26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zahrádka 21.10.2022 21:01

no zda se že tu kope B team z PL

J. Václavíková 21.10.2022 21:07

Kikinoidů je tu na Psu více, než zdrávo. A pokusit se s nimi vést racionální diskuzi je zhruba stejné, jako dělat totéž se svědky Jehovy. Když dojde na GW a cokoliv, co s tím souvisí, mají pěnu u huby a mozek posílají na dovolenou.

A. Renjascu 21.10.2022 17:34

V ČR se na výrobě elektřiny podílí pouze jedna paroplynová elektrárna a její podíl je tuším po 10%. Cena elektřiny začala růst není primárně dán konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Příčinou bylo zavírání funkčních elektráren, zastavení výstavby nových elektráren, bránění stavby JE, emisní povolenky, OZE a její dotace (můžete se podívat na vyučování, kolik jen vy sám přispívate na OZE, potřebou zálohovat tuto OZE... Nevím čísla za loňský rok, ale předloni v zimních měsících OZE v Německu vyrobily pouhé 2% elektrické energie.

P. Zahrádka 21.10.2022 17:42

čísla nevíte ale jste přesvědčen, podívejte se na ceny elektřiny a vývoj výroby OZE, věty o zavírání funkčních elektráren nebo bránění stavbě nových to je již 100x omílané. cena vyletěla kvúli ceně plynu, nebo vy víte o nové superelektrárně která byla spuštěna a množstvím dodané elektřiny a snížila cenu elektříny v posledních 2 měsících? ta Vaše teorie má mezery

L. Novák 21.10.2022 18:01

Plácáte hlouposti pořád dokola. Kdyby kdyby Německo nezavíralo nové i starší a stále na mnoho let funkční uhelné a jaderné elektrárny, nevznikl by na trhu nedostatek el. energie. Kdyby Německo a celá EU/EK nevynucovalo astronomickými dotacemi výstavbu a provoz Občasných Zdrojů Energie, u nichž je NUTNÉ ZÁLOHOVÁNÍ konvenčními zdroji, nespotřebovávali by tak velké množství zemního plynu, který navíc není z hlediska "klimatických fantasmagorií" nijak výhodnější, než uhlí. Takže nastala situace, kdy prudce vzrostly ceny plynu, nižší už nebudou, a máme nedostatek levné el. energie, protože OZE a plyn...

A teď ten problém vyřešte, zelený magore! !! :-P

P.S.: Jak hloupě si Německo likviduje elektroenergetiku, lze nalézt (dohledat) v historii nejmodernější elektrárny na uhlí Moorburg uvedené do provozu v roce 2015. ;-)

P. Zahrádka 21.10.2022 18:32

přestaňte s nadáváním a vysvětlete hlavně sobě když cen rostla dle Vás kvůli nedostatku elektřiny tak jak se stalo že klesá, že by tedy nastal dostatek? Znáte elektrárnu Ledvice?tak si ji porovnejte s Moorburgem Vy nejmodernější v historii.

L. Novák 21.10.2022 20:13

Jste zelený demagog, nepsal jsem o nejmoderněší elektrárně v historii. Moorburg a jeho vyřazení z provozu nedlouho po spuštění je dobře popsán ve vývoji, proč a za jakých okolností k němu došlo. Cena elektřiny neklesá, dlouhodobě nasmlouvané dodávky cenově rostou a těm, kteří se nově přihlašují k odběru, účtují nejvyšší ceny podle cen spotových. Takže kecy o zlevňování elektřiny si nechte pro zelené pionýry z Greenpeace a Duhy, zimu máme teprve před sebou, zatím je nadprůměrně teplo.. Na jaře se budeme bavit o tom, jaký byl cenový vývoj v zimě bez dodávek z OZE. Pak se uvidí... :-P

P. Zahrádka 21.10.2022 20:56

vyjadřujete se jako dobytek a máte problém chápat co jste před pár minutama napsal sám, ale zkusím to s Vámi, víte, že OZE nejsou jen sluníčko a i to v zimě svítí byť méně hodin?

A. Renjascu 22.10.2022 8:52

Tak oze je předně sluníčko a větrníky. Jinak k té ceně elektřiny, zkuste se podívat, kdy začala růst cena emisních povolenek a zjistíte, že to bylo dávno před současným konfliktem na Ukrajině.

