26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Hodina pravdy EU

V Bruselu se ve čtvrtek odpoledne sešla Evropská rada složená z prezidentů a premiérů členských států: jsou velké tlaky na to, aby tato rada mohla rozhodovat většinovým systémem. Tomu rozumíme – záleželo by na čem? Počtu obyvatel? HDP? Služebních let v unii, respektive EHS? Každopádně je teď třeba jednomyslnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Černý 2.10.2020 10:15

Pokud nedokážete připustit ani možnost, že v Rusku je dnes možná víc (i procentuálně) přesvědčených antikomunistů než u nás, pak je celkem jedno, co čtete. Pořád vám bude vycházet to samé.

R. Nováček 2.10.2020 10:15

rohlik.cz mně vozí čerstvé ryby:

pražma královská, vlk mořský, divoký losos Keta, losos Norsko, tuňák, treska obecná, treska tmavá, pstruh, candát, kapr, halibut, tilápie, pangas, okoun nilský, sumeček a další plody moře.

P. Milan 2.10.2020 10:14

Respekt je klasická ukázka jednostranně zaměřeného periodika. Také jim věřím v tom, že oni věří tomu, co píší. Tomu, co píší, se dá věřit asi tak 20 - 30%. Jisté věci buďto nevidí, případně vidět nechtějí a závěry, které vyvozují, jsou VŽDY zelené a EUnijní.

Nenapsal jsem, že ČRo a ČT vyloženě lže, pouze že zkresluje zprávy směrem světonázoru redaktorů a publicistika je jednoznačně tendenční. Je mi jasné, že to dělá každé médium, tomu se prakticky nelze vyhnout, ale je to otázka míry a ta je IMHO u ČT a ČRo překročena.

P. Černý 2.10.2020 10:12

Hloupý dotaz. Jednak mě na to nikdo neangažuje a jednak mnohem důležitější je, aby někdo správně definoval hrozby, kterým můžeme čelit. Jednu z variant vám barvitě popsal besednik přede mnou.

D. Mach 2.10.2020 10:11

Potřebujeme pohyblivé cíle? Svojí strategií války se pohybujete někde mezi Stalinem (na množství nehleďte) a Janem Žižkou (neměl o moderních zbraních ani páru).

D. Mach 2.10.2020 10:09

To je dost velký protimluv : "Když chci něco vědět, musím i na ruský internet". Za komunistů jsem říkal, že čtu Rudé právo, abych měl informace od třídního nepřítele. Ale teď je přece tolik validních zdrojů informací, že nepotřebuji číst propagandu jen kvůli tomu, abych zjišťoval, jak moc lžou.

P. Milan 2.10.2020 10:07

"Vyzbrojit obyvatele vlastní země a poskytnout jim potřebný výcvik."

Nic proti tomu, ale význam to má jen u těch, kteří se chtějí ozbrojit a vycvičit, tedy zde asi dobrovolné zálohy. Nic proti jejich posílení.

ZVS jako taková jen sežere peníze a lidi s nezájmem o válčení proflákají nějaký čas.

J. Polesny 2.10.2020 10:06

Jaký výcvik podstupujete?

D. Mach 2.10.2020 10:06

Prostě máme jiný názor, ale zdá se mi dost zjednodušující říct, že nevěřím nikomu. Čtu Respekt a věřím jim. Ale nikomu to nepodsouvám. A že by v ČRo vyloženě lhali, to jsem nezaznamenal.

D. Mach 2.10.2020 10:04

A kdo tedy, Zímo? Určitě demožumpa nebo podobní, že? A bude něco konkrétního?

P. Milan 2.10.2020 10:03

Bohužel ČT i ČRo jsou velmi aktivistické a tím nedůvěryhodné. Ne, že by vyloženě lhaly, ale zkreslují výběrem zpráv i komentáři. Soukromníky nekomentuji, protože od nich nic neočekávám.

J. Anděl 2.10.2020 10:02

Názorový formát (úvodník, fejeton, komentář...) a zpravodajský formát jsou dvě různé věci.

Takže je hlavně otázka, v jakém formátu "aktivističtí novináři, včetně z mého oblíbeného Echa24, ukazovali prstem na chemičku DEZA".

To já nevím, nečetl jsem to.

D. Mach 2.10.2020 10:01

R^

P. Milan 2.10.2020 10:01

Taky nevím. Může to být "velikost Francie", na to si Frantíci vždycky dost potrpěli, může to být nějaký ekonomický zájem na tom plynu, může to být nějaký politický klacík ...

P. Černý 2.10.2020 10:01

Když chci přemýšlet, musím napřed něco vědět.

Nejhorší je, že už občas zjišťuji, že když se chci něco dozvědět, neni někdy na škodu navštívit ruský internet. S pomocí dnešních překladačů a se základní znalostí ruštiny nebo aspoň azbuky to není problém.

Ne že by to byla nějaká velká výhra. Převládá tam podobný (nebo ještě horší) bulvár jako u nás. Ale určité zprávy jsou tam o den dřív a česká média je kupodivu dokonce přebírají.

Navíc, zatímco vy ještě 30 let po převratu snaživě soudruhujete, se tam já mohu i pobavit. Třeba tam ukazují pro zábavu fotky se sovětských dob. Dokumentující nejen prázdné krámy, ale také doby, kdy se jídlo prodávalo jen po předložení osobních dokladů.

