. Ovsem, pani protestanti take sem tam nekoho smazili na hranici, Kalvin v tom vynikal.

PS. Jeste se uvadi pusobeni Cyrila a Konstantina po Palacku-Nejedlovsku, jako boj slovanstvi proti nemectvi? Misto politiky rimsky papez versus konstantinsky patriarcha. Ti dva panove se meli radi jako pes a kocka.

P. Vandas 4.7.2010 21:17

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

 Nejsem, avšak chcete-li zvědět alespoň co dělám, nagůglujte, www.Vandas-Building.com

P. Sulc 4.7.2010 21:08

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

Jeste neco: nejste vy ten pan Vandas starozitnik, co prodava mince? Tusim v Parizske, alespon pred nekolika lety. Par jsem jich tam koupil, take jednoho Slavnika,v 90 letech.

P. Vandas 4.7.2010 21:02

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

Děkuji za odpověď pane Šulci, vcelku shledávám, že jak se dostáváme k meritu věci opouští nás emoce. Ta hranice mezi mýtem a pravdou je velmi rozostřená a podléhá našim subjektivním soudům, ať si oba jakkoli  zakládáme na tom ,být objektivní. Je to možná dáno našimi rozdílnými životními zkušenostmi i možná rozdílnými ideály. Jinak Pekaře považuji za významný alternativní zdroj poznání našich bohatých dějin. Ač s prvními čtyřmi větami souhlasím, v dalším textu jsou další myšlenky uvozeny slovem, kdyby. Jenomže ,kdyby v historii neplatí. I já nejsem lepší, kladu si např. otázku z bližší historie, proč Beneš po přijetí mnichovského diktátu, nevydal rozkaz ČSL letectvu k odletu přes balkán do Egypta, ke spojencům, proč nepřevezl měnové zlato, alespoň do Turecka? Kdyby to totiž učinil,nemuseli by naši hoši utíkat ke spojencům kanálama a s holýma rukama. Proto odmítám i Vaše, kdyby.Kdyby totiž ten lid  nemusel tvořit nic nadčasového a je převyšujícího, nebyl by o nic šťastnější a ani nasycenější, všechno by spotřeboval jako my včera a dnes a na  potomky by zbyly jenom dluhy. Takže při vší rezervovanosti k metodám minulosti,zásluhy křesťanské civilizace oceňuji. V Bibli je napsáno: "Podle ovoce, poznáte je."  Není dobré poměřovat minulost očima dneška. A ty černé kočky a zvonění proti bouřce je užíváno i dnes, stačí číst program a výsledky Kodaňské konference o klimatu. Jinak přeji hezký den. Výročí upálení Jana Husa jsem komentoval ve svém starším článku na NP "Lisabonská smlouva a Jan Hus v Kostnici." Najdete jej v archivu. Z diskuse k němu vím,že jste jej četl. Přeji hezký den, u nás večer.

P. Sulc 4.7.2010 20:15

Re: Slovni ekvilibristiku predevsim predvedl Aston: 1) "Komuniste ...

No,Jirasek-Nejedly-Palacky. To byli bludari zcela jiste. Pro me je doba temna husitstvi, rozhodne ne baroko, s Vivaldim, Bachem, Telemanem,Handlem etc. Jenze diskutovat o povznaseni lidu cirkvi je na dve strany: kdyby nevolnikum za praci museli platit tak jako je to dneska, asi by tu byla pouha desetina vsech kostelu.  A kdyby misto poloviny kostelu a klasteru stavela cirkev skoly, nebylo by negramotu a narod by byl povznesen o neco lepe. Treba by se nemodlil pri bource ci neprivolaval dest zvonenim, taktez nezabijel cerne kocky. Jisteze , pro me , milovnika historie je to krasa videt stare stavby, ale kdyz vidite kostel na kostel, tak si rikate "a k cemu to vlastne slouzilo, kdyby misto toho nadenici pracovali na poli ci u krav, mohli se alespon poradne nadlabnout a nechcipat hlady" Doporucuji k cetbe Josef Pekar: Kniha o Kosti. Jiste ji najdete ve verejne knihovne.

M. Bílý 4.7.2010 20:04

S. Maršálek odpochodoval, nebo byl odvelen?

J. Slanina 4.7.2010 17:56

Re: Pro s. Maršálka (15:56)

Není. Až tak dalece jeho ganglium není schopno chápat.

J. Slanina 4.7.2010 17:53

Re: Včer jsem neuspěl, opakuji: Proč úroky?

