26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Hup do třetí komůrky

Skupina senátorů se rozhodla podat stížnost ústavnímu soudu ve věci sKarty. Opět rána krumpáčem do hrobu parlamentarismu. Zdravý rozum napovídá, že ústavní soud má zasahovat v případech, kdy je ohrožena ústava. Zdravý rozum ale jde stranou, když přichází politika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 2.2.2013 23:04

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Jo, koukám.

Je tam na konci napsáno, že Sovětský svaz by patrně vyhrál i bez této pomoci. Spekulace.

Není žádné "by". Zvítězili především proto, že odmítli uznat porážku v zimě 1941, nepoložili se, zadruhé proto, že měli spojence a ti jim pomohli znovu se vyzbrojit, a za třetí proto, že během prvního roku války se vyprofilovali generálové, kteří pochopili, jakou strategií předčí Němce.

Osobně jsem přesvědčen, že německá moc a síla byla tak velká, že byla schopna porazit kohokoli na světě, ne však tři spojence najednou.

O. Kadlec 2.2.2013 22:59

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

No vidíte, to je možný. Železnice se hodí spíš pro dodávky méně objemného materiálu.

J. Peřina 2.2.2013 22:55

Od roku 1998

se naše republika vydala na cestu,které já říkám:"Cesta na východ od ráje",a stále jsem za to peckován.Teď už snad na mně údajní pravičáci nebudou kydat hnůj.Levičáci jsou spokojení,ROH ještě více a většinu národa tam dotlačí naše "demokratická" média včele s Drtinovou a Moravcem.Je mně hanba,že nám ten totalitní režim tak doblbl hlavy.To je také obrovská zásluha našich "středopravicových" politiků,kteří totiž nikdy pravicoví nebyli.

O. Uživatel 2.2.2013 22:55

Uživatel požádal o vymazání
M. Ilsner 2.2.2013 22:55

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Ano, šlo hlavně o jídlo, chlast a cigára, oblečení, obuv atd., zhruba 70% veškeré materiální pomoci.

M. Prokop 2.2.2013 22:52

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Koukněte na ty odkazy, mnohé se tím vysvětlí.

Nepodceňuji nic, uvádím pouze relace celé věci.

M. Prokop 2.2.2013 22:49

Re: Turecké hospodářství

Čím to asi bude?  Že by se na Turky v Turecku nevztahovaly směrnice soudruhů z Brusele?

O. Kadlec 2.2.2013 22:32

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

3/4 pomoci po jedné železnici? Pochybuji. Ale nevím.

Ruskou válečnou výrobu ovšem podceňujete. Nejde jen o slavné samopaly a kaťuše, to byly primitivní zbraně, které chrlilo zázemí od chvíle, kdy to vynalezli, protože to dokázal vyrobit i kolchoz. Jenže v roce 1943 u Kurska Rusové rozsekali německé divize kanonádou, a dlouhá hlaveň těžkého kanónu je technologicky nejsložitější zbraň z hlediska výroby. Přitom prakticky o všechna děla přišli za první půlrok války. To všechno, co pak v létě 1943 použili, museli vyrobit, stejně jako tanky s kanóny s velkou ráží.

J. Tolman 2.2.2013 22:25

Turecké hospodářství

Turečtí imigranti v Německu dlouhou dobu pomáhali turecké ekonomice penězy, které posílali domů. Dnes, když turecká ekonomika rychle roste a německá je tlačena dolů krizí eura, začaly peníze téct opačným směrem.

Již 20% peněžních transferů mezi Německem a Tureckem směřuje z Turecka do Německa. Stáoe více Turků se vrací do Turecka a odtamtud pomáhají příbuzným v Německu.

http://worldcrunch.com/business-finance/how-family-cash-between-germany-and-turkey-started-flowing-east-to-west/western-union-bank-money-transfers-remittance/c2s10612/#.UQ2C_vJyteA

M. Prokop 2.2.2013 22:22

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

S hladinovými loďmi Němci vylézali zřídka, jejich torpédoborce nebyly dobré konstrukce, o Bismarck se báli a Scharnhorst vylezl a byl potopen. Letadla a ponorky stačily.

Musel bych hodně hledat na internetu, údaj mám v hlavě z nějaké papírové četby. Přes Teherán více než 3/4 pomoci. Ten Murmansk byl spíše efektní než efektivní.

Nestačilo by to nikdy, žádný válčící stát nemá nikdy všeho dost. Ruské logistické vybavení byla převážně pomoc, málo vlastní výroba.

http://www.fronta.cz/dotaz/vyznam-lend-lease-pomoci-sssr 

http://www.angle.cz/index.phtml?go=clanek&id=1720

R. John 2.2.2013 22:22

A ještě k tomu Stalingradu,

   víte že to byla odlehčovací operace ?   Hlavní operace byla pro RA v Rževském výběžku, myslím že pět armád plus nějaké divize a pluky ze záloh Hlavního stanu. Také tam byl Žukov, coby zmocněnec Hlavního stanu ,  né u Stalingradu.

