25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Gigafactory aneb O postoji vlády

Evropsky významná továrna na akumulátory pro elektromobily by mohla vzniknout v Líních u Plzně, v areálu nynějšího letiště. Kde kdo se z toho může posrat. Jako vždycky, když se náhodou něco stane a hrozí nebezpečí, že by snad v Česku mělo vzniknout něco velkolepého, hranice Česka přesahujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Dudík 21.10.2022 15:42

BORIS JOHNSON SE VRÁTÍ DO DOWNING STREET No. 10 !!!!!!

___________________________

O tom nebudiž pochyb R^R^R^

E. Novotny 21.10.2022 15:52

Nejsou lidi.

P. Zahrádka 21.10.2022 15:32

Je zde registrivaných 6mil OA, ale registrace nových je cca 200 tis každý rok, takže žádný řekotný přesun do EV, a jesli srovnání, tak se podívejte na počet automobilů se spalovákem jak rostl za posledních 100 let a jak souběžně rostla síť distribuce PHM, která oproti rozvodů Ele je opravdu složitější, někdy mi strašení odpůrců EV připomíná boj za zachování telefonních budek

J. Václavíková 21.10.2022 15:52

Navíc účinnost je u elektromobilu nesrovnatelně vyšší než u auta se spalovacím motorem. A spojením OZE a elektromobility se také řeší hodně problémů.

A. Nový 21.10.2022 15:58

A proto se "výhody elektromobilů" řeší příkazy a zákazy.

L. Novák 21.10.2022 16:27

Zelená aktivistka z Aktuálně.cz Jana Václavíková už zase lže až se práší! Elektromobily žádnou vyšší účinnost než spalovací motory nemají, pokud se započítá účinnost cesty le. energie od zdroje až k poháněmému elektromotoru. Naopak, celková účinnost je stejná nebo nižší a to, čemu zelení magoři říkají "uhlíková stopa", mají elektromobily naopa vyšší. Zvláště když se nabíjejí el. energií z uhelných elektráren. :-P

P. Zahrádka 21.10.2022 16:08

Souhlasím, někdo nabíjí doma, někdo v práci, někdo dom a i v práci, další na veřejných nabíjěčkách a vše se děje v různém čase a vše je další součást akumulace stejně dobře řiditelné jako spínání ohřevu aku kamen, bojerů nebo Tč pomocí hDO

A. Renjascu 21.10.2022 16:17

Optimismus lidí, kteří získávají informace od neziskovek, kde pracují lidé studující měkké obory je fascinující. Zkusím to dát zde ještě jednou, ale moc iluzí si dělat nebudu.

V ČR je registrováno cca 6 milionů aut. Při jejich kompletní výměně to znamená více než zdvojnásobit výrobu elektrické energie jen pro ČR (počítáno pre malé elektromobily, velikostně jako Škoda Citigo), kompletní výměnu rozvodné sítě (tolik mědi snad ani není:-)), kompletní výstavbu nabíjecích stanic, ztráty při dopravě energie, ztráty při nabíjení, ztráty energie pokud auto nejezdí (a to poměrně významné 6-10% za deset dní), neustálé vození 500 i více kilogramového závaží, malý dojezd, nedostatek surovin (lithia a kobaltu) pro kompletní výměnu aut a natož pro cyklicky opakovanou, omezená životnost baterie, ztráta "druhého" života vozidla, těžba kobaltu je ve většině případů založená na dětské otrocké práci a těžba lithia ve velkém také není žádný ekomed, bezpečnostní rizika při havárii i vyprošťování...

To jsou jen některé problémy související s umělým protlačováním elektromobility, která by bez dotací a bez ostrakizace i daňové penalizace a administrativní šikany vůbec neměla šanci se v tomto stavu prosadit

P. Jirkovský 21.10.2022 16:31

Samý kecy. To vy sám nebo to máte vod stejně postiženejch?

L. Novák 21.10.2022 16:37

Tohle ale milý pane nejsou kecy, ikdyž je píše jinak ruský troll. To je stručně sepsaná problematika státem v područí EU/EK/Německa vynucované elektrodebility. Těch problémů je mnohem víc. Nakonec, jak postupně vyplavou na povrch, sám poznáte, které přesně to jsou. Jednoduché shrnutí: DRAHOTA A EL- ENERGIE NA PŘÍDĚL. Zelený komunizmus jak se patří. ;-)

P. Jirkovský 21.10.2022 16:41

Jo? A co ta měď při výměně vedení (AlFe), kobalt a dětská práce, výměna 6 milionů aut (proč všechny a za jak dlouho?) - to jsou samý kraviny.

