26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Hájil nebo nehájil?

Bruselský summit skončil a v danou chvíli nelze seriózně hodnotit, jak vlastně. Dva body jsou jasné. První bod – britský premiér Cameron se vrátil do Londýna s čímsi, co bude vydávat za vítězství a je ve hvězdách, zda to tak přijmou politické kruhy a hlavně voliči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 22.2.2016 13:44

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

To se mne netýká.

Já mám za to, že za práci se platí.

Dále: platit má ten kdo si práci zadal. (není rozdílu mezi soukromým nebo státním zadavatelem, akorát vím, že po staletí ty nejlepší, nejdražší, a nejužitečnější věci obvykle zadává stát. Tak vzniká prosperita národa.)

Dále: do toho co si kdo zaplatí mi nic není. Zato mi ale občas slouží výsledky té práce. Teda fakt je, že dennodenně a od rána do večera mi slouží něco, co zaplatil stát, kraj, nebo město.

Summa: je tedy úplně jedno, jestli se živíte ze soukromých nebo veřejných peněz, pokud jste tomu, kdo si práci zadal, odvedl poctivou práci.

J. Franke 22.2.2016 14:02

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Tady se názorově poněkud lišíme. Stát právě ty, co vytvářejí zisky pro rozpočet, neskutečně ždímá a ještě se zadlužuje, aby nasypal ponejvíce svým. Proto mají zaměstnanci placení státem víc než v soukromém sektoru. To je podle Vás dobré?

To, že stát platí ty nejdražší věci je pravda. Jsou-li mnohdy ty nejlepší a nejužitečnější, silně pochybuji.

A navíc. Stát nemá vlastní peníze. Jsou to všecko prachy, které sebral ostatním. A to ani ne všem, protože zásluhu na přímou tvorbu tohoto bohatství má asi jen 20 % obyvatelstva. Všichni ostatní žijí z jejich práce a z jejich úsilí.

O. Kadlec 22.2.2016 14:18

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Co se týče peněz - to se mýlíte, ale mýlíte se správně, s celou svojí stranou.

Skutečnost je právě opačná: nikdo nemá vlastní peníze, kromě padělatelů - a to se tvrdě trestá. Všichni máme státní peníze (přečtěte si to prosím občas na nich, až budete platit cash), a stát si za to, že nám umožňuje vydělávat peníze a také za to, že ručí za jejich spolehlivost a platnost, bere část zpátky jako daně.

Ve zdravé ekonomice, a to je prakticky všude ve vyspělém světě, se ale nestává, že by státní zaměstnanci měli lepší platy než zaměstnanci soukromých firem.

Myslíte že už jsme ve vyspělém světě? Fakt je, že já dnes (nejsem státní, ale církevní zaměstnanec, a tedy i na mne částečně přispívá i stát, ale hlavně naše církev má platové tabulku odpovídající učitelům, tedy státním zaměstnancům), mám menší příjmy, než když jsem se živil jako OSVČ, a můj syn, obyčejný slévač v soukromém podniku, má při svém mládí plat jen malinko nižší než já v téměř 60 letech, tedy v nejvyšší třídě. A když jsem ho upozornil, že státní policie bude nabírat (po vyučení chtěl k policii ale byl stopstav), tak řekl, že má hypotéku a nepůjde s platem o třetinu dolů.

Takže už asi tím vyspělým světem jsme, že?

J. Franke 22.2.2016 15:04

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Hezké... Nicméně faktem zůstává, že onen blahobyt u nás vytváří jen a jen oněch dvacet procent lidí. To se zkrátka okecat nedá, ať se na to díváte, z které strany chcete. Nicméně je to nutný konsenzus mezi občanstvem, kdy přeci jsou potřební státní zaměstnanci, ať už učitelé, armáda, policie, hasiči. Politiky do toho nepočítám, ti jsou omyl, který snad v dohlednu pochopíme a přímá demokracie je smete. Zatím však právě ono šílené přerozdělování je nemravné a hlavně demotivující.

Jsme vyspělým státem, samozřejmě. Máme se móóóc dobře. Stačí vycestovat někam za poznáním, třeba do nádherné Indie, aby člověk zjistil, že chudoba má úplně jiný a netušený rozměr. Na vlastní oči se přesvědčit, že u nás je ve srovnání s tím ráj na zemi.

O. Kadlec 22.2.2016 15:06

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

To je blbost..

Kam na to chodíte? Jednou vytváří blahobyt dělníci kapitalistům, podruhý zas podnikatelé ostatním....ideologický žvásty.

O. Kadlec 22.2.2016 15:18

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Ještě mě k tomu napadla otázka, jestli sám sebe počítáte mezi těch 20% co vytváří společnosti blahobyt...

J. Fialová 22.2.2016 12:59

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

aktualne.cz: "Londýnský starosta Boris Johnson podpoří odchod Británie z Evropské unie. Vlivný konzervativní politik to v neděli oznámil novinářům. Unie podle něho ohrožuje britskou suverenitu a může se vymknout demokratické kontrole. Politik považovaný za možného budoucího vůdce britských konzervativců se tak postavil proti současnému lídru strany a premiérovi Davidu Cameronovi."

O. Uživatel 22.2.2016 13:01

Uživatel požádal o vymazání
J. Fialová 22.2.2016 13:04

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Jasně, takové dávky - ty musí britskou suverenitu velmi, velmi ohrozit!