D. Mach 2.10.2020 10:00

Když pan Neff napíše, že "média přicházejí o důvěryhodnost", tak to asi doložitelné není. Když se vezme ČT nebo ČRo, tak jim lze stále věřit, protože jsou dost kontrolované. Když do toho zahrnete Novu, Primu nebo i Dnes, už je to horší, a důvěryhodnost TV Barrandov a Blesku by asi neobhajoval nikdo. Takže záleží, co pan Neff těmi médii myslí.

P. Milan 2.10.2020 9:59

To má malý háček, chybí zde na to ti Švýcaři. Některé věci jsou nepřenosné.

J. Anděl 2.10.2020 9:59

Která?

J. Urban 2.10.2020 9:58

Tam nejak nevim a nerozumim, jakou polivcicku si Macron prihriva. Ale zaplat Buh aspon za to. To ta stasi §vine v Risi jde Erdoganovi na ruku ;-€

P. Milan 2.10.2020 9:58

Realita je, jako obvykle, někde mezi. Některé věci lze označit za fakta (po důkladném prověření), jiné prostě jsou relativní.

J. Matuška 2.10.2020 9:58

Ad 9:28 R^!!

[>-]:-)=pohoda

F. De Winter 2.10.2020 9:58

O připravování se na minulé války toho bylo napsáno již dost. To platí jak obrazně, tak při přípravě na skutečné války. V naší současnosti jde o to, že zaniklo uspořádání, které převládalo po staletí, v němž byli válečníci odděleni od civilistů a kde se podstatná část střetů odehrávalo v neobydlených zónách.

Dnes čelíme nepříteli, který takové rozdělení nejen nerespektuje, ale nejspíš si je ani nedokáže představit. Džihád zahrnuje nejrůznější formy od leteckých bitev přes přednášky na školách, atentáty v obchodních centrech až po znásilňování, přepadání a krádeže. Džihád je celek, který zahrnuje jakoukoliv formu boje. Potenciálním bojovníkem džihádu je každý muslim, potenciální obětí džihádu je každý nevěřící.

Útok proudem migrantů se stal standardní součástí válčení a stará strategie přenesení války na území nepřítele zcela selhala. Otevírání front v dalších zemích neoslabilo schopnost protistrany obsazovat další čtvrti evropských měst.

V tuto chvíli víme o jediné účinné odpovědi na tyto změny. Vyzbrojit obyvatele vlastní země a poskytnout jim potřebný výcvik. V případě napadení se stane bojištěm každá ulice, každá křižovatka, každý dům či byt. To žádná profesionální armáda nedokáže pokrýt.

To ukazuje k branným silám, jejichž základ tvoří domobrana. Profesionální armáda se svými schopnostmi a technikou tuto domobranu zastřešuje. To vše pochopitelně platí za předpokladu, že cílem ozbrojených sil je ubránit vlastní území. Armády, jejichž doktrína rezignovala na obranu vlastní země a které se soustředí např. na obsazování ropných polí či uranových dolů v zahraničí, ty domobranu nepotřebují.

A. Poláková 2.10.2020 9:57

Což takhle fakta, která by tvrzení Astona vyvrátila? Je tak snadné napsat "nevěřím" a velmi pohodlné..

P. Milan 2.10.2020 9:56

Pokud má někdo něco dokonale ovládat (a moderní zbraně nejsou na ovládání zrovna jednoduché), musí se to CHTÍT naučit. Zrovna tak disciplína, funguje jen pokud ji vojáci chtějí dodržovat. Nakomandovat to nejde (tedy, s dobrými výsledky nejde). Ve většině armád už na to přišli.

J. Urban 2.10.2020 9:56

No vida, tak Balák je opet stíhaný za kamenolom, tentokrát jiný §. Zlocinci na Hrade a ve Stc. kraji kradou, ani poledne nedrzi. Koblihy, nezapomente dnes a zitra opet NEMYSLET a hodit to vasim vudcum!;-D;-D;-D

A. Poláková 2.10.2020 9:55

Jako možný scénář jistota, ovšem jediný rozumně vysvětlitelný důvod ...manželce se řekne jdu s kámošema do hospody a večer se tráví s milenkou... Otázka zní, opravdu je mezi námi tolik potentních filutů , kteří by dali přednost milence před nadáváním na Babiše v kruhu soupitníků? A nebyla by v současné situaci nakonec manželka raději, kdyby byl manžel pouze s jednou osobou než s bandou opilců? :-)

J. Matuška 2.10.2020 9:54

Ad9:38 Pane Hanzale, souhlasím. Jsem ze staré školy, na možnost absolutního zrelatizování všeho "nevěřím"... ;-)

P. Kmoníček 2.10.2020 9:53

Pane Kučero, jistě sám víte, že s těmito De Wintery se diskutovat nedá. A s tím zmíněným Kotlebou máte naprostou pravdu !

F. De Winter 2.10.2020 9:52

Tak nějak se inspirovat např. ve Švýcarsku.

P. Milan 2.10.2020 9:51

"Zvlášť, když jde o nepotřebné předražené zboží." - to budete posuzovat vy?