Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Jak chápu Carlsonův rozhovor s Putinem
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Nešpůrek 11.2.2024 19:46Nebo pětadvacky? Fakt nevím. Zítra se kouknu. |
T. Diblík 12.2.2024 8:06Zpráva ze dneška. V COOP i v Penny v našem městečku 5 kg pytlík brambor těsně pod stovku, v COOP volné farmářské brambory za 22 Kč. Zdravím. |
R. Nešpůrek 12.2.2024 18:45Zdravím. Kaufland: 1 kg za 28,90 , další za 32,90, .... |
T. Diblík 12.2.2024 20:53Čumím. Počítám, že jde o dovoz odněkud z Holandska. Táta byl bramborovej gurmán a už na brambory z Hradecka si dost stěžoval. |
R. Nešpůrek 12.2.2024 20:58Ty dražší byly z dovozu. |
T. Diblík 12.2.2024 21:06Jo, věřím. |
V. Mokrý 11.2.2024 16:59NÁM BY STAČILA normální česká hospoda/národní kulturní památka /, tak jak si ji pamatujeme z dob před " sametem ", že |
D. Mach 11.2.2024 17:03Zahulená se špinavým ubrusem a studeným řízkem? |
V. Mokrý 11.2.2024 17:07Do putyk, na rozdíl od tebe, jsem nikdy nechodil. |
P. Diviš 11.2.2024 17:16I za bolševíka bylo v hospodách dost na vybranou. Kdo chtěl, tak zahulenou, kdo chtěl něco jiného, tak nezahulenou, s výběrem jídel. S dneškem je to nesrovnatelné, ale ještě v devadesátkách chodilo do hospody mnohem víc lidí. A zákaz kouření, spolu s cenou točeného, "položil" spoustu venkovských hospod. |
V. Mokrý 11.2.2024 17:27Restaurace i rozjivený maminy s parchantama. |
J. Černý 11.2.2024 17:58Přišla mi nabidka z nějaké hospody v Českém Krumlově. Kohoutková voda litr 150,- Kč, pivo Zlatý Bažant 0,5 l za 139,- Kč, bramborové knedlíky 400 g, plněné uzeným masem, zelí za 429,- Kč. Taková hospoda nemůže pridelavat |
M. Pivoda 11.2.2024 17:06Pamatuji se, že jakási technologie strojového loupání brambor existovala už v dobách českého reálného socialismu. Ale nebyla ještě dostatečně dobrá. |
M. Pivoda 11.2.2024 17:28Pomocí strojového učení, AI, by se stroj dal naučit ty brambory dočisťovat. Já toto téma určitě neřeším, ale zdá se, že je to dobrý ilustrativní příklad na možné dopady technologického pokroku při současné "vyšponované" ekonomické situaci. Bude se tedy houfně propouštět ze zaměstnání s tím, ať o nezaměstnané (tzv. prekariát = lidé v trvale prekérní situaci) se postará stát. Bez ohledu na to, zda-li je u moci právě pravicová, či levicová vláda. |
J. Černý 11.2.2024 17:48To nebyl jeho první projev |
Z. Linda 11.2.2024 18:35No je to pokrok v české vyhlášené kuchyni. K bramborům přimícháme šrot z jedovaté pšenice, zalijeme bio syrovátkou a podáváme tzv. šlichtu pro prasata!! Maso jednou za měsíc jak za 1. republiky. |
P. Diviš 11.2.2024 15:59Pavlas je mamlas! Pustil jsem si ze záznamu "Za pět minut dvanáct" na Nově, protože jsem zaslechl, že tam bude paní Šichtařová na téma kvokvokvokvót, nařizovaných EUnií. A ten Pavlas, který to propagoval, byl úplně mimo. |