L. Novák 21.10.2022 16:49

Nejsou. Spoustu mědi potřebujete jednak v samotném elektromobilu, a taky v obslužné technice a na transformátorech. Že se musí k nabíjecím stanicím vybudovat drahé přípojky VN včetně investice do transformátorů, to je další věc, kterou zelení magoři zcela ignorují. No a nakonec je to množství el. energie, které do sítě musíte dodat, zrovna když někdo chce po cestě nabíjet. Protože dopravce čekající "u pumpy" na levný proud nebude mít kde zaparkovat a taky náklad nebude schopen dopravit včas na místo určení. Pokračovat dál asi nemá moc smysl. Všechnouž je volně na Internetu napsané a zveřejněné dlouhá léta. Zkuste třeba https://realisticka.cz a řadu dalších...

J. Ganaur 21.10.2022 16:56

Měď není to nejhorší, ale nikdo nepočítá se samariem, neodymem a tak.Spalovací motory jsou z relativně laciného železa a hliníku.A navíc z velké části recyklovatelné!:-)

L. Novák 21.10.2022 17:18

Jistě, množství hmoty permanentních magnetů potřebných pro výrobu elektromobilů je surovinově omezováno. A astronomické dotace do výroby a nákupu zvyšují poptávku takovým tempem, že nejenom vyvolávají prudký cenový růst, ale narážejí na nedostatek surovin. Takže tržní mechanizmy samy omezí debilitu politických či náboženských doktrín typu Green Deal. :-P

J. Ganaur 21.10.2022 16:52

Co se týče elektrodebility, bylo by lepší, kdybyste se držel tesařské sekery.:-)

P. Jirkovský 21.10.2022 17:38

Proč? Jakou vy máte profesi a vzdělání, že mně tady takhle povýšeně káráte? Četl jsted vůbec, na co jsem reagoval a čemu jste z toho, co jsem napsal, nerozuměl?

R. Nešpůrek 21.10.2022 16:43

Samozřejmě že má pravdu. Ale to vy nepochopíte, protože vám nejde ani fyzika ze 7. třídy, jak jsem se dnes přesvědčil.

A. Renjascu 21.10.2022 16:44

Urážky vám jdou, ale počítat neumíte. Holt každej je dobrej v něčem jiném...

https://www.tzb-info.cz/energeticka-narocnost-budov/21232-bude-dost-elektriny-a-maji-elektromobily-stejnou-energetickou-narocnost-jako-budovy

A. Renjascu 21.10.2022 16:51

Tady ještě něco pro všeználka:

https://autobible.euro.cz/elektromobily-potrebuji-kobalt-tezi-africe-deti-ktere-pracuji-otresnych-podminkach/

https://www.amnesty.cz/pripad/detska-prace-kongo

A už tušíte, jak to bude s obnovou vozového parku elklekteomobilu a výrobou dalších a dalších bakterií?

Panují oprávněné obavy, že kdyby byl recyklační proces až moc náročný, pak by nakonec mohl být kontraproduktivní a škodlivější životnímu prostředí než těžba nových materiálů nebo třeba využívání automobilů se spalovacím motorem. Na tuto otázku bohužel zatím nejde úplně přesně odpovědět,

https://www.elonx.cz/recyklace-baterii-z-elektromobilu-jaka-je-aktualni-situace/

R. Nešpůrek 21.10.2022 16:46

Ještě jste zapomněl na jednu důležitou věc. Až nebudou spalováky, tak bude nutno nahradit spotřební daň z PHM. To bude zajímavé, když se zdvihne cena elektřiny.;-D

P. Zahrádka 21.10.2022 16:48

Je smutné pane/paní A. Renjascu, že hned na počátku Vašeho komentáře použijete nálepkování, aniž bychom se znali, a odkud čerpám informacezamyslete se nad dobou p kterou se bude 6 mil vozů měnit a čerpejte informace i jinde než mezi odpůrci EV. Oblíbené strašení potřeby několika nových Temelínů a kompletní výměna rozvodů je evergreen. Zaregistroval jste např. kompletní výměnu rozvodů v některých domech, protože se spotřeba energie v domácnostech průběžně zvyšovala a vše prběhlo postupně, a to jsme prali bez elektřiny a dnes má každá pračku, žehličku nebo sporák s příkonem, který dříve spotřebovála celá ulice, když doma bylo jen rádio po drátě a 2 žárovky?? A co je dle vás danová penalizace? či admin, šikana?

L. Novák 21.10.2022 16:57

To si děláte legraci nebo jste tak ... ehm ... neinformovaný?