Šestkrát evidovaný soudruh maršálek- (krycí jméno vladimír) zcela vlevo: http://imb.lide.cz/big/487A06ACF77725055FC20100.jpg

M. Bílý 4.7.2010 17:48

Pro s. Maršálka (15:56)

Není Vám to divné, s. Maršálku, že PAN Vandas to skutečně ví, jak je zřejmé z jeho příspěvku dole?

P. Vandas 4.7.2010 17:45

Re: Proč úroky?

 Odpověděl bych dříve, avšak očekával jsem, že odpoví někdo povolanější. K Vaší poznámce o 270mld, jenom tolik, že to může být nula a to za předpokladu, že s tímto majetkem bude stát nakládat s péčí dobrého hospodáře, což jak víme oba je z oblasti sci-fi.Co se pana Maršálka týče, mne to v podstatě baví, alespoň si člověk oživí v paměti, čeho jsme se zbavili a raduji se z každého dne, bez jejich péče.

M. Bílý 4.7.2010 17:44

Re: Proč úroky?

I Maršálkové (nejen c.k. polní) musí být, jinak by byl svět fádní.

M. Bílý 4.7.2010 17:36

Re: Časy se mění

To já vím, ale to zavaždění cara se k té říjnové revoluci co se slavila v listopadu hodilo lépe.

M. Bílý 4.7.2010 17:32

Re: Co probíhá v hlavě soudruha Maršálka...

Takže zaprvé s.Maršálku. Neuvědomuji, že bychom spolu chodili do školy, byli kamarádi, či přátelé, nebo dokonce byli příbuzní, což by vše zakládalo právo na tykání. 

Zadruhé. Rozhodně mě nikdo neokrádá. Dokonce se to nepovedlo ani ČSSD když vládla. Lituji ovšem, že jsem od nich nedostal 13. důchod a že neprodsadili zrušení poplatků ve zdravotnictví. Ani ne tak pro těch pár kaček, ty mě nevytrhou, ale proto, že by měli socani vztek, že já odporný modrák dostávám tyhlety "prebendy" v podstatě nezaslouženě. Má bilance je stále aktivní, k tomu trochu sypou dividendy z kuponovky a také patřim mezi ty co  už od mládí si umějí vydělat a umějí vyjít s penězi které mají k dispozici.

Jo, dejte mi adresu, pošlu Vám pohlednici z Kanárů nebo z Milana až půjdu 6. listopadu na Carmen do La Scaly.

J. Matuška 4.7.2010 17:31

Re: Proč úroky?

Vážený pane Vandasi, děkuji Vám. Aston nadhodil sice jednoduché řešení, ale problém je tak složitý, že není možné to rozseknout pouze pomocí selského rozumu. Minimálně to musí být selský rozum "poučený". Pokud TROJKA se dohodne na řešení, mělo by předcházet pořádné vysvětlování nám "obyčejným lidem". Na znehodnocování inflací jsem "trochu" pozapomněl. Pravděpodobně těch 270 miliard to nebude, ale "opticky" to bude "balík" stejně.

A k panu Maršálkovi, mno, škoda slov.

P. Vandas 4.7.2010 17:22

Re: Možná...

 Že Vás to baví, ještě po dvaceti letech. Ty řeči o mém pomýlení a vymytém mozku, či opiu lidsta jsem slyšel tolikrát a hleďte, na čí slova došlo? Na Vaše? Kdybyste mne tenkrát poslouchali, nemuseli byste býti dneska za pitomce.

P. Vandas 4.7.2010 17:14

Re: Možná...

 Uvádíte mne do rozpaků,před nezaslouženou chválou.

P. Vandas 4.7.2010 17:08

Re: Proč úroky?

 Abychom mohli vysvětlit úlohu úroku, je nutné uvést několik cílů, které má dohoda státu s církvemi dosáhnout. Ze strany státu je to, zbavení se břemene průběžného financování církví. A ze strany církví, zájem opačný, toto průběžné financování si zajistit.Je zde zákonem zablokovaný majetek, který círve nemohou užívat a opačně stát s tímto majetkem nemůže nakládat.Pro zjednodušení pominu otázku nápravy křivd minulosti a aspekty morální.