P. Zahrádka 22.10.2022 9:40

a Vy se podívejte kolik to dělá v celé ceněn elektřiny,

A. Renjascu 21.10.2022 18:04

Elektrárny nebyly spuštěny, ale zavírány a to i u nás. Plynové elektrárny už nás vyrobí momentálně cca 6% elektřiny a tak nemá na situaci a výrobní cenou elektrické energie v ČR moc vliv. Výrobní cena, jak uvedl pan Tykač je u něj v elektrárně cca stále 0,15 Kč a pak přichází na řadu emisí povolenky cca 1,6 Kč, zisk, burza ( kde ovlivňuje cenu nejdražší zdroj energie, což je opět rozhodnutí EU)... Takže s nárůstem ceny elektřiny nemá konflikt u nás společného prakticky nic.

https://www.elektrina.cz/topeni-plynem-a-elektrinou-2022-co-je-vyhodnejsi

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/plyn-elektrina-jadro-obnovitelne-zdroje-energie-elektrarna-cez.A190605_480314_ekonomika_mato

L. Novák 21.10.2022 18:07

Zase stejné lži a dezinformace o ceně elektřiny 0,15 Kč. Debil, který mele pořád dokola stejný nesmysl... Vyvráceno, a *o*ot A. Renjascu to sem vylepí zase... Rv !!

P. Zahrádka 21.10.2022 18:35

burzu opravdu neřídí EU, ale Vy asi věříte všemu, svět je opravdu složitější než si myslíte

A. Renjascu 21.10.2022 17:20

Omlouvám se za zbytečnou nálepku, ale žel je to stále dokola podobně jako s green dealem, kde odborníci (a to i ti vládní) léta varovali, že k dnešní krizi s energiemi dojde. Podobné je to s elektromobilitou, které má potenciál toto vše ještě víc akcelerovat a násobit. Spalovací motor je na vrcholu svého vývoje, ale neopouští se jako tomu bylo dříve, kvůli vyspělejší, výkonnější a levnější technologií, ale na základě byrokratického rozhodnutí, daňové šikany a dotačního figle ve prospěch technologie, která ani zdaleka nemá vyřešené problémy související s jejím bezproblémovým chodem. Za pár let má skončit prodej vozidel s klasickým pohonem a pak bude třeba provést tu výměnu šesti milionů. Vzhledem k průměrnému stáří vozidel v ČR (tuším, že to je cca 16 let), tak pokud nechceme jít cestou kubanizace vozového parku, tak bude muset jít o výměnu velmi rychlou. Strašení novými Temelíny? No potřebou "Temelína" zde i v EU odborníci straší již víc než deset let a výsledky ignorování tohoto strašení můžete vidět v přímém přenosu. Je to velmi jednoduché podobně jako s celým green dealen, protože nejde o strašení, ale jednoduchý výpočet, který zvládne kdokoliv, kdo trochu zběžně ovládá fyziku a matematiku, koneckonců jej máte i v tom odkazu, který jsem tam dával. A výměna rozvodů? No to není tak, jako když v baráku vymenite čtyřku hliník za dvouapůlku měď, ale o výměnu celé přenosové soustavy a to je úplně něco jiného. A to nezmiňují bezpečnostní parametry, složitost a finanční náročnost recyklace i výroby, ztráta druhého života auta... Ne tato technologie je hezká do časopisů a odborných debat, ale v reálném životě je zde pouze proto, aby vyeliminovala osobní dopravu a přenesla jí pouze na "elitu". Ostatní budou out bez aut

P. Zahrádka 21.10.2022 17:32

dnešní krize není důsledkem green dealu, je vyvolaná zastavením dodávek plynu, doporučuji Vám podívat se na EV ve skutečnosti, ale podle toho jak je složitá výměna rozvodů, tak je asi složité vše. Viděl jste VZV vozíky, ketré se používají 50+ let nebo ještěrky na nádražích? a ještě maičkost bateriee v EV nje dělen na moduly a ty mají články a již dnes se dají oravovat, a nevím kolik najedete ale záruka kolem 260 tis km na baterii Vám nestačí?