O. Uživatel 22.2.2016 13:05

Uživatel požádal o vymazání
H. Balzám 22.2.2016 13:10

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Určitě je to mnohem větší hromada peněz než to, co vyplácejí nepracujícím místním přistěhovalcům! :-)

O. Uživatel 22.2.2016 13:12

Uživatel požádal o vymazání
P. Hofman 22.2.2016 13:00

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Konečně se někdo nebojí vidět situaci takovou, jaká skutečně je. Ten Vít Beneš nebude v Česku sahat Konvičkovi ani po kolena.

R. Brzák 22.2.2016 13:02

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

no, mám zato, že v jedné disciplíně jsou si dost rovni - jako komici...

P. Hofman 22.2.2016 13:10

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

No, vy to musíte určitě poznat.

R. Brzák 22.2.2016 13:13

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

osobní výpad - argument diskuze neschopného

P. Han 22.2.2016 13:04

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Proč by se bál? V tomto státě nikoho za názory nepronásledují. A pokud k tomu dojde, tak Beneš bude ten pronásledující, nikoliv pronásledovaný. Kromě toho je za tyto názory placen.

R. Brzák 22.2.2016 13:00

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Ano, pan Beneš je pan Vtipný. Protože urputná snaha EU udržet si Řecko, které neplnilo a neplní základní kritéria jak pro vstup, tak i pro setrvání v EU, Schengenu i eurozóně, vypovídá o jiných věcech. A totiž touze udržet se u moci - kterou mají "elity" spojené s rozšiřováním EU a prohlubováním integrace, se zvětšováním moci centra na úkor národních států atd. O tom jistě pan Beneš dobře ví - takže jeho článek nelze vyhodnotit jinak, než jako účelovou manipulaci naší veřejnosti - ke které, jak jinak, využívá osvědčený nástroj - strach, strach z naší údajné neschopnosti se jako samostatný stát o sebe postarat, či rovnou obecný strach z naší "slovanské" neschopnosti". Jak říkám, je to KAŠPAR.

H. Balzám 22.2.2016 13:02

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Je to takový věrozvěst pro jednodušší a nevzdělanou část populace. Jak vidno, tady už se tři chytili.

P. Vandas 22.2.2016 13:02

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Vždyť lže. A Vy s ním. :-):-):-)

H. Balzám 22.2.2016 13:04

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Někoho, kdo se včera probudil po třiceti letech z komatu, by možná přesvědčil!!! :-)

V. Novák 22.2.2016 13:22

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Těm plotům se říká "vnější schengenská hranice" a všecny státy, které schengen tvořily nebo do něj byly přijímány, se zavázaly ji chránit.

Nebyli to Češi ani Maďaři nebo Slováci, kdo toto ustanovení SP "suspendoval"...

S Británií to nemá nic společného - není v SP a svou vnější hranici si ochránit umí.

M. Prokop 22.2.2016 14:05

Re: Jde o Brexit nebo Czexit?

Tahle 3,14čovina už zde byla, i se (euro)soudruhem autorem.

L. David 22.2.2016 12:37

Hlavně, že politici žvástali pomatenosti,

že Turecko je součástí Evropy a mělo by být přijato do EU !

Ha, ha, ha !

P. Han 22.2.2016 12:41

Re: Hlavně, že politici žvástali pomatenosti,

Bejvávalo. Jenže celá desetiletí tam sekularitu státu zaručovala armáda. Od té doby, co jim evropští dobroserové naslibovali vstup do EU, pokud vliv armády omezí, tam nastoupili islamisti.

V. Novák 22.2.2016 13:11

Re: Hlavně, že politici žvástali pomatenosti,

Sekularitu státu zajištovala armáda za cenu potlační demokracie skoro k nule. EU neměla slibovat co slibvala, když to její vůdcové nemysleli vážně - ale výsledkem je pořád nohem demokratičtější Turecko, než bylo za vojenských nebo vojáky dosazených vlád - tedy prakticky od Attatürka do Erdogana.

Erdogan zjevně nedokáže ustát, že v demokracii nemusí vždycky jen vyhrát - ale ani přes veškeré pokusy se Turecko k přederdoganovskému nedemokratickému způsobu vlády nevrátilo. Kurdové smějí vydávat své noviny a časopisy, vyučovat v kurdštině a mají dokonce politické zástupce v parlamentu. Právě jejich úspěch ve volbách připravil Erdogamovu AKP nejdřív o prostou většinu a ve druhých, mimořádných volbách aspon o většinu ústavní.

A dokonce existují i opoziční tureké noviny...

O. Uživatel 22.2.2016 13:02

Uživatel požádal o vymazání
I. Semrád 22.2.2016 13:22

Re: Hlavně, že politici žvástali pomatenosti,

Pssst! :-)

J. Matuška 22.2.2016 12:36

Pouze pro vítače, protože vědí, co to je hoax!

http://dfens-cz.com/svedska-utopie/

F. Doušek 22.2.2016 12:24

Až o 2 miliardy prý stát mohla připravit.

Kolik dostanou všichni ti zákonodárci, kteří zákon odhlasovali? Ti stát připraví o bilion.

Aha, nic. Oni ještě sedí ve sněmovně, minimálně politicky krytí.