 Pokud je pravda, že hodnota tohoto majetku je 80 mld, potom je pravda,co tvrdí církev, že kdyby s ním mohla sama hospodařit, zajistí jí to trvalý ,na státu nezávislý příjem. Při poctivém a dobrém hospodaření s majetkem, lze očekávat roční výnos ve výši cca 2,5-5%.Což činí v daném případě 2-4mld ročně. A to při nezmenšené velikosti a kvality majetku. Obecně lze říci ,že 5% je dolní hranice. To ,že výše uvedený výnos, stát z tohoto majetku asi nezískává, je pravděpodobné. Takže, buď vydá stát držený majetek, a ať si výnosy zajišťuje sama, a nebo stát platí zadržované výnosy z majetku, který spravuje. Pokud by nebyl tento mechanismus se zpětnou vazbou,nastala by situace hraničící s jistotou, že by každým rokem se vlivem inflace snižovala částka na provoz církve, a to až do bezvýznamnosti. 60 let je celé historické období, a představte si kdyby vám někdo splácel neúročený dluh v korunách první republiky v nominální výši. Je třeba uvažovat v horizontu desítek let a je téměř jisté, že by v krizích a inflačních skocích byl tento závazek státu zcela znehodnocen a majetek už zašantročen a rozchvácen. Závěrem, diskuze o úrocích je přílišné zjednodušení, jedná se totiž o zajištění trvalých výnosů ze zadržovaných majetků.

J. Slanina 4.7.2010 17:05

Re: Časy se mění

Ne neměl. 4. července se slaví v USA Den nezávislosti.

J. Slanina 4.7.2010 17:04

Re: Časy se mění

Měl bych, soudruhu stando, krycím jménem vladimíre, pro tebe jednu velice překvapující informaci: „Koncem roku 1997 dosáhl korpus výkladového slovníku češtiny 70 milionů tvarů slov a na konci roku 1998 již měl 100 milionů tvarů. Postupně bude vyvažován k reprezentativní podobě a počet slov se bude plánovitě zvyšovat.“.

Je mi celkem jasné, že tato informace má pro tebe naprosto irelevantní význam. Ovšem při srovnání s obsahem tvého slovníku ( kolaborace, mozek, vymytý, pozor, vpravo hleď, pochodem v chod - toť vše) jest na pováženou existence shluku buněk, kteý se snad sám sebe počítá mezi příslušníky tohoto národa, tudíž i mezi uživatele jeho jazyka.

S. Maršálek 4.7.2010 16:08

Re: Co probíhá v hlavě soudruha Maršálka...

To označení soudruh na tebe pasuje, jak Jandák na hrnec. O zlodějně nemluv, teď tleskáš okrádání sama sebe, důchodče.

M. Bílý 4.7.2010 16:03

Co probíhá v hlavě soudruha Maršálka...

... když nesoudruha oslovuje soudruhu. Je to jako když zloděj křičí chyťte zloděje?

S. Maršálek 4.7.2010 15:56

Re: Včer jsem neuspěl, opakuji: Proč úroky?

Zeptejte se Vandase, ten ví všechno.

S. Maršálek 4.7.2010 15:55

Re: Možná...

Vandas patří mezi vymyté mozky. Kdyby ten čas, co tady profláče, raději věnoval práci, nebo rodině. Soudruzi, vy víte vždy přesnou dobu, kdy převléci kabát.

J. Matuška 4.7.2010 15:55

Včer jsem neuspěl, opakuji: Proč úroky?

"Ona ta suma splácet osmdesát miliard během šedesáti let je vcelku

přijatelná i bezvěrci. Problémy nastávají s úroky. A tu by měl přijít

ke slovu selský rozum: proč úroky?"

Názor někoho kvalifikovaného, snad právníka, by nebyl?

M. Bílý 4.7.2010 15:50

Re: Časy se mění

Aby se to pasovalo k té listopadové rudé sedmičce, tak 4. července 1918 bolševici zavraždili cara Nikolaje II s rodinou. To jste měl na mysli?

S. Maršálek 4.7.2010 15:50

Re: Časy se mění

Máš vymytý mozek soudruhu Slanino! Ty jsi kolaboroval a teď to chceš odčinit.

J. Slanina 4.7.2010 15:23

Časy se mění

Tak jsem si dnes při pohledu do kalendáře maně vzpomněl na ono připitomnělé šílenství, které se dělo v listopadu u příležitosti jakési říjnové revoluce. Na tu jiskru v oku, se kterou podobní exoti jako je např. maršálek recitovali:

”Rudou barvou dneska září/sedmička v mém kalendáři./Podívej se oknem:/Všude v ulicích je všechno rudé./Každé okno, každá střecha jako by dnes hořela./Tam kde jindy tramvaj spěchá,/kapela jde zvesela.”

Jó, časy se holt mění, dneska si například tady nikdo ani ťukem nevzpomněl, že je 4. července.