L. Novák 21.10.2022 17:44

Důležitá je cena. A jestli si likvidace konvenčních a jaderných elektráren a navýšení instalací Občasných Zdrojů Energie vynutila masívní výstavbu vykrývacích elektráren na zemní plyn, tak je to zase jen blbost propagátorů Green Dealu. Prostě plyn je drahý a levnější nebude ani z Ruska. Čekali jsme, kdy se NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÁ POLITIKA Německa a EU/EK projeví v praxi, a už to máme tady! !!

A teď si poraďte, zelení EU magoři, co s tím? ? ;-D

P. Zahrádka 21.10.2022 18:20

to je vskutku dokonalé ekonomické zhodnocení situace v podání p. Nováka, jo asi jste čekali na válku a zastavení plynu, proč jste přd možný nedostakem plynu nevaroval, když jste jej čekal? A green deal je poměrně krátká záležitost a navíc není jen v EU,

L. Novák 21.10.2022 20:20

Varování expertů před krizovým vývojem v energetice jsou veřejně dostupná a známá. Plyn nezastavila válka, ale manipulace Gazpromu s cenami na burzách už před rokem (od léta 2021, kdy si Německo při nedostatku elektřiny z OZE spálilo zásoby plynu z podzemních zásobníků v plynových elektrárnách). Přepadení Ukrajiny a následný vývoj jen zdražování urychlilo, nikoliv primárně vyvolalo. Ale proč já vlastně ztrácím čas s naprostým ignorantem, který si neumí spočítat 1+1? :-P

P. Zahrádka 21.10.2022 21:00

až na tu pohádku o spálení zásob plynu je to téměř správně, viděl jste někdy graf výroby elektřiny v roce 21 dle zdrojů nebo jen přepisujete co psali jiní?a zásobníky nedoplnil gazprom záměrně

A. Renjascu 21.10.2022 17:50

Krize a vysoká cena je dána green dealem (ale pokud máte pocit, že je to kvůli tomu, že EU přestala odebírat ruský plyn, tak zavolejte fialovi ať to obnoví. Nakonec, když už ruský plyn odebírá Ukrajina, tak proč ne my. Jinak ČEZ měl v ČR jako jediný smlouvu a primárním dodavatelem plynu, která mu letos končila, ale vláda rozhodla a pověřila ČEZ, aby nadále nejednal o prodloužení smlouvy a ani o navýšení dodávek. Ale samozřejmě byli to politici EU (politici v přeneseném slova smyslu, protože ve skutečnosti to byli blbci), kdo rozhodli o přechodu výroby elektrické energie na plyn, byli to oni, kdo bránili výstavbě nových JE i elektráren obecně, byli to oni, kdo masivně nesmyslnými a gigantickými dotacemi podporovali FV (u nás se za zy peníze mohly postavit tři Temelíy), byli to oni, kdo zavedli emisní povolenky, jejichž cena setrvale stoupá...

Nevím proč píšete o VZV? A životnost baterie? Tak velkou záruku dávají pouze na luxusní auta a na dodávku Mercedes. Nejběžnější je záruka 8 let a 160.000 km a to je většinou právě ten čas a ty km, kdy se auto posílá dál k chudším klientům. Žel po této době to s kapacitou baterie n vypadá vůbec dobře a v zimě si s tím můžete dojet max do obchodu a to kdo ví jestli. Je to prostě auto pouze pro elitu a ostatní zůstanou na ocet.

https://echo24.cz/a/SyRim/uskali-elektromobilu-baterka-je-po-osmi-letech-nepouzitelna-a-co-dal

P. Zahrádka 21.10.2022 18:25

s Vámi se nedá rozumně diskutovat , otevřete google a použijete 1 co Vám nbídl takže o EV opravdu nic nevíte a o dalších dopravích prostředcích na baterie také ne, ale cítitíse se dobře jako insider, a počítat neumíte nebo máte do krámu opravdu daleko, po 8 letech 70% kapacity kolik myslíte, že to je.

A. Renjascu 21.10.2022 18:54

Škoda, že neumíte číst odkazy. 70% kapacity je garantováno do osmi let a samozřejmě, že ani tak není úbytek 30% při realném dojezdu cca 250-350 km u nové baterie žádná prča a to se bavíme o klidné jízdě a dobrém počasí.