Elektřiny je nedostatek, proto taky vystoupaly její ceny do nebývalé výše. A ten nedostatek je vyvolaný likvidací uhelných a jaderných elektráren z čistě ideologických či náboženských důvodů. Protože Občasné Zdroje Energie si svou nestabilitou přímo vynucují provoz konvenčních zdrojů. Žádné jiné to v požadovaném množství neumí. A navíc je nutí k provozu v ekonomicky velmi nevýhodném "vykrývacím" režimu, což celý systémzásobování el. energií neskutečně prodražuje. Takže teď platíme jak mourovatí a bude hůř. Rv

P. Zahrádka 21.10.2022 17:14

Legrační jste Vy, skončil jste u důsledku což jsou ceny elektřiny, ale zvýšení nemají na svědomí OZE, ale cena plynu, podíl oZE v síti průběžně rostl posledních 20 let ale ceny se utrhly až na podzim 21, a vy víte o nedostatku elektřiny? Kromě problémů v jaderné Francii, která má v odstávce nadprůměrné množství bloků a musí dovážet ze SRN ??

L. Novák 21.10.2022 17:30

Kdyby nebyl nedostatek elektřiny, nerostly by její ceny. Dokud bylo zdrojů elektřiny nadbytek, předháněli se výrobci, kdo prodá na budze levněji. To samozřejmě má své meze v nedostatečném financování výroby. Postupnou likvidací jaderných a uhelných zdrojů nejenom v Německu se nedostatek stabilních zdrojů zčal silně projevovat a na burze se malé přebytky předhánějí, kdo prodá dráž. :-P

Takže ano, TO JSOU DŮSLEDKY NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÉ POLITIKY NA SVĚTĚ provozované v Německu a v EU/EK vynucované na všech členských zemích EU.

A jak před lety museli Bulhaři po EU vynuceném ukončení provozu jaderných elektráren přestat topit elektřinou a vystrčit přes okna plechové komíny v každém bytě, aby si zatopili v kamínkách, si přečtěte v článku pana Vlka na NP. ;-)

P. Zahrádka 21.10.2022 17:37

cena rostla kvůli ceně plynu, nyní klesá cena plynu a klesá i cena ele, nebo Vy víte o nových zdrojích elektřiny, ketré cenu snižují? není to si to příliš složité , ani v CZ nejedou zdroje na 100% a strašení Bulharskem je úsměvné, oni při první plynové krizi museli také topit dřevem, bylo to 2009, než začnete strašit Německem a EU tak si něco zjistěte

L. Novák 21.10.2022 17:51

Ale o německé energetické politice jako NEJHLOUPĚJŠÍ NA SVĚTĚ se píše ve světě dlouhá léta a experti na to, co se stalo na trhu s el. energií, upozorňovali dluhá léta dopředu. Teď ta situace nastala a vy pořád melete ten svůj Green Dealový kafemlejnek. Jenomže pro ty, co se v problematice umí orientovat, už jste ignorant k smíchu. ;-)

P. Zahrádka 21.10.2022 18:29

tím, že máte rovnítko mezi green dealem a německou energetickou politikou se opravdu nestáváte odborníkem, to z vás čtení na PL a opakování hesel zde opsaných odborníka neudělá. Schválně : kdy Německo vyhlásilo green deal? nebo to byla energiewende, nebo obojí?? máte v tom asi chaos

L. Novák 21.10.2022 19:46

Nezabýváme se dlouhodobým vývojem v Německu, ani tím, jestli byla napřed Energiewende a po ní Green Deal, protože NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÁ POLITIKA NA SVĚTĚ, která vzešla z německé Energiewende a přerostla z německa do EU jako Green Deal, je podstata současné energetické krize ve všech souvislostech. Kdyby této hloupé energetické politiky nebylo, nevznikla by ani tak rozsáhlá energetická krize, protože stabilních konvenčních zdrojů el. energie včetně jaderných by byl dostatek a ceny nízké. A nikdo by nemusel stavět plynové elektrárny, protože jejich provoz je nejdražší ze všech (kromě OZE, samozřejmě). Takže si to ve svém zeleném mozečku přepněte a zapamatujte. :-P

P. Zahrádka 21.10.2022 20:51

opět brilantní zhodnocení, končím diskuzi, Vy argumenty a fakta odrážíte vyčtenými fejky, proč tedy byla od roku 2008 cena energie stabilní si asi Ve vašem mozečku nedáte, ale třeba to dáte časem až vás bude víc Nováků

J. Václavíková 21.10.2022 20:56

Pokud očekáváte na Psu racionální diskuzi.... Přeju hodně štěstí :-)