A. Goldbergová 2.2.2013 22:20

Re: Některé věci by Aston měl vědět

Těžkého alkoholika ze Zemana těžko mohla během chvíle udělat média. O svou pověst se přičinil sám a ještě se veřejně kasal, uváděl denní konzumaci kolik chlastu snese.

M. Prokop 2.2.2013 22:13

Re: Některé věci by Aston měl vědět

Ano, koncesionáři ČRo nejsou jen Kotrbové, proto je třeba občas i nějaký ten Drda.

O. Kadlec 2.2.2013 22:12

Re: Některé věci by Aston měl vědět

On taky Drda není jedinej novinář v rádiu, Láníčku.

O. Kadlec 2.2.2013 22:10

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

To je pravda, hladinový lodě asi spíš revírovaly a hledali cíle, v útoku to byl jen doplňkový materiál.

Nevím ale kde berete údaje kolik % pomoci šlo po železnici z jihu. Každopádně to nestačilo. Rusové až do roku 1943 přes zimu obnovovali síly. V roce 1943 už byla i jejich vlastní výroba produktivnější.

J. Láníček 2.2.2013 22:06

Re: Některé věci by Aston měl vědět

Prokope, být vámi, tak bych si dával pozor na propagaci zakázaných symbolů! Vy nevíte, že je to u nás trestné? A jinak bych myslel, že koncesionáři ČRo nebudou nikdy jen pravičáci a voliči jednoho jistého kandidáta. Nebo naopak.

M. Prokop 2.2.2013 22:05

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Tak to se na to někdy podívejte podrobně. Můžete začít tím, kolik % pomoci šlo přes Teherán a kolik přes Murmaňsk. A pro ty konvoje bylo nejnebezpečnější letectvo a ponorky, "rydery" si na severu moc neškrtly.

R. John 2.2.2013 22:03

Vzhledem k tomu,

   že je přemístili do klidu za frontu , na odpočinek po Nimjegenu, k doplnění stavu, novému vyzbrojení a vystrojení , neměli skoro nic. A kolem toho moc nebylo , nepočítali, že přes Ardeny půjde útok. Již potřetí za dvě války  podotýkám , oblíbený Schwertpunkt OKW .

J. Láníček 2.2.2013 22:01

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Aha, tak válka se dá vyhrát i v delíriu a beze zbraní. Proč se potom vrážejí takové prachy do vývoje nejničivějších zbraní, když stačí dostatečné zásoby vodky nebo whisky?

M. Prokop 2.2.2013 22:00

Re: Některé věci by Aston měl vědět

Že vy jaroušku nerozeznáte komentář od zprávy neznamená že ani jiní nemají rozeznávat.

Co se zabedněných propagandistů týče, na Kotrbu by to sedělo co příslovečný Jandák na hrnec.

O. Kadlec 2.2.2013 21:59

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Polární noc!

Britové byli velmi neúspěšní ve snahách o konvoje za světla, myslím že to po pár katastrofách museli vzdát a počkat zase na tmu. Německé ponorky a dokonce hladinové rydery ty konvoje totiž potápěly jako na pouťové střelnici.

M. Prokop 2.2.2013 21:58

"Dokonce i ti, u nichž bychom měli vnímat pozitivní vzory, jako jsou vysoce postavení lidé v našem státě, se chovají způsobem, který nemůže být považován za dobrý,“ "

Tak to tedy nevím, jak jsme mohli ten komunismus přežít.

Nebo tehdy "vysoce postavení" dávali dobrý příklad?

J. Láníček 2.2.2013 21:58

Některé věci by Aston měl vědět

Že i redaktoři a spolupracovníci ČRo podepsali jistý Kodex. A že v těch poněkud dokonalejších demokraciích než je ta naše obecně platí, že instituce veřejné služby nesmějí šířit subjektivně pojaté materiály a mají za povinnost seznamovat své konzumenty s protikladnými pohledy a postoji, aby si konzument sám mohl udělat vlastní názor. A jinak Adam Drda je i mezi svými kolegy hodnocen už řadu let  jako jeden z nejzabedněnějších propagandistů v České republice. No a když třeba ze Zemana uělala naše média během chvíle těžkého alkoholika, rád bych podotkl, že ctěný pan prezident Havel by pak musel být notorik nejvyššího stupně.

M. Prokop 2.2.2013 21:56

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Proč jen přes zimu?

M. Prokop 2.2.2013 21:56

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Ad 101.airborne, neměli zimní výbavu a těžké zbraně. Kvéry ovšem měli.

O. Kadlec 2.2.2013 21:49

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Jo, rozhodně to působí autenticky.

Na podzim 1942 neměli Rusové prakticky s čím bojovat! Tehdy byli ještě závislí na dodávkách z Ameriky, ale ty fungovaly jen přes zimu. Přes léto pak šli z porážky do porážky a o všechny zbraně postupně přišli. Sovětská výroba nestačila.

L. Brabencová 2.2.2013 21:46

Re: Asi se něco takového mohlo stát,

Rusové to řešili jednoduše. Dali vojákům vodku a opili je do němoty. Pak ji nevadilo, že nemají ani pušku.

R. John 2.2.2013 21:46

Nekopíruje ten výskyt gangů volební obvody rudo - oranžovejch ?

   Jen tak se čistě teoreticky ptám  . :-)