A EV? Skladování energie problém, energie v zimě problém, prostorová náročnost problém, ohřívání či spíše sálání vzduchu problém, životnost problém, klesající účinnost problém, destabilizace přenosové soustavy problém, ...

A zavolejte do Tesly proč tomu maníkovi nevyměnili článek, ale celou baterii za půl mega. Je to předražená hračka pro pár napakovanejch týpků co neví co s penězi, ale přesto mu to musí dotovat nižší třídy.

P. Zahrádka 21.10.2022 19:03

číst a pochopit je rozdíl, Tesla vyrábí 1 mil vozů ročně, dle Vás jakou metodou nátlaku nutí lidi ke koupi a gigafactory u Berlína je také podvod?Vy těch problémů vidíte spoustu, ale spousta je vyřešena jen nečíst blbiny

A. Renjascu 21.10.2022 23:20

Blbiny píšete vy. Celá elektromobilita a a OZE je založena na dotačním podvodu. Bez toho ni jedno z toho nefunguje.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-usa-emisni-kredity-zisk-ztrata-musk.A210209_124245_eko-zahranicni_jla

P. Zahrádka 22.10.2022 9:41

ono to de celosvětové spiknutí, když je do toho zapojena i Čína a USA??Které také dotují a staví OZE zdroje ve větší míře než Evropa??

M. Vaněk 21.10.2022 22:08

Zjevně vám uniká, že suroviny rapidně ubývají, a to nepřímou úměrou - čím větší spotřeba tím méně surovin. Také je třeba vám připomenout, že v dnešní až přecitlivělé ekologické době je energie, resp. její výroba, ostře sledovaná komodita, a ekonacisté se vyžívají v devastaci všeho, co považují za "zločin" vůči Přírodě, přestože protlačovaná ideologie přispívá k ničení Země daleko rychleji. Takže nejde jen o stovky kabelů, ale i v návaznosti na technické vybavení nabíjecích stanic o další prvky, ze kterých jsou vyráběny nutné komponenty k počítačům a ovládacím mechanismům, násobení kapacit rozvodných sítí, jejich zálohování v době špičky atd... Technicky na to nejsme připraveni ani jako čr, ani jako Evropa, o světě ani nemluvě, vyjma Asie, která nás technologicky převyšuje o dva řády.

R. Nešpůrek 21.10.2022 16:39

Tak to je bomba. To se musí prodávat samo. ;-D

J. Černý 21.10.2022 17:32

Bezesporu. Ale co účinnost nabíjení a vybíjení, účinnost výroby energie a ztráty v rozvodedech elektřiny. A jak poručíte větru a slunci ? To už tady bylo.

J. Černý 21.10.2022 16:47

Co je na benzínové pumpě složitého? Jedině, že na ni nesmíte kouřit. Většinou v podzemí máte nádrž a z ní se čerpá palivo do stojanů. Čerpání energie do auta trvá v řádu 2-3 minut. Do elektrické nabíjecí stanice potřebujete provést patřičně dimenzované el.vedeni. To nebude jednoduché u stanic mimo města.U nás je cca 6 milionů aut, pokud bude jen polovina elektrických a budou se nabíjet obden. Tak se denně denně bude muset nabít 1,5 milionů baterií s kapacitou cca 50 kWh. Kdybyste polovinu z nich nebíjel doma 10 hodin příkonem 5kW,tak byste musel mít v rozvodné síti k dispozici příkon 3750 MW. To je víc než celý Temelín A co s těm dalším 1,5 miliónem co byste nabíjel rychlonabíječkami ob den na veřejných stanicích s příkonem 100 kW ( 30 min ) vždy přes den cca 12 hodin. Tak by to chtělo trvalý příkon 1500 MW po celých 12 hodin přes den. Nepočítá se s účinností a ztrátami přenosu.

P. Zahrádka 21.10.2022 16:54

Podle statistiky nájezdu OA nebudou opravdu všichni dobíjet obden, nájezd je pod 50 km za den. A benzínová pumpa je poslední část distribuce PHM takže to že se tam nesmí kouřit je opravdu k zsmání, jesli toto považujte za kontrukční prvek...