M. Pivoda 11.2.2024 15:58Jak chápat historický masopust? Kdy plánujete konat pokání? Cituji: .... Jedním z tradičních masopustních zvyků bylo sekání hlavy kohoutovi. V některých krajích byla tradice ještě krutější a kohout byl umlácen cepem mládenci se zavázanýma očima. Asi úplně nejhorší zvyk se pěstoval na Slovensku a svědectví o něm nám podala například Božena Němcová nebo etnograf Čeněk Zíbrt (1864–1932). Podstatou tohoto krutého zvyku bylo trhání hlavy huse, která byla přivázána např. ke stromu. V jiných krajích byl z oken nebo věží shazován kozel. Poněkud morbidním faktem je, že Zíbrt popsal tyto zvyky v knize „Veselé chvíle v životě lidu českého“. Bylo by ale samozřejmě nesprávné aplikovat dnešní morálku na život lidí před 100-200 lety. Doba masopustu byla každopádně dobou uvolněných mravů a své místo zde měly i zvyky poněkud lechtivé. Masky v průvodech např. často naznačovaly kopulaci. Oblíbeným zvykem byla také výroba tzv. ježovky. Jednalo se o dlouho tyč s látkovou koulí na konci, na které byla připevněna ježčí kůže. Tu potom muži strkaly ženám pod sukni. Tyto zvyky měly symbolizovat a oslavovat plodnost, která se příchodem jara pojila a pojí. Není velkým překvapením, že se tato podoba masopustu příliš nezamlouvala církvi. Někteří kněží proto proti oslavám otevřeně protestovali, avšak bez většího úspěchu. Lidem bylo zkrátka potřeba dát příležitost k odreagování a církev to v tomto případě většinou akceptovala. Koneckonců, s příchodem Popeleční středy vše rázem skončilo a všichni zamířili do kostela, kde se věnovali pokání. ... |
P. Spáčil 11.2.2024 16:13Vás někdo probral tou ježčí kůží přes kulky. |
M. Pivoda 11.2.2024 16:17Jak chápat tekuté neuronové sítě (Liquid Neural Network (LNN))??? Klid, prosím. Není to o masopustním chlastu. Ale o učení se na malém vzorku dat. Tak jak to dokáží děti. Možná vojenská aplikace Cituji: ... dokážeme efektivně naučit dron lokalizovat objekt v létě v lese a poté nasadit model v zimě, s velmi odlišným prostředím, nebo dokonce v městském prostředí, s různými úkoly, jako je vyhledání a sledování. |
M. Pivoda 11.2.2024 16:27Karel Šebesta vám toto technologické téma ochotně vysvětlí, aniž byste ho museli, cituji Spáčila: "probrat ježčí kůží přes kulky". |
V. Mokrý 11.2.2024 16:28FURT LEPŠÍ tradice - Masopust. Než ta debilita suchej únor, že |
J. Venc 11.2.2024 16:30K O T A Z nikdo tě nenutí v únoru nechlastat. Tak tu nepořvávej nad neexistujícím problémem. :-) |
J. Drobný 11.2.2024 16:33Zatímco Venc tu může vyřvávat podle libosti! |
P. Spáčil 11.2.2024 16:54Něco takového snad píše? |
V. Mokrý 11.2.2024 17:03To jsou ti, co neumí, natož si pití vychutnávat |
J. Kombercová 11.2.2024 17:06Kotaze ale zjevně suchý únor irituje, zmínil se o něm několikrát... dokonce v předstihu. |
P. Spáčil 11.2.2024 17:13Ale nikdy nepsal, že ho do toho někdo nutí, paninko. |
V. Mokrý 11.2.2024 17:16Už jsem to psal - takovou ho va di nu, mohli vymyslet jenom pražský mamlasové, kteří se v zaměstnání nudí. Celodenní manuální práce na čerstvém vzduchu, by jim prospěla - neměli by čas na blbostě. |
P. Diviš 11.2.2024 17:20Dokud to někdo nenařizuje, tak je mám "na salámu". |