5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Hlasujte, nabádají prezidenti

Od evropských velevoleb nás dělí dva týdny a také u nás se spustila ne moc hlasitá a viditelná předvolební kampaň. Prezidenti 21 států z evropské sedmadvacítky respektive osmadvacítky podepsali společné prohlášení k občanům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 10.5.2019 17:44

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

No, " správné vyhodnocování" informací jsme se oba naučili v minulém režimu....

P. Novák 10.5.2019 17:48

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Seděli jste spolu v lavici, žejo? Já si to myslel...

V. Čermák 10.5.2019 17:56

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

A vy jste byl Kde? Přikuloval jste, nebo Topil?

V. Čermák 10.5.2019 18:04

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Áha, nastalo velké Ticho, takže Hrdina 3. Odboje...

P. Novák 10.5.2019 18:16

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Nojo...dostal jste mě, jste rafinovaný, jako cukr. Inu, v jedný lavici s Váňou, je vám co závidět.

Kdybyste byl poslední člověk na světě, tak vám bych se fakt nesvěřoval.

F. Doušek 10.5.2019 18:03

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Lžete úmyslně nebo z neznalosti? Těch politiků i vám nemilých už takto rozebrali více, namátkou nedávno Pospíšila.

J. Anděl 10.5.2019 18:08

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

V tom s vámi naprosto souhlasím.

Projevuje se to ovšem u všech fanoušků. Jen ne všichni fanoušci (resp. jejich idoly) mají na své straně "mainstreamová média".

Ale zase mají ta svá alternativní, úplně osamocení v tom krutém světě nejsou.

J. Anděl 10.5.2019 18:05

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Jo, je to 50:50, jako s tím pánembohem.

Nebo spíš 30:30. Zbytek připadá na variantu, že měl na mysli něco úplně jiného a souviselo to s růžovými jednorožci, duhou a rusalkami.

V. Čermák 10.5.2019 18:15

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

No, tahle to zhruba vidí každý normální člověk. Pokud se to někdo ale snaží zhora "hodnotit", je většinou za Vola...

A. Nový 10.5.2019 18:28

Re: V 7 odpovědích na 10 otázek Okamůra lhal:

Co vy? Iááá iááá? :-))

I. Kellner 10.5.2019 16:42

Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

nejmladších voličů by hlasovala pro Kotlebu, jsou pro nás stále vzorem nebo už to neplatí?

M. Varadinková 10.5.2019 17:31

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Slováci jsou zkrátka zralejší než my, psal Schořík poté, co si zvolili Čaputku:-)))

Já si ale myslím, že ten rozdíl bude tím, že na tamních školách chybí Člověk v tísni a jeho manipulativní metody. My jsme za komoušů taky psali do testů z občanské nauky to, co se žádalo, ale mysleli jsme si o tom své. Dnes už je to tady zas.

K. Janyška 10.5.2019 17:39

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Anonym Schořík myslel zralejší, jako on. To ale těžké není... Dzýp.

J. Anděl 10.5.2019 17:41

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Na první rychlý pohled mi to připadá jako typický příklad vylití dítěte s vaničkou. Kvůli marginálnímu jevu, vadícímu možná zanedbatelné menšině lidí, změna s otravným dopadem na potenciálně spoustu lidí, kteří teď tomu budou muset věnovat pozornost a dávat si případ, aby to neporušili.

Trochu něco jako naše vybrané svátky, při kterých vybrané provozovny nesmějí prodávat vybrané věci.

Kromě toho hezká ukázka trapného nacionalistického idealismu.

Nebyli mým vzorem, nejsou mi nyní odstrašujícím příkladem, spoustu konkrétních Slováků mám rád a Slovensko coby stát hodnotím leda tak slovem "sousední".

J. Anděl 10.5.2019 17:41

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

... a dávat si pozor.

V. Čermák 10.5.2019 17:53

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Trapný nacionalistický idealismus je Reakce na na dlouhodobou snahu EU Potlačit přirozené vlastenectví. A jestli EU rychle necukne zpět ( myslím, že necukne, neboť jedná podle plánu ), bude Hůř. Totéž v otáce Migrace...

J. Anděl 10.5.2019 17:57

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

No, to možná bude jednou z hlubokých příčin obecné množiny národnostně orientovaných jevů. Zde to má ale, zdá se mi, spíš souvislost s dlouhodobou rivalitou s Maďarskem, a to právě kvůli přirozenému vlastenectví Maďarů i Slováků. Ale mohu se plést, moc bratrům Slovákům pod pokličku nevidím.

V. Čermák 10.5.2019 18:09

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

No, uvidíme jak v EU, jak na Slovensku a hlavně jak v ČR.

J. Anděl 10.5.2019 18:18

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Ano, to uvidíme.

Nejsem moc národnostně orientovaný. Zcela pragmaticky a pan-centricky se na to dívám tak, že ČR je blíž, než EU, tak jako košile je bližší než kabát (i když se to používá pejorativně, ale ona bližší je), tak jako jsou Holešovice či Ostrava bližší než ČR, tak jako je manželka a děti blíž, než ostatní lidé s dětmi na hřišti. A čím je pak člověk dál od domova, tím víc se mu mění měřítko, koho považuje za blízkého souseda. V Nepálu možná člověka zahřeje u srdce prostě jen čeština i kdyby lámaně pronesená, a ta může (třeba) někde na severu Moravy být příčinou bitky na nože, je-li pronesena nesprávným dialektem.

M. Varadinková 10.5.2019 18:17

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Je otázka, jestli si to Maďaři s tou maďarskou hymnou nevykoledovali:

...Hraní hymny je kromě jiného součástí oficiálního uvítacího ceremoniálu při návštěvě vrcholných zahraničních politiků. Například Maďaři na Slovensku ale používají maďarskou hymnu při různých příležitostech včetně náboženských obřadů v kostelech a také při fotbalových utkáních....

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/slovensky-parlament-prolomil-kiskovo-veto-omezil-tak-hrani-h/r~7101568c731011e998d70cc47ab5f122/

Nevidím důvod, proč by se na Slovensku měla v kostele hrát hymna cizího státu. Tím pádem já nevidím ani důvod, proč ji zakazovat. Prostě by mne to nenapadlo, že něco takového vůbec může nastat.

Hymna je přece státní a měli by se k ní hlásit všichni, kdo jsou občany daného státu, bez ohledu na národnost. A ne podstrkovat v kostele hymnu jiného státu.

J. Anděl 10.5.2019 18:21

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

No, proto píšu o vaničce a dítěti. Co když budou chtít v kostele co já vím, třeba uctít památku obětí teroristického útoku ve Francii francouzskou hymnou? Já vím, je to asi neobvyklé, ale teď to bude navíc nezákonné.

M. Varadinková 10.5.2019 18:29

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

No právě. Vždy by to mělo být v souvislosti s tou cizí zemí (návštěva, ne nutně státní, z té země, utkání s klubem z té země, nějaké společné přátelské setkání na hranicích, pietní akty týkající se obětí z obou zemí apod.), kdy by se hrály hymny obou zemí. Ale aby si pro sebe hráli v kostele maďarskou hymnu slovenští občané maďarské národnosti, to mi fakt přijde chucpe a beru to jako zbytečné rozdmychávání nacionalismu z jejich strany, který pak pochopitelně nachází odezvu na slovenské straně, která z toho může mít pocit ohrožení.

J. Anděl 10.5.2019 18:43

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Je to taková smyčka. Takovýhle zákon má nějakou možná pro někoho hloupou, ale objektivní příčinu. Jenomže ti, co na tu příčinu oficiálně zareagují, vymyslí něco, co kdo ví, jestli odstraní podstatu té příčiny, ale za to to bude mít řadu vedlejších důsledků. To povzbudí odpůrce, kteří po pár letech, až se u kormidla vystřídají, přijdou s novelou či novým zákonem, který v nejpikantnější variantě zákaz ještě víc zkomplikuje ("ideální" je, když je obsahem novely taxativní seznam výjimek).

Je to vlastně podobné jako zneužívání některých léků a léčení jejich vedlejších účinků jinými léky.

J. Anděl 10.5.2019 18:28

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Trochu se to týká toho, co jsem psal ráno, protože to je další příklad takového politického idealismu, který lidem v zájmu ideje komplikuje život bobtnáním překážek, o které lze v nepozornosti zakopnout a platit pokutu či jít do kriminálu kvůli pitomosti.

M. Varadinková 10.5.2019 18:42

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Já to spíš vidím jako důkaz, proč je lepší národní (přiměřeně homogenní) stát, ve kterém překážky tohoto typu prostě nemají důvod vznikat. Kdyby Maďaři hráli svoji hymnu v kostele v Česku, tak by po tom asi ani pes neštěkl, protože v Česku není přítomen ten pocit ohrožení (že se třeba část státu bude chtít připojit k Maďarsku). Maďarská menšina je minimální, většinou lidé maďarského původu mluví česky a jsou k nerozeznání od rodilých Čechů, dokonale asimilovaní. Nejsou žádné maďarsky hovořící enklávy a nikdy jsme pod Uhrami neúpěli, nemáme důvod se jich obávat ani se pohoršovat nad hraním jejich hymny v kostele. Slováci to ale mají jinak.

Na Slovensku je to jiné a dělá to problémy a toto je jeden z nich.

J. Anděl 10.5.2019 18:50

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

S tím nemám problém, to v tom roli určitě hraje taky.

Zajímavé je, že zde v ČR žije spousta Slováků, z nichž někteří mluví česky, někteří slovensky, a taky to nikomu nevadí. Takže nejde tolik (jenom) o to, jakou řečí mluví. Územní ohrožení už je možná jiný kalibr.

Dovedu si v Čechách představit, že by někomu hodně zvedlo mandle hraní ruské hymny. Někomu jinému americké. Nebo německé. Thajská by asi nikomu zvlášť nevadila. Tibetská, jestli existuje, by vadila jen tehdy, kdybychom tu zrovna měli čínskou návštěvu. A tak dál.

Nic z toho však snad naštěstí u nás nevyvolá poptávku po podobném zákoně. A kdo s tím přijde, bude u mě v nelibosti, ať přijde od sluníček kvůli ruské, nebo z druhé strany kvůli americké hymně.

M. Varadinková 10.5.2019 19:02

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

U Slováků je ještě to specifikum, že se nutně nemusí naučit česky, aby byli vnímáni jako "jedni z nás", protože nám rozumí a my jim taky rozumíme. Nakonec jsme s nimi byli v jednom státě dost dlouho. Kdyby ale Maďaři s českým občanstvím stále trvali na maďarštině, tak by to asi problém byl. Je v jejich zájmu (jakož i každé další menšiny) prostě splynout s většinou a homogenizovat se, a když se něčím odlišovat, tak jen tím, co je vnímáno jako příjemné obohacení (jídlo, kultura...) a nevyvolává to pocit ohrožení.

J. Anděl 10.5.2019 19:10

Re: Když už na Slovači zakázali hrát cizí hymny a většina

Ano.

Je pikantní, že Slovák snad kdekoliv na území ČR vzbudí méně pozornosti, než pražský přízvuk někde v Ostravě. Ale to jen na okraj, to není argument k nějaké myšlence :).

K. Janyška 10.5.2019 16:14

Ne, abyste na mě někdo reagovali. Myslel bych si,

že vám přeskočilo definitivně... Dzp.

J. Jelínek 10.5.2019 16:30

Re: Ne, abyste na mě někdo reagovali. Myslel bych si,

Kadle, to má hloubku!!! Přímo dekadentně nihilistickou.